tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post8119536996776896951..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Πλάνη ὁ καθαγιασμὸς δύο Ἁγίων Ποτηρίων εἰς μίαν θ. Λειτουργίαν. Λογικῶς καί θεολογικῶς ἀπαράδεκτος καινοτομία.aktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-80067961443323810192017-02-06T16:13:08.484+02:002017-02-06T16:13:08.484+02:00Σᾶς εὐχαριστῶ πολὺ π. ΝΓ (ἂν σὲ μένα ἀναφέρεται τὸ...Σᾶς εὐχαριστῶ πολὺ π. ΝΓ (ἂν σὲ μένα ἀναφέρεται τὸ σχόλιό σας -παρεμβάλεται κι ἄλλο σχόλιο καὶ δὲν εἶναι σαφές -) γιὰ τὴν ἀπάντηση...<br /><br />Σᾶς ἐξομολογοῦμαι ὅτι οἱ λογισμοί μου προῆλθαν ἀπὸ τὴν ἁπλὴ σκέψη ὅτι ἂν αὐτὴ ἡ ἔστω καὶ μικρὴ "λεξοῦλα" (τὸ "ἀμὴν") ἐκχωρεῖται ἀπὸ τὸ διάκονο στὸ λαὸ δίκην ἀνεπίτρεπτου (ἐκκλησιαστικοῦ) λαϊκισμοῦ τί ἐμποδίζει ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα ἐμένα νὰ πάω (μὲ τὰ παντελόνια μου) ἡ καὶ μιὰ κυρία (γιατί ὄχι;) νὰ σταθεῖ ἐνώπιον τοῦ βήματος καὶ νὰ πεῖ τὰ εἰρηνικὰ π.χ. ἢ κάποια ἄλλη ἐκφώνηση τοῦ διακόνου...<br /><br />Ἔχω τὴν ἐντύπωση ὅτι αὐτὸ τὸ τελευταῖο εἶναι λιγότερο ἀσεβὲς, ἀφοῦ εἶναι ἱερώτερη ἡ στιγμὴ (ἄρα καὶ ἡ διακονία) τοῦ καθαγιασμοῦ ἀπὸ τὶς προαναφερθεῖσες...<br /><br />...καὶ φυσικὰ ἔτσι ἀνοίγει καὶ ὁ "πολυπόθητος" δρόμος γιὰ "ἱερωσύνη" γυναικῶν καὶ ἄλλα πολλὰ εὐτράπελα τὰ ὁποῖα οὐκ ὀλίγες (μεταπατερικὲς) φωνὲς συνιστοῦν...<br /><br />καὶ πάλι εὐχαριστῶ γιὰ τὴν ἀπάντησή σας.Μηδὲν Ἄγανhttps://www.blogger.com/profile/14338501911721215638noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-66975201819894305532017-02-06T09:50:09.825+02:002017-02-06T09:50:09.825+02:00Είναι λειτουργικώς απαράδεκτο. Είναι νεωτερισμός κ...Είναι λειτουργικώς απαράδεκτο. Είναι νεωτερισμός και κίνηση φθηνού εντυπωσιασμού από τους πατέρες που το κάνουν, για να θρέψουν το εγώ τους.<br />Ωστόσο δεν τίθεται θέμα εγκυρότητας αγαπητέ, μην πλανάσθε.<br />Λέει στην ευχή του "καιρού" ο ιερεύς: "... και ενίσχυσόν με εἰς τὴν προκειμένην διακονίαν σου, ἵνα ἀκατακρίτως παραστὰς τῷ φοβερῷ σου βηματι τὴν αναίμακτον ἱερουργίαν ἐπιτελέσω". Αυτήν την ευχή να θυμίσετε στους πατέρες στα μέρη σας που θεατρινίζουν αθετώντας τη λειτουργική τάξη και σωρεύοντας κρίματα ενώπιον του θυσιαστηρίου. Μας φτάνει το χάλι όλων μας πριν τη Λειτουργία.<br />π ΝΓAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-35411876432923322842017-02-06T09:07:20.835+02:002017-02-06T09:07:20.835+02:00Πατέρα Βασίλειε ευλογείτε. Θα ήθελα να μου απαντήσ...Πατέρα Βασίλειε ευλογείτε. Θα ήθελα να μου απαντήσετε σε αυτό το ερώτημα: Πως ενώ κατά τα λεγόμενα σας απαγορεύεται ο καθαγιασμός δύο Αγίων Ποτηρίων ενω στη Λειτουγία των προηγιασμένων καθαγιάζονται δύο Αμνοί; Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-37564053650259262562017-02-05T23:21:42.882+02:002017-02-05T23:21:42.882+02:00Σᾶς εὐχαριστοῦμε πολὺ γιὰ τὴν ἐμπεριστατωμένη ἀπάν...Σᾶς εὐχαριστοῦμε πολὺ γιὰ τὴν ἐμπεριστατωμένη ἀπάντηση στὸ συγκεκριμένο θέμα. Θὰ ἤθελα, ταπεινὰ νὰ μᾶς πεῖτε τὴ γνώμη σας καὶ γιὰ ἕνα ἄλλο θέμα ποὺ ἔχει πέσει στὴν ἀντίληψή μου στὴν πόλη ποὺ βρίσκομαι:<br /><br />Στὴν πόλη ποὺ μένω τουλάχιστον 3 ναοὶ ἔχουν τὴν πρακτικὴ πέραν τοῦ ὅτι οἱ ἱερεῖς ἐκφωνοῦν τὶς εὐχὲς (καὶ αὐτὲς τοῦ καθαγιασμοῦ) ἐκφώνως (αὐτὸ γίνεται ἤδη ἀπὸ πολλοὺς) αὐτοὶ οἱ τρεῖς ναοὶ "ἀφήνουν" (!!!!!) τὴν ἀπάντηση τοῦ "Ἀμὴν" (στὰ λόγια τοῦ ἱερέως "...καὶ ποίησον ..."κ.λ.π. "τὸ δὲ ἐν τῷ ποτηρίῳ..." "μεταβαλὼν..."), τὰ "ἀμὴν" ποὺ κανονικὰ εἶναι (ὅπως ἀναγράφεται) τοῦ διακόνου τὰ ἀφήνουν νὰ τὰ πεῖ ὁ λαὸς χωρὶς οἱ ἴδιοι οἱ ἱερεῖς νὰ τὰ ἐκφωνοῦν καθόλου ὅπως προβλέπεται.<br /><br />Δεδομένου ὅτι ἡ πάγια τακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅπως ἀναφέρουν καὶ οἱ Μάξιμος ὁ Ὁμολογητὴς καὶ Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης τὸ ἔργον μιᾶς τάξης νὰ μὴν ἀφήνεται σὲ κατώτερη νὰ τὸ ἐπιτελεῖ (ἔστω καὶ μὲ ἀπουσία της) ἀλλὰ νὰ τὸ ἐπιτελεῖ ἡ ἀνώτερη, θὰ ἤθελα νὰ ἀναφερθεῖτε στὸ κατὰ πόσο εἶναι αὐτὸ ἀνεκτὸ καὶ ἐν τέλει ἔγκυρο ἕνα τέτοιο μυστήριο.Μηδὲν Ἄγανhttps://www.blogger.com/profile/14338501911721215638noreply@blogger.com