tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post2828512404671509213..comments2024-03-29T12:34:16.469+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Θεολογικό σχόλιο – αφιέρωμα στην εορτή των Αγίων Αποστόλων. Βιογραφική αναφορά στη ζωή και το έργο τουςaktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-48366695146826691742021-06-29T21:38:46.200+03:002021-06-29T21:38:46.200+03:00Σχετικά μέ τήν προσηγορία «Πρῶτος μετά τόν Ἕνα» στ...Σχετικά μέ τήν προσηγορία «Πρῶτος μετά τόν Ἕνα» στόν Ἀπόστολο Παῦλο, ἀπό ἔρευνα πού πραγματοποίησε ὁ π. Νικόλαος Μέζης καί δημοσιεύθηκε στήν ἠλεκτρονική διεύθυνση:<br /><br />https://alopsis.gr/%ce%b1%cf%80%cf%8c%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bb%ce%bf%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%82-%ce%bf-%cf%80%cf%81%cf%8e%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ad%ce%bd%ce%b1/<br /><br />ἀντιγράφω ἀποσπασματικά:<br /><br />«Συμπερασματικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο χαρακτηρισμός του Αποστόλου Παύλου ως "πρώτου μετά τον Ένα" είναι φράση που βγήκε μέσα από τα σπλάγχνα του φιλελεύθερου Προτεσταντισμού των αρχών του 20ού αι., τον οποίο και αντιπροσωπεύει πλήρως. Πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τον Προτεστάντη Καθηγητή Θεολογίας και ερευνητή Gustav Adolf Deissmann στο έργο του "St. Paul: A Study in Social and Religious History" to 1912 με χρήση καθαρά ιστορικών (αν και όχι εντελώς αντικειμενικών) κριτηρίων σε μιά προσπάθεια να αποκατασταθεί ή εικόνα του Αποστόλου Παύλου μετά από το μέγα πλήγμα που δέχθηκε συνολικά η Αγία Γραφή από την Σχολή του Baur.<br />Η φράση συνάδει πλήρως με τις προτεσταντικές δοξασίες και τα άκρως ορθολογιστικά κριτήρια προσέγγισης της Γραφής εκ μέρους του συνόλου των Προτεσταντών, αφού παραγκωνίζει την Θεοτόκο και αξιολογεί τα πρόσωπα που διηκόνησαν το μυστήριο της Σαρκώσεως του Λόγου με βάση τα ιστορικά τους ερείσματα κι όχι την εκκλησιολογική τους αξία. Η Εκκλησία, εξάλλου, για τους Προτεστάντες δεν είναι ο αυθεντικός ερμηνευτής της Γραφής. Με βάση αυτό το ελάχιστα σημαντικό για την ορθόδοξη εκκλησιολογία κριτήριο της ιστορικότητας, ο Παύλος ανακηρύσσεται δικαιολογημένα "πρώτος μετά τον Ένα".»<br />Μέ ἐκτίμηση<br />Θεόδωρος Σ.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-46842491459206456542021-06-29T20:23:55.619+03:002021-06-29T20:23:55.619+03:00Αγαπητέ αδελφέ Θεόδωρε χαίρε
Αναμφίβολα η Παναγία...<br />Αγαπητέ αδελφέ Θεόδωρε χαίρε<br /><br />Αναμφίβολα η Παναγία μας είναι η υπερτέρα ανθρώπινη ύπαρξη. Ο χαρακτηρισμός "πρώτος μετά τον ένα" για τον Απόστολο Παύλο, αναφέρεται συχνά σε θεολογικά κείμενα, για να δηλώσει τον πρώτον σημαντικό άνδρα, ανάμεσα στους άνδρες και όχι σε σχέση με την τιμή της Θεοτόκου! Κανένας δε διανοείται να μειώσει την κορυφαία τιμή Της!<br />Να είσαι καλά αδελφέ και να έχεις τις ευλογίες των Αγίων Αποστόλων<br />Λάμπρος Σκόντζος Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-63756811674953469782020-06-28T16:18:24.556+03:002020-06-28T16:18:24.556+03:00Συγχαρητήρια για την δουλειά σας.λυπουμε που σήμερ...Συγχαρητήρια για την δουλειά σας.λυπουμε που σήμερα το έργο των αγίων αποστόλων δεν μπορούν να το σηνεχισουν οι άνθρωποι του αιώνος μας.αποδειξεις τούτου ότι έχουν Αλαξη τα πάντα σε μια προσπάθεια να κρύψουν την αδυναμία τους που κάνη κακό στους πιστούς.θα ήταν τίμιο να ήταν λιγότεροι και άξιοι παρά καταφύγιο οικονομικής εξασφαλίσης.τελος πάντων οι εκλεκτοί θα προχωρήσουν και έτσι.ευχαριστωΣπυρίδων Μhttps://www.blogger.com/profile/12436243102716277481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-60720224336256988712018-07-01T02:11:54.643+03:002018-07-01T02:11:54.643+03:00κ. Καθηγητά,
εὐχαριστοῦμε πολύ γιά τό εὐσύνοπτο κα...<br />κ. Καθηγητά,<br />εὐχαριστοῦμε πολύ γιά τό εὐσύνοπτο καί πλήρως κατατοπιστικό ἄρθρο σας σχετικά μέ << ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ (Αφιέρωμα στη σεπτή εορτή τους)>>.<br />Μελετώντας ὅμως τά βιογραφικά τοῦ Ἀποστόλου Παύλου διαβάσαμε τά ἐξῆς:<br />« Η Εκκλησία μας χαρακτήρισε τον Απόστολο Παύλο ως τον «Πρώτον μετά τον Ένα», δηλαδή τον σημαντικότερο άνδρα επί γης μετά τον Χριστό... ».<br />Αὐτό μᾶς προξένησε ἰδιαίτερη ἀπορία δηλονότι μέ αὐτόν τόν χαρακτηρισμό ἀπ’ὅτι γνωρίζουμε, ἡ ἁγία μας ’Εκκλησία ὑμνεῖ καί τιμᾶ ὡς ΠΡΩΤΗ καί ὑπεράνω ὅλων τῶν ἁγίων τήν Θεοτόκο Μαρία, τήν ΠΑΝΑΓΙΑ μητέρα τοῦ Θεοῦ καί μητέρα μας καί ψάλλει σχετικά: «Χαίροις μετά Θεόν ἡ Θεός, τά δευτερεία τῆς Τριάδος ή ἔχουσα».<br />Ἔνεκα λοιπόν τούτου, παράκληση θερμή, ἄν γνωρίζετε νά μᾶς κατατοπίσετε σχετικά μέ τήν πηγή προέλευσης τοῦ «Πρώτος μετά τον Ένα» καί ἀπό πότε υἱοθετήθηκε αὐτός ὁ χαρακτηρισμός ἀπό τήν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία μας.<br />Μετά τιμῆς<br />Θεόδωρος Σ.<br />Anonymousnoreply@blogger.com