tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post4756772372171606096..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Η έμπρακτη Ορθόδοξη διδαχή του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητούaktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-59616252817035337242017-01-27T01:17:59.441+02:002017-01-27T01:17:59.441+02:00Διόρθωση λάθους εκ παραδρομής: το «καν Χριστιανός»...Διόρθωση λάθους εκ παραδρομής: το «καν Χριστιανός» (είναι τελείως λάθος πήγα να γράψω και)<br />το σωστό «χριστιανός» (σκέτο)<br /><br /><br />Αν μπορείτε οι διαχειριστές διορθώστε το προηγούμενο σχόλιο ή τουλάχιστον δημοσιεύστε το παρόν.<br /><br />Ευχαριστώ<br /><br /><br />Δημήτρης Χ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-73700987049201767322017-01-25T13:40:33.247+02:002017-01-25T13:40:33.247+02:00Κυρ Χρήστο εσύ είσαι καν Χριστιανός που μιλάς έτσι...Κυρ Χρήστο εσύ είσαι καν Χριστιανός που μιλάς έτσι, μάλιστα εφόσον προηγήθηκε το αναλυτικό μου σχόλιο που εξηγώ πλήρως πως έχουν τα πράγματα;<br /><br />Ο οικουμενισμός δεν σχετίζεται με την Πίστη μας για να είναι αίρεση. <br /><br />Και όταν αμφισβητεί κανείς ότι η Εκκλησία είναι η μοναδική Εκκλησία και η Πίστη Της η μοναδική αλήθεια, δεν είναι αιρετικός, απλά όποιος το λέει ή δεν το πιστεύει και το λέει λόγω σκοπιμοτήτων ή το πιστεύει και δεν είναι χριστιανός. <br /><br />Και στις δύο περιπτώσεις επιβάλλεται το επιτίμιο του αφορισμού, κάτι όμως που δεν συμβαίνει, αλλά δεν είναι πρώτη φορά ανά τους αιώνες, η Εκκλησία πάντα λειτουργεί αλλιώς σε κάθε περίσταση και σήμερα τα πράγματα είναι αρκετά περίεργα...<br /><br /><br />Δημήτρης Χ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-49548963904935526352017-01-25T02:45:22.262+02:002017-01-25T02:45:22.262+02:00ο οικουμενισμός είναι παναίρεση και όποιος ορθόδοξ...ο οικουμενισμός είναι παναίρεση και όποιος ορθόδοξος χριστιανός δεν ομολογεί ότι ο οικουμενισμός είναι παναίρεση δεν είναι χριστιανός.Χρήστος Θεόδ.Ελευθεριάδηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-40825673868484418692017-01-22T17:59:27.344+02:002017-01-22T17:59:27.344+02:00Το τελευταίο μου σχόλιο για όσους τυχόν εξανίσταντ...Το τελευταίο μου σχόλιο για όσους τυχόν εξανίστανται και ερωτούν: «και ποια είναι η λύση;».<br /><br /><br />Δημήτρης Χ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-45284247425123730822017-01-22T17:57:16.017+02:002017-01-22T17:57:16.017+02:00Η λύση, λοιπόν, δεν είναι η διακοπή κοινωνίας με ό...Η λύση, λοιπόν, δεν είναι η διακοπή κοινωνίας με όλα τα Πατριαρχεία και τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες. Η λύση είναι ο αγώνας για τον καταρτισμό του Σώματος του Χριστού και την άνοδο στην ιεροσύνη καλών κληρικών, για να εκδιωχθούν κανονικώς οι εκπεσόντες ιερείς και ιεράρχες, εφόσον δεν μετανοήσουν. Φυσικά και ο δριμύς έλεγχος. <br />Τη μνημόνευση κάποιου Επισκόπου που έχει εκπέσει από την Θρησκεία της Εκκλησίας, όσοι ιερείς θέλουν ας τη διακόψουν, αν όμως έχουν συναίσθηση του τι κάνουν και εάν είναι πραγματικά ικανοί να επωμισθούν τις συνέπειες για τους ίδιους, πολύ δε περισσότερο για το ποίμνιο της αντίστοιχης Επισκοπής. Μόνο η διακοπή της μνημόνευσης, μόνο όποιου Επισκόπου που φανερά φρονεί και λέει αλλότρια από την Πίστη, την άπαξ παραδοθείσα και υπό την Εκκλησία φρουρούμενη, είναι επιτρεπτή όμως. Δεν επιτρέπεται η απόλυτη εκκλησιαστική διακοπή (όπως στο σχίσμα του 1054), ούτε η διακοπή μνημοσύνου όλων των Επισκόπων των κοινωνούντων με εκείνον τον Επίσκοπο. <br /><br />Εξυπακούεται, ότι η διακοπή μνημόνευσης ως φυσικό επακόλουθο έχει και τις παγερές σχέσεις, αλλά και για τεχνικούς και σκόπιμους λόγους τη μη λειτουργική επικοινωνία με τον παρεκτραπέντα Επίσκοπο, δε σημαίνει όμως ότι κωλύεται και εκκλησιολογικώς η κοινωνία με αυτόν, παρά μόνο τεχνικώς, αφού όποιος ιερέας δεν μνημονεύει έναν Επίσκοπο, το κάνει για να του κρούσει τον ΄΄κώδωνα΄΄ στον Επίσκοπο τον ίδιο, μπας και συνέρθει -αν μάλιστα οι συνθήκες ευνοούν να του στοιχίσει αυτό του Επισκόπου-, αλλά να κρούσει τον ''κώδωνα'' και στο υπόλοιπο Σώμα της Εκκλησίας. Συνεπώς δεν θα λειτουργούν και στον ίδιο ναό, αυτονόητο αυτό, όχι όμως με την έννοια ότι δεν αναγνωρίζονται τα μυστήριά του ή πως είναι αυτομάτως αναθεματισμένος, εφόσον δεν έχει καθαιρεθεί. <br /><br />Αν τα λάβει υπόψη του αυτά ένας ιερέας, πιστεύω δύσκολα θα διακόψει τη μνημόνευση, γιατί δεν ωφελήσει σε τίποτα, έτσι όπως έχουν οι συνθήκες, συνεπώς πως θα επαληθευτεί ο έπαινος του Κανόνα «άξιοι επαίνου είναι μάλλον, καθώς απέτρεψαν τα σχίσματα»; Ο Κανώνας μιλάει για αποφυγή σχίσματος, με την προοπτική ότι η ενέργεια αυτή θα κινήσει διαδικασίες για αποπομπή του Επισκόπου και λήξη του προβλήματος και του κινδύνου να παρασύρει και άλλους στην πορεία ακόμη και εκτός Εκκλησίας (βλέπε πάπα Λέοντα Θ΄). Στις μέρες μας όμως ας μη γελιόμαστε δεν έχει κανένα νόημα, άλλωστε όπως ανέφερα και στην αρχή υπάρχει αλλοτρίωση στην Πίστη, δεν δίνεται βαρύτητα στα δόγματα, όταν μάλιστα η θεολογία έχει διασπαστεί σε χιλιάδες ''εκδόσεις'' (του Ρωμανίδη, του Ζηζιούλα, του Φλωρόφσκι, του Αγουρίδη κ.α.) και δεν παρουσιάζεται κρυστάλλινη και απλή όπως είναι, δεν είναι ξεκαθαρισμένη στους πολλούς. Έτσι αν γίνει τέτοια ενέργεια, στην καλύτερη περίπτωση αν φερ' ειπείν τον καλέσει σε απολογία Σύνοδο, θα διασκευάσει τις πλάνες του, θα πει πως είναι κατά πάντα πιστός στα παραδεδομένα και εκεί θα λήξει, αφού μάλιστα ο διακόπτων το μνημόσυνο ιερέας διασυρθεί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα συνεχίσει την ίδια πορεία ο Επίσκοπος.<br /><br /><br /><br />Δημήτρης Χ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-64272882850627067422017-01-22T17:56:37.565+02:002017-01-22T17:56:37.565+02:00Ο βίος του αγίου, όπως τον παρουσιάζετε είναι αστε...Ο βίος του αγίου, όπως τον παρουσιάζετε είναι αστεία παραχαραγμένος. Ακόμη και έτσι να ήταν όμως, είναι τόσο μεγάλη η εκκλησιολογική παρέκκλιση που προκύπτει, που ναι(!) θα παύαμε να τον τιμούμε ως άγιο ή θα προσπαθούσαμε να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για του προσδώσουμε εκκλησιαστικότητα (που να τη βρίσκαμε όμως;) και να δικαιολογήσουμε ως ανθρώπινη λάθος αυτή του την ενέργεια... Διότι όπως υποστηρίζεται και πράγματι είναι, η Αλήθεια και το Ευαγγέλιο υπερτερούν και ούτε άγιος, ούτε και Άγγελος Κυρίου καθώς λέει ο θείος Λόγος στην «Επιστολή του Παύλου προς τους Γαλάτες» μπορεί να την αλλάξει. Και εδώ όντως υπάρχει μεγάλη εκκλησιολογική εκτροπή.<br /><br />Φυσικά όμως ο άγιος είναι άγιος, οι αστοιχείωτοι ιστορικά και θεολογικά είναι αστοιχείωτοι και συνεπώς εμείς όλοι μένουμε στην Εκκλησία, εσείς όπου και αν είστε συμμαζευτείτε, γιατί δεν έχει κανένα νόημα αυτό που κάνετε γελοιοποιείστε και κανένα όφελος δεν υπάρχει.<br /><br />Ο «Οικουμενισμός», δεν είναι παρά η αλλοτρίωση και η ψευτοκουλτούρα της εποχής μας, συνοδεύεται όμως από θανάσιμη παραβίαση των Κανόνων της Εκκλησίας, όταν εκδηλώνεται από μέλη της Εκκλησίας. Αν θέλουμε να ακριβολογούμε δεν είναι αίρεση, είναι ιδεολογικό-θρησκευτικό κίνημα, υπεράνω όχι μόνο χριστιανικών ομολογιών, αλλά και όλων των δογμάτων. Απόβλητο και σόφισμα του διαβόλου μεν, όχι όμως είδος αίρεσης, αν θέλουμε να ακριβολογούμε. Συνεπώς διαφορετική από αυτή των αιρέσεων θα πρέπει να είναι και αντιμετώπισή του. Βέβαια οι ιεράρχες που φανερά κηρύττουν όλες ή κάποιες από τις ιδέες και τις διδασκαλίες της οικουμενικής κίνησης σαφώς δεν ορθοτομούν και εάν τους ασκηθεί έλεγχος και επιμείνουν σ' αυτές είναι αιρετικοί, καθώς δεν γίνεται να είναι ορθόδοξοι σε όλα πλην να έχουν και «έξτρα» θρησκευτικές αντιλήψεις, όπως αυτές της σατανοκίνητης οικουμενικής κίνησης.<br /><br />Η Εκκλησία όμως υπόμεινε πλείστες αιρέσεις, όπως αυτό το filique για εκατοντάδες χρόνια, μέχρι την αποκοπή ολόκληρου του Πατριαρχείου Ρώμης και τους κοινωνούντες και ομοφρονούντες με αυτούς, από την Εκκλησία το 1054, χάριν της ενότητας της Εκκλησίας. Αυτή μία από τις πολλές περιπτώσεις. <br /><br /><br /><br />Δημήτρης Χ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-43170386325320958202017-01-22T00:54:03.256+02:002017-01-22T00:54:03.256+02:00Το κείμενο αυτό αποτελεί κλασική περίπτωση διαστρε...Το κείμενο αυτό αποτελεί κλασική περίπτωση διαστρεβλώσεις της εκκλησιαστικής ιστορίας. Ούτε όλες οι Εκκλησίες ήταν αιρετικές για 60 χρόνια, ούτε ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής ήταν ο μόνος Ορθόδοξος που είχε απομείνει. Επίσης ο διάλογος που αναφέρεται στο κείμενο, μεταξύ του Αγίου Μαξίμου και του Επισκόπου Θεοδοσίου, έγινε ΜΕΤΑ την Συνοδική καταδίκη της αιρέσεως που έγινε στην Ρώμη, όπως άλλωστε αναφέρει και ο ίδιος ο Άγιος στον διάλογο αυτό, κάτι που "ξέχασαν" να αναφέρουν οι συγγραφείς του κειμένου. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-68616508879594420902017-01-21T22:37:53.489+02:002017-01-21T22:37:53.489+02:00Ἡ αἵρεσι τοῦ Μονοθελητισμοῦ ἄρχισε νά κηρύσσεται π...Ἡ αἵρεσι τοῦ Μονοθελητισμοῦ ἄρχισε νά κηρύσσεται περί τό 615, οἱ κύριοι πολέμιοι τῆς αἱρέσεως, ἅγιοι Σωφρόνιος καί Μάξιμος Ὁμολογητής, δέν διέκοψαν ἀμέσως την ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ τούς ἀρχηγούς της, ἀλλά προσπάθησαν ποικιλοτρόπως νά τούς ὁδηγήσουν σέ μετάνοια. Ἡ διακοπή τῆς κοινωνίας τῶν Ὀρθοδόξων μέ τούς Μονοθελήτας συνέβη ἔπειτα ἀπό τό 634 καί μᾶλλον ἔπειτα ἀπό τό 638 λίγο πρίν δηλαδή ἤ ταυτόχρονα μέ τίς Συνόδους τῆς Δύσεως (640-649) πού τούς ἀναθεμάτισαν. Ἐάν οἱ ἅγιοι Σωφρόνιος καί Μάξιμος κοινωνοῦσαν κατ᾿ οἰκονομία μέ τούς ἐπισκόπους, πού ἐκήρυτταν τήν αἵρεσι τοῦ Μονοθελητισμοῦ ἐπί εἴκοσι περίπου ἔτη, πολύ περισσότερο δικαιολογούμαστε ἐμεῖς νά μή διακόπτουμε τήν ἐκκλησιαστική κοινωνία, μέ τούς σημερινούς Οἰκουμενιστές.Anonymousnoreply@blogger.com