«Καλύτερα
να μην ερχόταν ο Χριστός…»
Σχόλιο σε άρθρο και θέσεις του
Μητροπολίτη Αργολίδος κ. Νεκταρίου
Υπάρχει, γενικά,
εδραιωμένη η αντίληψη, ακόμη και σε μια μερίδα του σώματος της Ιεραρχίας της
Εκκλησίας της Ελλάδος, ότι ο κόσμος
αλλάζει και συνεπώς πρέπει, συμβαδίζοντας με την αλλαγή που συντελείται, να
αλλάξουμε και εμείς στάσεις ζωής και συμπεριφορές. Αποτυπώνοντας
την αντίληψη αυτή ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος, σε ένα του άρθρο με
τίτλο «Μια απάντηση για τους
καλοπροαίρετους», σημειώνει ότι δεν είναι δυνατόν και ανεκτό, ένας άνθρωπος
«διακατεχόμενος από έναν ζήλο «ου κατ'
επίγνωσιν», έναν ζήλο παιδαριώδη και ανώριμο, που συγχέει τα ουσιώδη με τα
επουσιώδη και που τόσα προβλήματα έχει δημιουργήσει στην Εκκλησία στη
δισχιλιετή πορεία της, αλλά και δημιουργεί ως σήμερα»1, να εμποδίζει την
εξέλιξη και την πρόοδο των πραγμάτων εμμένοντας σε ξεπερασμένα κοσμικά σχήματα.
Όπως ισχυρίζεται, εκείνο που απαιτείται είναι να έχουμε διάκριση, που είναι η
μεγαλύτερη των αρετών2. Και φαίνεται να έχει δίκιο μόνον που θα πρέπει να
κοιταχτεί πρώτα ο ίδιος στον καθρέπτη της συνείδησης του.
Χωρίς να
υπεισέλθουμε σε περισπούδαστες αναλύσεις του θέματος, καταθέτουμε δύο (2)
παρατηρήσεις / ερωτήματα για προβληματισμό.
1. Άραγε, έχουμε
εξετάσει και καταλήξει στο να ορίσουμε, με αγιοπνευματική διάκριση, ποια,
τελικά, είναι αυτά τα ουσιώδη και ποια τα επουσιώδη, ιδιαίτερα στα θέματα της
πίστεως;
2. Ποιοι
τελικά, έχουν την αρετή της διάκρισης; Τη διάκριση την έχουν μόνο εκείνοι
που την επικαλούνται; Εκείνοι που “θεωρούν
τους εαυτούς τους «σωτήρες» της Εκκλησίας και μαινόμενοι αγωνίζονται να την
υπερασπίσουν και να την «σώσουν»”3 ή οι κατήγοροί τους, που κι εκείνοι
θεωρούν ότι ex officio κατέχουν το
αλάθητο, καθώς είναι αυτοί που ευαγγελίζονται την αλλαγή και την πρόοδο;
Η απάντηση στα παραπάνω είναι ζωτικής
σημασίας, πριν προχωρήσουμε και στις επιχειρούμενες αλλαγές στο μάθημα των
Θρησκευτικών.
Ίσως, επίσης, δεν
είναι τυχαίο ότι, εκτός του Μητροπολίτη Αργολίδος, υπέρμαχοι των άκριτων
αλλαγών στο μάθημα των Θρησκευτικών αλλά και εναντίον των μεθοδευμένα
στοχοποιημένων «ζηλωτών» και του «ζηλωτισμού» είναι και εκείνοι που συνέταξαν
τα νέα Προγράμματα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Να θυμηθούμε ότι οι
συντάκτες των Προγραμμάτων είναι Θεολόγοι, που στην πλειονοψηφία τους ανήκουν
στον σύλλογο «Καιρός», του οποίου
θερμός ομοϊδεάτης και υποστηρικτής είναι ο κ. Νεκτάριος.
Δεν μπορεί,
λοιπόν, να λησμονηθεί η φράση - στόχευση των συντακτών αυτών των Προγραμμάτων,
ότι δηλαδή «ένας άθεος καθηγητής μπορεί
να διδάξει καλύτερα το μάθημα αυτό από ένα ζηλωτή θεολόγο»4, όπως και η
παρόμοιας στόχευσης φράση του κ. Νεκταρίου στο πρόσφατο άρθρο του, «ομολογώ δεν φοβήθηκα στη ζωή μου ούτε τους
άθεους ούτε τους αρνητές, ούτε τους διώκτες όσο φοβήθηκα το ζηλωτισμό»5.
Είναι βέβαια,
απορίας άξιον και φυσικά χρήζει θεολογικής, εκκλησιολογικής αλλά ίσως και
ψυχαναλυτικής προσέγγισης το γεγονός κατά το οποίο ένας Επίσκοπος επαινεί τους
άθεους και υβρίζει τους ζηλωτές της πίστης. Να υποθέσουμε ότι γνωρίζει ως
καρδιογνώστης τα μύχια της ψυχής αυτών των ανθρώπων ή θεωρεί ως ζηλωτές
συλλήβδην εκείνους που ομολογούν την αλήθεια και ελέγχουν την αίρεση και την
αμαρτία δημόσια, όπως έκανε, για παράδειγμα, ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς και
όλοι γενικά οι Άγιοι της Εκκλησίας μας!
Θα δεχόμασταν
αδιαμαρτύρητα την κατηγορία ότι γινόμαστε υπερβολικοί στις κρίσεις μας, αν δεν
ακολουθούσε στο άρθρο του κ. Νεκταρίου και η, ακόμη πιο συγκλονιστική, φράση
του: «Το λέω με πλήρη επίγνωση: Αν ο
Χριστός ήρθε να κάνει τέτοιους μίζερους, φοβικούς, διεστραμμένους,
φανατισμένους, ανελεύθερους χριστιανούς, καλύτερα να μην ερχόταν...»6!
Πρωτάκουστος και
φοβερός ο παραπάνω λόγος ακόμη κι αν ειπωθεί ότι εγράφη υπό τύπον αστεϊσμού ή
σχήματος καθ΄ υπερβολήν, διότι προέρχεται από χείλη Επισκόπου, ο οποίος ουσιαστικά
αρνείται τον λόγο της δημιουργίας του ελεύθερου ανθρώπου από τον Θεό και της
έλευσης του Χριστού στον κόσμο για τη σωτηρία του πεπτωκότος ανθρώπου!!!
«Καλύτερα να μην
ερχόταν ο Χριστός»!!! μας λέει ο κ. Νεκτάριος, επειδή έκανε ανθρώπους, σαν τον
Μητροπολίτη Πειραιώς ή σαν τους ζηλωτές της πίστεως!!! Προφανώς οφείλουμε να
υποθέσουμε ότι ο εν λόγω Μητροπολίτης ευαγγελίζεται έναν νέο «καθαρό» κόσμο,
απαλλαγμένο από μιάσματα και απόβλητους ανθρώπους, τύπου Μητροπολίτου Πειραιώς
και «φονταμενταλιστών ζηλωτών». Έναν κόσμο, δηλαδή, παρόμοιο με αυτόν που
ονειρευόταν και οι Χίτλερ, Λένιν και
Στάλιν.
Επειδή, λοιπόν, κ.
Νεκτάριε δεν «καθάρισε» ο Χριστός, όπως έπρεπε τον κόσμο, μήπως υπονοείτε ότι
πρέπει να καθαρισθεί διαφορετικά αυτός ο κόσμος; Μήπως ήρθε η ώρα να γίνει αυτό
που έγινε παλαιότερα στη χιτλερική Γερμανία ή στην κομμουνιστική λενιστική -
μαρξιστική Ρωσία, όπου επιχειρήθηκε ο καθαρισμός και αυτών των κοινωνιών από τα
«μιάσματα»; Μήπως εννοείτε ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε και στην χώρα μας
στις εκκαθαρίσεις των ζηλωτών, μίζερων,
φοβικών, διεστραμμένων, φανατισμένων, ανελεύθερων χριστιανών; Γιατί όχι;
Είστε σε θέση ισχύος. Ιδού πεδίον
δόξης λαμπρό, κ. Νεκτάριε.
Ειλικρινά, πιο σάπια, μαρξιστικού τύπου,
νεο-σταλινική, νεο-ναζιστική, αντιχριστιανική θεολογία, δεν νομίζουμε να έχει
εκστομισθεί από επισκοπικά χείλη εδώ και δεκαετίες!
Οφείλουμε να
συγχαρούμε θερμά τον κ. Νεκτάριο για τα μαθήματα νεοφασιστικού - χριστιανισμού
που δίνει μέσω διαδικτύου, στο πλαίσιο της νέας πολυπολιτισμικής Θεολογίας που
ακολουθεί εκείνος και η ομάδα των φίλων του Θεολόγων της πολυπολιτισμικότητας
και της αποδόμησης.
Και μία ακόμη
τελευταία, αλλά όχι ασήμαντη διαπίστωση. Ίσως τελικά, να έχει σημαντική αξία η
επισήμανση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ότι «το μόνο ουσιώδες πρόβλημα της Εκκλησίας
είναι η έλλειψη ομολογίας, η εκκοσμίκευση και ο φόβος μην εκτεθούμε. Αν οι
Επίσκοποι σήμερα ομολογούσαν την Αλήθεια-Πρόσωπο Χριστός, ο κόσμος μας δεν θα
είχε αυτή την κατάντια.»7
Υποσημειώσεις
1. Μητροπολίτης
Αργολίδος Νεκτάριος, ''Μια απάντηση για τους καλοπροαίρετους'', ηλεκτρονική
πηγή: http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/15432-argolidos-nektarios-mia-apantisi-gia-tous-kaloproairetous
2. Ό. π.
3. Ό. π.
5. Μητροπολίτης
Αργολίδος Νεκτάριος, ''Μια απάντηση για τους καλοπροαίρετους''…
6. Ό. π.
7.
Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, «Επιστολή Απάντηση του Μητροπολίτου Πειραιώς
προς τον Μητροπολίτη Αργολίδος», ηλεκτρονική πηγή: http://aktines.blogspot.gr/2017/06/blog-post_80.html
και http://thriskeftika.blogspot.gr/2017/06/blog-post_13.html
Άμεση η απάντηση από τον Γ. Γραμματέα της Π.Ε.Θ. !
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλουμε και περιμένουμε να απαντήσουν στον Αργολίδος Νεκτάριο και οι επίσκοποι και οι κληρικοί!
Καλλίμαχος
Όταν οι οικουμενιστές μας απορρίπτουν ως φανατικούς και φονταμενταλιστές, συναπορρίπτουν και τους Αγίους μας, των οποίων την στάση ταπεινώς μιμούμεθα. Αλλά και αυτόν τον Κύριον, ο Οποίος, μη θέλοντας να συνάξη οπαδούς, θυσιάζοντας την Αλήθεια, όταν ο λόγος Του εθεωρήθη «σκληρός» και πολλοί τον εγκατέλειψαν, εστράφη και στους έντρομους «δώδεκα» και τους ρώτησε: «Μη και υμείς θέλετε υπάγειν»; Αυτή είναι η δική μας «γραμμή», αγαπητοί αγαπολόγοι και ωραιολογοι και όχι η «γραμμή» των συνθηκολογούντων με τους άρχοντες του κόσμου τούτου και μη γνησίων Ποιμένων μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ορθόδοξοι πρέπει να στηρίζουν μητροπολίτες σαν τον μητρ. Πειραιώς Σεραφείμ όταν δέχεται πλήγματα απο εκκλησιαστικούς ή άθεους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚ.
Πράγματι φοβερό να λες εσύ ο θνητός καλύτερα να μην ερχόταν ο Χριστός στη γη! Εκφράζουμε,είμαστε εμείς σε θέση να κρίνουμε την απόφαση του Πατέρα για σώσει το δημιούργημά του; Εμπρός λοιπόν, να κάνουμε το θέλημά μας, και να το επιβάλουμε! Αυτό δεν εκφράζει και δεν ρητορεύει το ισλάμ, άνθρωπε, θέλεις δε θέλεις θα κάνεις αυτό που θέλει ο Θεός μέσω εμένα του θνητού ανθρώπου! Και μάλιστα όπως εγώ ο άνθρωπος το ερμηνεύω!! Φρικαλέο, αλλά αυτός είναι ο άνθρωπος! Και το όστις θέλει οπίσω που ελθείν του Χριστού πάει περίπατο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ. Τσαγκάρης είναι άνθρωπος ευλαβής που αγωνίζεται για το ορθόδοξο μάθημα των Θρησκευτικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖηνάς
Ο Ιησούς Χριστός Μητροπολίτα κ. Νεκτάριε, δεν είναι κάποιος τυχαίος επισκέπτης, κάποιος κοινός άνθρωπος, παραδείγματος χάριν που ήρθε στο σπίτι μας και προκάλεσε κάτι ας πούμε που μας δημιούργησε πρόβλημα έτσι ώστε να πούμε, 'καλύτερα να μην ερχόταν'.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτού του είδους το σκεπτικό, και δυστυχώς από έναν επίσκοπο, δείχνει ότι κάποιος έκανε δικό του μπαϊράκι και έβαλε τον εαυτό του και το δικό του σύστημα αξιολόγησης στο επίκεντρο μακριά από τον Χριστό, δίχως να έχει καταλάβει ότι ΚΑΙ ο ίδιος είναι ιδιοκτησία του Χριστού. Δεν βρίσκεται δηλαδή στο σπίτι του για να το παίζει και ιδιοκτήτης. Επιπλέον, όχι μόνο ξεχώρισε το εγώ του από τον Ιησού Χριστό αλλά Τον βλέπει και ως 'νεροκουβαλητή' (ή όχι) των δικών του επιθυμιών και αντιλήψεων. Εδώ βλέπουμε ανθρώπους να αποκτούν αγιοσύνη επειδή αποδέχονται ως θέλημα του Θεού καταστάσεις όπως την παραπάνω που περιέγραψα -ένας ταπεινός άνθρωπος στο δρόμο της αγιοσύνης θα δεχόταν ακόμα και αυτόν τον 'προβληματικό επισκέπτη' στο σπίτι του ως θέλημα Θεού με χαρά δίχως παράπονο- κι εσείς Μητροπολίτα λέτε «με πλήρη επίγνωση» καλύτερα να μην ερχόταν ο Χριστός επειδή κάποιος διαφωνεί με τις απόψεις σας; Θα πρέπει να το προσέξετε αυτό Μητροπολίτα κ. Νεκτάριε, διότι όπως και στην προηγούμενη επιστολή σας, έτσι και σ' αυτήν εκφράζεστε περισσότερο σαν ένας λαϊκός παρά σαν ένας Ορθόδοξος επίσκοπος. Και δεν εκφράζεσθε σαν έναν οποιοσδήποτε λαϊκό, διότι υπάρχουν και ευσεβείς λαϊκοί, αλλά σαν έναν μπερδεμένο και παραζαλισμένο από το αντίχριστο πνεύμα της εποχής λαϊκό.
Ο Πειραιώς Σεραφείμ μην αφήσει την πρόκληση να περάσει απαρατήρητη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦ.
Οι άλλοι μητροπολίτες γιατί δεν ακολουθούν τον σωστό δρόμο που βαδίζει ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ απέναντι του οικουμενισμού, των αιρέσεων και της αμαρτίας;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα, όπως μας αποκαλύπτει ο πρόεδρος της ΠΕΘ κ. Τσαγκάρης, πως προκύπτει το πρόβλημα με το μάθημα των θρησκευτικών .
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ίσως, επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι, εκτός του Μητροπολίτη Αργολίδος, υπέρμαχοι των άκριτων αλλαγών στο μάθημα των Θρησκευτικών αλλά και εναντίον των μεθοδευμένα στοχοποιημένων «ζηλωτών» και του «ζηλωτισμού» είναι και εκείνοι που συνέταξαν τα νέα Προγράμματα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Να θυμηθούμε ότι οι συντάκτες των Προγραμμάτων είναι Θεολόγοι, που στην πλειονοψηφία τους ανήκουν στον σύλλογο «Καιρός», του οποίου θερμός ομοϊδεάτης και υποστηρικτής είναι ο κ. Νεκτάριος". οι ίδιοι οι θεολόγοι στρέφονται ενάντια του μαθήματος!
ΑΔΒ