1 Μαρ 2017

Ο κ. Γ. Λαρεντζάκης ομιλεί για διαστρέβλωση στο Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.


Σχετική εικόνα

Ο  κ. Γ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗΣ ΟΜΙΛΕΙ ΓΙΑ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΣΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ  ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Σε κείμενό  του ο καθηγητής κ. Γρηγόριος Λαρεντζάκης, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Graz, που τιτλοφορείται «Για ποια Αγία και Μεγάλη Σύνοδο πληροφορεί το Ανακοινωθέν της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος» (amen.gr), εκφράζει την απαρέσκειά του για το Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.  Φυσικά και μόνο ο ερωτηματικός τρόπος του τίτλου, είναι αρκετός για να αντιληφθεί το περιεχόμενο του κειμένου του, αλλά και την απαρέσκειά του.

Ο κ. Γ. Λαρεντζάκης στο εν λόγω κείμενό του, αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής : «Το Ανακοινωθέν κάνει μη ακριβή απόδοση Μηνύματος της Συνόδου.  Σχολιάζει παραποιεί, θα έλεγα μάλλον διαστρεβλώνει, αποφάσεις της Συνόδου ή αναφέρει επιλεκτικά και αποσπασματικά τμήματα μόνο των συμπερασμάτων του Μηνύματος, χωρίς να λαμβάνει όλα τα συγκεκριμένα Κείμενα υπ’ όψη του.  Το Ανακοινωθέν αναφέρει απόψεις των Αρνητών της Συνόδου και τις εμφανίζει ως αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης, ενώ εκείνη δεν τις έκανε αποδεκτές». 
Είναι αλήθεια ότι το Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος «κάνει μη ακριβή απόδοση Μηνύματος της Συνόδου», δικαιώνοντας ταυτόχρονα  όμως και όσους το επεσήμαναν, μετά το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
«Σχολιάζει παραποιεί, θα έλεγα μάλλον διαστρεβλώνει, αποφάσεις της Συνόδου ή αναφέρει επιλεκτικά και αποσπασματικά τμήματα μόνο των συμπερασμάτων του Μηνύματος», σημειώνει  κ. Γρηγόριος Λαρεντζάκης, εμείς θα αναφέραμε ότι το Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ανασκευάζει το κείμενο της Συνόδου της Κρήτης, για να γίνουν αποδεκτές από το λαό και όχι μόνο. Η σκοπιμότητα της ανασκευής, είναι προφανής. 
Tι καταδεικνύει η ανασκευή αυτή στο Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος;  Ότι  αντιλαμβάνονται τις αντιφάσεις στο κείμενο Συνόδου της Κρήτης, όσο αφορά την αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ότι δηλαδή αυτή αποτελεί τη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.  Επίσης φανερώνει το γεγονός, ότι αισθάνονται τη μη αποδοχή του από το πλήρωμα της Εκκλησίας. 
«Το Ανακοινωθέν αυτό της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος», γράφει πιο κάτω ο  κ. Γ. Λαρεντζάκης «έχει απολογητικό χαρακτήρα και προδίδει μεγάλη θεολογική και εκκλησιολογική αστάθεια και αβεβαιότητα».  Ο τονισμός του ‘’απολογητικού χαρακτήρα’’ του ανακοινωθέντος, δεν παραπέμπει σε παραδοχή ότι για το συγκεκριμένο θέμα το κείμενο της Συνόδου της Κρήτης, δεν έχει ‘’απολογητικό χαρακτήρα’’;  
Η  παλαιότερη αναφορά του κ. Γ. Λαρεντζάκη σε κείμενό  του που τιτλοφορείτο «Εκκλησία και Εκκλησίες σε σχέση με την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας»,  ανέφερε τα εξής : «Οι πολλαπλές αντιδράσεις ορισμένων κατά της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου γενικά ή κατά συγκεκριμένων θέσεων που ανευρίσκονται στα κείμενα έχουν και ένα θετικό στοιχείο. Δίδουν αφορμή ή μάλλον προκαλούν απαντήσεις, οι οποίες δεν φανερώνουν μόνο το αβάσιμο των επιχειρημάτων τους και το φανατισμένο κίνητρό τους, αλλά δίδουν και την ευκαιρία για την ορθόδοξη διατύπωση της πίστεώς μας χωρίς προκαταλήψεις και πολεμικές». 
Απεναντίας οι αντιφάσεις, μεταξύ των όσων υποστηρίζουν τα κείμενα της  Συνόδου της Κρήτης στην ολότητά τους, φανερώνουν «το αβάσιμο των επιχειρημάτων τους».  Για ποια ‘’ορθόδοξη διατύπωση της πίστεώς μας’’ ομιλεί  ο  κ. Γ. Λαρεντζάκης;  Αφού ο ίδιος διαφωνεί με την αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ότι δηλαδή αυτή αποτελεί τη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, με την απαράδεκτη αναφορά του ότι : «Οι αντιδρώντες αναφέρονται και επικαλούνται το Σύμβολο της Πίστεως και ισχυρίζονται ότι με την έκφραση ‘’Εις Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν’’ εννοείται αποκλειστικώς και μόνον η Ορθόδοξος Εκκλησία». 

Αυτή η διατύπωση του κ. Γ. Λαρεντζάκη δεν είναι Ορθόδοξη, γιατί όταν ομολογούμε ‘’Εις Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν’’ εννοούμε αποκλειστικώς και μόνον την  Ορθόδοξη Εκκλησία.  Κανείς μέχρι τώρα, εκτός από τον κ. Γ. Λαρεντζάκη δεν έχει διατυπώσει φανερά και χωρίς καμιά περιστροφή τέτοια απαράδεκτη  άποψη.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου