Ο Οικ. Πατριάρχης φαίνεται να ενοχλήθηκε από την αντίδραση κληρικών και λαϊκών στα ασυλόγιστα οικουμενιστικά ανοίγματα .
Κατά την άποψή μας, το πρόβλημα δεν θα λυθεί με δηλώσεις, αλλά με την εγκατάλειψη της οικουμενιστικής γραμμής και την επιστροφή στη γραμμή των πατέρων και των ιερών κανόνων.
Το πρακτορείο amen.gr αναφέρει:
Κωνσταντινούπολη, ρεπορτάζ: Νίκος Μαγγίνας
Ως «απαράδεκτα πράγματα» χαρακτήρισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος την «Ομολογία Πίστεως» επισημαίνοντας ότι σύντομα «οι αδελφοί μας που διαπνεόνται από υπερβάλλοντα ζήλο», θα πάρουν την δέουσα απάντηση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Σε ομιλία του, την Κυριακή, μετά την Θεία Λειτουργία στο Ναό του Ιωάννου Προδρόμου στην Ξηροκρήνη του Βοσπόρου, όπου χοροστάτησε , ο Οικουμενικός Πατριάρχης σημείωσε:
«Ευγνωμονούμε τον Θεό των μας πατέρων μας διότι μας αξίωσε να γεννηθούμε μέσα σ’αυτήν την Εκκλησία και να βαπτισθούμε μέσα στην κολυμβήθρα της Ορθοδόξου Εκκλησίας και διατηρούμε αυτή την σώζουσαν πίστιν της Ορθοδόξου Εκκλησίας ακαινοτόμητον και ακατάτμητον. Πολλές φορές, όπως γνωρίζετε, υπάρχουν οι εντός εισαγωγικών «υπερ-Ορθόδοξοι», οι οποίοι κατηγορούν το Πατριαρχείο μας και τας άλλας Ορθοδόξους Εκκλησίας διότι διεξάγουν διαλόγους με τους μη Ορθοδόξους Αδελφούς μας, διότι έχουμε διαφόρους επικοινωνίας και ανταλλαγές επισκέψεων.
Και πως θα γινόταν διαφορετικά στον 21ο αιώνα, να μέναμε απομονωμένοι μέσα στο κέλυφος μας ο καθένας με αυτάρκειαν και αυταρέσκειαν, χωρίς να επικοινωνούμε, χωρίς να διαλεγόμεθα, χωρίς να δίδουμε μαρτυρία της Ορθοδόξου Πίστεως μας;
Τελευταίως αυτοί οι αδελφοί μας, οι οποίοι διαπνέονται από υπερβάλλοντα ζήλον, εκυκλοφόρησαν μιαν «Ομολογίαν Πίστεως» στην Ελλάδα, εις την οποίαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, λένε ότι αυτοί που δεν υπογράφουν αυτήν την Ομολογίαν, αυτοί που έχουν διαλόγους και επικοινωνίαν με τους ετεροδόξους, αυτομάτως θέτουν εαυτούς εκτός Εκκλησίας. Τους ευχαριστούμε πολύ διότι μας εξωεκκλησιάζουν. Προσεχώς θα πάρουν την δέουσαν απάντησιν από το Οικουμενικό Πατριαρχείον, διότι αυτά τα πράγματα είναι απαράδεκτα.
Όταν όλη η Ορθόδοξος Εκκλησία και όχι μόνον το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, αλλά εν Πανορθοδόξω Συνόδω, αποφασίζει να διεξάγει θεολογικούς διαλόγους και να έχει επικοινωνία με τους ετεροδόξους για να βρούμε που συναντώμεθα και πως μπορούμε να επανέλθουμε εις την ενότητα της πίστεως της πρώτης χιλιετίας, όταν-λέγω-όλοι οι Ορθόδοξοι, οι επίσημες Εκκλησίες, εν Συνόδω αποφασίζουν υπέρ αυτών των διαλόγων, πως μπορεί ένα άτομο ή πλείονα άτομα να διαφοροποιούνται από τας αποφάσεις των Συνόδων των Εκκλησιών των και να επικρίνουν τας Συνόδους και τους Προκαθημένους ότι έχουν αποκλίνει από την Ορθόδοξον πίστιν;».
«Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει». Ι. Πολέμης
ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πολλές φορές, όπως γνωρίζετε, υπάρχουν οι εντός εισαγωγικών «υπερ-Ορθόδοξοι», οι οποίοι κατηγορούν το Πατριαρχείο μας και τας άλλας Ορθοδόξους Εκκλησίας διότι διεξάγουν διαλόγους με τους μη Ορθοδόξους Αδελφούς μας, διότι έχουμε διαφόρους επικοινωνίας και ανταλλαγές επισκέψεων".
Ο Παναγιότατος ανακάλυψε τώρα τους "εντός εισαγωγικών" υπερορθόδοξους. Εκτός εισαγωγικών θα εννοεί προφανώς τους "παραδοσιοκάπηλους" ,τους "σχισματικούς" και τους "θεομπαίχτες" (τα εισαγωγικά,αν και δεν τα συμπαθώ, δικά μου). Δεν εξηγείται διαφορετικά. Οι εντός εισαγωγικών υπογράψαντες ζήλωσαν δόξα Ορθόδοξη,εντός Εκκλησίας, και όχι την εκτός Εκκλησίας "σχισματική" δόξα των Παλαιοημερολογιτών.Που δεν είναι φυσικά και δόξα ορθή.Είναι στρεβλή,λένε.
Παρ΄ όλα αυτά,οι εντός Εκκλησίας και εισαγωγικών υπογράψαντες, δεν παύουν ακόμη να είναι Ορθόδοξοι. Και μάλιστα πέραν του δέοντος. Ερωτάται λοιπόν ποιοι είναι οι εκτός εισαγωγικών και εντός φυσιολογικών - και όχι ακραίων - ορίων Ορθόδοξοι,τους οποίους προτιμά ο Παναγιότατος; Την απάντηση δεν θα μας την δώσει,αλλά δεν δυσκολευόμαστε να την καταλάβουμε. Το Πανεπιστήμιο έχει μερικά ηχηρά ονόματα, ο χώρος της Τέχνης επίσης,στα δε "μίντια" ξέρουμε ποιους βλέπουμε συνέχεια. Ως προς την διοικούσα Εκκλησία,εκεί δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ο εκλιπών αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος,αν και συγκρούσθηκε μαζί του, φρόντισε να αφήσει πίσω του αρκετούς εραστές των διαλόγων και των επισκέψεων (sic).
Εκτός όμως από αυτούς υπάρχουν και πολλοί (τώρα θα βάλω εγώ εισαγωγικά) "αφανείς" τεχνίτες του λόγου, που συνεπικουρούν στο έργο της καλής - και όχι ακραίας και σε εισαγωγικά - Ορθοδοξίας. Διαβάζουμε τις εφημερίδες και τα διάφορα θρησκευτικά έντυπα, έτσι, ώστε να μη "μένουμε απομονωμένοι μέσα στο κέλυφος μας ο καθένας με αυτάρκειαν και αυταρέσκειαν, χωρίς να επικοινωνούμε, χωρίς να διαλεγόμεθα, χωρίς να δίδουμε μαρτυρία της Ορθοδόξου Πίστεως μας",όπως μας λέει ο Παναγιότατος. Ξέρουμε λοιπόν ποιοι έσπασαν το κέλυφος και μας απελευθέρωσαν από τα ψυχικά μας συμπλέγματα. Τα Κυριακάτικα διαφημιστικά έντυπα ποικίλης ύλης, οι εφημερίδες δηλαδή, τους προβάλλουν εδώ και χρόνια.
Καταλάβαμε όμως και κάτι άλλο. Όλοι όσοι βρίσκονται μέσα "στο κέλυφος" της ασκητικού τους κλωβού, δεν μπορούν να δίνουν μαρτυρία Ορθόδοξης Πίστης ! Και μάλλον δεν έχουν δώσει. Εγκλωβισμένοι στην αυτάρκεια και την αυταρέσκειά τους, πώς θα μπορούσαν ; Εκτός ορισμένων, που παλεύουν μόνοι τους (ποτέ δεν είναι μόνοι) κατά την θεομίσητης πρωτοκαθεδρίας και αυτοπροβολής. Αυτούς πραγματικά δεν τους γνωρίζει κανείς. Αλλά ο δυσεύρετος και σπάνιος λόγος τους πιάνει τόπο κι έτσι, καταλαβαίνουμε τον στραβό δρόμο που έχει πάρει η πίστη μας με όλες αυτές τις επονομαζόμενες πανορθόδοξες συνόδους (με μικρά γράμματα για να αποφεύγονται τα πολλά εισαγωγικά).
κ. Χριστοδουλίδη, θεωρείται Ιερό το ημερολόγιο??
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δε μπορείτε να απαντήσετε και πάλι μπείτε στον κόπο και ρωτήστε κάποιον, εκτός κι αν είστε εντελώς μόνος, να σας πει! Πρέπει να θεωρούμε Ιερό το ημερολόγιο??
Σχετικά με την επανάληψη μιας εκ των 5 ερωτήσεών έχω να σας πω πως δε θα σταματήσω να σας ρωτάω ώσπου να πάρω απάντηση...
4_0
Για υπερβάλλοντα οικουμενιστικό ζήλο
ΑπάντησηΔιαγραφήούτε λέξη.
ΚΡΙΜΑ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ. Β
Την απάντηση θα την βρείτε στο οικείο blog:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://defrejus.blogspot.com/2009/08/blog-post_25.html (28 Αύγουστος 2009 10:57 πμ).
Ίσως,μερικά άλλα που προηγήθηκαν και ακολούθησαν, να σας φανούν χρήσιμα.
Ιερός (τι λέγω!) και πολύ πέραν αυτού, είναι ο Παλαιός των Ημερών. Θα πρέπει να ισχύσει για σας κάτι παρεμφερές με το "εκ γαστρός κοιλίας προ εωσφόρου γεγένηκά σε" (σημ. το χρησιμοποιώ αποκλειστικά ως σχήμα λόγου) για να βρείτε τις απαντήσεις σας. Ολόθερμα σας το εύχομαι.
Μην πάει βέβαια το μυαλό σας στους προτεστάντες.Βάπτισμα των δακρύων της μετανοίας λέγεται και ο αγ.Συμεών ο νέος Θεολόγος -αν και δεν είμαι βέβαιος- το ονομάζει "δεύτερον βάπτισμα".Που όλοι το έχουμε ανάγκη. Αν έχετε την υπομονή να διαβάσετε την Φιλοκαλία θα βρείτε αυτό που γράφω.
Καλήν εν Χριστώ προκοπήν σας εύχομαι.
Αφού λέτε πως:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Αίτημα ενός άκριτου επιστημονισμού ήταν και τίποτα περισσότερο. Ως προς την πίστη, ο χρόνος για την Εκκλησία έχει σημασία για ζητήματα τάξεως (ακριβείας) και δεν αποτελεί σημείο αναφοράς αυτής καθ΄ εαυτής της λατρείας. Η Εκκλησία εν χρόνω τιμά, υμνεί και λατρεύει, αχρόνως τον "Παλαιό των Ημερών".»
&
«Με τους παλαιοημερολογίτες δεν είμαι. Αλλά με τον "Παλαιό των Ημερών" είμαι και εύχομαι να τους βοηθήσει να ομονοήσουν.»
τότε αγαπητέ κ. Χριστοδουλίδη σίγουρα καταλαβαίνετε πως κάποιος σχισματικός δεν είναι αναγκαίο να είναι σε όλα λάθος! Καλόν είναι να επιστρέψουν στη Εκκλησία και να πάψει το σχίσμα μιας και ήταν ‘αίτημα ενός άκριτου επιστημονισμού’ και δεν είναι ανάγκη κάθε τρεις και λίγο να ‘υμνούμε’ τους παλαιοημερολογίτες γιατί ήταν από τους πρώτους αντιοικουμενιστές!
Ο αντιοικουμενισμός των ΓΟΧ νομίζω πως δε τους επαναφέρει στην Εκκλησία μας, δε διορθώνει τη λάθος κίνησή τους! Άλλα πρέπει να κάνουν για να γίνουν όπως και πριν!
4_0
Kύριε 4_0,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι σωστό να κάνουμε κατάχρηση του φιλόξενου blog,για ένα θέμα που ξεκίνησε από αλλού και δεν έχει θέση εδώ.
Είσαστε νέος και προφανώς ανυπόμονος.Αλλά χωρίς υπομονή ο άνθρωπος δεν μπορεί να ησυχάσει.Και χωρίς ησυχία ο νούς δεν μπορεί μείνει απερίσπαστος.
Το "αίτημα ενός άκριτου επιστημονισμού" ήταν η κορυφή του παγόβουνου,όπως λέμε.Από κάτω βυσσοδομούσαν και βυσσοδομούν άλλα.Αυτά που γίνονται σήμερα. Έπρεπε να μας κομματιάσουν και αυτό, μόνο οι πολιτικοί μπορούσαν να το κάνουν,αν είχαν μερικούς ομόφρονες ιεράρχες (στην μασονία)
με αυτούς. Τους βρήκαν και πέτυχαν το στόχο τους.
Ποιός εκκλησιαστικός λόγος συνέτρεχε ώστε να γίνουν όλα αυτά; Τι τους ανάγκασε να παραβλέψουν προηγούμενες συνόδους,όταν οι παπικοί το ζητούσαν,που είχαν σαφώς απαντήσει ότι "η ακρίβεια πίστεως ενδιαφέρει την Εκκλησία και όχι η ακρίβεια χρόνου"; Λίγα μόλις χρόνια πριν από την πατριαρχική εγκύκλιο του 1920,το ίδιο το Πατριαρχείο είχε απαντήσει αρνητικά και αίφνης άλλαξε στάση.
Λοιπόν; Ήταν ή δεν ήταν,η πολιτική και οι πολιτικοποιημένοι ιεράρχες,που μας αναστάτωσαν;
Που έγιναν η αφορμή να σφαζόμαστε για αναίτια (σημ. η πράξη απέδειξε ότι δεν ήταν ασήμαντα) θεολογικά παρέμβλητα, αφού το ζήτημα αφορούσε περισσότερο τους πολιτικούς και ελάχιστα ή καθόλου,Θεολογία και Εκκλησία.
Δεν ξέρω,αλλά νομίζω ότι τελικά χρήσιμα ήταν όλα αυτά που έγιναν
"ίνα οι δόκιμοι φανεροί γένωνται".
Τέλος,ως προς αυτό :"Καταλαβαίνετε πως κάποιος σχισματικός δεν είναι αναγκαίο να είναι σε όλα λάθος",θα καταλαβαίνετε κι εσείς ότι όχι μόνο ο σχισματικός,αλλά ακόμη κι αυτός ο αιρετικός "δεν είναι αναγκαίο να είναι σε όλα λάθος". Ο πάπας λέει το ίδιο με εμάς Σύμβολο της Πίστεως. Με μια μικρή προσθήκη μόνο και "πταίσας εν ενί,πάντων ένοχος γεγονε".
Μου φαίνεται έχετε μία κλίση προς το «παλαιό»..
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν γίνεσαι σχισματικός για θέμα μη σχετικό με την πίστη είναι ολοφάνερο πως δεν είσαι άξιος να είσαι δόκιμος, να είσαι της Εκκλησίας! Άρα οι δόκιμοι φάνηκαν και δεν είναι οι ΓΟΧ φυσικά. Αφού λοιπόν κακώς αποκόπηκαν τότε σύμφωνα και με εσάς "πταίσας εν ενί,πάντων ένοχος γεγονε". Άρα κακώς τους « υμνείτε ».
Μ’αυτά που λέτε βάζετε στους ΓΟΧ ένα βάρος ακόμη! Καθώς κακώς αποκόπηκαν είναι υπεύθυνοι και για το πιο «αδύνατο» μέτωπο εναντίων των παπικών. Που ξέρετε, αν αντιδρούσαν αλλιώς μπορεί να είχαμε το «πάνω χέρι» τώρα….
Όπως και να το δούμε το πράγμα, ένα είναι σίγουρο! Δεν πρέπει να τους «υμνείτε»!!! Και μάλιστα εις βάρος γερόντων όπως ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος(τα σχόλιά σας σε προηγούμενο ποστ ήταν, κατά τη γνώμη μου, ανάρμοστα), ο π. Πορφύριος(φίλοι σας τον ‘βγάζουν’, μάγο), ο π. Παΐσιος…
Με συμπάθεια
4_0
4_0
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΛΑΡΙΣΑ Η ΠΑΤΡΑ
ΕΤΣΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΣΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ. Β
Αν είναι δυνατόν Νικόλαε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, ούτε από Πάτρα ούτε από Λάρισα είμαι!
Αλλά μάλλον κάποιο υπονοούμενο έχει η ερώτησή σας αλλιώς απλώς είναι άστοχη! Αν θέλετε πείτε μας τι έχετε στο νου σας....
Αν θέλετε πάλι ρωτήστε με ό,τι θέλετε! Μ'αρέσει να απαντώ αμέσως όταν κάποιος με ρωτά..
4_0