15 Σεπ 2018

Η Εγκύκλιος του 1918, της Ρωσικής Ιεραρχίας αποκαλύπτει τις προθέσεις της σημερινής Ελληνικής Κυβερνήσεως


192 193 pVEV2 2

Η  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  ΤΟΥ 1918, ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ  ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ, ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ  ΤΙΣ  ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ  ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
Δημοσιεύουμε τήν Ἐγκύκλιο τῶν δύο ὑποεπιτροπῶν (τῆς Ἐπιτρο­πῆς ἐπί τῶν σχέσεων τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ Κράτους καί τῆς Ἐπιτροπῆς ἐπί τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Περιουσίας καί Οἰκονομίας) τῆς Ρωσικῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας (Sobor), ἡ ὁποία ἐξεδόθη τό 1918 σάν ἀπάντηση στό διάταγμα τῶν Κομισσαρίων τοῦ Λαοῦ, τοῦ θεσμοῦ πού δημιούργησαν οἱ Μπολσεβίκοι γιά νά ἀναδιαρθρώσουν τή Ρωσία, λίγους μῆνες μετά τήν Ρωσική Ἐπανάσταση.
Τήν εὕρεση αὐτῆς τῆς Ἐγκυκλίου ὀφείλουμε στόν συνεργάτη τοῦ περιοδικοῦ μας, κ. Κωνσταντῖνον Βούλγαρην, ὁ ὁποῖος καί τήν μετέφρασε ἀπό τά Ἀγγλικά (ἀπό τό βιβλίο τῶν BRYN GEFFERT & THEOFANIS G. STAVROU: EASTERN ORTHODOX CHRISTIANITY σελ. 1069-1071),  ἐνδιαφέρει δέ ἄμεσα τήν Πατρίδα μας καί ἰδιαιτέρως ὅλους ἐμᾶς, πού θέλουμε νά ἀνήκουμε συνειδητά στήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησία μας.
Ἐπί πλέον, πρέπει νά ἐκ­τι­μηθῆ δεόντως ἀπό τήν Σεπτή Ἱεραρχία μας, ἡ ὁποία εἶναι ἐπιφορτισμένη μέ τήν πνευ­ματική καί ἱστορική εὐθύνη νά ἀντιμετωπίση στίς κρίσιμες ἡ­μέ­­ρες μας τήν συνεχῶς κορυ­φουμένη Κρατική ἐχθρότητα κατά τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας.

Στό κείμενο τῆς Ἐγκυκλίου καταγράφονται ὅλα τά στάδια τῶν ἐχθροπραξιῶν κατά τῆς ἀμωμήτου Πίστεώς μας, πού θά ἀκολουθηθοῦν ἀπό τούς ἀθεϊστάς κυβερνῆτες μας –κάποια ἤδη ἔχουν ἐκδηλωθεῖ– κυρίως δέ οἱ ὑποκρυπτόμενες δόλιες προ­θέ­σεις τους πίσω ἀπό τίς τἄχα ἀντικειμενικές καί ἀμερόληπτες ἐπιλογές τους.
Ἡ δολιότητα τῶν προθέσεών τους πρέπει νά προσεχθῆ ἰδι­αιτέρως, διότι δέν θά ἐκδηλωθῆ μέ ἐξωτερική βιαιότητα, ὅπως κατά τήν Ρωσική Ἐπανάσταση, ἀλλά μέ “βελούδινο” καί “μελιστάλακτο” τρόπο, μέ τό  “σᾶς” καί μέ τό “σεῖς”, μέ τήν Δυτικοεπινοουμένη “εὐγένεια”, στό ὄνομα τῆς ὁποίας στραγγαλίζεται τό Εὐαγγέλιο τῆς Σαρκωθείσης Ἀληθείας καί παρουσιάζεται σάν φρικτός ὑπηρέτης κάθε διαστροφῆς καί ἀνομίας!
Ἡ προσοχή μας πρέπει νά ἐνταθῆ στό θέμα τοῦ χωρισμοῦ τοῦ Κράτους ἀπό τήν Ἐκκλησία, διότι αὐτός ὁ χωρισμός τῆς Ψυχῆς (Ἐκκλησίας) ἀπό τό Σῶμα (Κράτος) θά σημάνη τήν ἀπόλυτη ἐπικυριαρχία τοῦ Κράτους ἐπί τῆς Ἐκκλησίας καί τήν πανηγυρική ἀναγόρευσή του σέ ὑπερτάτη θεότητα! Ἤδη, ὁ ταλαίπωρος πρωθυ­πουργός μας,  ἔδειξε τίς “θεϊκές” του φιλοδοξίες μέ τήν ὁρκωμοσία του στόν ἑαυτό του(!), πράξη πού ἀνήκει ΜΟΝΟ στόν ΘΕΟ μας,  ἀφοῦ, μόνο ὁ Θεός, «ἐπεὶ κατ’ οὐδενὸς εἶχε μείζονος ὀμῶσαι, ὤμοσε καθ’ ἑαυτοῦ»!
Δυστυχῶς, ἐλλείψει θεολογικῆς Παιδείας, δέν ἔχουμε γνωρίσει τί σημαίνει «Μία Πίστις, Μία Ἐκκλησία, Ἕνα Κράτος», ὅπως τά περιέγραψε μέ Ἁγιογραφική καί Θεολογική πληρότητα ὁ Μέγας Θεολόγος, ὁ βαθύτατα Πιστός Αὐτοκράτορας Ἰουστινιανός, γι’ αὐτό καί  ἀκούγονται συχνά-πυκνά, ἀκόμη καί ἀπό ἀρχιερατικά χείλη λόγια ἐπιδοκιμασίας γιά τόν χωρισμό τοῦ Κράτους ἀπό τόν Θεό μας(!), μέ τέτοια, μάλιστα, ἐπιδοκιμασία, σάν νά ἦταν αὐτός ὁ χωρισμός ἡ βασική προϋπόθεση γιά τήν ἄνθιση τῆς Ἐκκλησίας! Λίαν συντόμως  θά ἐκδώσουμε σέ μετάφραση ἕνα ἄγνωστο στούς πολλούς βιβλίο γιά τήν Θεολογία τοῦ Μεγάλου Ἰουστινιανοῦ καί γιά τό πῶς διεμόρφωσε τό Κράτος, ἀποκλειστικά βάσει τῶν Θείων Δογμάτων καί τοῦ  Ἤθους τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως.
Γιά τό ἐνδεχόμενο τῆς ὁλοκληρωτικῆς ἀποπομπῆς τοῦ Θεοῦ μας ἀπό τήν διακυβέρνηση τῆς Χώρας μας  μέ ἕνα νομοθετημένο χωρισμό ἔχουμε γράψει κατά τό παρελθόν καί, σύν Θεῷ, σχεδιάζουμε προσεχῶς νά γράψουμε λεπτομερέστερα. Στό παρόν σημείωμά μας ἀρκούμεθα νά  ὑπογραμμίσουμε ἕνα κρίσιμο σημεῖο τῆς  Ἐγκυκλίου, πού ἀποκαλύπτει μέσῳ τῆς ἱστορικῆς ἐμπειρίας τῆς Ὀρθοδόξου  Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας, ποιᾶς ἐμπνεύσεως εἶναι καί ποιές ὀλέθριες προεκτάσεις ἔχει αὐτός ὁ χωρισμός:
«Γιά νά ἐκπληρώσουν τό σατανικό τους σχέδιο, τό Σοβιέτ τῶν Κοµισσαρίων τοῦ Λαοῦ ἔχει ἐκδώσει ἕνα διάταγµα µέ τό ὁποῖο ΧΩΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ καί νοµιµοποίησαν ἕναν φανερό διωγµό τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας»!
Ποιός, ἄραγε, ἀπό τούς θιασῶτες τοῦ χωρισμοῦ τοῦ Κράτους ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἔχει συνειδητοποιήσει ὅτι μετά τόν χωρισμό, σύν τοῖς πολλοῖς ἄλλοις, θά νομιμοποιηθῆ ὁ διωγμός τῆς Ἐκκλησίας, ἀφοῦ Αὐτή θά ἔχη τήν ἴδια κρατική καί νομική ὑπόσταση πού ἔχουν τά κοινά σωματεῖα καί οἱ διάφοροι ἰδιωτικοί φορεῖς, ὁπότε, ὅπου καί ὅταν ἐνοχλοῦνται ἀπό τά Εὐαγγελικῶς ὀρθά  τά ‘‘πολιτικῶς ὀρθά’’, ἡ Ἐκκλησία θά χαρακτηρίζεται παρανομοῦσα καί θά διώκεται! Ὅποιος ἀμφιβάλλει γιά τή σκέψη μου, ἄς προσέξη καί τό παρακάτω:
«Ὁ λειτουργός τῆς Ἁγίας Τραπέζης ἀπαγορεύεται νά διδάσκει τόν λαό. Ἡ διδασκαλία τοῦ νόµου τοῦ Θεοῦ δέν µπορεῖ νά γίνει οὔτε στά δηµόσια, οὔτε στά ἰδιωτικά σχολεῖα»!
Σᾶς ἀφήνω, ὅμως, νά μελετήσετε προσεκτικά ὁλόκληρη τήν Ἐγκύκλιο τῆς ΤΟΤΕ Ἐκκλησιαστικῆς Συνόδου τῆς Ρωσίας, γιά νά σχηματίση ὁ καθένας σας καί τήν προσωπική του εἰκόνα ἀπό τό κείμενό της. 
192 193 pVEV2 3
  «Η  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ  ΣΥΝΟΔΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑ  ΣΤΟ  ΔΙΑΤΑΓΜΑ  ΤΟΥ  1918
 Αὐτές τίς ἡµέρες, στίς ὁποῖες ἡ Ρωσσία ζεῖ, συνέβη µιά ἄνευ προηγουµένου ἔκρηξη βίας ἀπό τό ἕνα ἄκρο τῆς χώρας ἕως τό ἄλλο, πρός θλίψη καί ἀναστάτωση τοῦ λαοῦ. Αὐτή ἡ βία κατά τῆς Ἐκκλησίας, κατά κοινωνικῶν ὀργανισµῶν καί ἀτόµων ἔχει ξεκινήσει ἀπό αὐτούς πού ἀσκοῦν αὐτόν τόν καιρό τήν ἐξουσία. 
Ἡ παροῦσα ἐξουσία δέν περιορίζεται σέ κατασχέσεις, βεβήλωση ἤ χλευασµό τῶν κληρικῶν. Τούς συλλαµβάνει καί τούς φονεύει. Οἱ κρατοῦντες ἔχουν τήν θρασύτητα νά προσβλέπουν στήν ἴδια τήν καταστροφή τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Γιά νά ἐκπληρώσουν τό σατανικό τους σχέδιο, τό Σοβιέτ τῶν Κοµισσαρίων τοῦ Λαοῦ ἔχει ἐκδώσει ἕνα διάταγµα µέ τό ὁποῖο ΧΩΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ καί νοµιµοποίησαν ἕναν φανερό διωγµό τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί ὡσαύτως ὅλες τίς θρησκευτικές κοινότητες, Χριστιανικές καί µή. 
Μέ δολιότητα, αὐτοί οἱ ἐχθροί τοῦ Χριστοῦ, ἀπατηλά προσδοκοῦν νά ἐπιτύχουν τούς σκοπούς τους, ὑπό τό πρόσχηµα ὅτι ἀγωνίζονται γιά τήν πλήρη θρησκευτική ἐλευθερία. Ἄν καί καλωσορίζει κάθε δράση πού διευρύνει τήν ἐλευθερία τῆς συνείδησης, τό Sobor τονίζει ὅτι, κατ’ αὐτό τό χρονικό διάστηµα, τό ἀποτέλεσµα τοῦ προαναφερθέντος διατάγµατος θά εἶναι ὅτι ἡ ἐλευθερία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καί ὅλων τῶν ἄλλων θρησκευτικῶν ἑνώσεων καί κοινοτήτων θά ἐκµηδενισθεῖ. Ὑπό τό πρόσχηµα τοῦ χωρισµοῦ τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τό Κράτος, τό Σοβιέτ τῶν Κοµισσαρίων τοῦ Λαοῦ ἐπιχειρεῖ νά ἀµφισβητήσει τήν ἴδια τήν ὕπαρξη τῆς Ἐκκλησίας, τῶν ἐκκλησιαστικῶν θεσµῶν καί τοῦ Κλήρου. 
Ἐν ὄψει τῆς ἀπαλλοτρίωσης τῆς ἐκκλησιαστικής περιουσίας, τό ἐν λόγῳ διάταγµα ἐπιχειρεῖ νά καταστρέψει τή θρησκευτική ἐκπαίδευση καί τίς θρησκευτικές Ἀκολουθίες.Διακηρύσσει ὅτι καµµία ἐκκλησιαστική-θρησκευτική κοινότητα δέν ἔχει τό δικαίωµα νά ἔχει περιουσία καί ὅτι ὅλη ἡ εὑρισκόµενη στή Ρωσσία περιουσία, πού ἀνῆκε σέ ἐκκλησιαστικούς καί θρησκευτικούς ὀργανισµούς, ἔχει περιέλθει στόν λαό. Μέ τόν τρόπο αὐτό ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι Ναοί καί οἱ Μονές, ὅπου ἔχουν ἀποτεθεῖ ὅλα τά ἅγια Λείψανα τῶν σεβασµίων  Ὀρθοδόξων ἁγίων, ἀνὴκουν πλέον σέ κάθε πολίτη, ἀνεξάρτητα ἀπό τίς θρησκευτικές πεποιθὴσεις του. Χριστιανοί, Ἰουδαῖοι καί Μουσουλµάνοι, ἀκόµα καί παγανιστές, ἔχουν ἴση πρόσβαση στά πιό ἱερά πράγµατα πού ἔχουν ἀφιερωθεῖ γιά τίς Θεῖες Ἀκολουθίες- στόν τίµιο Σταυρό, τά Ἱερά Εὐαγγέλια, τά καθιερωµένα Σκεύη, τίς ἱερές καί θαυµατουργές εἰκόνες. Ἔχουν πλέον περιέλθει στή διάθεση τῶν κυβερνητικῶν ἀρχῶν, πού µποροῦν νά τά παραδώσουν γιά ἐκκλησιαστική χρὴση σέ ὁποιονδὴποτε αὐτοί θέλουν.
Ὁ Ὀρθόδοξος λαός πρέπει νά καταλάβει ὅτι πρόκειται νά χάσει τίς Ἐκκλησίες τοῦ Θεοῦ καί τά ἱερά λείψανά τους. Ἀπό τὴ στιγµὴ πού ὅλα τά ὑπάρχοντα τῆς Ἐκκλησίας ἀπαλλοτριωθοῦν, θά εἶναι ἀδύνατο νά ἀφιερωθεῖ κάτι γιά ἐκκλησιαστική χρὴση, ἀφοῦ καθετί ἀφιερωµένο θά µπορεῖ νά κατασχεθεῖ, σύµφωνα µέ τόν σκοπό τοῦ διατάγµατος. Ἡ ὑποστὴριξη τῶν Ναῶν, τῶν Μονῶν καί τοῦ ἴδιου τοῦ Κλὴρου θά εἶναι ἀδύνατη.
Δέν πρόκειται µόνο περί αὐτοῦ. Ἡ κρατικοποίηση τοῦ τύπου ἔχει καταστήσει ἀδύνατη τήν ἀνεξάρτητη ἔκδοση ἀπό τήν Ἐκκλησία τῶν Εὐαγγελίων καί ὁποιωνδήποτε Ἱερατικῶν ἤ Λειτουργικῶν βιβλίων σέ ἐπαρκεῖς ἀριθµούς ἤ χωρίς ἐλαττώµατα. 
Πέραν αὐτοῦ, τό διάταγµα ἐπεµβαίνει στούς ποιµένες τῆς Ἐκκλησίας. Διακηρύττει ὅτι κανείς δέν ἐπιτρέπεται νά ἀνταποκριθεῖ στὴν θρησκευτικὴ του κλὴση, ἐάν αὐτὴ τόν ἀποσπᾶ ἀπό τίς πολιτικές του ὑποχρεώσεις. Αὐτό σηµαίνει ὅτι ὑποχρεοῦνται νά ἐκτελέσουν τὴ στρατιωτικὴ θητεία, τό ὁποῖο ἀπαγορεύεται στόν Κλῆρο σύµφωνα µέ τόν 83ο Ἀποστολικό κανόνα.
Ἐπιπροσθέτως, ὁ Λειτουργός της Ἁγίας Τραπέζης ἀπαγορεύεται νά διδάσκει τόν λαό. Ἡ διδασκαλία τοῦ νόµου τοῦ Θεοῦ δέν µπορεῖ νά γίνει οὔτε στά δηµόσια, οὔτε στά ἰδιωτικά σχολεῖα.
Παροµοίως, ἔχουν ἐπιδοθεῖ στό νά κλείσουν ὅλα τά θρησκευτικά ἐκπαιδευτικά ἱδρύµατα. Οἱ Ναοί ἔχουν κλείσει καί δέν µποροῦν νά χρη­σιµοποιηθοῦν ἀπό τούς ποιµένες τους. 
Τό διάταγµα διακηρύσσει ὅτι καµιά κυβερνητική ἤ δικανική δράση ἤ δηµόσια ἐκδήλωση δέν µπορεῖ νά συνοδεύεται ἀπό θρησκευτικό τυπικό ἤ τελετουργίες. Τό διάταγµα, µέ ἱερόσυλο τρόπο, ἀποκόπτει κάθε σύνδεση ἀνάµεσα στήν κυβέρνηση καί σέ ὁποιαδὴποτε ἔκφραση τῆς θρησκευτικῆς πίστης.
Μέ βάση τά προαναφερθέντα γεγονότα, τό Ἱερό Sobor ὁρίζει ὅτι: 
1) Ἐν ὄψει τοῦ νόµου γιά τήν ἐλευθερία τῆς συνείδησης, τό διάταγµα γιά τόν χωρισµό τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ Κράτους πού ἐκδόθηκε ἀπό τό Σοβιέτ τῶν Κοµισσαρίων τοῦ λαοῦ ἀποκαλύπτεται νά εἶναι µιά δόλια παραβίαση κάθε πλευρᾶς τῆς ζωῆς τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καί µιά φανερή δίωξη ἐναντίον της.
2) Κάθε συµµετοχή στήν ἐφαρµογή αὐτοῦ τοῦ ἐχθρικοῦ πρός τήν Ἐκκλησία διατάγµατος ἤ κάθε ἀπόπειρα νά εἰσαχθεῖ στή ζωή ὁ,τιδήποτε ἀσυµβίβαστο µέ τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, θά ἔχει ὡς συνέπεια τόν ἀφορισµό τῶν αὐτουργῶν σύµφωνα µέ τόν 73ο κανόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί τόν 13ο κανόνα τῆς Ζ΄  Οἰκουµενικῆς Συνόδου.
 Ἔχοντας στή σκέψη µας τίς προσευχές τῶν Ἁγίων Μαρτύρων, µέ τίς ὁποῖες πολλές φορές οἱ ἐνέργειες τοῦ λαοῦ εὐλογὴθηκαν καί ἔσωσαν τή Ρωσσία, τό Sobor καλεῖ ὅλον τόν Ὀρθόδοξο λαό τώρα, ὅπως ἔγινε καί κατά τό παρελθόν (σέ κρίσιµες στιγµές), νά συγκεντρωθοῦν γύρω ἀπό τούς Ναούς καί τίς Μονές γιά τήν ὑπεράσπιση τῶν βεβηλωθέντων ἱερῶν τόπων. Οἱ ποιµένες καί τά πρόβατα τοῦ ποιµνίου τοῦ Χριστοῦ θά ὑποστοῦν κακοποίηση, ἀλλά ὁ Θεός δέν θά ἐµπαιχθεῖ.Ἄς ἐκδηλωθεῖ ἡ αὐστηρή δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ πάνω σέ αὐτούς τούς θρασεῖς βλάσφηµους καί διῶκτες τῆς Ἐκκλησίας. Καί ὅλα τά πιστά τέκνα Της, ἄς ἔχουν στόν νοῦ τους ὅτι εἶναι ὑποχρέωσή µας νά ἀγωνιστοῦµε ἐναντίον τῶν σκοτεινῶν δραστηριοτήτων τῶν υἱῶν τῆς ἀπωλείας, ὡς Ὀρθόδοξοι Ρῶσσοι, ἀγαθοί καί ἅγιοι, γιά καθετί, χωρίς τό ὁποῖο, οὔτε ἡ ἴδια ἡ ζωή δέν θά ἔχει νόηµα γιά µᾶς».
Μετά ἀπό ὅλα αὐτά, πού ἐπισημαίνονται στήν Ἐγκύκλιο, νά ἀνα­λο­γισθοῦµε τήν τραγικότητα τῶν ἐπι­πτώσεων, πού προέκυψαν ἀπό τήν ἐφαρ­µογή ἐκ µέρους τῶν µπολσεβίκων ὅλων τῶν καταγγελθέντων ἀπό τήν Ἐκκλησία –οἱ ὁποῖες ἐπιπτώσεις εἶναι πλέον γιά µᾶς καί ἱστορικά βεβαιωµένες– ὥστε ὁ καθένας µας νά τοποθετηθῆ ὑπεύθυνα καί µέ συναίσθηση ἔναντι τῆς Ἱστορίας, τῶν Πατέρων µας, πού ἀγωνίσθηκαν µέ Θεῖο Ἔρωτα ὑπέρ τοῦ Φωτός τῆς Πίστεως, ἔναντι τῶν γενεῶν πού θά ἔλθουν καί, κυρίως, ἔναντι τοῦ Τελικοῦ καί Δικαίου Κριτοῦ, τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ µας!
π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης
«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» agnikolaos.gr Ἀρ. Τεύχους 192-193
Αὔγουστος-Σεπτέμβριος 2018
192 193 pVEV2 4

2 σχόλια:

  1. Ο αρθρογράφος όμως του συγκεκριμένου κειμένου εξυμνεί τον αρχιεπίσκοπο Συριζώνυμο σε άλλο άρθρο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι επισημάνεις του π. Β. Βολουδάκη είναι ορθές. Ήδη έχουμε δείγματα παρόμοιας συμπεριφοράς με τους Σοβιετικούς και εδώ στην Ελλάδα. Ας θυμηθούμε την απαγόρευση εισόδου καλεσμένων μητροπολιτών στις σχολικές αίθουσες από το άθεο Κράτος, το οποίο ουδόλως διστάζει να 'κατηχεί' τα παιδιά στην ομοφυολοφιλία, στον σοδομισμό και στον οικουμενισμό.
    Πριν όμως φτάσουμε στο τι ενορχηστρώνει το Κράτος ας αναρωτηθούμε γιατί το επιτρέπει ο Θεός. Μήπως π. Β. Βολουδάκη, μήπως σεβαστοί ιεράρχες, η έως τώρα σχέση με το Κράτος απεδείχθη μία ολέθρια αρένα μέσα στην οποία ατόνησε, έως και εξαφανίστηκε, η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ από τους ταγούς της Εκκλησίας; Μήπως ο Θεός οργίσθηκε να βλέπει τον Οίκο Του να έχει μετατραπεί σε χώρο 'καλλιστείων' των άνομων νομοθετών; Μήπως οι Άγιοι που κοσμούν τους Ιερούς Ναούς οργίσθηκαν να βλέπουν τους ταγούς της Εκκλησίας να Τους έχουν μετατρέψει σε εμπορεύματα; Οι Άγιοι Μάρτυρες και Ομολογητές μήπως οργίσθηκαν να βλέπουν τους αιρετικούς να μπαινοβγαίνουν στους Ναούς και ουδείς να διαμαρτύρεται;
    Να φοβούνται όλοι μην χάσουν τα προνόμια που τους δίνει το Κράτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή