12 Οκτ 2012

Πρωτοπρ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος, Πίνακας OUIJA. Μία μορφή Πνευματισμού και Μαντείας



ΠΙΝΑΚΑΣ OUIJA
Μία μορφή Πνευματισμοῦ καί Μαντείας
Στίς νεώτερες ἀποκρυφιστικές πρακτικές, πού συνδυάζουν τον Πνευματισμό καί τή Μαντεία ἀναμφιβόλως πρέπει νά ἐντάξει κάποιος καί τούς λεγόμενους Πίνακες OUIJA. Ἡ ὀνομασία τους εἶναι σύνθετη ἀπό τή γαλλική λέξη Oui=ναί καί τη γερμανική Jα=ναί.
Τί εἶναι καί πῶς χρησιμοποιεῖται ὁ ἐν λόγῳ πίνακας; Εἶναι αὐτονόητο ὅτι στοιχειώδης σύνεση ἐπιβάλλει ἐν προκειμένῳ νά μή κάνουμε ἀναλυτική παρουσίαση τῶν ἐπιμέρους ἀποκρυφιστικῶν πρακτικῶν, ὅπως καταγράφονται πρωτογενῶς σέ σχετικά ἔντυπα τοῦ χώρου, ἀλλά θά ἀρκεστοῦμε νά δώσουμε μόνο κάποιες ἀναγκαῖες πληροφορίες, γιά νά γίνει κατανοητός ὁ τρόπος λειτουργίας τοῦ πίνακα και πῶς χρησιμοποιεῖται ὁ ἐν λόγῳ πίνακας στίς ἀποκρυφιστικές πρακτικές.

Μοναδικός σκοπός μας εἶναι μόνο ἡ ἐνημέρωση καί ἡ προφύλαξη τῶν χριστιανῶν ἀπό ἔργα καί πρακτικές ἀσυμβιβαστες μέ τήν ὀρθόδοξη πίστη μας καί τό ἐκκλησιαστικό ἦθος (Πρβλ. Ἐφεσ. 6, 12).
Πρόκειται, συνήθως, γιά ἕνα πινάκα 60 ἑκατοστῶν μήκους, 45 ἑκατοστῶν πλάτους καί 60 χιλιοστῶν πάχους.Στήν ἐπιφάνειά του ἔχει τά γράμματα τοῦ ἀλφαβήτου σέ δύο τόξα, τό ἕνα κάτω ἀπό τό ἄλλο. Κάτω ἀπό τά τόξα σε εὐθεῖα γραμμή ὑπάρχουν οἱ ἀριθμοί 0-9 καί μέ κατεύθυνση ἀπό ἀριστερά πρός τά δεξιά.
Κάτω ἀπό τούς ἀριθμούς εἶναι γραμμένη ἡ λέξη ἀντίο, ἐνῶ στην πάνω δεξιά γωνιά ἡ λέξη «ὄχι» και στήν πάνω ἀριστερή ἡ λέξη «ναί». Ὑπάρχει καί ἕνας δείκτης σε σχῆμα καρδιᾶς. Αὐτός ὁ δείκτης εἶναι πού κινεῖται μόνος του(;) ἀπό γράμμα σέ γράμμα, σχηματίζει λέξεις, ἀριθμούς, φράσεις ὡς «ἀπαντήσεις» σέ ἐρωτήματα, πού ὑποβάλλουν οἱ παῖκτες, ἀφοῦ προηγουμένως βάλλουν ἁπαλά τά χέρια τους πάνω στό δείκτη καί κάνουν ἐρωτήσεις.
Ἡ ἱστορική ἀφετηρία τοῦ πίνακα  Ouija  ἀρχίζει στά τέλη τοῦ 19ου αἰώνα στίς Η.Π.Α καθώς πρωτοεμφανίζεται ὡς παιχνίδι, καί ἔτσι συν εχίστηκε νά πωλεῖται κατά τή διάρκεια τοῦ εἰκοστοῦ αἰώνα. Πολύ γρήγορα χρησιμοποιήθηκε στίς πνευματιστικές τεχνικές ὡς τρόπος ἐπίκλησης πνευμάτων, ἐνῶ ταυτοχρόνως θεωρήθηκε καί ὡς ἕνας νέος τρόπος μαντικῆς γιά τήν πρόγνωση γεγονότων τοῦ μέλλοντος.
Ἤδη ἀπό τή τελευταία δεκαετία τοῦ 19ου αἰώνα ὁ William Fuld το προώθησε, μέσω τῆς ἐμπορικῆς ἑταιρείας του, πού ἵδρυσε στη Βαλτιμόρη, ὡς ἐμπορικό προϊόν με τήν ὀνομασία «Ouija. Ὁ μυστηριώδης χρησμός». Ἡ ἔξαρση τοῦ Πνευματισμοῦ, μετά τόν Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο καί ἡ ἀναζωπύρωση τῶν ἀποκρυφιστικῶν φαινομένων καί πρακτικῶν μετά τή δεκαετία 1960 στά πλαίσια τοῦ ἀντιχριστιανικοῦ φαινομένου τῆς «Νέας Ἐποχῆς» ὑπῆρξαν δύο περίοδοι σταθμοί πού ὁδήγησαν στήν περαιτέρω διά δοση τῶν πινάκων Ouija μέ τη μορφή συνήθως τοῦ παιχνιδιοῦ.
Σήμερα σέ πλῆθος διαδικτυακῶν τόπων ἀποκρυφιστικοῦ καί νεοεποχίτικου περιεχομένου οἱ πίνακες Ouija ὄχι μόνο περιγράφονται ὡς μέσο, ὡς τρόπος, ἐπικοινωνίας μέ πνεύματα, μέ νεκρούς, ἀλλά καί ὡς μέσο γνωριμίας μέ τόν ἐσωτερισμό καί ὡς ἐντυπωσιακός τρόπος πρόγνωσης τοῦ μέλλοντος, πού συνδυάζει μάλιστα τήν εὐχαρίστηση ἑνός παιχνιδιοῦ.
Παραλλήλως καταχωροῦνται μαρ τυρίες ἀνθρώπων πού ἡ ἀρχική, ἀπό περιέργεια, ἐνασχόλησή τους μέ τούς ἐν λόγῳ πίνακες, ἔγινε ἀφορμή γιά μεγαλύτερη ἐμπλοκή τους σέ ἀποκρυφιστικούς χώρους.
Θά ὁλοκληρώσουμε τή μικρή αὐτή ἀναφορά μας μέ μία χρήσιμη ὑπενθύμιση τῆς Ἁγίας Γραφῆς σχετικά μέ τίς διάφορες ἀποκρυφιστικές πρακτικές. Ὅλα αὐτά «ἔστιν γάρ βδέλυγμα Κυρίῳ τῷ Θεῷ σου πᾶς ποιῶν ταῦτα» (Δευτ. 18, 12). Καί στόν ἰσχυρισμό αὐτῶν πού χρησιμοποιοῦν τούς πίνακες γιά τά “ἐντυπωσιακά”ἀποτελέσματα πού προκύπτουν, ὡς ἀπάντηση, ἰσχύει στὀ ἀκέραιο ἡ θέση ἑνός ἐπιφανοῦς ἐκκλησιαστικοῦ συγγραφέα καί δόκιμου ἑρμηνευτῆ τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τοῦ Θεοδωρήτου Κύρου, πού μέ παραπλήσια ἀφορμή τονίζει ὅτι: «Διδασκόμεθα δέ μή προσέχειν σημείοις, ὅτʼ ἄν ὁ ταῦτα δρῶν ἐναντία τῇ εὐσεβείᾳ διδάσκει» (PG 80, 420C ).
Ορθόδοξος Τύπος,12/10/2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου