21 Ιαν 2017

Η θεολογική θέση του Πατριαρχείου της Βουλγαρίας για τη Σύνοδο της Κρήτης, απάντηση στον Μητροπολίτη Λαγκαδά



Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΑΓΚΑΔΑ
Ο Μητροπολίτης Λαγκαδά Ιωάννης,   σε ομιλία του την ημέρα της εορτής του Αγίου Αθανασίου, στον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου του Μεγάλου της ιστορικής περιοχής Λητής, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στη Σύνοδο της Κρήτης  με την εξής αναφορά : «Αυτή είναι η ακριβής αλήθεια περί των πραγμάτων που αφορούν την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο που συνεκλήθη τον Ιούνιο εις την νήσον Κρήτην.  Όλα τα άλλα εκφράζουν πολιτικές σκοπιμότητες και όταν μπαίνουν αυτές οι σκοπιμότητες στα πνευματικά θέματα της Εκκλησίας τότε δημιουργούνται προβλήματα» (www.imlagada.gr).

Πιστεύω στα περί ‘’πολιτικών σκοπιμοτήτων’’, απάντηση δίνει η στάση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βουλγαρίας  για τη Σύνοδο της Κρήτης. Ποια πολιτική σκοπιμότητα μπορεί κάποιος να διακρίνει στη θεολογική θέση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας,  για τη Σύνοδο της Κρήτης;  Η ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας www.bg-patriarshia.bg, ημερομηνίας 29 Νοεμβρίου 2016, όπου αναφέρεται  στο  κείμενο της Συνόδου της Κρήτης ‘’Η σχέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο’’,  επισημαίνει  με σαφήνεια τις αντιφάσεις, καθώς και το ότι δεν είναι σύμφωνες οι αντιφάσεις αυτές, με όσα διδάσκει η δογματική και κανονική Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας και δεν είναι με βάση το γράμμα και το πνεύμα των Τοπικών και Οικουμενικών Συνόδων.  Ποια πολιτική σκοπιμότητα καταδεικνύει η θεολογική αυτή θέση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας;
Ποια πολιτική σκοπιμότητα μπορεί κάποιος να διακρίνει στην ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, όπου γίνεται ρητή  αναφορά στην παρουσία ‘’…ετεροδόξων θρησκευτικών ομάδων (Ρωμαιοκαθολική, Αγγλικανική κλπ)’’ και όχι εκπροσώπων ‘’ετεροδόξων εκκλησιών’’;  Ποια πολιτική σκοπιμότητα καταδεικνύει η στάση αυτή του Πατριαρχείου Βουλγαρίας;  Ποια πολιτική σκοπιμότητα μπορεί να διακρίνει κάποιος στη θεολογική θέση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας όταν εδώ και καιρό επισημαίνεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ότι «εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και σχίσματα»;
Ποια επίσης πολιτική σκοπιμότητα μπορεί κάποιος να διακρίνει στη θέση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας για την ‘’αόρατη εκκλησία’’, τη ‘’θεωρία των κλάδων’’, τη ‘’βαπτισματική θεολογία’’ ή την ‘’ισότητα των δογμάτων’’»;  «Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν μπορεί να δεχτεί τις διαφορετικές έννοιες και τα δόγματα στα οποία οι ετερόδοξοι έχουν δικαιολογήσει αυτήν την ενότητα, όπως είναι οι θεωρίες για την ύπαρξη μιας φαινομενικής ‘’ενότητας’’ όλων των χριστιανικών δογμάτων, όπως οι διδασκαλίες για την ‘’αόρατη εκκλησία’’, τη ‘’θεωρία των κλάδων’’, τη ‘’βαπτισματική θεολογία’’ ή την ‘’ισότητα των δογμάτων’’», σημειώνει το Πατριαρχείο Βουλγαρίας.  Ποια πολιτική σκοπιμότητα υπάρχει;

Ποια πολιτική σκοπιμότητα μπορεί να διακρίνει κάποιος στην ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, που επισημαίνει  με Ορθόδοξη σαφήνεια τη θέση της, για τη νομιμοποίηση της συμμετοχής στο Π.Σ.Ε.;   Ιδού η σχετική αναφορά :  ‘Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας, ευτυχώς, εδώ και πολύ καιρό δεν συμμετέχει (στο (Π.Σ.Ε.)’’. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας έχει αποχωρήσει από το Π.Σ.Ε. το έτος 1998 και εξακολουθεί να τηρεί αυτή τη στάση.  Ποια πολιτική σκοπιμότητα ενυπάρχει στη στάση της αυτή; Η γενικόλογη απαξιωτική αναφορά του Μητροπολίτη Λαγκαδά Ιωάννη περί πολιτικών σκοπιμοτήτων, δεν αναποκρίνεται στην πραγματικότητα. 

1 σχόλιο:

  1. Ευχαριστούμε για την απάντηση αυτή, γιατί τα σχόλια του μητροπολίτη Λαγκαδάς είναι όντος απαράδεκτα και δείχνουν το βάθος της υποκρισίας και των πολιτικών σκοπιμοτήτων των ιδίων των οικουμενιστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή