21 Σεπ 2018

Συζητήθηκε στο ΣτΕ το ζήτημα του μαθήματος των θρησκευτικώ

«Στη μείζονα Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συζητήθηκαν σήμερα οι 5 αιτήσεις ακύρωσης για το θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία (Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο).

Συγκεκριμένα, στο ΣτΕ έχουν προσφύγει η Ένωση Αθέων, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕλΕΔΑ) και 24 γονείς μαθητών, ενώ παρεμβάσεις υπέρ του μαθήματος των θρησκευτικών και κατά των σχετικών υπουργικών αποφάσεων έχουν καταθέσει η Εκκλησία της Ελλάδας, η Εκκλησία της Κρήτης και ο «Πανελλήνιος Σύνδεσμος Θεολόγων “ Καιρός” για την Αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης».
Αναλυτικότερα, με την έναρξη της συζήτησης ο προεδρεύων του ΣτΕ Αθανάσιος Ράντος ανακοίνωσε ότι με παρεμπίπτουσα απόφαση του δικαστηρίου απερρίφθη, κατά πλειοψηφία 24 υπέρ έναντι 6 κατά, το αίτημα της Ένωσης Αθέων και πέντε προσφεύγοντων γονέων που ζητούσαν να αφαιρεθούν τα θρησκευτικά σύμβολα (εικόνα της Παναγίας) από την δικαστική αίθουσα κατά τη συζήτηση των πέντε εν λόγω αιτήσεων ακυρώσεως.
Αμέσως μετά, η σύμβουλος Επικρατείας Παρασκευή Μπραίμη ανέπτυξε την εισήγησή της και εξέθεσε τους ισχυρισμούς των αντίθετων αιτήσεων ακυρώσεως, για το μάθημα των θρησκευτικών (πρόγραμμα σπουδών και το περιεχόμενο του) στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, τον υποχρεωτικό εκκλησιασμό και την καθημερινή πρωινή προσευχή στα σχολεία, τον τρόπο απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών κ.ά.
Κατά την συζήτηση αναπτύχθηκαν οι αντίθετες νομικές θέσεις για τα επίμαχα θέματα, ενώ τέθηκαν ζητήματα κατοχύρωσης της θρησκευτικής ελευθερίας σύμφωνα με την ΕΣΔΑ και το άρθρο 16 του Συντάγματος κ.λπ. Μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν στο δικαστήριο ήταν η παραβίασης του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και του διεθνούς σύμφωνου για τα δικαιώματα του παιδιού, η μη πρόβλεψη απαλλαγής των μαθητών από τον εκκλησιασμό, όπως και εάν το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να είναι ομολογιακό ή θρησκειολογικό.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ επιφυλάχθηκε να εκδώσει τις αποφάσεις της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου