tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post4597139140167645179..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: «Ο Κανών είναι ακλόνητος» aktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-72422015121709497882016-12-17T23:57:23.180+02:002016-12-17T23:57:23.180+02:00
π. Φώτιε, την ευχή σας.
Όταν παραπάνω αναφέρθ...<br />π. Φώτιε, την ευχή σας.<br /><br /> Όταν παραπάνω αναφέρθηκα σε «δυνητική και όχι υποχρεωτική διακοπή μνημοσύνου» που διαβάζουμε στον 15ο ΑΒ κανόνα, δεν εννοούσα ότι ο κανόνας δεν είναι υποχρεωτικός.Είναι μία λεπτή, αλλά ουσιώδη έως καθοριστική διάκριση που πρέπει να υπάρχει, ώστε να μην παρερμηνεύεται ο εν λόγω κανόνας.<br /> Μετά από τις ποικίλες σχισματικές ενέργειες τις οποίες «κεραυνοβολεί» ο κανόνας, οι Πατέρες επισημαίνουν με έμφαση ότι όποιος όμως διακόπτει «προ συνοδικής διαγνώσεως» την εκκλησιαστική κοινωνία «δι αίρεσιν τινά παρά των Αγίων Συνόδων, ή Πατέρων κατεγνωσμένην», «οι τοιούτοι» (και είναι υποχρεωτικό για όλους αυτό), ου μόνον τη κανονική επιτιμήσει ουχ υπόκεινται ...αλλά και της πρεπούσης τιμής τοις Ορθοδόξοις αξιωθήσονται».<br /> Είναι βεβαίως υποχρεωτικός (με την κατά περίπτωση πάντα διακριτική προσέγγιση) και λυπάμαι πολύ που δεν τηρείται και δεν προβάλλεται δεόντος.<br /> Συγκατάβασις δε στα της πίστεως θα συνιστούσε εάν κανείς δεχόταν λόγω ...«οικονομίας», την έστω ελάχιστη αλλοίωση της δογματικής, της Ορθοδόξου πίστεως.<br />Τις ευχές σας.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-17389317048873835512016-12-17T22:19:19.549+02:002016-12-17T22:19:19.549+02:00Κάνεις λάθος "Π. ΦΩΤΙΕ" μπερδεύεις τις ε...Κάνεις λάθος "Π. ΦΩΤΙΕ" μπερδεύεις τις ευαγγελικές εντολές με τον ι. κανόνα. Έχεις άδικο και διάβασε π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο να ανοίξουν τα μάτια σου.<br />Ο ι. κανόνας είναι δυνητικός και δεν αυτοαναιρείται.<br /><br />Α.Α.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-20909594028503644272016-12-17T18:59:58.039+02:002016-12-17T18:59:58.039+02:00Οσο οι ευαγγελικες εντολες ειναι δυνητικες τοσο κι...Οσο οι ευαγγελικες εντολες ειναι δυνητικες τοσο κι ο εν λογω ιερος κανονας. Δυνητικος κανονας η νομος αυτοαναιρειται. Διπλωματια και συγκαταβασις δεν χωρει στα της πιστεως. Ο Θεοκλητος ειναι φερεφωνο του αιρετικου Πατριαρχη Βαρθολομαιου. Ωφειλε ως ο προκατοχος του να διακοψει τη μνημονευση του. Καλα και αγια επραξε ο π.Παισιος. Αξιος.Π. ΦΩΤΙΟΣnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-69767121613228586072016-12-16T19:03:27.493+02:002016-12-16T19:03:27.493+02:00Προς Ανώνυμο 7:59
Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις σ...Προς Ανώνυμο 7:59<br />Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις σου.<br /><br />Παρά τη σκανδαλώδη πολλές φορές σιγή ιχθύος των ποιμένων μας, από τους οποίους όντως περιμένουμε εναγωνίως με τους λόγους και τις ενέργειές τους να αναχαιτίσουν την εξάπλωση της οικουμενιστικής εκκλησιολογίας και εν γένει θρησκευτικότητας, παρά ταύτα η δικαιολογημένη και οφειλόμενη διστακτικότητα ως προς τη διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας δεν συνιστά αδιακρίτως δικαιολογίες, ούτε πρόσχημα.<br />Η ίδια η στάση του πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνου μαρτυρεί περί αυτού, όπως και οι απόψεις του μαχητικού κανονολόγου π. Επιφάνιου Θεωδορόπουλου στο υπέροχο βιβλίο «ΤΑ 2 ΑΚΡΑ».<br />Η δε σιγή καποιανού, μπορεί ναι μεν ενίοτε να σκανδαλίζει, ωστώσο δεν πρέπει να τον ταυτίζει στη συνείδηση των πιστών με αιρετικό. <br />Όπως επίσης και η παράβαση κανόνων είναι διαφορετικό πράγμα από την «γυμνή τη κεφαλή» κήρυξη αιρέσεως. Η αποδοχή ανάλογων θεωριών οδηγεί με ακρίβεια κάποτε (βλ. ΓΟΧ) σε αποτελέσματα που προσιδιάζουν μάλλον σε ...προτεσταντισμό!<br />Επίσης, η δυνατότητα διακοπής της μνημονεύσεως του οικείου επισκόπου, λόγο ότι η ενότητα στην Εκκλησίας είναι όχι απλά διοικητικής φύσεως αλλά θεμελιωδεστάτης σημασίας στην εκκλησιολογία, πρέπει να είναι η όντως έσχατη επιλογή και μέσο διαμαρτυρίας-αγώνος και πάντα κατά τον εν λόγο κανόνα, μονάχα προς τον οικείο επίσκοπο όταν αυτός ο ίδιος είναι αιρετικός που μάλιστα διαδίδει και διδάσκει ανοιχτά τις κακοδοξίες του στο Σώμα της Εκκλησίας.<br /><br />Ας μην ξεχνάμε ακόμα ότι ο 15ος ΑΒ, είναι η συνέχεια του 13ου ΑΒ κατά τον οποίο επισημαίνεται ότι ο διάβολος: «εφ' ετέρα ήλθε μεθοδείας οδόν, τη των σχισματικών μανίαν το του Χριστού Σώμα μερίζειν επιχειρών»!<br /><br />Αδελφέ, πρέπει να μην είμαστε εντελώς ανυποψίαστοι, ότι κατά την ενασχόληση καποιανού με τα εκκλησιαστικά ζητήματα, πολλές φορές παρατηρείται ότι ανάμεσα στο πνεύμα ειλικρίνειας, πνεύμα ομολογίας και θείου ζήλου, ενίοτε «επιχειρούν» να ανακατατευτούν μαζί με αυτά...και άλλα πνεύματα, όπως του φανατισμού, της σκληροκαρδίας και του «ου κατ' επίγνωσιν» ζήλου.<br />Μπορεί σχετικώς εύκολα κανείς να διακρίνει πχ μία παθογένεια πίσω απ' τη φρασεολογία (ενίοτε υβρεολόγιο) μερικών «ομολογιακών» κειμένων και όχι εκείνη την οφειλόμενη και ολοένα πιο επιτακτικής ανάγκης κατά τ' άλλα, ομολογία πίστεως. <br />Αφού επίκειται η αξιολόγηση των αποφάσεων της Κρήτης από ολόκληρες τοπικές συνόδους όπως επίσης και η όντως πανορθόδοξη σύνοδος αποτελούμενη από όλες τις τοπικές εκκλησίες, νομίζω ότι χρειάζεται υπομονή, αγώνα (τον οποίο πολλές φορές δεν γνωρίζουμε για τους άλλους) και διαφώτιση ώστε όντως να επέλθουν οι απαραίτητες διορθώσεις ή και απόσυρση κάποιου εκ των κειμένων της Κρήτης.<br />Κατά τη γνώμη μου, πέρα απ' τα κείμενα της Συνόδου και την όποια αξιολόγησή τους, η οικουμενιστική εκκλησιολογία οφείλει να «εκφωνηθεί» και καταδικαστεί συνοδικά. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-66338605288307960342016-12-16T11:42:18.284+02:002016-12-16T11:42:18.284+02:00Λ.Ε. τα παπαγαλάκια υπάρχουν στη φαντασία σου. Όσο...Λ.Ε. τα παπαγαλάκια υπάρχουν στη φαντασία σου. Όσο παπαγαλάκια του μητρ.Θεοκλήτου είναι αυτοί τόσο παπαγαλάκι του Τρικαμηνά είσαι εσύ. Παράτησε τους χαρακτηρισμούς που φαντάζεσαι και μίλα επι του θέματος.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-65208253753131110862016-12-16T11:38:52.861+02:002016-12-16T11:38:52.861+02:00Ανώνυμε 7:59 έχει σημασία αν ο κανόνας είναι δυνητ...Ανώνυμε 7:59 έχει σημασία αν ο κανόνας είναι δυνητικός ή υποχρεωτικός. Δεν σε συμφέρει όμως να το δούμε γιατί έχεις άδικο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-64016033799108498712016-12-15T11:35:42.355+02:002016-12-15T11:35:42.355+02:00Tά παπαγαλάκια του επισκόπου --ο Θεός να τον κάνει...Tά παπαγαλάκια του επισκόπου --ο Θεός να τον κάνει και τους ομοίους του -- έχουν γίνει πολύ κουραστικοί και μονότονοι σαν την βρύση που τους έχει ξεφύγει η στρόφιγγα του εγκεφάλου Επαναλαμβάνουν με ένα τρόπο πληκτικό οτι ο επίσκοπος Θεόκληστος είναι ορθόδοξος και δέν μας λένε μέ ποιό τρόπο βοηθά την ορθοδοξία εν μέσω της αιρέσεως Η πίστη χλευάζεται , προδίδεται και λιθοβολείται και κάποιοι μένουν παθητικοί παρατηρητές συνευδοκούντες τω θεάματι Τέτοιες σιγανοπαπαδιές με χαμηλωμένα μάτια και σιγανή φωνή που κηρύσσουν διωγμό εναντίον της ορθοδοξίας και των τέκνων της να μας λείπουν ! Προτιμούμε τά υψίφωνα του Αυγουστίνου και της σχολής του γιατί είχαν μία αυθεντικότητα !Λ.Ε.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-74376711514551354512016-12-15T07:59:13.984+02:002016-12-15T07:59:13.984+02:00Προς τον ανώνυμο των 2:30
Τι θα πει, ο 15ος της ΑΒ...Προς τον ανώνυμο των 2:30<br />Τι θα πει, ο 15ος της ΑΒ αναφέρεται σε δυνητική και όχι υποχρεωτική διακοπή κ.λ.π; δικαιολογίες ψάχνουμε; Ο Βαρθολομαίος,χρόνια τώρα καταπατά τους ιερούς κανόνες και κανείς δεν αντιδρά δυναμικά,να του κόψει το μνημόσυνο εννοώ.Αν έτσι είχε συμβεί δεν θα φτάναμε στην σύνοδο της Κρήτης.Αν είχαμε επισκόπους που πραγματικά αγαπούσαν τον Χριστό και όχι τον χρυσό,δεν θα φτάναμε στο σημείο να διώκονται ιερείς, μοναχοί και λαικοί οι οποίοι τι κάνουν; Απλά, ακολουθούν τον δρόμο της διδασκαλίας του Κυρίου, των Αποστόλων και των πατερων.Κοίτα αδελφέ, για την σωτηρία της ψυχής μας πρόκειται,και αυτή η ψυχή δεν θα δώσει λόγο σε κανέναν Βαρθολομαίο,σε κανέναν Θεόκλητο κ.λ.π.αλλά σ'Αυτόν που έχυσε το αίμα του για να μας θα σώσει. Ο Κύριος είπε:Όχι όποιος έλεγε Κύριε, Κύριε είναι δικός μου, αλλά αυτός που τηρούσε τις εντολές μου.Τις τηρεί η πλειοψηφία των μητροπολίτων; Κατά την ταπεινή μου άποψη όχι.Άλλοι με το πρόσχημα της ενώτητας,άλλοι επειδή θεωρούν τον εαυτό τους βασιλικότερο του βασιλέως! Όπως και να έχει, δεν τους επιτρέπουμε να παίζουν με τις ψυχές μας και θα πρέπει να τους το δώσουμε να το καταλαβουν,με κάθε τρόπο.Δεν δημιουργούν προβλημα οι πατέρες που αντιδρούν(και μπράβο τους και θερμά τους ευχαριστούμε)αλλά αυτοί που ξέχασαν την αποστολή τουςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-13268517531289508212016-12-14T19:00:55.826+02:002016-12-14T19:00:55.826+02:00Μαν Ντάλα δεν είσαι Πάπας για να έχεις το αλάθητο....Μαν Ντάλα δεν είσαι Πάπας για να έχεις το αλάθητο. Κάνεις λάθος.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-52179114511174352312016-12-14T14:31:07.670+02:002016-12-14T14:31:07.670+02:00Αυτό είναι δική σου λαθεμένη άποψη ανώνυμε 8:24 π....Αυτό είναι δική σου λαθεμένη άποψη ανώνυμε 8:24 π.μ.<br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-75719397442276143032016-12-14T14:30:50.779+02:002016-12-14T14:30:50.779+02:00Μπορεί ναι μεν να σκανδαλίζεται η ορθόδοξη συνείδη...Μπορεί ναι μεν να σκανδαλίζεται η ορθόδοξη συνείδηση κάποιου, βλέποντας τις αποφάσεις της Κρήτης, όμως ο κανόνας (15ος ΑΒ) αναφέρεται σε δυνητική και όχι υποχρεωτική διακοπή μνημοσύνου, όχι προς όποιον δεν διακόπτει την εκκλησιαστική κοινωνία με άλλον κακοδοξούντα επίσκοπο, αλλά προς αιρετικό, ο οποίος μάλιστα γυμνή τη κεφαλή και δημόσια, διδάσκει κατεγνωσμένη από συνόδους ή Πατέρες αίρεση. Δεν νομίζω όμως ότι υφίσταται τέτοιο θέμα στη συγκεκριμένη περίπτωση.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-652425329543938692016-12-14T11:27:12.853+02:002016-12-14T11:27:12.853+02:00Μαν Ντάλας είπε...
Η απόφαση της Συνόδου του ...Μαν Ντάλας είπε...<br /><br /> Η απόφαση της Συνόδου του 1351 που αναθεμάτισε τον Βαρλαάμ και τον Ακίνδυνο όριζε να διακόπτουμε την κοινωνία, όχι μόνο με τους αιρετικούς αλλά και με όσους κοινωνούν μαζί τους,τους οποίους άν είναι κληρικοί "πάσης ιερατικής λειτουργίας απογυμνώμεν"..."κι άν είναι λαικός την ιδίαν (ακοινωνησίαν) καθυποβάλλομεν". Ο Αγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος λέει:"Όχι μόνο αυτοί που φθείρουν την πίστη με κακή διδασκαλία, για την οποία ο Χριστός απέθανε, θα πάνε στο πύρ το άσβεστο, αλλά και οι ακροατές αυτού". "Ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έσται". Ο Όσιος Θεόδωρος ο Στουδίτης επισημαίνει:"Εφης δι εμοί οτι δέδοικας ειπείν τω πρεσβυτέρω σου, μή αναφέρειν τον αιρεσιάρχην καίτοι περί τούτου ειπείν σοι το παρόν ού καταθαρρώ, πλήν οτι μολυσμόν έχει η κοινωνία εκ μόνου του αναφέρειν αυτώ κάν Ορθόδοξος εί ο αναφέρων".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-7316630667601017222016-12-14T08:24:37.746+02:002016-12-14T08:24:37.746+02:00ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΚΟΨΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΕΣ ...ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΚΟΨΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΕΣ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΟΥ !Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-63551520543501189502016-12-14T00:02:29.779+02:002016-12-14T00:02:29.779+02:00Ο μητροπολίτης Θεόκλητος δεν είναι αιρετικός γι αυ...Ο μητροπολίτης Θεόκλητος δεν είναι αιρετικός γι αυτό αδικαιολόγητη είναι η διακοπή του μνημοσύνου του.Anonymousnoreply@blogger.com