Εξ αφορμής του θανάτου
του μεγάλου επιστήμονα Στήβεν Χόκινγκ
Όσα
θα γράψουμε, τα γράφουμε εξ αφορμής του θανάτου του επιστήμονα, για να
φυλαχθούν οι πιστοί άνθρωποι, που δεν
γνωρίζουν και επηρεάζονται από την γνώμη
σπουδαίων προσώπων και από τα μέσα επικοινωνίας, που προωθούν άμεσα και με
ιδιαίτερη επιμέλεια, ό,τι αντίχριστο εκρέει εκ του στόματος αυτών στη
δημοσιότητα.
Οι περισσότεροι άνθρωποι, στα θέματα της
πίστης, δίνουν υπερβολική βαρύτητα και σημασία στη γνώμη των διάσημων, των
έξυπνων και σπουδαγμένων. Λένε: Είπε ο Καζαντζάκης, είπε ο Χόκινγκ, είπε ο
καθηγητής πανεπιστημίου, είπε ο φημισμένος πολιτικός ή ο ηθοποιός ή ο
τραγουδιστής ή ακόμη και κάποιος πλούσιος...
Νομίζουν πως η πίστη εξαρτάται από την εξυπνάδα ή όπως λέμε από την διανοητική ικανότητα και από την γνώση των κατ` επιστήμη μελετουμένων. Όμως δεν είναι καθόλου έτσι τα πράγματα.
Νομίζουν πως η πίστη εξαρτάται από την εξυπνάδα ή όπως λέμε από την διανοητική ικανότητα και από την γνώση των κατ` επιστήμη μελετουμένων. Όμως δεν είναι καθόλου έτσι τα πράγματα.
Πέθανε ο μεγάλος επιστήμονας Στήβεν Χόκινγκ,
που ήταν ανάπηρος, ο οποίος είχε μια αρνητική
πεποίθηση περί του Θεού και των πνευματικών πραγμάτων και όλοι έπεσαν με αγωνία
και ενδιαφέρον, να ακούσουν και να γράψουν τι πίστευε αυτός. Λες και η γνώμη
του αυτή θα προσθέσει ή θα αφαιρέσει κάτι από την θεία διδασκαλία του Χριστού
και την αιώνια Αλήθεια του. Ακόμη πως θα μετρήσει στη δική μας πίστη. Όποιος
και αν ήταν, τον μετράμε με τη «μεζούρα» της αιωνιότητας, που για μας τους Ορθοδόξους είναι το
ζητούμενο.
Ας μην ξεχνούμε, πως οι άνθρωποι που έχουν ξεχωριστά χαρίσματα και τα
χρησιμοποιούν, ώστε να επηρεάζουν αρνητικά τις ψυχές στα θέματα της πίστης,
έχουν μεγάλη ευθύνη απέναντι στο Θεό. Θα απολογηθούν και γι` αυτούς που
επηρεάζουν με τα λόγια τους και τα έργα τους. Γιατί; Διότι με την επιρροή που διαθέτουν, γίνονται αιτία να
οδηγηθούν ψυχές στην απώλεια. Ακόμη, η καταδίκη τους θα συνεχίζει όλο και
βαρύτερη στην αιωνιότητα, όσο θα συνεχίζουν εδώ στον κόσμο να επηρεάζονται
άνθρωποι αρνητικά προς την πίστη, από τα έργα που άφησαν πίσω τους. Όπως
γίνεται ακριβώς το αντίθετο με τους αγίους. Όσο επηρεάζονται εδώ στον κόσμο οι
άνθρωποι από τα έργα τους και πλησιάζουν τον Θεό, τόσο ανεβαίνουν και
πλησιάζουν οι ψυχές των αγίων στο θρόνο του Θεού.
Η γιαγιά Σοφία της Κλεισούρας ήταν αγράμματη, "ξύλο απελέκητο",
να με συγχωρήσει η Αγία, και λάμπει στους ουρανούς κοντά στην Αγία Τριάδα. Ο
Άγιος Παΐσιος, ο Άγιος Πορφύριος, το ίδιο.
Τι λογαριάζετε, άνθρωποι; Άλλο ο καθαρός νους, η καθαρή καρδιά και άλλο
το μυαλό, η διάνοια, ο εγκέφαλος. Όλα ξεκινούν από την καθαρή καρδιά. Τα άλλα
είναι εντολοδόχοι της καρδιάς και εκ του περισσεύματός της αποφαίνονται. Αυτού
του είδους η αντιμετώπιση των θεμάτων της πίστης είναι δυτικόφερτη. Διότι ο
βαρλααμισμός είναι αίρεση του παπισμού.
"Τό σημαντικό τῆς νοοτροπίας τοῦ βαρλααμισμοῦ εἶναι ὅτι ἡ ἑρμηνεία
τῆς Ἁγίας Γραφῆς γίνεται βάσει τῆς φιλοσοφίας καί τῶν διαλεκτικῶν συλλογισμῶν
καί στοχαστικῶν ἀναλύσεων καί ὄχι βάσει τῆς ζωντανῆς ἐμπειρίας τοῦ ἡσυχασμοῦ,
καθώς ἐπίσης ἡ θεολογία, ἡ γνώση τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἀντικείμενο ἐμπειρίας τῶν αἰσθήσεων,
τῆς φαντασίας καί τῆς λογικῆς ἐπεξεργασίας, καί ὄχι καρπός προσωπικῆς ἐμπειρίας,
ὅπως τήν βιώνουν οἱ ἡσυχαστές μοναχοί", γράφει ο π. Ιερόθεος, Μητροπολίτης
Ναυπακτίας.
Δεν χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες περί αυτού. Καταλαβαίνουμε πως
ο Θεός αναπαύεται και αποκαλύπτεται σε οποιαδήποτε ψυχή, αρκεί να αγωνίζεται ταπεινά
και φιλότιμα για την κάθαρση και να συμμετέχει στα Άγια Μυστήρια της Εκκλησίας.
Τι θα πει ο Αϊνστάιν, τι θα πει ο Χόκινγκ ή ο κάθε επιστήμονας με τα δέκα
μεταπτυχιακά και τα τέσσερα διδακτορικά, αυτό έρχεται δεύτερο και «καταϊδρωμένο»!
Μάλιστα, μπορεί ακόμη και να αγνοηθεί τελείως, αν δεν έχει πνεύμα και χάρη
Θεού. Αυτό το πληροφορείται κάθε αγωνιζόμενη ψυχή, με τη χάρη του Θεού και
συνεχίζει απερίσπαστη το δρόμο της.
Σάββας Ηλιάδης
Δάσκαλος
Κιλκίς, 22-3-2018
EΥΓΕ, μυριάκις ΕΥΓΕ, στον εκλεκτό σχολιογράφο κ.Σάββα Ηλιάδη, για μία ακόμη φορά για τα εκλεκτά προιόντα της γραφίδας του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα κριτήρια αξιολογήσεως των διαφόρων γνωμών, θέσεων και αντιλήψεων, ενίων κατά κόσμον σπουδαίων προσώπων, θα πρέπει, το δίχως άλλο, να τίθενται υπό τη βάσανο του αιωνίου κύρους και απολύτου ισχύος αγιογραφικού και αγιοπατερικού λόγου.
Επιπροσθέτως, ικανός αριθμός συνανθρώπων μας θεωρεί ότι οι περί Θεού, ψυχής και αιωνιότητος ιδεοληψίες και αυθαίρετα συμπεράσματα κάποιων εξ αυτών συνιστούν θέσφατα και γνήσια επιστημονικά πορίσματα!!! Αν είναι δυνατόν! Από πού και ως πού η γνήσια και απροκατάληπτη επιστήμη συνηγορεί υπέρ των στρεβλών τους απόψεων; Οι λεγάμενοι δεν έχουν κανένα ηθικό δικαίωμα να παρουσιάζουν τα φληναφήματα και φαντασιοκοπήματά τους ως απαύγασμα ορθής επιστημονικής γνώσεως. Η γνήσια και υγιής επιστήμη αποτελεί δώρο του εν Τριάδι Θεού στο θεοειδές και θεοεπιθυμούν πλάσμα Του, δεδομένου ότι Αυτός "έδωκεν ανθρώποις επιστήμην ενδοξάζεσθαι εν τοις θαυμασίοις αυτού". Και έχει (η αληθής επιστήμη) συνείδηση των ορίων της και δεν προβάλλει την αξίωση να εισέρχεται σε άλλους χώρους του επιστητού, απρόσιτους σε αυτή.
Λ.Ν.
Γνώρισα από κοντά και προσωπικά, τους σύγχρονους Αγίους Πορφύριο, και Παΐσιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορώ να βεβαιώσω από την προσωπική μου πείρα, ότι οι μεγαλύτεροι "σοφοί" αυτού του κόσμου, δεν μπορούν ούτε να φανταστούν μέσα στο νυκτερινό τους όνειρο, την πραγματική ουράνια (από τον Θεό) σοφία αυτών των Αγίων.