tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post2953830460310886405..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Η Αγία Γραφή ομιλεί για τους ψευδοποιμένας οικουμενιστάςaktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-70994308390569048492016-09-17T00:01:46.724+03:002016-09-17T00:01:46.724+03:00Ο 3:37 θέτει τα πραγματα σωστα συμφωνα με τη λογι...Ο 3:37 θέτει τα πραγματα σωστα συμφωνα με τη λογική και κυρίως σύμφωνα με τη ορθη πίστη και το πνεύμα του κανόνα 15. Τα υπολοιπα περί εξακολουθησης μνημόνευσης αιρετικού επισκόπου είναι οικουμενιστικες ασυναρτησίες που με λογικά άλματα οδηγούν σε λογικά αδιέξοδα ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΗ και τελικά στην ΑΙΡΕΣΗ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-28421338993715350832016-09-16T15:37:54.594+03:002016-09-16T15:37:54.594+03:00Ο 15ος Κανών είναι υποχρεωτικός, διότι η δυνητική ...Ο 15ος Κανών είναι υποχρεωτικός, διότι η δυνητική του εφαρμογή θα σήμανε ότι επιτρέπονται τα σχίσματα. Θα σήμανε:<br /><br />1. Ότι είναι προαιρετική η τιμωρία του κληρικού που διακόπτει την μνημόνευση του Πατριάρχου του προ συνοδικής κρίσεως με την κατηγορία ότι ο Πατριάρχης διέπραξε κάποιο έγκλημα ( πρώτο μέρος του Κανόνος).<br /><br />2. Ότι είναι προαιρετική η επιβράβευση του κληρικού που φύλαξε την Εκκλησία από αιρέσεις και σχίσματα, διακόπτοντας την μνημόνευση του Επισκόπου/Μητροπολίτου/Πατριάρχου του πρό συνοδικής κρίσεως, επειδή κηρύττει γυμνή τη κεφαλή κάποια αίρεση κατεγνωσμένη από συνόδους ή πατέρες. Ακόμα θα σήμανε ότι είναι προαιρετική η καταδίκη του αιρετικού επισκόπου! ( δεύτερο μέρος του Κανόνος). <br /><br />Ο μακαριστός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος στο βιβλίο «Τα Δύο Άκρα» δεν υποστηρίζει ότι ο 15ος Κανών είναι δυνητικής εφαρμογής, αλλά ότι η παύση της μνημόνευσης του επισκόπου που κηρύττει κάποια κατεγνωσμένη αίρεση δεν είναι υποχρεωτική προ συνοδικής κρίσεως. Αναφέρει την διακοπή μνημοσύνου ως την πιο έντονη διαμαρτυρία εις την οποία κληρικός μπορεί να προχωρήσει. Αλλά τονίζει επίσης ότι τα όσα αναφέρει σχετικά με την διακοπή του μνημοσύνου ισχύουν όταν η Εκκλησία είναι ΟΡΘΟΔΟΞΗ και όχι αιρετική, και ότι ανατρέπονται τα πάντα όταν η Εκκλησία είναι αιρετική.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-75660746906476857212016-09-13T14:12:20.250+03:002016-09-13T14:12:20.250+03:00Ναι πολυ καλα, οικουμενιστικα...Ναι πολυ καλα, οικουμενιστικα...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-33037123373920255862016-09-12T19:31:07.520+03:002016-09-12T19:31:07.520+03:00Ο ανώνυμος 6:38 μ.μ. τα τοποθέτησε τα πράγματα πολ...Ο ανώνυμος 6:38 μ.μ. τα τοποθέτησε τα πράγματα πολύ καλά.<br /><br />αναγνώστης<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-73931266512826250532016-09-12T18:38:43.871+03:002016-09-12T18:38:43.871+03:00Ἡ αἵρεση, γιά τήν ὁποία γίνεται λόγος στόν 15ο Καν...Ἡ αἵρεση, γιά τήν ὁποία γίνεται λόγος στόν 15ο Κανόνα τῆς ΑΒ΄ Συνόδου δέν εἶναι νεοφανῆς, ἄγνωστη στό ἐκκλησιαστικό σῶμα, ἀλλά ἤδη «παρά τῶν Ἁγίων Συνόδων ἤ Πατέρων κατεγνωσμένη», δηλαδή εἴτε ἔχει καταδικαστεῖ ἀπό Σύνοδο, εἴτε ἔχει καταγνωσθεῖ γραπτά ἤ προφορικά ἀπό Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας. Πολύ σοφά ἐδῶ οἱ Ἅγιοι Πατέρες, πού συνέγραψαν αὐτόν τόν κανόνα θέτουν ὡς ἀσφαλιστική δικλείδα τήν καταγνώση ἀπό Σύνοδο ἤ ἀπό Ἁγίους Πατέρες. Καί τοῦτο, διότι μᾶς ὑποχρεώνει νά βαδίσουμε «ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσι», ἀκολουθοῦντες καί ὄχι προπορευόμενοι τῶν Ἁγίων Πατέρων καί προαρπάζοντες τήν κρίση αὐτῶν σχετικά μέ τήν αἵρεση. Μᾶς ὑποχρεώνει μέ ἄλλα λόγια νά στηριχθοῦμε στήν διάγνωση, πού ἐκεῖνοι ἔκαμαν, μέ τήν δύναμη καί τόν φωτισμό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ὡς πρός τήν ἐν λόγω αἵρεση. Μάλιστα στή διατύπωση τοῦ Κανόνος αὐτοῦ χρησιμοποιεῖται ἡ λέξη διάγνωση, πού εἶναι παρμένη ἀπό τήν ἰατρική ὁρολογία, ἀκριβῶς γιά νά δοθεῖ ἔμφαση καί νά τονιστεῖ τό γεγονός, ὅτι δέν εἶναι ἁρμόδιο τό κάθε μέλος τῆς Ἐκκλησίας νά ἐπισημάνει καί νά διαγνώσει μέ ἀσφάλεια τήν αἵρεση, διότι δέν ἔχει τίς ἀνάλογες πνευματικές προϋποθέσεις. Ὅπως ἀκριβῶς δέν εἶναι ἱκανός καί ἁρμόδιος ὁ καθένας νά διαγνώσει μέ ἀσφάλεια μία ἀρρώστια, ἀλλά μόνον οἱ ἰατροί καί μάλιστα οἱ εἰδικευμένοι ἐξ αὐτῶν ἐπιστήμονες. Ἐπίσης, μέ τήν φράση «παρά τῶν Ἁγίων Συνόδων…» οἱ συντάκτες τοῦ Κανόνος ἐπιδιώκουν νά ἐμπνεύσουν στό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας τόν σεβασμό πρός τόν Συνοδικό θεσμό τῆς Ἐκκλησίας. Διότι σέ περίπτωση λάθους καί ἐσφαλμένης διαγνώσεως τῆς αἱρέσεως, ὁ ἀποτειχιζόμενος ἀποκόπτει τόν ἑαυτό του ἀπό τό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας καί χάνει τήν σωτηρία του, ἐπιπλέον δέ προκαλεῖ καί σχίσμα στήν Ἐκκλησία καί ἔτσι γίνεται αἴτιος ἀπωλείας καί σέ ἄλλες ψυχές. Μιά τέτοια ἐνέργεια μαρτυρεῖ ὄχι μόνον ἐπιπολαιότητα καί βιασύνη, ἀλλά καί ἔλλειψη ταπεινώσεως, διότι ἐπιχειρεῖ νά ὑποκαταστήσει τούς Ἁγίους Πατέρες, πού εἶναι οἱ μόνοι ἁρμόδιοι γιά τήν διάγνωση τῆς αἱρέσεως. Εἶναι ἐπίσης σημαντικό νά τονιστεῖ ὅτι ὁ Κανών αὐτός, ἐνῶ ἐπαινεῖ μέν ἐκείνους, πού ἀποτειχίζονται ἀπό τόν αἱρετικό ἐπίσκοπο «πρό συνοδικῆς διαγνώσεως», δέν ἐπιβάλλει ὅμως κάποια ποινή σ’ ἐκείνους, πού χωρίς νά ἀποδέχονται τίς διδασκαλίες τοῦ ἐν λόγω ἐπισκόπου, ἐξακολουθοῦν νά τόν μνημονεύουν, ἀναμένοντες συνοδική διάγνωση καί καταδίκη καί ἀνταγωνιζόμενοι μέ κάθε τρόπο πρός τήν αἵρεση. Ἐάν ὁ Κανόνας εἶχε ὑποχρεωτικό χαρακτήρα, θά ἔπρεπε νά ὑπάρχει ὁπωσδήποτε μία ἀνάλογη διατύπωση γιά ὅλους ἐκείνους, πού ἐξακολουθοῦν νά ἔχουν ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ τόν αἱρετικό ἐπίσκοπο πρίν ἀπό τήν συνοδική καταδίκη του, καί στή διατύπωση αὐτή θά ὑπῆρχε ἡ προβλεπόμενη ποινή, ἀφοῦ μάλιστα πρόκειται γιά ἕνα τόσο σοβαρό θέμα, ὅπως εἶναι ἡ αἵρεση. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-16904870076633540282016-09-12T18:30:37.549+03:002016-09-12T18:30:37.549+03:00Άριστα τα λέει ο πατέρας Παίσιος αλλά σε ποιούς απ...Άριστα τα λέει ο πατέρας Παίσιος αλλά σε ποιούς απευθύνεται; Μήπως δε τα γνωρίζουν; Τα γνωρίζουν πολύ καλά αλλά φαίνεται ότι η Ελληνική γλώσσα πλέον δεν ομιλείται στην Ελλάδα!Anonymousnoreply@blogger.com