Νέα Υόρκη, 12 Απριλίου 2020
Σε δημόσια τηλεοπτική συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε
χθες Σάββατο 11 Απριλίου, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος της
Ελληνορθόδοξης Αρχιεπισκοπής του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως επανέλαβε δημοσίως την πεποίθησή του ότι οι μη Ορθόδοξοι σύζυγοι
που παντρεύτηκαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία πρέπει να έχουν την δυνατότητα να
λαμβάνουν την Θεία Κοινωνία στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
«Προσωπικά θα έδινα … την Θεία Κοινωνία», σε μη Ορθόδοξους συζύγους, είπε.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης ο Αρχιεπίσκοπος
επιβεβαίωσε την προηγούμενη είδηση του OrthoChristian που είχε εκφράσει την ίδια θέση στο
δυνέδριο Ηγεσία 100 τον Φεβρουάριο στην Φλόριντα.
Η χθεσινή δημόσια συνάντηση ξεκίνησε με τον
Αρχιεπ. Ελπιδοφόρο να απευθύνει λόγο, ο οποίος επικεντρώθηκε κυρίως στο θέμα
της πανδημίας του κορωνοϊού. Η ερώτηση για την μετάδοση της Θείας Κοινωνίας σε
μη Ορθόδοξους συζύγους τέθηκε κατά την διάρκεια των Ερωτήσεων, όπως είχε γίνει
και στην συνάντηση της Ηγεσίας των 100.
Η συντονίστρια Δήμητρα Καλοδήμου διαβίβασε
στον Αρχιεπίσκοπο την ερώτηση: «Θα ήθελα να γνωρίζω πότε οι
ιερείς θα λάβουν οδηγίες για να επιτρέπουν την Θεία Κοινωνία σε μη Ορθόδοξους
συζύγους, παντρεμένους στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Μπορείτε να το εξηγήσετε αυτό;»
Ο Αρχιεπίσκοπος απάντησε θυμίζοντας τι συνέβη
στη συνάντηση Ηγεσία 100, στην οποία είχε αναφερθεί το OrthoChristian:
«Αυτού του είδους οι αποφάσεις
γενικά παίρνονται από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την κεφαλή της Εκκλησίας μας.
Καταλαβαίνω ότι αναφέρεστε σε ερώτηση που
απάντησα στην διάρκεια μίας συνάντησης που είχαμε με την Ηγεσία των 100 τον
περασμένο Φεβρουάριο στην Φλόριντα, όπου κάποιος με ρώτησε ποια ήταν η γνώμη
μου για αυτό το θέμα. Κι εκεί είπα, ρώτησα τον εαυτό μου: «Πώς μπορώ
και προσφέρω το Μυστήριο του Γάμου σε έναν Χριστιανό που δεν είναι μέλος της
Εκκλησίας μου;» Γνωρίζετε ότι αυτό κάνουμε με τους μικτούς γάμους. Δεχόμαστε
στο Μυστήριο του Γάμου μη-Ορθόδοξους πιστούς από άλλες εκκλησίες. Παντρεύονται
στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στη συνέχεια χωρίζονται όταν πρέπει να παρευρεθούν
στην λειτουργία και στην Ευχαριστία.
Μπορείτε να φανταστείτε λοιπόν, δύο άνθρωποι
που έχουν παντρευτεί και έχουν πάρει ευλογία στην Ορθόδοξη Εκκλησία -και
θυμάστε τις ευχές που λέμε στην Εκκλησία, ότι αυτοί οι δύο γίνονται ένα- και
γίνονται ένα με την ευλογία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, και αφού γίνουν ένα τους
αναγκάζουμε να χωριστούν όταν έρθει η Ευχαριστία. Και ρώτησα τον εαυτό μου
δημοσίως μπροστά σε όλα τα μέλη της Ηγεσίας 100, λέγοντας: «Πώς μπορούμε να το
κάνουμε αυτό;» Και είπα ότι εγώ προσωπικά δεν συμφωνώ. Προσωπικά θα
έδινα το άλλο Μυστήριο -την Θεία Ευχαριστία- σε εκείνα τα ζευγάρια που είναι
παντρεμένα και που δέχτηκαν το Μυστήριο του Γάμου στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Και
με αυτόν τον τρόπο σώζω ολόκληρη την οικογένεια, διότι διαφορετικά χάνω τα
παιδιά και χάνω ολόκληρη την οικογένεια.
Και σας υπενθυμίζω ότι οι μικτοί γάμοι στις
Ηνωμένες Πολιτείες στην Αρχιεπισκοπή μας είναι πάνω από 65%. Πάνω από 65%.
Συνεπώς, εάν δεν συμπεριλαμβάνουμε αυτές τις οικογένειες στην Αρχιεπισκοπή μας,
κάθε χρόνο, κάθε χρόνο θα χάνουμε το 65% των μελών μας, των οικογενειών μας. Ποιος
έχει την πολυτέλεια για κάτι τέτοιο; Μπορεί ένας πάστορας να αναλάβει αυτήν την
ευθύνη και να χάσουμε τους ανθρώπους μας μόνο και μόνο για αυτό;
Η ερώτηση
αρχίζει στο 34:45:
Κι όμως δεν είναι μονόδρομος... Σεβασμιότατε, αντί να εισηγείσθε την μετάδοση της Θείας Κοινωνίας, ίσως θα έπρεπε να εισηγείσθε την κατάργηση των μικτών γάμων και την τέλεση του μυστηρίου μετά την κατήχηση και το βάπτισμα των αιρετικών, ώστε όπως πολύ σωστά αναφέρεται να τελείται κατά το μυστήριο "η ένωση των δύο εις σάρκα μία". Αντί να ισιώσουμε το στραβό, μην κοιτάμε να στραβώσουμε το ίσιο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμένα μου δημιουργείται ένα ερώτημα από όλη την απάντηση του Επισκόπου. Ο αλλόθρησκος άνθρωπος με ποιά συναισθήματα μετέχει στα μυστήρια του Ιησού Χριστού μας; Με ποιά διάθεση πνευματική, σωματική, συναισθηματική, ψυχική;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ. Για να κάνει το χτίρι της/ του συζύγου.
Β. Απλά σαν κοινωνικό γεγονός που τελείτε για να αναπαύσει την υπανάπτυκτη νοημοσύνη της/του.
Γ.Δεν αφορά τη θρησκεία μου διότι είναι απάτη. Εγώ κατέχω την αληθή πίστη και σώζω και την οικογένειά μου, αυτόν/αυτή και τα παιδιά μου αφού τους φέρνω κοντά στο Θεό.
Δ. Δεν το επιτρέπει η θρησκεία μου αλλά η αγάπη υπερέχει. Αφού αγαπώ υπομένω.
Ε.Καλά κοιτάξτε κοροϊδία στα μυστήρια των πατέρων τους εξαπατούν τους αμόρφωτους και τυφλούς οπαδούς τους για να έχουν ακόλουθους και να μη χάσουν την εξουσία τους.
ΣΤ. Κοιτάξτε πως ο Θεός μας είναι ανώτερος από το δικό τους. Τίποτα απ'ολα αυτά που πιστεύουν δε συμβαίνει και τελικά θριαμβεύει ο Θεός μας φανερώνοντας στους άπιστους την αλήθεια.
Ζ.Μμμμ! Νόστιμο ήταν θα ξανάρθω.
Τελικά ποιός μπαίνει σε δοκιμασία; Ο επίσκοπος ή ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός; Συναγωνίζεται ο ένας Θεός τον άλλο στη συνείδηση των πιστών και απίστων.
Με ποιό δικαίωμα και ποιά εξουσία εκπειράζεις Κύριον το Θεό σου Άγιε Επίσκοπε; Είναι σα να θέτεις το ερώτημα του Ποντίου Πιλάτου ποιόν θέλετε να ελευθερώσω; Και ποιόν θέλετε να Σταυρώσω; Η απόφαση και η εξουσία ήταν του Πιλάτου. Η γνώση της άδικης καταδίκης ήταν του Πιλάτου, γιατί ο νόμος έλεγε να ελευθωρωθεί ένας κατάδικος όχι ένας Αθώος. Είχε το δικαίωμα έστω κι έτσι να ελευθερώσει τον Ιησού. Κανείς δεν θα τον κατέκρινε. Αλλά όχι. Για χάρη της ευμένειας των Φαρισαίων δεν εφάρμοσε την εξουσία που του είχε δοθεί αλλά ένιψε τας χείρας του. Παρέδωσε τον Ιησού για Σταύρωση. Το ότι ένιψε τας χείρας του Άγιε Επίσκοπε τον απάλλαξε από την ευθύνη του; Ας αναρωτηθείτε ακούγοντας τα τροπάρια της Μεγάλης Εβδομάδας.
Εσείς λοιπόν που θα παραδώσετε τόσο εύκολα τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό στο δικαστήριο των διαφόρων Άννων και Καίάφων και Ποντίων Πιλάτων προς κρίση της Θεότητας του γιατί πλέον θα δικάζεται από αυτούς διότι ισχυρίστηκε ότι Είναι Υιός Θεού οφείλετε να καθίσετε μαζί του στο εδώλιο να πάρετε την καταδίκη μαζί να περάσετε τα Πάθη μαζί και να συσταυρωθείτε μαζί ώστε να έχετε το δικαίωμα της Ανάστασης μαζί Του.
Μόνον έτσι σώζετε Άγιε Επίσκοπε τις οικογένειες αυτές. Το πράτετε; Αν όχι. Τότε καλύτερα να αναλογιστείτε ποιά θα είναι η ευθύνη σας όταν ζητήσει ο Κύριος μας τις απωλεσθείσες ψυχές από την εξουσία σας.
'Οσο για το σάρκα μία, ουδέποτε υφίσταται Άγιε Επίκοπε διότι μόνο όταν είναι Ένα ο Κύριος με τους Πιστούς επενεργεί το μυστήριο. Αλλιώς δεν είναι μυστήριο είναι σαρξ θνητή που από δική σας παράβαση στους κανόνες της εκκλησίας αλλά και ενάντια στην απλή λογική πραγματοποιείται. Όπως δεν είναι εφικτό να ενώσεις ένα γουρούνι με έναν άνθρωπο και να ονομάσεις σάρκα μία έτσι είναι και με τους αλλόπιστους. Το Θείο δεν ενώνεται με το θνητό!!! Το Άγιο με το κολασμένο. Ο Άγγελος με το διάβολο. Ακόμα και στο ζωικό βασίλειο δεν υπάρχουν τέτοια πράγματα. Δε ζυγαρώνει ο λύκος με το αρνί.
Αλλά εσείς Άγιε Επίκοπε ποιά βουλή θέτετε υπεράνω του Νόμου του Θεού; Της σαρκός ή της Ψυχής; Για χάρη της σαρκός ενώνετε σε σάρκα μια και καταδικάζεται δύο ψυχές τουλάχιστον εκτός από τα τέκνα τους.
Βέβαια ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός έχει τα σχεδιά του και ως Παντοδύναμος θα δώσει σε όλους αυτούς τους ανθρώπους την ευκαιρία να σωθούν. Πιστεύω στο έλεος του και ότι θα τους σώσει φέρνιντας το Αληθινό Φως στην ψυχή τους.
Η Παντοδύναμία Του όμως δεν έχει σχέση με τα δικάς σας δρώμενα και τη δική σας Φαρισαϊκή φωνή Σταύρωσων Αυτόν. Φωνάξτε και σεις μέσα από την ψυχή σας αυτό που πραγματικά πιστεύτε όταν ερωτηθείτε από τους εκάστοτε άρχοντες και εξουσιαστές Πιλάτους με φωνή στεντόρια "Ιησού" και όχι "Βαραβά". Ίσως έτσι ελευθερωθείτε από τα δεσμά της Φαρισαϊκής σας υποκρισίας που σας έχει υποδουλώσει.