29 Φεβ 2012

Μιχάλης Μπεκίρης, βουλευτής ΝΔ: «Μετατρέπουν το μάθημα των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό»


Πάτρα 29/02/12
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μετατρέπουν το μάθημα των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό
Συνεχίζει να προκαλεί το κοινό αίσθημα ακόμα και με τις απαντήσεις της η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για το θέμα που αφορά την διδακτέα ύλη και το νέο διδακτικό εγχειρίδιο των θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου.
Αυτό δηλώνει ο Βουλευτής Αχαΐας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης μετά την απάντηση που έλαβε από την αρμόδια Υπουργό. Συγκεκριμένα, ο Αχαιός πολιτικός αναφέρει ότι, με επιστημονικούς όρους, προσπαθούν να παρουσιάσουν ως θεμελιώδη καινοτομία την νέα προσέγγιση του μαθήματος των θρησκευτικών, που θα έχει ως αποτέλεσμα το μάθημα να χάσει την χριστιανική του μορφή και να γίνει θρησκειολογικό. Δηλαδή, γίνεται μια προσπάθεια μελέτης της θρησκείας μας από κοσμικής άποψης, μια προσπάθεια ορθολογιστικής προσέγγισης και συχνά νατουραλιστικής, μη υπερφυσικής ερμηνείας της θρησκείας, που σημαίνει την απαρχή μιας μη θεολογικής ακαδημαϊκής μελέτης του θρησκευτικού φαινομένου.

Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας για τη συνάντηση εργασίας με Ιερείς της Αρχιεπισκοπής Αθηνών


mak2

Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων διοργάνωσε σήμερα, 29/02/2012, συνάντηση εργασίας με Ιερείς της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, με θέμα «Πολιτεία και Εκκλησία: σχέσεις συνεργασίας σε μια εποχή κρίσης».  Στη συνάντηση,  που συμμετείχε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμος, συζητήθηκε  η συνεργασία Πολιτείας και Εκκλησίας σε τομείς όπου μπορεί να υπάρχει κοινή παρέμβαση για την αντιμετώπιση κοινωνικών φαινομένων.
Ο Αρχιεπίσκοπος κ.κ. Ιερώνυμος επισήμανε ότι η Εκκλησία δεν θα πρέπει να «κλείνεται μέσα στους τοίχους» γιατί έτσι θα γίνει μουσειακός χώρος. Επίσης, αναφέρθηκε στην πολύ καλή συνεργασία της Εκκλησίας με το Υπουργείο Παιδείας.

Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σε ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ Κυριάκου Βελόπουλου για την αλλαγή διδακτικής ύλης στο μάθημα Θρησκευτικών

Το Υπουργείο Παιδείας απάντησε!!!!! σε ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ Κυριάκου Βελόπουλου για την αλλαγή διδακτικής ύλης στο μάθημα Θρησκευτικών του Γυμνασίου. 

Βιογραφικά στοιχεία και μαρτύριο του Γέροντος Αρσενίου Παπατσιόκ


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ 
1. Σας παρακαλώ να μας ειπήτε κάτι από την ζωήν σας Γέροντα. Πού γεννηθήκατε, πού μεγαλώσατε; 
Γεννήθηκα στις 15 Αυγούστου του έτους 1914 στο χωριό Μισλεάνου της κοινότητος Περιέτσι, του νομού Ιαλομίτσα και ήμουν το έβδομο παιδί της οικογενείας μας. Στον μοναχισμό εισήλθα στις 13 Ιανουαρίου του 1947, στο Μοναστήρι Κόζια, του νομού Ρίμνικου. Εκάρην μοναχός στις 26 Σεπτεμβρίου στο Μοναστήρι του αγίου Ανθίμου του Βουκουρεστίου. Ο π. Πετρώνιος, ηγούμενος της Σκήτης του αγίου Ιωάννου του Προδρόμου στο Άγιον Όρος, ήτο, ανάδοχος της κούρας μου. Αυτός μου έδωσε το όνομα Αρσένιος. Κατόπιν εστάλην στο Μοναστήρι Συχαστρία με εντολή του πατριάρχου Ιουστινιανού. Με εξέλεξαν ηγούμενο της Μονής και Γέροντας-Πνευματικός μας ήτο οπ. Κλεόπας. Εκείνη την εποχή ήμασταν στη Συχαστρία περί τα 120 άτομα. 
Χειροτονήθηκα διάκονος στο χωριό Καλαμφιντέτσι και ιερεύς στο γυναικείο μοναστήρι του οσίου Αγάθωνος πλησίον της πόλεως Μποντοσάνι. Με εχειροτόνησε ο μητροπολίτης Ιασίου Σεβαστιανός. Ιερεύς έγινα ακριβώς μετά ένα χρόνο από την κουρά μου, δηλαδή στις 26 Σεπτεμβρίου 1950, ημέρα της μνήμης του αγίου Ιωάννου του Ευαγγελιστού, του Αποστόλου της Αγάπης. Το γεγονός αυτό με ενεθάρρυνε πολύ και δεν το θεωρούσα χωρίς σημασία στην μοναχική και ιερατική μου πορεία. Χειροθετήθηκα Πνευματικός για το μοναχικό Σεμινάριο του Νεάμτς μεταξύ των ετών 1950-52. Τότε ήμουν, μοναδικός Πνευματικός σ’ όλη τη Ρουμανία. Εξελέγην και ενθρονίστηκα ηγούμενος για την μονή Σλάτινα, του νομού Σουτσεάβα, όπου η Ιερά Σύνοδος με είχε στείλει εκεί με 30 μοναχούς από την μονή Συχαστρία. 

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Μηδέν Παιδεία, μηδέν ανάπτυξη


Μηδέν Παιδεία, μηδέν ανάπτυξη
Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
                Ο εντυπωσιακός τίτλος του άρθρου δεν προέρχεται από κάποιον δάσκαλο ή καθηγητή, ούτε από ένα λογοτέχνη και διανοούμενο, ούτε  διατυπώθηκε στην Ελλάδα! Πρόκειται για το σύνθημα της εκστρατείας, που πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε η έγκυρη και μεγάλης κυκλοφορίας ιταλική τεχνοκρατική και οικονομική εφημερίδα "24 Ώρες"! Με την εκστρατεία αυτή η εφημερίδα προωθεί την αντίληψη ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάκαμψη της σε βαθιά κρίση  ευρισκόμενης ιταλικής οικονομίας, χωρίς να δοθεί ιδιαίτερο βάρος από το κράτος στην Παιδεία και, δια μέσου αυτής, στην έρευνα, στην εφευρετικότητα και στις καινοτομίες. Αντίθετα, όπως επισημαίνει η εφημερίδα, η λογική της έως σήμερα γυμνής από κουλτούρα εκπαίδευσης οδηγεί με μαθηματική βεβαιότητα σε μια εφιαλτική κοινωνία, με συνεχώς αυξανόμενη ανεργία και με γεωμετρική πρόοδο επεκτεινόμενη φτώχεια.

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, «οφείλουμε να αντισταθούμε με όπλα τις αρχές και τις αξίες που κουβαλάμε ως λαός»


Συνάντηση εργασίας με θέμα «Πολιτεία και Εκκλησία: Σχέσεις συνεργασίας σε μία εποχή κρίσης»
Η πρώτη συνάντηση εργασίας που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με θέμα: «Πολιτεία και Εκκλησία: Σχέσεις συνεργασίας σε μία εποχή κρίσης» και με τη συμμετοχή ιερέων της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί παρουσία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. 
Ο Μακαριώτατος στην ομιλία του αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη σημασία της στενής συνεργασίας μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας επ’ ωφελεία του ανθρώπου αλλά και της κοινωνίας εν γένει, "συνεργασία που γίνεται ακόμη πιο επιτακτική σε μία εξαιρετικά κρίσιμη για τον τόπο περίοδο" όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αργύρης Ντινόπουλος, Αναστατώνει μαθητές και γονείς η κ. Διαμαντοπούλου


Στο βωμό της προεκλογικής σκοπιμότητας, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δοκιμάζει τις αντοχές και την ψυχική ηρεμία των μαθητών.
Στο παραπέντε της κατάθεσης των μηχανογραφικών δελτίων, αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, επαναφέρει τη ρύθμιση 10% (την οποία είχε καταργήσει πέρυσι) με αποτέλεσμα τόσο οι περσινοί απόφοιτοι λυκείου όσο και οι φετινοί μαθητές της Γ΄ Λυκείου να βρίσκονται σε μεγάλη αναστάτωση μαζί με τις οικογένειές τους.
Ακολουθεί η σχετική ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας στην οποία εμπεριέχεται και όλο το ιστορικό της αιφνιδιαστικής και άκαιρης αυτής απόφασης.Αργύρης Ντινόπουλος – Βουλευτής  Νέας Δημοκρατίας

Διημερίδα της ΠΕΘ την Κυριακή της Ορθοδοξίας 3-4 Μαρτίου 2012 με θέμα: Ορθοδοξία και ελληνισμός


   


  Η Κυριακή της Ορθοδοξίας ορίζεται ως ετήσιος εορτή της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων από το Καταστικό της ΠΕΘ.
   Ο εορτασμός αυτός σηματοδοτεί αφ' ενός τους αγώνες των αγίων Πατέρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας υπέρ της πίστεως του σαρκωθέντος Λόγου του Θεού, αφ' ετέρου σηματοδοτεί τα δρώμενα του παρόντος σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών και το διορισμό των θεολόγων στην εκπαίδευση, και εκ τρίτου προβάλλει την αναγκαιότητα της Ορθοδοξίας τόσο στον παρόντα κόσμο όσο και στις μέλλουσες γενιές ως μοναδική απάντηση στα προβλήματα της εποχής μας και στη ζωή του ανθρώπου.
Από τη Γραμματεία της ΠΕΘ 

Κωνσταντίνος Χολέβας, Φεντεραλιστής σε λάθος εποχή


Φεντεραλιστής σε λάθος εποχή
Κωνσταντίνος Χολέβας,Πολιτικός Επιστήμων
Ο κ. Θεόδωρος Πάγκαλος διαθέτει παιδεία και πολιτική εμπειρία. Όμως δεν μπορώ να καταλάβω πότε κάνει δηλώσεις για να πει κάτι ουσιαστικό και πότε απλώς λέει κάτι δημοσίως για να προκαλέσει εντυπώσεις. Η πρόσφατη δήλωσή του σε γαλλικό ραδιοφωνικό δίκτυο ότι είναι υπέρ της καταργήσεως της εθνικής κυριαρχίας και υπέρ μιας πλήρως Ομοσπονδιακής Ευρωπαϊκής Ενώσεως με προβλημάτισε. Διότι είναι γνωστό στους παροικούντες την ευρωπαϊκή Ιερουσαλήμ ότι ο Φεντεραλισμός απέθανε και επιβιώνει επιτυχώς το εθνικό κράτος. Η διαφορά από τη δεκαετία του 1980 μέχρι σήμερα είναι ότι ενοποιήθηκαν οι δύο Γερμανίες και σήμερα το Βερολίνο με τον όγκο του, την οικονομική του δύναμη και τη σχετική αλαζονεία του αξιοποιεί την τους ευρωπαϊκούς θεσμούς για να επιβάλει μία μορφή ήπιας ηγεμονίας. Αν αυτό το αποδέχεται ο κ. Πάγκαλος ας το πει ξεκάθαρα. Αν. όμως, ερωτοτροπεί με ιδέες και οράματα ουτοπιστικά καλό θα ήταν να τον καλέσουμε να προσγειωθεί. Καλό και για εκείνον και για την πορεία του έθνους μας.

Κωνσταντίνος Χολέβας, Η συμπαράσταση των Κυπρίων αδελφών


Η συμπαράσταση των Κυπρίων αδελφών
Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων
Αγαπητοί αναγνώστες, αυτό το Έθνος έχει μεγάλες δυνατότητες και ανεξάντλητες δεξαμενές απ’ όπου αντλεί δυνάμεις. Γι΄ αυτό μην απελπίζεστε για όσα συμβαίνουν. Ο Μείζων Ελληνισμός κατά το τελευταίο διάστημα απλώνει τα φτερά του και ανοίγει την αγκαλιά του για να δώσει στήριγμα και στοργή στην ταπεινωμένη και αδικουμένη μάνα Ελλάδα. Οι Απόδημοί μας στην Αμερική με επικεφαλής την Εκκλησία κάνουν ό,τι μπορούν για να στείλουν ηθική κι υλική βοήθεια. Και οι αδελφοί μας Έλληνες της Κύπρου ξεπέρασαν κάθε προσδοκία ως προς τον τρόπο που δείχνουν τη συμπαράστασή τους.

Πρωτοπρ. Γεώργιος Μεταλληνός, «Απὸ την Πατερικότητα στην “μεταπατερικότητα”. Ἡ αυτοαναίρεση της Ορθοδόξου ηγεσίας»


ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ "ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ"
Η ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΗΓΕΣΙΑΣ
Του π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνού, Ομότιμου καθηγητού Παν/μίου Αθηνών
Α) Η συνέχεια της πατερικής παραδόσεως κατά την Τουρκοκρατία.
Η Θεολογία και ποιμαντική πράξη της Ορθοδόξου Εκκλησίας μέχρι την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους Οθωμανούς είχε ως κύριο στόχο της την διαφύλαξη της Ορθοδοξίας, ως της «άπαξ τοις αγίοις παραδοθείσης πίστεως» (Ιούδ. 3, ) συνεχίζοντας την ομολογία και παράδοση των αρχαίων αγίων Πατέρων...
Αυτό όμως απαιτούσε και την λόγω και έργω απόκρουση των αιρέσεων για την προστασία του Ποιμνίου και την διασφάλιση της δυνατότητας σωτηρίας, δηλαδή θεώσεως. Η ευθύνη, συνεπώς, της εκκλησιαστικής ηγεσίας, που σε κάθε εποχή επωμίζεται το έργο αυτό, είναι τεράστια. Διότι από την στάση της απέναντι στην αιρετική πλάνη εξαρτάται η συνέχεια ή ασυνέχεια της θεολογικής μας παραδόσεως και συνεπώς και η διαχρονική και συγχρονική ενότητα της Ορθοδοξίας.

28 Φεβ 2012

Ο όσιος πατήρ ημών και ομολογητής Κασσιανός ο Ρωμαίος (29 Φεβρουαρίου)


Ο όσιος πατήρ ημών και ομολογητής Κασσιανός ο Ρωμαίος (29 Φεβρουαρίου)

Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη
«Ο όσιος Κασσιανός (5ος μ.Χ. αι.) ήταν από την πόλη της Ρώμης, υιός ενδόξων και λαμπρών γονέων. Από την αρχή ήδη της ζωής του απέκτησε μεγάλο έρωτα προς τα γράμματα. Με τη σπουδή του λοιπόν σ’ αυτά και με τη φυσική του ευφυΐα ασχολήθηκε με όλη την ελληνική παιδεία και μελέτησε επισταμένως φιλοσοφία και αστρονομία. Έμαθε επίσης καλά και τη θεία Γραφή και έφτασε στο ανώτερο δυνατό της γνώσεώς της. Τέλος, αφού κόσμησε τη ζωή του με την αγνότητα και την καθαρότητα της ψυχής, έφυγε από την πατρίδα του, πήγε σε μοναχική σκήτη κι ακολούθησε τον μοναχικό βίο. Παραδομένος στο μοναστήρι εξάσκησε κάθε υπακοή, έμαθε από εκεί κάθε ασκητική σκληραγωγία, κι αφού συνήθισε έτσι τον εαυτό του κι έφθασε από την άκρα υπακοή στην άκρα διάκριση, προχώρησε και στην ησυχία. Έκανε πολλά χρόνια στην ησυχαστική ζωή, υποβάλλοντας τον εαυτό του σε μεγαλύτερες ακόμη σκληραγωγίες, με αποτέλεσμα να γίνει περισσότερο έμπειρος και ασκητικός.

Γέροντας Πορφύριος: Η χριστιανική θρησκεία μεταβάλλει τον άνθρωπο και τον θεραπεύει.


ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
Το σπουδαίο είναι να μπούμε στην Εκκλησία. Να ενωθούμε με τους συνανθρώπους μας, με τις χαρές και τις λύπες όλων. Να τους νιώθουμε δικούς μας, να προσευχόμαστε για όλους, να πονάμε για την σωτηρία τους, να ξεχνάμε τους εαυτούς μας. Να κάνομε το παν γι’ αυτούς, όπως ο Χριστός για μας. Μέσα στην Εκκλησία γινόμαστε ένα με κάθε δυστυχισμένο και πονεμένο κι αμαρτωλό. Κανείς δεν πρέπει να θέλει να σωθεί μόνος του, χωρίς να σωθούν και οι άλλοι. Είναι λάθος να προσεύχεται κανείς για τον εαυτό του, για να σωθεί ο ίδιος. Τους άλλους πρέπει να αγαπάμε και να προσευχόμαστε να μη χαθεί κανείς. να μπουν όλοι στην Εκκλησία. Αυτό έχει αξία. Και μ’ αυτή την επιθυμία πρέπει να φύγει κανείς απ’ τον κόσμο, για να πάει στο μοναστήρι ή στην έρημο.
Μέσα στην Εκκλησία, που έχει τα μυστήρια που σώζουν, δεν υπάρχει απελπισία. Μπορεί να είμαστε πολύ αμαρτωλοί. Εξομολογούμαστε, όμως, μας διαβάζει ο παπάς κι έτσι συγχωρούμαστεκαι προχωρούμε προς την αθανασία, χωρίς καθόλου άγχος, χωρίς καθόλου φόβο.
Όποιος ζει τον Χριστό, γίνεται ένα μαζί Του, με την Εκκλησία Του. Ζει μια τρέλα! Η ζωή αυτή είναι διαφορετική απ’ τη ζωή των ανθρώπων. Είναι χαρά, είναι φως, είναι αγαλλίαση, είναι ανάταση. Αυτή είναι η ζωή της Εκκλησίας, η ζωή του Ευαγγελίου, η Βασιλεία του Θεού. «Η Βασιλεία του Θεού εντός ημών εστίν» (Λουκ. 17,21). Έρχεται μέσα μας ο Χριστός κι εμείς είμαστε μέσα Του. Και συμβαίνει όπως μ’ ένα κομμάτι σίδηρο που τοποθετημένος μες στη φωτιά γίνεται φωτιά και φως. έξω απ’ τη φωτιά, πάλι σίδηρος σκοτεινός, σκοτάδι.

Σαράντος Καργάκος, Η ώρα της μεγάλης κρίσης για τον Ελληνισμό


Η ώρα της μεγάλης κρίσης για τον Ελληνισμό
Σαράντος Καργάκος, ιστορικός, φιλόλογος καί δοκιμιογράφος 
Ας ξεκινήσουμε, αγαπητοί, από ένα εξορκισμένο σήμερα «εθνικιστή» ποιητή που κάποτε τολμούσαμε να θεωρούμε πρώτο εθνικό μας ποιητή, τον Διονύσιο Σολωμό· γράφει στους «Ελεύθερους Πολιορκημένους»:
«Ἀραπιᾶς ἄτι, Γάλλου νοῦς, 
βόλι Τουρκιᾶς, τόπ’ Ἄγγλου 
πόλεμος μέγας πολεμᾶ 
βαρεῖ τό καλυβάκι...»
Εννοείτε ασφαλώς ποιο είναι το καλυβάκι στον παρόντα καιρό. Όχι η Ελλάς ή η προέκτασή της η Κύπρος, αλλά σύμπας ο Ελληνισμός. Ο Ελληνισμός μετά τις εξάρσεις του στον πόλεμο του ’40-’41, με την αντίστασή του κατά των αρχών Κατοχής, με τον ενωτικό αγώνα της Κύπρου (μια δράκα μαχητές κατά μιας αυτοκρατορίας) αποτελούσε κακό παράδειγμα για τους λοιπούς λαούς. Κακό παράδειγμα υπήρξε και με την Επανάσταση του ’21 που διέλυσε τον ιστό της υποταγής που είχε επιβάλει η Ιερά Συμμαχία. Όταν το 1830 έκλεινε η αυλαία της Ελληνικής Επαναστάσεως άνοιγε η αυλαία των ευρωπαϊκών επαναστάσεων.

Αθεϊστικά εγκλήματα . Σύλληψη και μαρτύριο του Ιερομάρτυρος Ανδρονίκου (1918)


ΑΘΕΪΣΤΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ
Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ (1918)
Στις 3 Ιουνίου του 1918 ο ιεράρχης πληροφορήθηκε τα σχέδια της συλλήψεώς του από έναν τυχαίο ακροατή τους. Αποφάσισε, ωστόσο, να μην εγκαταλείπει την επαρχία, αλλά να παραμείνει στη θέση του, ανάμεσα στο ποίμνιό του, και, αν ήταν θέλημα του Κυρίου, να μαρτυρήσει γι' Αυτόν.
Ενημέρωσε τους συνεργάτες του. Έστειλαν στο καμπαναριό του Καθεδρικού Ναού τον μοναχό Μιχαήλ με την εντολή να σημάνει συναγερμό με τις καμπάνες τη στιγμή της συλλήψεως.
Την ίδια νύχτα, μία ώρα μετά τα μεσάνυχτα, όλο το τετράγωνο, στο οποίο βρισκόταν το επισκοπείο, κυκλώθηκε από στρατιώτες. Είχαν φέρει μιαν άμαξα με γρήγορα άλογα, με την οποία θα έβγαζαν τον αρχιεπίσκοπο από την πόλη το συντομότερο δυνατό και θα τον οδηγούσαν στη γειτονική πόλη Μοτοβίλιχα.
Μέσα στο σκοτάδι μερικές φιγούρες πλησίασαν την εξώπορτα της αρχιερατικής κατοικίας. Ήταν κλειδωμένη. Την ξήλωσαν και μπήκαν. Χτύπησαν την άλλη πόρτα. Άνοιξε ο θυρωρός.
-Πού είναι ο Ανδρόνικος;
-Πάνω.
Μερικοί οπλισμένοι στρατιώτες έμειναν εκεί. Ανέβηκαν μόνο τρεις άνδρες, ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Περμ Μάλκωφ, ο αστυνομικός διευθυντής της Περμ Ιβάντσενκο και ο βοηθός του αστυνομικού διευθυντή της Μοτοβίλιχα, Ζουζγκώφ. Ο δεσπότης αγρυπνούσε μαζί με δύο κληρικούς.

Δημήτριος Τσελεγγίδης, Είναι οι Ετερόδοξοι μέλη της Εκκλησίας;


Εἶ­ναι οἱ Ἑ­τε­ρό­δο­ξοι μέ­λη τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας;
ἄρθρο τοῦ Κα­θη­γη­τή Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ. Δη­μη­τρί­ου Τσε­λεγ­γί­δη
Πρω­τί­στως πρέ­πει νά δι­ευ­κρι­νή­σου­με ὅ­τι ὡς Ὀρ­θό­δο­ξοι πι­στεύ­ου­με, σύμ­φω­να μέ τό Σύμ­βο­λο Πί­στε­ως τῆς Νι­καί­ας-Κων­σταν­τι­νου­πό­λε­ως (381), «εἰς μί­αν, ἁ­γί­αν, ἀ­πο­στο­λι­κήν καί κα­θο­λι­κήν Ἐκ­κλη­σί­αν». Κα­τά τήν ἀ­δι­ά­κο­πη δογ­μα­τι­κή συ­νεί­δη­ση τοῦ πλη­ρώ­μα­τος τῆς Ὀρ­θό­δο­ξης Ἐκ­κλη­σί­ας, δη­λα­δή κα­τά τήν αὐ­το­συ­νει­δη­σί­α της, ἡ μί­α αὐ­τή Ἐκ­κλη­σί­α εἶ­ναι ἡ Ὀρ­θό­δο­ξη.
Ἡ ὁ­μο­λο­γί­α τοῦ Συμ­βό­λου ὅ­τι ἡ Ἐκ­κλη­σί­α εἶ­ναι «μί­α» ση­μαί­νει πώς αὐ­τή εἶ­ναι βα­σι­κή ἰ­δι­ό­τη­τα τῆς ταυ­τό­τη­τάς της. Πρα­κτι­κῶς αὐ­τό ση­μαί­νει ὅ­τι ἡ Ἐκ­κλη­σί­α δέν μπο­ρεῖ νά δι­αι­ρε­θεῖ, νά κομ­μα­τι­α­στεῖ, ἐ­πει­δή αὐ­τή εἶ­ναι τό μυ­στη­ρι­α­κό σῶ­μα τοῦ Χρι­στοῦ. Καί ὁ Χρι­στός ὡς κε­φα­λή τοῦ σώ­μα­τος τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας οὔ­τε πολ­λά σώ­μα­τα μπο­ρεῖ νά ἔ­χει οὔ­τε καί δι­η­ρη­μέ­νο σῶ­μα νά κα­τέ­χει.

Καυχώμαι για την πίστη μου


Όταν το καλούν οι περιστάσεις
Δείγμα της χειρότερης ανοησίας είναι να κάνει κάποιος λόγο για τα κατορθώματά του, χωρίς να υπάρχει ανάγκη. Έτσι πάλι είναι προδοσία η αποσιώπηση των έργων του, όταν υπάρχει ανάγκη και το απαιτεί η περίσταση.
Στην περίπτωση που η περίσταση το καλεί, ποτέ δεν πρέπει να παραιτούμαστε από την καύχηση. Ποια δε είναι η περίσταση; Πολλές και διάφορες είναι οι περιστάσεις, από τις οποίες μια είναι το να παιδαγωγήσεις και να διδάξεις τον αδιάφορο. Ακριβώς αυτό γνωρίζει και ο Ψαλμωδός που μας λέει ότι “μίλησα με τον Κύριο, για να διδάξω τον αδιάφορο” και δείχνει ότι γι’ αυτό αναφέρει τα κατορθώματά του, για να προσελκύσει τον ακροατή προς το ζήλο που έχει και ο ίδιος.
Καύχηση για την πίστη στον Θεό
“Εάν δε και θελήσω να καυχηθώ, δε θα είμαι ανόητος, γιατί θα πω την αλήθεια”, μας λέει ο θείος Παύλος. Ώστε εκείνος που λέει την αλήθεια, όταν το απαιτούν οι περιστάσεις, δεν είναι ανόητος. “Ας ελπίζει ο πιστός στον Κύριο, τώρα και στον αιώνα τον άπαντα”. Εδώ ο Ψαλμωδός εννοεί, ότι στα θέματα της πίστεως, και όταν ακόμη δεν υπάρχει λόγος, πρέπει κανείς συνεχώς να καυχιέται για την πίστη του στον Θεό, διαφορετικά θα κριθεί ως προδότης.

Κισάμου Αμφιλόχιος: " Ποιοι αντιδράσαμε όταν το .. Υπουργείο Παιδείας κατήργησε τον Εκκλησιασμό κατά την ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών;”


Ποιοι αντιδράσαμε όταν το .. Υπουργείο Παιδείας κατήργησε τον Εκκλησιασμό κατά την ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών;
Του Σεβ. Μητροπολίτη Κισάμου κ. Αμφιλοχίου
«Εάν για να έχουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εξαφανίζουμε την ιδιοπροσωπεία των εθνών της, είπε σε παλαιότερη ομιλία του ο Ζακ Ντελόρ, τότε η Ένωση θα πάψει να είναι Ευρωπαϊκή….
Εάν δεν καταφέρουμε, συνεχίζει, να δώσουμε –μια ψυχή στην Ευρώπη- να της δώσουμε πνευματικότητα και νόημα, τότε το παιχνίδι έχει χαθεί».
Παρόμοιο προβληματισμό εξέφρασε και η πρώην επίτροπος Πολιτισμού του Λουξεμβούργου Βίβιαν Ρέντιγκς: «Η Ευρωπαϊκή ψυχή, είπε, θα καταστραφεί αν οδηγηθεί στην πολτοποίηση.

Βολεύτηκαν ως σχολικοί σύμβουλοι οι «κηπουροί» της Άννας


Με μπαράζ ενστάσεων αλλά και προσφυγών στη Δικαιοσύνη αντέδρασαν εκατοντάδες δάσκαλοι που πήραν μέρος στο μεγαλύτερο... σίριαλ επιλογής σχολικών συμβούλων που παρακολούθησε ποτέ η εκπαιδευτική κοινότητα. Σε λάθος χρόνο -αφού για προφανείς λόγους πολιτικής σκοπιμότητας προηγήθηκαν οι επιλογές διευθυντών εκπαίδευσης και διευθυντών σχολείων και με θερινή μεθόδευση τέθηκαν εκτός μάχης περίπου οι μισοί υποψήφιοι-, το σίριαλ της επιλογής των σχολικών συμβούλων έριξε αυλαία υπό τις έντονες αποδοκιμασίες του «κοινού».
«Ευτυχώς» που από την άγρια σφαγή υποψηφίων με βαριά βιογραφικά και πλούσια προσόντα γλίτωσαν οι σύμβουλοι της Α. Διαμαντοπούλου, η ευρέως γνωστή δασκάλα Ελένη Μπούντα και ο λιγότερο γνωστός Γιάννης Κατσαρός. Με ιδιαίτερη αγωνία το «κοινό» του σίριαλ παρακολούθησε τη δύσκολη διάσωση της κ. Μπούντα, η οποία τελικώς επελέγη παρότι δεν διαθέτει ούτε δεύτερο πανεπιστημιακό πτυχίο ούτε πτυχίο ξένης γλώσσας ούτε καν διοικητική εμπειρία. Αρίστευσε όμως στη συνέντευξη, όπως άλλωστε αναμενόταν για την υπουργική σύμβουλο, η οποία τεκμηρίωσε αποτελεσματικά την αρχική άρνηση της υπουργού Παιδείας να δώσει το πράσινο φως για το «τυπωθήτω» στο βιβλίο Ιστορίας του Γιάννη Κολιόπουλου που θα αντικαθιστούσε στην ΣΤ' Δημοτικού το περιβόητο εγχειρίδιο της Μαρίας Ρεπούση. Διόλου τυχαία, η ίδια σύμβουλος είχε κερδίσει επαξίως περίοπτη θέση σε παλαιότερο πρωτοσέλιδο του «ΤτΚ» με αφορμή εισήγηση στην προϊσταμένη της υπουργό για πλήρη κατάργηση των βιβλίων στην τεχνική εκπαίδευση.

Νίκος Χειλαδάκης, Η κ. Ρεπούση, οι γενοκτονίες και… τα τουρκικά σήριαλ


Η κ. Ρεπούση, οι   γενοκτονίες και… τα τουρκικά σήριαλ
(Ντροπή σας κ. Κουβέλη)
του Νίκου Χειλαδάκη,Δημοσιογράφου-Συγγραφέα-Τουρκολόγου,Διευθυντή Σύνταξης του «ΕΡΩ»
Στις 15 Μαρτίου 1921, λίγα χρόνια μετά την μεγάλη σφαγή -γενοκτονία των Αρμενίων, λίγο πριν από το μεσημέρι, ο Αρμένιος πατριώτης Soghomon Tehlirian ύστερα από συστηματική παρακολούθηση δέκα ημερών, έκρινε πως έφτασε η κατάλληλη στιγμή να εκτελέσει το σχέδιο του. Στην οδό Χίντεμπουργκ, σε ένα προάστιο του Βερολίνου, κάνει ανύποπτος την συνηθισμένη του βόλτα ντυμένος ευρωπαϊκά και ακολουθούμενος σε απόσταση μερικών μέτρων, κατά τα μουσουλμανικά έθιμα, από την σύζυγο του, ο οργανωτής του φρικιαστικότερου εγκλήματος στην ιστορία, της εξόντωσης των 1.500.000 Αρμενίων, ο άλλοτε υπουργός Εσωτερικών της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, ο Talat Pascha.

27 Φεβ 2012

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης - Σύντομες κατηχητικές ομιλίες του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου

Ιερός Ναός Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Πνευματικά Σχόλια στο κήρυγμα της Κυριακής με τον π. Θεόδωρο Ζήση Ομ. Καθηγητή Πανεπιστημίου Α.Π.Θ.- ΚΥΡΙΑΚΗ 26 Φεβρουαρίου 2012

Δυτικές υπηρεσίες και Τουρκία εμπλέκονται στην απόπειρα δολοφονίας του Β.Πούτιν


«Χοντραίνει» η υπόθεση του σχεδίου δολοφονίαςς του Ρώσου πρωθυπουργού κι επικρατέστερου υποψηφίου στις προεδρικές εκλογές της 4ης Μαρτίου Βλάντιμιρ Πούτιν, με τις πληροφορίες από την ρωσική πρωτεύουσα να αναφέρουν ότι «Υπάρχουν ενδείξεις για εμπλοκή δυτική μυστικής υπηρεσίας στην ομάδα που είχε σταλεί για να δολοφονήσει τον Β.Πούτιν»!
Xωρίς να αποκλείουν και την εμπλοκή ακόμα και της Τουρκίας, η οποία αποτελεί σύνηθες καταφύγιο των ισλαμιστών τρομοκρατών του Καυκάσου. Πρόσφατα, άλλωστε, ηγετικά στελέχη του "Εμιράτου του Καυκάσου" εξοντώθηκαν σε ειδική επιχείρηση, προφανώς των ρωσικών μυστικών υπηρεσιών έξω από ξενοδοχείο της Κωνσταντινούπολης, όπου διαβούσαν πολυτελώς κια οργάνωναν τρομοκρατικές επιθέσεις στην Μόσχα.

Άγιος Νικόλαος Επίσκοπος Αχρίδος, Χωρίς τον Θεό η ανθρωπότητα θα οδηγηθεί στον παραλογισμό


Αν οι Ευρωπαίοι πρώτα έψαχναν τον ουράνιο Πατέρα και αναζητούσαν πριν από όλα την Βασιλεία των ουρανών, όλα τα υπόλοιπα θα τους δίνονταν και τότε όλοι τους θα ήταν χαρούμενοι. Με τη χαρά τους θα φώτιζαν όλο τον μη χριστιανικό κόσμο, θα δόξαζαν το Θεό και λόγω αυτού όλοι οι λαοί στη γη θα αρνιόντουσαν τα είδωλα και θα έσπευδαν να βαπτιστούν, να γίνουν μέλη του θεϊκού ευρωπαϊκού χορού.
Και όμως οι Ευρωπαίοι πήραν λανθασμένο δρόμο, μακριά από τον Χριστό. Σκοτώνονται, παλεύοντας για ψωμί και πάντα είναι πεινασμένοι. Παρανόησαν, αρπάζουν αυτό που δεν τους ανήκει και πάλι δεν τους είναι αρκετό.
Η Ευρώπη διαβάζοντας βιβλία για να αποκτήσει περισσότερες γνώσεις τυφλώθηκε, βάρυνε το νου της με το βάρος των γνώσεων και κατέληξε πιο ανόητη, πιο σκοτεινή, πιο φτωχή. Συνήθισε να ψάχνει το ψωμί, την ευτυχία, τη γνώση, μακριά από τον ουράνιο Πατέρα, μακριά από το δρόμο του Χριστού.
Από όλα αυτά, είναι φανερό πως οι πόλεμοι στην Ευρώπη προήλθαν από τον πόλεμο της Ευρώπης ενάντια στο Χριστό.

Η συγκλονιστική ιστορία μιας 49χρονης η οποία επανήλθε στη ζωή όταν την αποχαιρετούσε ο σύζυγός της


Η 49χρονη Lorna Baillie από τη Σκωτία υπέστη καρδιακή προσβολή και ενώ πέθανε επανήλθε στη ζωή όταν ο άνδρας της θέλοντας να την αποχαιρετίσει της ψιθύρισε "σ'αγαπώ".
Ο σύζυγος της, ο γιος της και οι τρεις κόρες ήταν απαρηγόρητοι όταν μετά από σκληρές προσπάθειες τριών ωρών οι γιατροί δεν κατάφεραν να την επαναφέρουν στη ζωή.
Η γυναίκα ήταν "τεχνικά νεκρή" καθώς το μόνο που κρατούσε τη γυναίκα στη ζωή ήταν ηλεκτρικά σοκ και ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης.
Έτσι, η οικογένεια συντετριμμένη συγκεντρώθηκε γύρω από το κρεβάτι της 49χρονης για να την αποχαιρετίσει.

Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ..και οι τέσσερις τρίχες

Έλεγε ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός:
«Αδελφοί, αν θέλετε να ιατρεύσετε την ψυχή σας, τέσσερα πράγματα σας χρειάζονται!
Κάμνουμε μία συμφωνία;

Μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος, «Τα πνευματικά εφόδια της περιόδου της Τεσσαρακοστής »


Την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 6.30 μ.μ. τελέσθηκε ο Α΄ Κατανυκτικός Εσπερινός (της Συγνώμης) στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης Γλυφάδας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου, την παρουσία όλων των Κληρικών και πλήθος κόσμου από το ποίμνιο της Ιεράς Μητροπόλεως.
Ομιλητής του Α΄ Κατανυκτικού ήταν ο ίδιος ο Σεβασμιώτατος, ο οποίος λαμβάνοντας αφορμή από το Ευαγγέλιο που ακούσαμε το πρωί για νηστεία και προσευχή εν τω κρυπτώ και δεδομένο ότι εισερχόμαστε στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αναφέρθηκε στο θέμα και την κατάσταση της υποκρισίας μέσα από τους λόγους του Κυρίου μας κατά των Φαρισαίων, αλλά και τους κάθε Φαρισαίους εκτός και εντός της Εκκλησίας κάθε εποχής.
Υποκρισία είναι η προσπάθεια για να δείχνουμε άλλο  πρόσωπο από αυτό που είμαστε πραγματικά,  προσπαθώντας να βάλουμε μάσκα και προσωπείο πιστών και ευσεβών εξωτερικά, ενώ στην ουσία εσωτερικά απέχουμε πολύ από αυτό που είμαστε πραγματικά. Είναι μία προσπάθεια επιτήδευσης της προσευχής και πνευματικής ζωής, ενώ η αλήθεια είναι ότι απέχουμε πολύ μακριά από αυτά. Είναι μια ηθοποιία και ένα μασκάρεμα μόνιμο, πολύ επιζήμιο όμως για την πνευματική ζωή όλων. Οφείλουμε να είμαστε με ένα πρόσωπο και μία πορεία σταθερή σε πράξεις και λόγια, γιατί τους ανθρώπους τους ξεγελάς, όχι όμως και τον καρδιογνώστη Κύριο .

Καταργήθηκε η λέξη «δεσποινίς» από τα επίσημα έγγραφα στη Γαλλία


Παρίσι, Γαλλία- Αίτημα γυναικείων οργανώσεων
Οι Γαλλίδες δεν θα είναι υποχρεωμένες εφεξής να αναφέρουν στα επίσημα έγγραφα την οικογενειακή τους κατάσταση, αφού από τα έγγραφα απαλείφεται η λέξη mademoiselle («δεσποινίς») που δηλώνει φυσικά τις ανύπαντρες γυναίκες.
Με απόφαση του πρωθυπουργού Φρανσουά Φιγιόν, όλα τα έγγραφα της κεντρικής κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης θα έχουν μόνο δύο επιλογές για το φύλο των πολιτών: «κυρία» («madame») και «κύριος» («monsieur»).
Επιπλέον οι γυναίκες δεν θα είναι υποχρεωμένες να αναφέρουν το πατρικό τους ή το όνομα του πατέρα ή του συζύγου τους, αναφέρει το Reuters.

Τα αίτια που ανάγκασαν τον Αρχιεπίσκοπο να λύσει τη σιωπή του!


Τα αίτια που ανάγκασαν τον Αρχιεπίσκοπο να λύσει τη σιωπή του!
«Επιχείρηση» ανασυγκρότησης ενόψει ... Ιεραρχίας και αρχιερατικών εκλογών!
Γράφει ο Διονύσης Μακρής
 Ως κινήσεις απόγνωσης εν όψει της συγκλήσεως της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας εκλαμβάνουν πολλοί Αρχιερείς τις τρεις επί του παρόντος δημόσιες παρεμβάσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος επιχειρώντας να αποφύγει, όπως υποστηρίζουν καλά ενημερωμένες πηγές, τη δριμύτατη κριτική και τις έντονες φωνές δυσαρέσκειας της Ιεραρχίας, προσπάθησε με κάθε τρόπο, λίγες εβδομάδες πριν τη σύγκλισή της, να δείξει ένα διαφορετικό πρόσωπο εγκαταλείποντας -έστω και προσωρινά- την πολιτική της σιωπής που επί τρία χρόνια σταθερά ακολουθεί.

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Οι άθεοι άνθρωποι αγάπησαν περισσότερο το σκοτάδι από το φως και το δρόμο του σατανά από το δρόμο του Χριστού


Αδερφοί μου, εσείς είστε ή εκκλησία του Θεού. Γνωρίζετε πώς εσείς είστε κάτι ιερό για το Θεό; Γνωρίζετε πώς τα σώματα σας είναι οι ναοί του Αγίου Πνεύματος; Γνωρίζετε πώς δεν ανήκετε στον εαυτό σας, άλλα στο Θεό; Γνωρίζετε πώς σάς περιμένει ό ουράνιος Πατέρας να σάς φέρει στον αιώνιο και χωρίς σύνορα ναό; Εάν αυτό το γνωρίζετε, πρέπει να προσέχετε την κάθε ρυπαρότητα, το κάθε στίγμα στις πράξεις σας, στις επιθυμίες σας, στις σκέψεις σας.
Πρέπει να ζείτε με το φόβο της κρίσης του Θεού και να συμπεριφέρεστε σαν να ζείτε στο ιερό βήμα του ναού του Αληθινού και Ζωοποιού Θεού. Όταν λέω πώς είστε ναός του Αγίου Πνεύματος, δεν το λέω εγώ, άλλα ό Απόστολος του Θεού. Εγώ μ' αυτό τον τρόπο επισημαίνω και τονίζω ποιά είναι ή προσωπικότητα του καθενός σας. Και όταν σας ονομάζω Εκκλησία του Θεού, δεν σας ονομάζω εγώ, άλλα ό Απόστολος του Θεού. Με αυτό τον τρόπο επισημαίνω πώς είστε τα μέλη της Εκκλησίας του Θεού, ή οικογένεια του Θεού. Δηλαδή και σαν πρόσωπα και σαν μέλη της Εκκλησίας, εσείς ανήκετε στο Θεό. Και σαν πρόσωπα και σαν μέλη της Εκκλησίας εσείς και στις δύο περιπτώσεις είστε κάτι ιερό για το Θεό.
Μ' αυτό τον τρόπο απαντώνται και δύο ερωτήσεις στις όποιες ό ειδωλολατρικός κόσμος με τίποτε δεν μπόρεσε να απαντήσει. Ούτε και ή Ευρώπη δεν τις απάντησε και εξαιτίας αυτών των ερωτήσεων βυθίστηκε σε ποτάμια αίματος. Ή πρώτη ερώτηση έχει σχέση με την προσωπικότητα και ή δεύτερη ερώτηση έχει σχέση με την κοινωνία, δηλαδή με άλλα λόγια μιλάμε για τον ατομικισμό και για τον σοσιαλισμό.

26 Φεβ 2012

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Ο Κύριος χτυπάει το λαό μας, για να τον καθαρίσει από τις ξένες κάμπιες.


Παραπονέθηκε ό Κύριος για τον εκλεκτό λαό Του λέγοντας: Τούς χτυπώ άλλα δεν τους πονάει. Χτύπησε ό Κύριος την Ευρώπη στον αιώνα μας με δύο πολέμους και δεν γνωρίζουμε αν την πόνεσε. Χτύπησε ό Κύριος τη χώρα μας και στους δύο παγκόσμιους πολέμους πιο βαριά από κάθε άλλη χώρα. Πόνεσε ό λαός μας; Πόνεσε και κατάλαβε πώς τον χτύπησε ό Κύριος, λόγω των αμαρτιών του. Έτσι κατάλαβε πώς είναι καλό να αλλάξει, να εξαγνιστεί, να ισιώσει. Τί σημαίνει ισιώνω; Ισιώνει εκείνος πού στράβωσε, κύρτωσε. Ή Δύση ολόκληρη είναι κυρτωμένη σαν εκείνη την συγκύπτουσα γυναίκα, πού για δεκαοκτώ χρόνια περπατούσε έχοντας το κεφάλι της στα γόνατα.
Ό λαός μας στην αρχή κοίταζε την Ευρώπη με τρόμο και λύπη, άλλα στη συνέχεια συνήθισε την περηφάνια της και μετά και ό ίδιος καμπούριασε. Στην αρχή οι Σέρβοι έλεγαν: Δεν πρέπει να είμαστε απλοί Βαλκάνιοι, άλλα να είμαστε σύγχρονοι, να παρακολουθούμε τη μόδα και την Ευρώπη.
Πρέπει να κυρτώσουμε, να καμπουριάσουμε... υπάρχει στο καμπούριασμα μία ομορφιά πού δεν μπορούν να την δουν οι απλοί Βαλκάνιοι... Έτσι σκεφτόταν ό σερβικός λαός και λησμόνησε τον ηρωισμό του, ξέχασε πώς δοξάστηκε ακριβώς για το λόγο ότι στεκόταν όρθιος, ξέχασε πώς δοξάστηκε, επειδή για πεντακόσια χρόνια δεν έσκυψε το κεφάλι του στους Τούρκους. Όταν όμως ελευθερώθηκε από τούς Ασιάτες, σε πενήντα χρόνια κύρτωσε υπό την επιρροή της Ευρώπης, τόσο πού ούτε τα παιδιά αναγνώριζαν τούς παππούδες τους, ούτε οι παππούδες τα εγγόνια τους. Όλα αυτά τα είδε το μάτι του Κυρίου και γι' αυτό το λόγο το χέρι Του μας χτύπησε βαριά για να εγκαταλείψουμε το λανθασμένο δρόμο πού πήραμε.

Σκέψεις για τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή


ekkl.jpg

Σκέψεις για τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή

Μητροπολίτου Εδέσσης Ιωήλ
Είναι γνωστό πως στην περίοδο αύτη έχουμε δύο νηστείες. Είναι περίπου επτά εβδομάδες αυστηρής νηστείας και μία η εβδομάδα της Τυρινής που προηγείται, οκτώ. Για πολλούς είναι μία ευχάριστη και επιθυμητή περίοδος, ενώ για άλλους είναι δύσκολη και για άλλους καθόλου ευχάριστη. Θα προσπαθήσουμε να πούμε λίγες σκέψεις για την περίοδο αυτή, όπως την έχουν χαρακτηρίσει οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας.
Πρώτα-πρώτα να θυμηθούμε τον άγιο Ιωάννη το Δαμασκηνό, που κάνει μία γενική παρατήρηση για την αγία Τεσσαρακοστή. Λέει σε  όλους μας: «Την Τεσσαρακοστήν μη εξουθενείτε· μίμησιν γαρ περιέχει της του Χριστού πολιτείας». Είναι σημαντική παρατήρηση αυτή. «Ο Χριστός» , λέει ο άγιος,  «δεν εξουθενώνει, δηλ. δεν αφαιρεί τη δύναμη της μεγάλης Τεσσαρακοστής». Πιο πλατειά θα λέγαμε, δεν περιφρονεί τη μεγάλη Τεσσαρακοστή. Δε λέει πως η περίοδος αυτή δεν είναι σωστή, ούτε κοροϊδεύει τη νηστεία της Εκκλησίας, ούτε την ατιμάζει, ούτε δυσανασχετεί με τον ερχομό της, ούτε εύχεται να περάσει γρήγορα, ούτε καταλύει τη νηστεία επιδεικτικά και χωρίς λόγο, ούτε προπαγανδίζει πως οι καιροί άλλαξαν και πρέπει να αλλάξουμε και εμείς.

Αγίου Πορφυρίου Επισκόπου Γάζης (26 Φεβρουαρίου)


Αγίου Πορφυρίου Επισκόπου Γάζης
«Κριτήρια» Αγιότητας
Σπουδαίες μορφές του Ορθοδόξου εορτολογίου, τιμά κατά την  σημερινή Κυριακή της Τυρινής, αδελφοί μου, η Εκκλησία μας.
Ανάμεσά τους δεσπόζουν η Αγία Φωτεινή η Σαμαρείτιδα, η οποία,  μετά τον ιστορικό και σωτήριο διάλογό της με τον Κύριο στο φρέαρ του Ιακώβ, κατά την γνωστή Ευαγγελική διήγηση, μετεστράφη και κατέστη φλογερή Ισαπόστολος και Μάρτυς του Χριστού, όπως, επίσης και ο Άγιος Πορφύριος, Επίσκοπος Γάζης, ο οποίος έζησε τον 4ο αιώνα και διακρίθηκε για τους επίμονους αγώνες του για την προστασία του Χριστιανικού ποιμνίου από τα κατάλοιπα της ειδωλολατρίας. Η μνήμη τους, όπως και η μνήμη κάθε Αγίου στην καθημερινότητα του  Εκκλησιαστικού βίου, γίνεται αφορμή να καταθέσουμε κάποιες λιτές σκέψεις σχετικά με τα κριτήρια εκείνα που ενεργοποιεί η Εκκλησία μας για να κατατάξει έναν άνθρωπο στην χορεία των Αγίων της.

Η φωτογράφηση του Παύλου Μελά στη Λάρισα


Η φωτογράφηση του Παύλου Μελά στη Λάρισα
Από τον Νίκο Παπαθεοδώρου
Φέτος συμπληρώνονται εκατό χρόνια από την απελευθέρωση της Μακεδονίας. Σε όλη την Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Μακεδονία, έχουν προγραμματισθεί διάφορες εκδηλώσεις για να τιμήσουν την επέτειο. Η πόλη μας, με επικεφαλής τον Μακεδονικό Σύλλογο και ιδιαίτερα τον πρόεδρό της Μιχαήλ Σάπκα, έπαιξε σημαντικότατο ρόλο στην προετοιμασία και την ευτυχή ευόδωση του Μακεδονικού Αγώνα.
Εκ των πρωτεργατών του Αγώνα υπήρξε και ο ανθυπολοχαγός του πυροβολικού Παύλος Μελάς. Στην τρίτη και μοιραία περιοδεία του στη Μακεδονία, η οποία ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1904 πέρασε από τη Λάρισα όπου παρέμεινε για τέσσερις ημέρες. Κατά την παραμονή του αυτή, εκτός των απαραίτητων για το ταξίδι προετοιμασιών στις οποίες πρωτοστάτησε, υπήρξε η έμπνευση εκ μέρους των συνεργατών του να φωτογραφηθεί με τη στολή του μακεδονομάχου σαν ενθύμιο.
Η γνωστή αυτή φωτογραφία του Παύλου Μελά, η οποία αμέσως μετά τον μαρτυρικό θάνατό του κυκλοφόρησε απ’ άκρου εις άκρον σε ολόκληρο τον Ελληνισμό με διάφορες προσθήκες και τον αποτυπώνει να φοράει τη μακεδονική στολή, έχει ένα ενδιαφέρον ιστορικό παρασκήνιο με επίκεντρο τη Λάρισα και θα το παρακολουθήσουμε αναλυτικά.

Το "σύνθημα" της Μεγάλης Σαρακοστής


Το "σύνθημα" της Μεγάλης Σαρακοστής
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη
῾᾽Αποθώμεθα τά ἔργα τοῦ σκότους καί ἐνδυσώμεθα τά ὅπλα τοῦ φωτός᾽.
Το "σύνθημα"- προσανατολισμός πού ἀκούγεται καθ᾽ ὅλη τή διάρκεια τῆς Μ. Σαρακοστῆς εἶναι τό λόγιο τοῦ ἀποστόλου Παύλου, τό ὁποῖο καλεῖ σέ ἀποτίναξη τῶν σκοτεινῶν ἁμαρτωλῶν ἔργων μας καί σέ ἔνδυσή μας μέ τά ὅπλα τοῦ φωτός. ῾᾽Αποθώμεθα τά ἔργα τοῦ σκότους καί ἐνδυσώμεθα τά ὅπλα τοῦ φωτός᾽.
Τό πρῶτο πού μᾶς ἐπισημαίνει ὁ ἀπόστολος εἶναι ν᾽ ἀποδεχθοῦμε ὅτι πολύ συχνά βρισκόμαστε σέ κατάσταση σκότους, δηλ. ἁμαρτίας, γι᾽ αὐτό καί τά ἔργα μας εἶναι ἔργα ἁμαρτωλά. Κι εἶναι γεγονός ὄτι δέν ὑπάρχει ἄνθρωπος καί μάλιστα Χριστιανός, πού νά μήν ὁμολογεῖ μέ εὐκολία τήν ἁμαρτωλότητά του σ᾽ ἕνα γενικό καί ἀόριστο ἐπίπεδο. ῾Καί ποιός δέν εἶναι ἁμαρτωλός;᾽ ἀκοῦμε ἀπό τόν καθένα στήν ὅποια συζήτηση πού μποροῦμε νά κάνουμε μαζί του. Μιά τέτοια ὁμολογία ὅμως πού καλύπτεται κάτω ἀπό τήν ἀοριστολογία καί τή γενικολογία δέν φαίνεται νά εἶναι αὐτό πού ἔχει κατά νοῦ ὁ ἀπόστολος. Καί τοῦτο γιατί ἡ ἀόριστη ἀποδοχή τῆς ἁμαρτωλότητός μας κατά πᾶσα πιθανότητα λειτουργεῖ ὡς ἄλλοθι τῆς ἴδιας τῆς ἁμαρτίας μας, ἀφοῦ τελικά ὅλοι τό...ἴδιο κάνουμε καί στήν ἴδια κατάσταση βρισκόμαστε. Μέ ἄλλα λόγια ὁμολογοῦμε τήν ἁμαρτωλότητα τῆς ἀνθρώπινης φύσης μας γιά νά τή δικαιώσουμε ὡς κάτι τό φυσικό!

Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Ο πόνος


Ο πόνος

Γράφει ο μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης
Ένα πλήθος κόσμου σήμερα υποφέρει, διαφορότροπα και γι’ αυτό ανησυχεί πολύ. Κανένας άνθρωπος δεν υπάρχει που να μη διήλθε το καμίνι αυτό.
Πρόκειται για πανανθρώπινη δυνατή εμπειρία. Ο βαθύς και διάφορος πόνος φέρνει συνήθως λύπη, στενοχώρια και ταραχή. Η ασθένεια θυμίζει τον φοβερό θάνατο. Η δοκιμασία χαλά τα σχέδιά μας, μας ξαφνιάζει, μας αλλάζει το πρόγραμμα και τον σχεδιασμό. Η ευδαιμονιστική εποχή δεν επιτρέπει κανέναν πόνο. Μιλά συνεχώς για καλοπέραση, επανάπαυση και ατάραχη φιλοϋλία. Υπάρχει μία αποστροφή του πόνου, του κόπου και του μόχθου. Όλα τα θέλει ο άνθρωπος γρήγορα, εύκολα, άκοπα, άμοχθα, δίχως κανένα κόστος και καμία καθυστέρηση.
Ο πόνος δίνει τελικά πλούσιο κέρδος και μεγάλο όφελος στον πάσχοντα. Πονώντας σκέφτεται τον εαυτό του, τη χαμένη περασμένη ζωή του, το αβέβαιο μέλλον του, τα λάθη του, τα πάθη του, τα περιττά λόγια του, τις πολλές παραλείψεις του. Από την κριτική τη συνεχή μεταβαίνει στην αυστηρή αυτοκριτική. Συναντά μέσα του τον Θεό του.

Η εξορία των πρωτοπλάστων. Το στάδιο των αρετών


Η εξορία των πρωτοπλάστων. Το στάδιο των αρετών

Γράφει ο π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης
α) Η λατρευτική γλώσσα της Εκκλησίας είναι ιστορική αλλά και εσχατολογική, πρακτική αλλά και θεωρητική, ρεαλιστική αλλά και συμβολική. Η συμβολική γλώσσα έχει παιδαγωγικό, αναγωγικό και μυσταγωγικό χαρακτήρα.
Η Μεγάλη Σαρακοστή παρομοιάζεται στην υμνολογία της εκκλησίας με «στάδιο αρετών». Στο πνευματικό αυτό στάδιο εισέρχεται ο φιλότιμος αγωνιστής οπλισμένος με την «πανοπλία του Σταυρού». Έτσι, αγωνιζόμενος σταθερά με ακράδαντη πίστη, καρδιακή προσευχή, ελεημοσύνη και νηστεία, αναμένει το στεφάνι της δόξας από τον δωρεοδότη Κύριο.
β) Οι τρεις εβδομάδες πριν από τη Σαρακοστή είναι προπαρασκευαστικές, καθώς ανοίγει το Τριώδιο και οι πιστοί μυσταγωγούνται στην τελωνική προσευχή, στο ήθος της συντετριμμένης καρδίας, στην άνευ όρων μετάνοια και την ευσπλαχνία του Θεού. Παράλληλα την Κυριακή της Απόκρεω αναγγέλλεται ότι μέτρο κρίσεως των ανθρώπων στην έσχατη κρίση θα είναι η αγάπη, η οποία έχει ευρύτατο κοινωνικό περιεχόμενο. Ο Κύριος ταυτίζει τον εαυτό του με τους καταφρονεμένους, τους ξένους, τους φυλακισμένους και τους γυμνούς του κόσμου τούτου. Κι εκείνος που συμπονάει και φροντίζει για όλους αυτούς, τον ίδιο το Χριστό περιποιείται και «φιλεύει».

Κυριακή της Τυρινής -«Εάν γαρ αφήτε τοις ανθρώποις τα παραπτώματα αυτών, αφήσει και υμίν ο πατήρ υμών ο ουράνιος»


Αποστολικό Ανάγνωσμα: Ρωμ. ιγ΄ 11 – ιδ΄ 4  
Ευαγγελικό Ανάγνωσμα: Ματθ. στ΄ 14 – 21  
«Εάν γαρ αφήτε τοις ανθρώποις τα παραπτώματα αυτών, αφήσει και υμίν ο πατήρ υμών ο ουράνιος» (Ματθ. στ΄ 14).
 Η τελείωση του ανθρώπου και η ομοίωσή του με το Θεό είναι σκοπός ζωής και ποθητή ελπίδα για κάθε άνθρωπο, ιδιαίτερα το Χριστιανό άνθρωπο που θέλει να ταυτίσει τη ζωή του με το θέλημα του Θεού. Με τον τρόπο αυτό η ζωή του αποκτά νόημα, η δε προσπάθειά του για κατάκτηση αυτής της ζωής, γίνεται αγώνισμα πνευματικό. Όμως, όπως κάθε αγώνας, έτσι και αυτός, ιδιαίτερα μάλιστα αυτός, θα πρέπει να θεμελιώνεται πάνω στην ελεύθερη βούληση, γιατί όπως λέει και ο ποιητής «θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία». Θέλει αρετή, γιατί αυτή τότε μόνον αποκτά αξία όταν είναι απαλλαγμένη από καταναγκασμό, ή υστεροβουλία. Θέλει παράλληλα και τόλμη η ελευθερία, γιατί θα χρειαστεί να συγκρουστεί με πολλές καταστάσεις που βρίσκονται μέσα του και γύρω του και τότε νικητής να αισθανθεί τη χαρά της ελευθερίας.

25 Φεβ 2012

Κυριακή της Τυρινής - Έφθασε και πάλι η περίοδος της Μεγάλης Σαρακοστής


Αποστολικό Ανάγνωσμα: Ρωμ. ιγ΄ 11 – ιδ΄ 4  
Ευαγγελικό Ανάγνωσμα: Ματθ. στ΄ 14 – 21  
Αγαπητοί μου, μπαίνουμε από αύριο στην περίοδο του πιο έντονου πνευματικού αγώνα, στην περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής. Η αρχή αυτής της περιόδου, η Καθαρή βδομάδα όπως και το τέλος της, η Μεγάλη βδομάδα, καθορίζουν από μόνες τους τη μορφή και την έκταση του πνευματικού αγώνα.
Καθαρή βδομάδα, αρχή κάθαρσης σώματος και ψυχής. Μεγάλη βδομάδα, αποκάλυψη της φύσης του αγώνα. Ενός αγώνα που έχει σαν αποκορύφωμα το πάθος και την οδύνη του Σταυρού.
Οδυνηρός και πονεμένος, λοιπόν, αυτός ο αγώνας. Αυτό γίνεται ξεκάθαρο από την αρχή. Γι’ αυτό δεν πρέπει να' χουμε ψευδαισθήσεις. Θέλουμε ν' αγωνιστούμε; Τότε θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για θυσίες. Θα πρέπει να θυσιάσουμε πάθη, φιλοδοξίες και ανέσεις. Θα πρέπει να ξέρουμε ότι ο αγώνας είναι επάλξεις και χαρακώματα και όχι «τουρισμός και ξενοδοχείο». Είναι περίοδος κάθαρσης σώματος και ψυχής. Είναι περίοδος αγώνα και γιορτής. Πραγματικής γιορτής, αφού θα έχει σαν κατάληξη το Πάθος και την Ανάσταση του Χριστού και τη δική μας συμμετοχή σ' αυτά.
Οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι ενός αγώνα δεν είναι τόσο η φύση των υποδεέστερων όπλων, όσο η έλλειψη της θέλησης για αγώνα και προ παντός η προδοσία μέσα από τις ίδιες τις τάξεις μας. Αλλά και η επιτυχία ενός αγώνα δεν εξαρτάται μόνο από την αποφασιστικότητα μας, αλλά ούτε καν από την τελειότητα των όπλων. Η επιτυχία του αγώνα εξαρτάται από την καλή γνώση των όπλων και προ παντός την καλή χρήση τους. Αν όλες αυτές οι προϋποθέσεις χρειάζονται στους συνηθισμένους αγώνες, πόσο μάλλον στον πνευματικό αγώνα.