ΣΟΥΣΙ ΚΑΙ ...ΣΑΝ ΜΥΟΥΝΚ ΜΟΥΝ
Το κείμενο που ακολουθεί1 εξετάζει το πως η αυξανόμενη όρεξη
των Αμερικανών για Σούσι2ενισχύει την αμφιλεγόμενη «εκκλησία» του Σαν
Μυούνκ Μούν (Sun Myung Moon) και την επέκταση της επιχειρησιακής
του αυτοκρατορίας.
Η
ιδρυθείσα προ 60 περίπου ετών, από τον Σαν Μυούνκ Μούν, αμφιλεγόμενη «Ενωτική Εκκλησία»
αναπτύχθηκε παράλληλα σε μία επιχειρησιακή αυτοκρατορία με πολλά παρακλάδια. Ο
Μούν έχει υποστηρίξει, πως ο ίδιος ο Ιησούς του ζήτησε να σώσει την
ανθρωπότητα. Η «Ενωτική Εκκλησία» οικοδομήθηκε επάνω σε ένα συνονθύλευμα
πολιτικού συντηρητισμού (political conservatism), καπιταλισμού και διοργάνωσης
μαζικών γάμων σε σικάτους χώρους, όπως το Madison Square Gardens στη Ν. Υόρκη.
Το 1974 ο Μούν προέβλεψε ότι τα σχέδιά του για την επιχείρηση
ιχθύων θα«έθεταν τις βάσεις για τη μελλοντική οικονομική στήριξη της Ενωτικής
Εκκλησίας».Ενώ άλλες επιχειρήσεις έχουν τεράστια
οικονομική απώλεια, οι επιχειρήσεις θαλασσινών έχουν επιτύχει και θα μπορούσαν
να επιβιώσουν πολύ πέραν της εκδημίας του 92άχρονου Μούν.
Η επιχείρηση «Η Ωκεάνιος Πρόνοια»(TheOceanicProvidence),ένα σχέδιο
που καταστρώθηκε από τον Μούν στα τέλη του 1970, επαγγελόταν πως η συγκομιδή
από τη θάλασσα αποτελούσε μέρος της στρατηγικής του Μούν για την χρηματοδότηση
της «Ενωτικής Εκκλησίας», τη διατροφή του κόσμου και τη διάσωση της αλιευτικής
επιχειρηματικότητας της Αμερικής.Τότε προτάθηκε ακόμη, ότι
οι μαζικοί γάμοι της σέκτας θα μπορούσαν να συνδυαστούν με την επιχείρηση
αλιείας.
Σε
ένα κήρυγμά του με τίτλο, «Ο Δρόμος του Τόνου» (Way of Tuna), ο Μούν προείπε
ότιμέλητης «εκκλησίας» του από την Ιαπωνία
και την Αμερική θα μπορούσαν να παντρεύονται και να γίνονταιπρόδρομοι στην αλιεία.Έτσι
οι νομικές απαγορεύσεις για την αλιεία, που ίσχυαν στις Η.Π.Α. για τους
αλλοδαπούς, μπορούσαν να παρακαμφθούν.
Στα
1986, το Σούσι είχε γίνει εξαιρετικά δημοφιλές.Ο Μούν μπορούσε τώρα να διασκεδάζει με το
γεγονός ότι, οι Αμερικανοί, που κάποτε θεωρούσαν τους Ιάπωνες«σαν τα ζώα που
τρώνε ωμό ψάρι»,σήμερα πλήρωναν «ζεστό» χρήμα για να τρώνε σούσι σε ακριβά
εστιατόρια.
Ο
Μούν, ο αυτοαποκαλούμενος «βασιλιάς του ωκεανού»,συνιστούσε στα μέλη της
σέκτας του να ανοίξουν 1.000 εστιατόρια στις Η.Π.Α.Οι
επιχειρήσεις, «από τη θάλασσα στο πιάτο», θα επεκτείνονταν σε όλη την
αμερικανική ήπειρο και το σχέδιο ήταν η δημιουργία επενδύσεων πάνω στην
αυξανόμενη όρεξη της χώρας για σούσι και φρέσκο ψάρι. Επιταγές ενός
εκατομμυρίου δολαρίων, σχεδόν, χρειάστηκαν για την εδραίωση της βιομηχανίας
ιχθυοτροφίμων, μερικές υπογεγραμμένες από τον ίδιο τον Μούν.
Σήμερα
ένας από τους πρώτους σκαπανείς του Μούν, οTakeshiYashiro, είναι
κορυφαίο διευθυντικό στέλεχος της εκτεταμένης κοινοπραξίας «True World Group»
(Ομάδα του Αληθινού Κόσμου), η οποία προμηθεύει ψάρι στην αγορά των Η.Π.Α.Η επιχείρηση διαθέτει
στόλους αλιευτικών και δεκάδες κέντρα διάθεσης και προμηθεύει τα περισσότερα
από τα 9.000 εστιατόρια σούσι στην Αμερική.Δεκατέσσερα από τα
δεκαεπτά εστιατόρια πολυτελείας στο Σικάγο, κατά την έρευνα της εφημερίδας The
Chicago Tribune, είχαν για προμηθευτή τους την επιχείρηση του Μούν.
Η
επιτυχία της True World Group έχει τις ρίζες της στο Σικάγο και σήμερα
λειτουργεί σε ένα κολοσσιαίο συγκρότημα 2.800 τετραγωνικών μέτρων στο Elk
Grove Village. Βέβαια, δεν λειτουργούν όλες οι επί μέρους επιχειρήσεις με μέλη
της «Ενωτικής Εκκλησίας». Πολλές από τις επιχειρήσεις σήμερα προσλαμβάνουν και
στελέχη εκτός αυτής. Η Haruko Imamura, που διευθύνει με τον σύζυγό της την
εταιρία Katsu, λέει χαρακτηριστικά: «Δεν συμφωνούμε με τη θρησκεία τους, αλλά
αυτό δεν έχει καμία σχέση με την επιχείρηση».
Σε
πρόσφατη συνέντευξη, ο Philip Schanker, εκπρόσωπος της «Ενωτικής Εκκλησίας»,
δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις ιχθυοτροφιών δεν ήταν οργανωτικά ή νομικά
συνδεδεμένες με την «εκκλησία» του Μούν, αλλά ήταν απλά επιχειρήσεις που
ιδρύθηκαν από μέλη της Ενωτικής Εκκλησίας. Ο Schanker συνέχισε με σκοπό να
καταδείξει ότι ο J. Willard (Bill) Marriott3είναι γνωστός Μορμόνος,
όμως «Τα ξενοδοχεία Marriot», συμπλήρωσε, «στηρίζουν την εκκλησία των Μορμόνων
και κανείς πελάτης των Marriot δεν σκέπτεται πως σχετίζονται με τους Μορμόνους».
Η διασύνδεση της «Ενωτικης Εκκλησίας» με τις επιχειρήσεις
ιχθυοτροφιών είναι ξεκάθαρη. Η στρατηγική επινοήθηκε
από τον Μούν προσωπικά, που λειτούργησε ως διευθυντής της πρώτης επιχείρησης.Η «Ενωτική Εκκλησία»
προστατεύεται από ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς και απαλλάσσεται της φορολογίας
ως «Εταιρία του Αγίου Πνεύματος για την Ενοποίηση των Χριστιανών του
Κόσμου»(TheHolySpiritAssociationfortheUnificationofWorldChristianity).Οι
επιχειρήσεις ελέγχονται από μία ξεχωριστή μη κερδοσκοπική μετοχική εταιρία,
την «Unification Church International Inc.» η UCI.
Το1978,τα εστιατόρια που σέρβιραν Σούσι στο Σικάγο ήταν 5. Το
2005, τα εστιατόρια που σέρβιραν Σούσι στο Σικάγο ήταν 110. Σήμερα, εστιατόρια
που σερβίρουν Σούσι και εστιατόρια πολυτελείας στις Η.Π.Α., προμηθευτής των
οποίων είναι ηTrueWorldFoods,είναι 7.000.
Chicago Tribune,
12 Απριλίου 2006 και FAIRnews, τ. Ιούλιος 2006.
Sushi: Ιαπωνικό
παραδοσιακό φαγητό με βάση το ξυδάτο ρύζι (σάρι), πού συνδυάζεται συνήθως με
θαλασσινά και ψάρια.
John Willard
"Bill" Marriott, ο νεώτερος (1932-). Αμερικανός
επιχειρηματίας, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος τού Διοικητικού Συμβουλίου της
Marriott International, γιός τού John Willard Marriott (1900 - 1985), ιδρυτού
της Marriott Corporation, από τίς μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων και εταιρίες
τροφίμων στον κόσμο.
Από
το περιοδικό ΔΙΑΛΟΓΟΣ (ΤΕΎΧΟς 77)
·
Ψηφιοποίηση: Αντιαιρετικόν
Εγκόλπιον egolpion.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου