8 Αυγ 2019

Βασίλειος Κερμενιώτης: Με τί αντιμήνσιο λειτουργούν όσοι διέκοψαν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη τους;

Αποτέλεσμα εικόνας για αντιμήνσιο
Με τί αντιμήνσιο λειτουργούν όσοι διέκοψαν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη τους;
 Το ιερό αντιμήνσιο είναι το καθαγιασμένο εκείνο ύφασμα που τοποθετείται επάνω στην Αγία Τράπεζα. Είναι εικονογραφημένο και αναπαριστά τον Επιτάφιο Θρήνο, δηλαδή τη σκηνή λίγο πριν τον ενταφιασμό του Χριστού. Φέρει επάνω του την υπογραφή και τη σφραγίδα του επισκόπου της κάθε μητρόπολης και χρησιμοποιείται σε κάθε Θεία Λειτουργία. Εύλογα, λοιπόν, κάποιοι ιερείς αναρωτιούνται: «Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν σήμερα κληρικοί πού διέκοψαν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη τους; Με ποιο αντιμήνσιο λειτουργούν;»

            Σε έκτακτες ανάγκες, το ιερό αντιμήνσιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντικαθιστώντας την Αγία Τράπεζα, «είτε όταν υπάρχει παντελής έλλειψη του σταθερού θυσιαστηρίου ―για παράδειγμα σε υπαίθρια Θεία Λειτουργία―, είτε όταν εκείνο δεν έχει ακόμα καθαγιασθεί».1  Σύμφωνα με τον Καθηγητή Πανεπιστημίου Ευάγγελο Θεοδώρου, η εμφάνιση των αντιμηνσίων ανάγεται στην περίοδο της Εικονομαχίας.2 Οι Ορθόδοξοι, για να αποφύγουν να συλλειτουργήσουν με τους αιρετικούς Εικονομάχους, που ενίοτε καταλάμβαναν τους Ναούς, τελούσαν τη Θεία Ευχαριστία κατ’ ιδίαν, στα σπίτια τους, χρησιμοποιώντας αντιμήνσια αντί της Αγίας Τραπέζης.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΠΡΩΤΟ: Τους πρώτους επτά αιώνες, λοιπόν, η Εκκλησία μπορούσε να τελεί Θείες Λειτουργίες και χωρίς αντιμήνσια, σφραγίδες και υπογραφές των επιχωρίων επισκόπων!
            Να σημειώσουμε, επίσης, ότι κάθε φορά που αλλάζει ο επίσκοπος αλλάζουν και τα αντιμήνσια, αναγράφοντας πλέον τα στοιχεία του νέου Ποιμενάρχη. Ο κ. Γεώργιος Ζαραβέλας, Master Θεολογίας στον τομέα της Λειτουργικής, γράφει: «Η πρακτική ανάκλησης των αντιμηνσίων του προκατόχου από τον εν ενεργεία ποιμενάρχη βασίζεται στη διασφάλιση της ενότητας με το θυσιαστήριο του αρχιερέα και την αποφυγή τέλεσης της Θείας Ευχαριστίας από σχισματικούς. Εάν το αντιμήνσιο παύει να έχει ισχύ καθόλα κανονικού θυσιαστηρίου με την αποχώρηση του επιχώριου αρχιερέα, άρα και όλα τα μόνιμα θυσιαστήρια [δηλ. οι Άγιες Τράπεζες] των ναών της επαρχίας είναι εξίσου άκυρα και χρήζουν επανακαθαγιασμού, πράγμα που δεν ισχύει. Η χρήση αντιμηνσίου του επιχώριου αρχιερέα είναι καλό να τηρείται, χωρίς, όμως, να ανάγεται σε δόγμα. […]
Η υπογραφή αυτή [του Μητροπολίτη πάνω στο αντιμήνσιο] δεν εκφράζει την εξάρτηση του αντιμηνσίου από τον επιχώριο αρχιερέα, ούτε η χρήση του παύει με την αποχώρηση του επισκόπου που το υπογράφει από την ενεργό διακονία».3
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ: Συνεπώς, ένας ιερέας δικαιούται να λειτουργήσει χρησιμοποιώντας αντιμήνσιο και ενός προγενέστερου αρχιερέα. Τα αντιμήνσια δεν έχουν ημερομηνία λήξεως. Βέβαια, εφ’ όσον υπάρχει ενότητα Πίστεως με τον εν ενεργείᾳ Μητροπολίτη, καλό είναι να χρησιμοποιείται το δικό του αντιμήνσιο, χωρίς όμως αυτό να θεωρείται δόγμα Πίστεως.
            Και ο προαναφερθείς Λειτουργιολόγος συνεχίζει: «Το αντιμήνσιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξάρτητα από το ποιος ποιμαίνει την επισκοπή, αρκεί εκείνος που το καθαγίασε να μην έχει εκπέσει σε αιρετική πλάνη ή αποσχηματιστεί».4  Εδώ, όμως, εγείρεται ένα σοβαρότατο ζήτημα: Ως γνωστόν, Ορθόδοξα Πατριαρχεία, πλήθος μητροπολιτών, ηγουμένων, Γερόντων και Καθηγητών Πανεπιστημίου, με εμπεριστατωμένα κείμενά τους απέδειξαν ότι η λεγόμενη «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος» της Κρήτης ήταν αντορθόδοξη. Συνεπώς, όσοι μητροπολίτες αποδέχονται τις αιρετικές της αποφάσεις κηρύττουν, κι αυτοί, αίρεση.5
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΤΡΙΤΟ: Αν λοιπόν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τη χρήση των αντιμηνσίων, αυτό μάλλον το έχουν οι ιερείς που μνημονεύουν τους αιρετίζοντες επισκόπους τους και όχι εκείνοι που διέκοψαν τη μνημόνευσή τους, ακολουθώντας την αγιοπατερική Παράδοση της Εκκλησίας και επαινούμενοι από τους Ιερούς Κανόνες!6 Είναι ανάγκη να κατανοήσουμε ότι για την Εκκλησία μας η περίοδος που διανύουμε δεν είναι “ειρηνική”, αλλά είναι καιρός “πολέμου” με τις αντίχριστες δυνάμεις· ζούμε σε καιρό αίρεσης. Όπως είδαμε, το αντιμήνσιο καθιερώθηκε σε εποχές αιρέσεως και διωγμών εις βάρος των Χριστιανών με σκοπό να εξυπηρετήσει τις έκτακτες λειτουργικές ανάγκες των διωκόμενων Ορθόδοξων πιστών που αγωνίζονται και ομολογούν την Ορθοδοξία, και όχι αυτές των κακοδοξούντων ή των συμβιβασθέντων.
            Τέλος, αν ανοίξουμε και διαβάσουμε την Εκκλησιαστική Ιστορία, θα διαπιστώσουμε ότι πολλές φορές, σε περιόδους διωγμών των Χριστιανών, χρησιμοποιήθηκε ως αντιμήνσιο ακόμη και …το στήθος των Μαρτύρων ή ακόμη και …οι παλάμες κάποιων διακόνων!7
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ: Σε έκτακτες περιστάσεις μπορεί να γίνει Θεία λειτουργία και χωρίς αντιμήνσιο. Το τελικό συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι «τὸ σάββατον διὰ τὸν ἄνθρωπον ἐγένετο, οὐχ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὸ σάββατον» (Μάρκ. 2:27). Δεν γίνεται η Θεία Λειτουργία για το αντιμήνσιο, αλλά το αντιμήνσιο χρησιμοποιείται για τη Θεία Λειτουργία.
            Λοιπόν, αντί να ασχολούμαστε με τα αντιμήνσια, αφήνοντας μομφές για κληρικούς που αγωνίζονται για την Πίστη μας, καλά θα ήταν να αφυπνιστούμε και να βγούμε από την πνευματική νάρκη στην οποία βρισκόμαστε. Δυστυχώς όλα γύρω μας γκρεμίζονται. Οι κρατούντες ψηφίζουν αντίχριστους νόμους, ο Οικουμενισμός εισήλθε ακόμη και στα σχολεία και η Ορθόδοξη Εκκλησία, για δεύτερη φορά στην ιστορία της, η απειλείται με ένα νέο μεγάλο Σχίσμα! Ήδη δύο πατριαρχεία (της Σερβίας και της Ρωσίας) έχουν διακόψει εκκλησιαστική κοινωνία με το Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως8, το οποίο, κάνοντας το χατίρι των Αμερικανών9, αυθαίρετα και αντικανονικά, παραχώρησε τόμο αυτοκεφαλίας σε  σχισματικούς και αυτοχειροτόνητους κληρικούς της Ουκρανίας!
Σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες, τους κληρικούς στους οποίους η Ιερά Σύνοδος στην οποία υπάγονται, τούς επέβαλε κάποιες ποινές, δεν επιτρέπεται να τους απαλλάξει απ’ αυτές μία άλλη τοπική Εκκλησία.10 Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος διέπραξε το Κανονικό Παράπτωμα της «εισπήδησης» σε άλλη εκκλησιαστική δικαιοδοσία, γι’ αυτό και απομονώθηκε από όλους τους Προκαθημένους, ακόμη και από παραδοσιακούς φίλους και υποστηρικτές του, όπως τον Αλβανίας Αναστάσιο!11
Τον ερχόμενο Οκτώβριο η 80μελής Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος θα συνεδριάσει, εκτάκτως, για να αποφασίσει για το κρίσιμο αυτό ζήτημα. Ωστόσο, πριν λίγες μέρες, πέντε μητροπολίτες της Βορείου Ελλάδος, προκαταλαμβάνοντας και περιφρονώντας την Ιερά Σύνοδο, προέβησαν σε μια αχαρακτήριστη ενέργεια, αναγνωρίζοντας de facto τους σχισματικούς της Ουκρανίας!12 Με εξαίρεση το Πατριαρχείο Κων/πόλεως, που είναι ο δράστης αυτού του Κανονικού «εγκλήματος», σήμερα σύμπασα η Ορθοδοξία συμπαρίσταται και στηρίζει την Κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας13, που υφίσταται απηνείς διωγμούς με την σύμπραξη και της κρατικής εξουσίας: Βιαιοπραγίες, αρπαγές Ναών, κ.λ.π.!14 Και οι εν λόγω μητροπολίτες τί στάση κράτησαν, λοιπόν, απέναντι σ’ αυτόν τον άδικο διωγμό; Αλίμονο, είναι με το μέρος των …διωκτών!
Εάν συμβεί (πράγμα που απευχόμαστε) τον Οκτώβριο η Εκκλησία της Ελλάδος να αναγνωρίσει ―πρώτη αυτή!― τη σχισματική ψευδοεκκλησία, τότε κινδυνεύει σοβαρά να εκπέσει της Εκκλησίας! Θα έχουμε δραματικές εξελίξεις. Θα χρειαστεί απαραίτητα να συγκαλέσουν, οι δώδεκα αυτοκέφαλες Εκκλησίες, μια Πανορθόδοξη Σύνοδο για να αντιμετωπίσουν το σοβαρότατο αυτό ζήτημα, και δεν αποκλείεται να καταδικάσουν, ως σχισματικές, την Εκκλησία της Ελλάδος και το Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως! Κάτι τέτοιο θα έχει φοβερές συνέπειες: Τα μυστήρια πλέον θα είναι άκυρα! Δεν θα μπορούν οι άνθρωποι ούτε να παντρευτούν, ούτε να βαπτιστούν, ούτε να εξομολογηθούν και τότε δεν θα μας σώσουν ούτε η «μνημόνευση των επισκόπων» ούτε  η χρήση των αντιμηνσίων τους! (Συν Θεώ, στο θέμα αυτό θα επανέλθουμε με εκτενές, τεκμηριωμένο και κατατοπιστικό άρθρο)
Πτολεμαΐδα, 6/8/2019   -Μεταμόρφωσις του Σωτήρος
Βασίλειος Π. Κερμενιώτης  http:// kermeniotis.blogspot.com
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
1.  Γεωργίου Ζαραβέλα, Θεολόγου, ΜΑ Ιστορικής Θεολογίας - Λειτουργικής ΕΚΠΑ, «Το αντιμήνσιο και οι περί αυτό παρανοήσεις». http://naxioimelistes.blogspot.com/2016/10/blog-post_25.html
2.  Βλ. παραπομπή 1.
3.  Βλ. παραπομπή 1.
4.  Βλ. παραπομπή 1.
5.  Βλ. το  εμπεριστατωμένο κείμενο: «Η Αγία και Μεγάλη Συνόδος, που συνήλθε το 2016 στην Κρήτη, πλήγωσε βαριά το Σώμα της Εκκλησίας μας».  https://drive.google.com/open?id=1yvslKxv2_BvTkRapoo3zZOLQxUvwSp6_
6.  Παραθέτουμε, σε μετάφραση, τμήμα του 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου:
«…Ἐκεῖνοι ὅμως [οἱ κληρικοί] πού ἐξ αἰτίας κάποιας αἱρέσεως καταδικασμένης ἀπό  Ἃγιες Συνόδους ἤ Πατέρες― διέκοψαν τήν [ἐκκλησιαστική] κοινωνία μέ τόν Πρόεδρό τους [δηλ. τον πνευματικό τους προϊστάμενο], ἐπειδή ἐκεῖνος κήρυττε τήν αἵρεση δημόσια καί ἀπροκάλυπτα, αὐτοί λοιπόν ὄχι μόνο δέν ὑπόκεινται σέ Κανονικό ἐπιτίμιο ―ἀποτειχίζοντας τόν, κατ’ ὄνομα, ἐπίσκοπο καί πρίν ἀπό τή συνοδική ἀπόφαση [πού θά τόν καταδικάσει]―, ἀλλά καί πρέπει, από τους Ορθοδόξους, νά τούς ἀποδοθεῖ ἡ τιμή πού τούς ἀξίζει! Διότι δέν ἐναντιώθηκαν σέ ἐπισκόπους [ὅπως τούς θέλει ὁ Χριστός] ἀλλά σέ ψευδεπισκόπους καί σέ ψευδοδιδασκάλους! [Κι ὄχι μόνο] δέν κατατεμάχισαν μέ σχίσμα τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά, [ἀντιθέτως], προφύλαξαν τήν Ἐκκλησία ἀπό σχίσματα».
7.  Πρωτ. Στεφάνου Κ. Ἀναγνωστόπουλου, Το Ιερό Αντιμήνσιο. https://agiameteora.net/index.php/gerontes-tis-epoxis-mas/3925-to-ero-ntiminsio.html
8.  Έκτακτη επικαιροτητα: Η Μόσχα διέκοψε την κοινωνία με την Κωνσταντινούπολη https://orthodoxia.info/news/εκτακτη-επικαιροτητα-η-μόσχα-διέκοψε/
9. «Συγχαρητήρια» των ΗΠΑ στον Επιφάνιο για την ίδρυση της «νέας Εκκλησίας» στην Ουκρανία https://sputniknews.gr/kosmos/201812181657050-epifanios-oukrania-rosia-ekklisia/
«Ναι, λάβαμε σημαντική στήριξη από τις ΗΠΑ» παραδέχεται ο Επιφάνιος  https://sputniknews.gr/kosmos/201812231706558-ameriki-oukrania-ekklisia-sxisma/
DEUTSHE WELLE  Οι μόνοι που επιχαίρουν είναι οι ΗΠΑ  http://orthodoxostypos.gr/οι-μόνοι-που-επιχαίρουν-είναι-οι-ηπα/
10. Σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες: 9ο Καρθαγένης, 12ο και 32ο Αποστολικὸ και 6ο Αντιοχείας.
11. Επιστολή του Αρχιεπισκόπου Τιράνων Αναστάσιου για το Ουκρανικό https://www.thetoc.gr/politiki/article/epistoli-tou-arxiepiskopou-tiranwn-anastasiou-gia-to-oukraniko 
12.  Επίσκεψη αντιπροσωπείας σχισματικών της Ουκρανίας σε Μητροπόλεις της Βορείου Ελλάδας http://aktines.blogspot.com/2019/08/blog-post_73.html
13. Εκπρόσωποι 10 Τοπικών Εκκλησιών στα Ονομαστήρια του Μητροπολίτη Ονουφρίου  https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/30022-ekprosopoi-10-topikon-ekklision-sta-onomastiria-tou-mitropoliti-onoufriou-foto
14. Εκκλησιαστικό χάος στην Ουκρανία…made by Βαρθολομαίος!  https://nikosxeiladakis.gr/εκκλησιαστικο-χαοσ-στην-ουκρανιαmade-β/
Η σχισματικὴ Ορθόδοξος Εκκλησία της Ουκρανίας άρχισε την κατάσχεση των Ι. Ναών της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας http://orthodoxostypos.gr/η-σχισματικὴ-ορθόδοξος-εκκλησία-της-ο/  
 Επίθεση με εκρηκτικό μηχανισμό σε Εκκλησία στην Ουκρανία  https://www.romfea.gr/patriarxeia-ts/patriarxeio-mosxas/26511-epithesi-me-ekriktiko-mixanismo-se-ekklisia-stin-oukrania

21 σχόλια:

  1. Εξαιρετικό κείμενο!! Συγχαρητήρια στον κ. Κερμενιώτη για το αγωνιστικό του φρόνημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολλές ευχαριστίες στον κ. Κερμενιώτη! Πολύτιμες γνώσεις, καθότι αναγκαίες διά το επίκαιρον των πραγμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ ΚΕΡΜΕΝΙΩΤΗΝ, ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΜΟΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντως απάντηση δεν πήραμε στο ερώτημα ''με τι αντιμήνσιο λειτουργούν όσοι διέκοψααν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη τους;''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλεςοι ερωτησεις για διαφορους λογους . Εχω και εγω μια ερωτηση Να καθομαστε να ασπαζομαστε την αιρεση του Οικουμενισμου δια μεσω Ιεραχων της Κολυμπαριου Συνοδου η να ακολουθουμε τους Αποστολους απο την Α Οικουμενικη εως την 7η , τις τοπικες συνοδοι και τα συγραμματα των Αγ. Πατερων τις συμβουλες των Αββαδων και τα παραδειγματα απο την Παλαια και Καινη Διαθηκη ? Τους Οσιομαρτυρες Μαρτυρες , Προφητας Δικαιους . Αἱ μὲν αἱρέσεις ὅσαι τῆς ἀληθείας ἀπέστησαν, ἐπινοήσασαι μανίαν ἑαυταῖς φανεραὶ τυγχάνουσι, καὶ τούτων ἡ ἀσέβεια πάλαι πᾶσιν ἔκδηλος γέγονε. Τὸ γὰρ ἐξελθεῖν ἀφ' ἡμῶν τοὺς ταῦτα ἐφευρόντας δῆλον ἂν εἴη, ὡς ἔγραψεν ὁ μακάριος Ἰωάννης, ὅτι τῶν τοιούτων οὔτε ἦν, οὔτε νῦν ἐστι μεθ' ἡμῶν τὸ φρόνημα. Διὸ καὶ, ὡς εἶπεν ὁ Σωτὴρ, Μὴ συνάγοντες μεθ' ἡμῶν, σκορπίζουσι μετὰ τοῦ διαβόλου, παρατηρούμενοι τοὺς κοιμωμένους, ἵνα, τὸν ἴδιον ἰὸν τῆς ἀπωλείας ἐπισπείραντες, ἔχωσι τοὺς συναποθνήσκοντας ἑαυτοῖς. Ἐπειδὴ δὲ ἡ μία τῶν αἱρέ σεων ἡ ἐσχάτη, καὶ νῦν ἐξελθοῦσα πρόδρομος τοῦ Ἀν τιχρίστου, ἡ Ἀρειανὴ καλουμένη, δόλιος οὖσα καὶ πανοῦργος, βλέπουσα τὰς πρεσβυτέρας ἑαυτῆς ἀδελφὰς ἄλλας αἱρέσεις ἐκ φανεροῦ στηλιτευθείσας, ὑποκρίνεται περιβαλλομένη τὰς τῶν Γραφῶν λέξεις, ὡς ὁ πατὴρ αὐτῆς ὁ διάβολος, καὶ βιάζεται πάλιν εἰσελθεῖν εἰς τὸν παράδεισον τῆς Ἐκκλησίας, ἵνα, πλάσασα ἑαυτὴν ὡς Χριστιανὴν, ἀπατήσῃ τινὰς κατὰ Χριστοῦ φρονεῖν τῇ πιθανότητι τῶν παραλογισμῶν· ...Τοῦτό ἐστιν ἀληθῶς καὶ τὸν Καϊάφαν αὐτοὺς εἰπεῖν Χριστιανὸν, καὶ τὸν προδότην Ἰούδαν ἔτι συναριθμεῖν τοῖς ἀποστόλοις, τούς τε τὸν Βαραβᾶν αἰτησαμένους ἀντὶ τοῦ Σωτῆρος, λέγειν μη δὲν κακὸν πεποιηκέναι· καὶ Ὑμέναιον δὲ καὶ Ἀλέ ξανδρον συνιστάνειν ὡς καλῶς φρονοῦντας, καὶ ψεύδεσθαι κατ' αὐτῶν τὸν Ἀπόστολον. οἱ δ' ἀκολουθήσαντες Μαρκίωνι οὐκέτι μὲν Χρι στιανοὶ, Μαρκιωνισταὶ δὲ λοιπὸν ἐκλήθησαν. Οὕτω καὶ Οὐαλεντῖνος, καὶ Βασιλίδης, καὶ Μανιχαῖος, καὶ Σίμων ὁ μάγος τοῖς ἀκολουθήσασι μεταδεδώκασι τοῦ ἰδίου ὀνόματος· καὶ οἱ μὲν Οὐαλεντινιανοὶ, οἱ δὲ Βασιλιδιανοὶ, οἱ δὲ Μανιχαῖοι, κἀκεῖνοι Σιμωνιανοὶ, καὶ ἄλλοι κατὰ Φρύγας ἀπὸ Φρυγίας, καὶ ἀπὸ Νοουάτου Νοουατιανοὶ προσαγορεύονται. Οὕτω καὶ Μελέτιος, ἐκβληθεὶς παρὰ Πέτρου τοῦ ἐπισκόπου καὶ μάρτυρος, οὐκέτι Χριστιανοὺς ἀλλὰ Μελιτιανοὺς ἐκάλεσε τοὺς ἰδίους· οὕτως ἄρα καὶ τοῦ μακαρίτου Ἀλεξάνδρου τὸν Ἄρειον ἐκβαλόντος, οἱ μὲν μετὰ Ἀλεξάνδρου μείναντες ἔμειναν Χριστιανοί· οἱ δὲ συνεξελθόντες Ἀρείῳ τὸ μὲν ὄνομα τοῦ Σωτῆρος ἡμῖν τοῖς μετὰ Ἀλεξάνδρου καταλελοίπασιν, Ἀρειανοὶ δὲ λοιπὸν ἐκλήθησαν ἐκεῖνοι. Ἰδοὺ γοῦν καὶ μετὰ θάνατον τοῦ Ἀλεξάνδρου, οἱ κοινωνοῦντες τῷ διαδεξαμένῳ τοῦτον Ἀθανασίῳ, καὶ οἷς ὁ αὐτὸς Ἀθανάσιος κοινωνεῖ, τὸν αὐτὸν ἔχουσι τύπον· καὶ οὔτε ἐκείνων τὸ τούτου τινὲς ἔχουσιν ὄνομα, οὔτε αὐτὸς ἐξ ἐκείνων ὀνομάζεται, ἀλλὰ πάντες πάλιν καὶ συνήθως Χριστιανοὶ καλοῦνται. Κἂν γὰρ διδα σκάλων διαδόχους ἔχωμεν, καὶ μαθηταὶ τούτων γινώ μεθα· ἀλλά γε τὰ τοῦ Χριστοῦ παρ' αὐτῶν διδασκόμενοι, Χριστιανοὶ οὐδὲν ἧττον ἐσμὲν καὶ καλούμεθα. Οἱ δέ γε τοῖς αἱρετικοῖς ἀκολουθοῦντες, κἂν μυρίους διαδόχους ἔχωσιν, ἀλλὰ πάντως τὸ ὄνομα τοῦ τὴν αἵρεσιν ἐφευρόντος φέρουσιν. Ἀμέλει τελευτήσαντος Ἀρείου, πολλῶν δὲ τῶν ἰδίων αὐτὸν δια δεξαμένων, ὅμως οἱ τὰ ἐκείνου φρονοῦντες ἐξ Ἀρείου γνωριζόμενοι Ἀρειανοὶ καλοῦνται.(ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ,

    ΚΑΤΑ ΑΡΕΙΑΝΩΝ ΛΟΓΟΣ ΠΡΩΤΟΣ. )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε 9.21μμ, μια χαρά μας απάντησε ο κ. Κερμενιώτης επιστημονικά και θεολογικά. Μαλλόν εσείς δεν έχετε την απάντηση που θα θέλατε να ακούσετε.
    Θα πρέπει να καταλάβετε ότι όσοι έχουν διακόψει το μνημόσυνο έχουν την θεολογία, τους Πατερές και την χάρη του Θεού με το μέρος τους. Οι άλλοι είναι οι εκτεθημένοι.
    Α.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λειτουργούν χωρίς αντιμήνσιο.Αυτοί που έχουν άγνοια(δηλαδή,της υπογραφής του ψευδεπικόπου στο αντιμήνσιο)κάνουν Θεία Λειτουργία με το ίδιο αντιμήνσιο.Δεν μολύνουν το Μυστήριο τα αντιμήνσια και τα ημερολόγια,αλλά το ψέμα και η αίρεση.
    Γύρνα με το δικό μας ημερολόγιο για να σώσεις την ψυχή σου.Οι γοχ είναι αιρετικοί,μακριά από αυτούς.Έχουν μολύνει την πατρίδα μας με την ειδωλολατρία τους.Δεν είναι ο Θεος μας το Παλαιό Ημερολόγιο.Ξύπνα μοναχέ Γρηγόριε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς τον ανώνυμο που ρωτά: «Πάντως απάντηση δεν πήραμε στο ερώτημα "με τι αντιμήνσιο λειτουργούν όσοι διέκοψαν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη τους"», θα του λύσω την απορία, αφού πρώτα αυτός μου απαντήσει στα εξής δύο ερωτήματα:
    1ον. Ποιά σατανική δύναμη εμποδίζει κάποιους κληρικούς να παραδεχτούν ότι η «Σύνοδος» της Κρήτης ήταν ληστρική, αιρετική και αντίχριστη;
    και 2ον Γιατί αυτοί οι κληρικοί κρατούν το λαό σε κατάσταση πνευματικής «αφασίας»;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο Α.Ν. πρέπει να είναι κάποιος που πιστεύει την ακραία και πλανεμένη θεωρία του π. Τρικαμηνά περι υποχρεωτικής αποτείχισης και συχνάζει σε μπλογκ ακραίων αποτειχισμένων απόψεων και είναι οπαδός αυτών των πλανεμένων απόψεων που κατακρίνουν όσους δεν αποτειχίστηκαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Α.Ν. και όλοι οι αποτειχισμένοι με ακραίες απόψεις περι υποχρεωτικής αποτείχισης Θα πρέπει να καταλάβετε ότι όσοι αντιοικουμενιστές δεν έχουν διακόψει το μνημόσυνο έχουν την θεολογία, τους Πατερές και την χάρη του Θεού με το μέρος τους. Οι άλλοι αποτειχισμένοι που τους κατακρίνουν είναι οι εκτεθημένοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λέει ο κ. Β. Κερμενιώτης: "Αν λοιπόν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τη χρήση των αντιμηνσίων, αυτό μάλλον το έχουν οι ιερείς που μνημονεύουν τους αιρετίζοντες επισκόπους τους και όχι εκείνοι που διέκοψαν τη μνημόνευσή τους, ακολουθώντας την αγιοπατερική Παράδοση της Εκκλησίας και επαινούμενοι από τους Ιερούς Κανόνες!6"

    Έτσι όπως μας τα λέει είναι σαν μας λέει ότι είναι υποχρεωτική η διακοπή του μνημοσύνου. Δεν νομίζω ότι ο κ. Κερμενιώτης είναι υπερ της πλανεμένης αυτής άποψης.
    Θα πρέπει να προσέχει περισσότερο τί γράφει για να μην δίδει άλλα νοήματα από όσα ο ίδιος πιστεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Προς τον ανώνυμο "9 Αυγούστου 2019 - 11:03 π.μ".
    Αυτό το άρθρο γράφτηκε για να αποκρούσει τις μομφές που αφήνουν κάποιοι ιερείς εναντίον των κληρικών που έχουν κάνει διακοπή μνημοσύνου, μομφές που, αθέλητα, ενισχύουν την "επισκοποκεντρική θεολογία".
    Ασφαλώς και το άρθρο δεν στηρίζει την θεωρία της καταναγκαστικής αποτείχισης. Άλλωστε και η πρότασή μου (που επικαλέστηκες) είναι υποθετικής μορφής: «Αν....μάλλον...».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ κ . Κερμενιώτη δεν μπορώ να σας απαντήσω εκ μέρος των κληρικών, αφού η ερώτηση σας απευθύνεται σε αυτούς.
    Είμαι λαϊκός και φυσικό είναι να έχω κι εγώ απορίες που αφορά στους κληρικούς μας για διάφορα θέματα. Κάνοντας υπομονή θα παρούμε τις απαντήσεις όταν ο Θεός θα επιτρέψει.
    Σε τέτοια σοβαρά θέματα οπως το θέμα του αντιμήνσιο καλό θα ήταν να τοποθετηθεί ένας αποτειχισμένος κληρικός..π. χ ο π. Θεόδωρος Ζήσης για να μας λύσει την απορία ''με τι αντιμήνσιο λειτουργούν όσοι διέκοψαν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη τους'';
    Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η θεωρία της καταναγκαστικής αποτείχισης είναι πλανεμένη. Μακρυά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προς τον ανώνυμο "9 Αυγούστου 2019 - 3:59 μ.μ".
    Όχι αγαπητέ. Δεν σας ζήτησα να απαντήσετε "εκ μέρους των κληρικών". Η ερώτησή μου ΔΕΝ απευθυνόταν σ' αυτούς, αλλά σε ΄σάς. Απαντήστε μου, σας παρακαλώ, στα δυό ερωτήματα που σας έθεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν υπάρχει καταναγκαστική αποτείχιση. Οκ. Για πείτε μας όμως αν υπάρχει καταναγκαστική παραμονή στην αίρεση και στους αιρετικούς.
    Α.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Α.Ν. εσύ είσαι φανατικός ακόλουθος της πλανεμένης θεωρίας της καταναγκαστικής αποτείχισης του π. Τρικαμηνά, τώρα γιατί λες ότι δεν υπάρχει καταναγκαστική αποτείχιση; Ποιόν δουλεύεις;

    Οι ορθόδοξοι που δεν αποτειχίζονται και πιστεύουν ορθόδοξα δεν βρίσκονται στην αίρεση και στους αιρετικούς, βρίσκονται στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Κατάλαβε το και άφησε τις πλανεμένες θεωρίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αλίμονο αν ήταν καταναγκαστική η παραμονή στην αίρεση και στους αιρετικούς. Σήμερα που η αίρεση του οικουμενισμού έχει ξεπεράσει κάθε όριο βλασφημίας και ασεβειας, θα ήταν ευχής έργο αν αποτειχιζονταν όλο το άγιο όρος, καθώς και όλοι οι κληρικοί από τους μητροπολίτες που κηρύττουν αίρεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο π. Θεόδωρος Ζήσης τα λέει σωστά για την αποτείχιση.
    Η θεωρία του π. Ε. Τρικαμηνά "μπάζει από παντού" και είναι λαθεμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. πως ειναι δυνατον να υπαρχει ιερωσυνη σε κληρικο που του αφαιρεθηκε; απο την εκκλησια της ελλαδας[ιεροδικειο επισκοπων , δις προσερχομενου], και αφου ,αφου την απεδεχθη ,την αποσχηματιση του,μετα καποιου καιρου αναζητησε και ''ελαβε'';απο γειτονας χωρας γνωστο επισκοπο [εναν ,1] την ιερωσυνη και την χαριν του δεσμειν και λυειν .μηπως εχετε υπ' οψιν τι λενε οι πατερες και οι κανονες γι'αυτα ;τελουνται μυστηρια'' εγκυρα''υπ'αυτου;και πως αναπαυονται οι ακολουθουντες αυτον ,ανθρωποι που μεταφερουν πλειστα οσα πατερικα και δογματικα θεματα μεσω των ιστοσελιδων και ελλεγχοντες πολλακις μαλιστα οσους δεν τους ακολουθουν .τι ειδους ακριβης αποτειχιση υφισταται σ'αυτους κατω υπ'αυτες τις συνθηκες;ολοι πλην των ιδιων αποτελουν στοχους μη ορθης πιστης .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΑΝ ΔΕΝ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ,ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΤΑ .ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ΔΙΑ ΤΩΝ Ι. ΟΙΚ.ΣΥΝΟΔΩΝ, ΜΑΣ, ΕΝΤΕΛΛΕΤΑΙ [15, ΚΑΝ.ΑΒ-30, ΑΓ. ΑΠΟΣΤ.]ΝΑ ΔΙΑΚΟΠΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΚΛΠ.Η ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΤΗΡΟΥΜΕΝΩΝ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ ,ΣΥΝΘΗΚΩΝ ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΩΝ ΚΛΠ ΣΥΜΦΩΝΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΚΑΣΤΟΥ .ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΥ ΕΝΤΟΛΗ ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ; [ΜΟΝΟΣ,ΜΟΝΟΤΑΤΟΣ, Ο ΠΡ.ΗΛΙΑΣ ,ΟΧΙ ,7.000 ΑΝΔΡΕΣ-ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ,ΗΛΙΑ,ΔΕΝ ΕΚΑΜΨΑΝ ΓΟΝΥ ΤΩ ΒΑΑΛ. ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ;ΘΕΟΥ ΓΑΡ Ο ΛΟΓΟΣ.Ο ΚΥΡΙΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΕΚΡΙΝΕ ΤΟΥΣ 7 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΔΡΕΣ, ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟΝ ΕΥΑΡΕΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΑΙΝΕΣΕ ΣΤΟΝ ΗΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΜΕΝΕ ΝΑ ΑΝΑΔΥΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ .ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΚΡΑΙΦΝΕΙΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ Η ΜΑΛΛΟΝ ΑΣ ΣΙΩΠΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ.ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΑΣ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΟΥΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΣ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΛΛΟΥΝ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΛΑΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟ.ΑΣ ΚΟΙΤΑΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ ,ΜΗΠΩΣ, ΛΕΜΕ , ΜΗΠΩΣ ΚΑΤΙ ΤΡΕΧΕΙ ,ΑΝ ΚΑΛΩΣ ΕΧΟΥΣΙ Η ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΨΗΛΑΦΙΣΗ.----------ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΠΩΣ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΕΙ ,ΓΙΑ ΧΑΡΙ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ, ΤΟΥ ΛΑΟΥ.ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΩΝ ,ΕΩΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟ Ι.ΣΥΝΟΔΟ,ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ ΕΧΟΥΝ ΙΣΧΥ;ΤΟΤΕ ΚΑΤ'ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑΝ ΤΟ ΑΝΤΙΜΗΝΣΙΟΝ, ΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ , ΕΙΣ ΤΙ ΥΣΤΕΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΔΙ' Ο'ΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ; ΚΑΘΗΡΗΜΕΝΟΥ ΟΜΩΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ Η ΚΛΗΡΙΚΟΥ ΕΧΟΥΝ ΙΣΧΥΝ ; ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΘΕΙ ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΙΜΝΗΣ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή