tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post8673522561114579046..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Ὁ ὅρος Ἐκκλησία (Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἱεροθέου)aktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-2418181952865816872016-10-16T01:50:00.209+03:002016-10-16T01:50:00.209+03:00Μόλις τώρα βλέπω ὁρισμένα παλαιά σχόλια τά ὁποῖα ἀ...Μόλις τώρα βλέπω ὁρισμένα παλαιά σχόλια τά ὁποῖα ἀγνοοῦσα καί τά ὁποῖα ἀφοροῦν στό πρόσωπό μου. Θά ἤθελα νά διευκρινίσω, πρός ἀποφυγή παρεξηγήσεων, ἀλλά καί ἀδικαιολογήτων ἐπικρίσεων καί κατακρίσεων, τά ἑξῆς: Μέ ἐκπλήσσει ἡ παρρησία γιά νά μή πῶ ἡ ἀγένεια ὁρισμένων σχολιαστῶν πού ἐπιλέγουν νά ἐπιτίθενται, νά κατηγοροῦν καί νά ἐκλαμβάνουν τίς θεωρίες των ὡς δεδομένα, ὅσον άφορᾶ σέ πρόσωπα ἄγνωστα σέ αὐτούς μόνον καί μόνον ἐπειδή αὐτά διατυπώνουν τή γνώμη των ἤ διαφωνοῦν μέ τήν ἄποψή αὐτῶν. Ποτέ δέν ἀπέκρυψα τίποτε, οὔτε ὀφείλω νά κάνω δηλώσεις γιά τόν καθένα αὐτοαναγορευόμενο κριτή τῶν συνανθρώπων του. Τό τί πιστεύω καί τό τί ἐπιδιώκω διακρίνεται σαφῶς στά γραφόμενά μου. Κανείς δέν ὑποχρεοῦται οὔτε νά τά διαβάζει, οὔτε νά συμφωνεῖ μέ αὐτά, δικαιοῦται δέ νά τά κρίνει στό πεδίο καί γιά τά θέματα πού πραγματεύονται. Ὡς θεολόγος δικαιοῦμαι νά ἐκφράζω τή γνώμη μου σέ σχετικά θέματα καί θεωρῶ ἐσφαλμένη τήν ἀντίληψη ὅσων, γιά ὁποιοδήποτε λόγο, ἀρνοῦνται τό δικαίωμα σέ ὁποιονδήποτε νά ἐκφράζει τίς ἀπόψεις του, καθώς καί τήν ἐκ προοιμίου ἀπόρριψή των, ὄχι διότι εἶναι ἐσφαλμένες ἀλλά διότι ὁ ἐκφράζων ταύτας εἶναι νεοημερολογίτης ἤ παλαιοημερολογίτης, φιλοοικουμενιστής ἤ ἀντιοικουμενιστής. Τό ζητούμενο εἶναι νά εἴμεθα ὀρθόδοξοι στό φρόνημα, νά τεκμηριώνωμε τίς θέσεις μας καί νά μάθωμε ἐπιτέλους νά συζητοῦμε μέ νηφαλιότητα καί ὄχι μέ κακολογίες. Εὐχαριστῶ. Δημήτριος Ἰ. Κάτσουρας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-53025349423164305852016-07-10T10:49:25.153+03:002016-07-10T10:49:25.153+03:00Πάντως ο Δημήτρης Κάτσουρας λέει πολλές αλήθειες π...Πάντως ο Δημήτρης Κάτσουρας λέει πολλές αλήθειες που άλλοι δεν την λένε.<br /><br />Ο προηγούμενος σχολιαστήςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-29374500228952514062016-07-09T22:35:04.505+03:002016-07-09T22:35:04.505+03:00Και που να παθει οτι μου χαρισε ο αγιος Δημητριος ...Και που να παθει οτι μου χαρισε ο αγιος Δημητριος επι δογματικής αστοχιας μου.<br />Κε Κατσουρα σας ευχωμαι ολοψυχα την γευση της συγνωμης του αγιου ενωριτερα των 30 ετων,οπως μου συναιβει. Τοτε θα κατανοησεται το πως θεολογουν οι φανατικοι φονταμενταλιστες. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-88369600966950811202016-07-09T20:01:06.141+03:002016-07-09T20:01:06.141+03:00Κ. Κατσουρα, κρύβετε ότι είστε παλαιοημερολογίτης,...Κ. Κατσουρα, κρύβετε ότι είστε παλαιοημερολογίτης, αρνειστε την αγιοκαταταξη των Γερόντων Πορφυρίου και Παϊσίου, γράφετε στον Ορθοδοξο Τύπο ως νεοημερολογίτης. Είναι νομίζω έντιμο να μας πείτε τελικά τι πιστεύετε και τι επιδιώκετε;<br />Ν.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-26457277071237028082016-07-09T19:16:37.378+03:002016-07-09T19:16:37.378+03:00Έυχομαι κε Κάτσουρα απο την καρδιά μου να πάθετε α...Έυχομαι κε Κάτσουρα απο την καρδιά μου να πάθετε απο τον Άγιο Πορφύριο ότι έπαθα εγώ πριν 20 χρόνια απο τον Άγιο Φανούριο, που ντρέπομαι που θα το πω, αμφισβήτησα τότε ο Άθλιος. Αλλα Δόξα Τω Θεώ με "κανόνισε" καλά ο Άγιος. Ευτυχώς για μας, που τους αμαρτωλούς ελεών!Βασίλειος Παπασπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/05313638238269993041noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-79662364303001087902016-07-09T17:16:53.241+03:002016-07-09T17:16:53.241+03:00Αγαπητέ κε Κάτσουρα,
ο μόνος που θα μπορούσε να δι...Αγαπητέ κε Κάτσουρα,<br />ο μόνος που θα μπορούσε να διαφωνήσει με τον άγιο Πορφύριο στο θέμα της Εκκληαίας, είναι ο Περγάμου Ιωάννης, ο δογματικός δάσκαλος του Προύσης Ελπιδοφόρου και των οικουμενιστών.<br /><br />Ο άγιος Πορφύριος θεολογεί την Εκκλησία άναρχο και ιδρυθείσα εξ ανάρχου Αγίας Τριάδος , της ενομένης επί της θείας ουσίας.<br /><br />Ο Περγάμου και ο Προύσης <br />συνομολογούν μη άναρχο εκκλησία, αιτιατή εκ μη ανάρχου πατρός, της ενομένης επί του προσώπου του πατρός, του ιεραρχικώς πρώτου της τριάδος.<br /><br />Οπως ακολούθως θεολογεί ο άγιος Νεκτάριος, η λατινοφρονούσα θέσις των Περγάμου και Προύσης, εκφέρεται εξ ετέρου ευαγγελίου.<br /><br />κε Κάτσουρα, η γνώμη σας συνάδει της γνώμης εκείνης των αγεύστων της Ορθοδόξου θεολογίας οικουμενιστών, των ληστευόντων την σωτηρία των πιστών, καθώς η επίγνωσις της Αληθείας συνιστα κρητήριο σωτηρίας.<br /><br />Γρηγόριος Βασιλείου<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-61228537002719867422016-07-09T13:22:17.194+03:002016-07-09T13:22:17.194+03:00Προς Δημήτριο Ι. Κάτσουρα. Παρακαλώ να διορθώσετε ...Προς Δημήτριο Ι. Κάτσουρα. Παρακαλώ να διορθώσετε το Γέροντας Πορφυρίου και να το κάνετε Άγιος Πορφύριος. Και αφήστε τα αυτά τα "με όλο το σεβασμό" γιατί μας κοροϊδεύετε !<br />Και αν δεν δέχεστε την Αγιότητα του Πορφυρίου, είστε εκτός της Ορόδοξης Εκκλησίας, η μήπως είστε σχισματικός "γ.ο.χ"! Αν είστε "γ.ο.χ" αφήστε τα Θεολογικά κυρήγματα γιατί έρχονται απο "άλλο πνεύμα" επικίνδυνο !<br />Βασίλειος Παπασπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/05313638238269993041noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-30394697179135749232016-07-09T13:14:17.396+03:002016-07-09T13:14:17.396+03:00Τό πρώτο σχόλιο είναι ταυτόσημο με τήν Θεωρία τού ...Τό πρώτο σχόλιο είναι ταυτόσημο με τήν Θεωρία τού αιρεσιάρχου Ζηζιούλα. Κανείς άγιος της Εκκλησίας μας δέν έκανε συσχέτιση τού υπέρτατου μυστηρίου της Αγίας Τριάδος με τήν Εκκλησία. Βέβαια καί η Εκκλησία είναι ένα μυστήριο, αλλά οι Πατέρες γιά να μάς προφυλάξουν από ψυχοφθόρες υπερβάσεις, όπως διαλαμβάνει το ανωτέρω σχόλιο, χρησιμοποίησαν διάφορες εξεικονίσεις, όπως Σώμα Χριστού παρατεινόμενον είς τούς αιώνας, Αμπελώνας Κυρίου κ.ά.Ξένοςhttps://www.blogger.com/profile/00758438316314525028noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-44523754790893273922016-07-09T10:29:52.086+03:002016-07-09T10:29:52.086+03:00Χρειάζεται μεγάλη προσοχή ὅταν ἀναφερόμεθα σέ Θεολ...Χρειάζεται μεγάλη προσοχή ὅταν ἀναφερόμεθα σέ Θεολογικά καί δογματικά θέματα. Τό πρῶτο σχόλιο (11.30 μ.μ. 8/7/2016) τί ὑποστηρίζει; Δημιουργεῖται σύγχυση μέ τήν παράθεση λόγων χωρίς ἐπεξηγήσεις. Τό θέμα Ἐκκλησία θεολογικῶς εἶναι πολύ λεπτό. Ὁ Ναυπάκτου ἐν προκειμένω, παρότι ἀπεδείχθη ἡ δυσκολία του νά ὑπερασπισθῆ πρακτικῶς μέ τήν ἔννοια τῆς ἀποτελεσματικότητος τίς ὀρθόδοξες θέσεις στή σύναξη τῶν Προκαθημένων μετά τῶν συνοδειῶν των τῆς Κρήτης, τά λέει καλά στό δημοσιευόμενο κείμενό του ἁπλά,καθαρά καί τεκμηριωμένα. Γιά παράδειγμα τά τοῦ κ. Ἐλπιδοφόρου θέλουν προσοχή καί διευκρινίσεις, ἀλλά καί τά τοῦ Γέροντος Πορφυρίου, μέ ὅλο τό σεβασμό, θεολογικῶς ἔχουν προβλήματα Ὅσον ἀφορᾶ στήν ταύτιση καί τόν συσχετισμό τῆς Ἐκκλησίας μέ τήν Ἁγία Τριάδα. Τό πλέον ἀσφαλές εἶναι τό τοῦ Ἀπ. Παύλου περί Ἐκκλησίας ὡς Σώματος μέ Κεφαλή τόν Χριστόν.Δημήτριος Ἰ. Κάτσουραςhttps://www.blogger.com/profile/10628618898294727963noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-46778565915207206682016-07-08T23:30:43.300+03:002016-07-08T23:30:43.300+03:00Πράγματι, ὅπως στό ἐπίπεδο τῆς Ἁγίας Τριάδος ἡ ἀρχ...Πράγματι, ὅπως στό ἐπίπεδο τῆς Ἁγίας Τριάδος ἡ ἀρχή τῆς ἑνότητας δέν εἶναι ἡ θεία οὐσία, ἀλλά τό πρόσωπο τοῦ Πατρός (ἡ «μοναρχία» τοῦ Πατρός), ἔτσι καί στό ἐκκλησιολογικό ἐπίπεδο, στήν τοπική ἐκκλησία, τό σημεῖο τῆς ἑνότητας δέν εἶναι τό πρεσβυτέριο ἤ ἡ κοινή λατρεία τῶν χριστιανῶν, ἀλλά τό πρόσωπο τοῦ Ἐπισκόπου. Ἑπομένως, ἐπί πανορθοδόξου ἐπιπέδου ἡ ἀρχή τῆς ἑνότητας δέν μπορεῖ νά στηρίζεται ἐπί μιᾶς ἰδέας ἤ ἑνός θεσμοῦ, ἀλλά πρέπει νά εἶναι κάποιο πρόσωπο, ἄν βέβαια θέλουμε νά παραμείνουμε συνεπεῖς στή θεολογία μας» Προυσης Ελπιδοφορος Ἐπίσκεψις 698 [31-03-2009]<br />Η Εκκλησία είναι άναρχη, ατελεύτητη, αιώνια, όπως ο ιδρυτής της, ο Τριαδικός Θεός, είναι άναρχος, ατελεύτητος, αιώνιος. Η Εκκλησία είναι άκτιστη, όπως και ο Θεός είναι άκτιστος. Υπήρχε προ των αιώνων, προ των αγγέλων, προ της δημιουργίας του κόσμου. Είναι θείο καθίδρυμα και σ’ αυτήν «κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος». Είναι το μυστήριο των μυστηρίων. Υπήρξε αφανέρωτο και εφανερώθη «επ’ εσχάτων των χρόνων». Η Εκκλησία παραμένει απαρασάλευτη, γιατί είναι ριζωμένη στην αγάπη και στη σοφή πρόνοια του Θεού. Την αιώνια Εκκλησία αποτελούν τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος… ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΙ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΟΥ, σελ. 193. Έκδοση 6η<br /><br />«Η ενότης της Εκκλησίας ουχί εν ενιαίω προσώπω ενός των Αποστόλων θεμελιούται και εδράζεται, αλλ' εν τω προσώπω του Σωτήρος ημών Ιησου Χριστου, ος εστιν η κεφαλή Εκκλησίας, εν ενί πνεύματι, εν τη μια πίστει, ελπίδι, αγάπη και λατρεία.<br />Η Οικουμενικη Εκκλησια ουτως ενοησε την εν τη Εκκλησια ενοτητα και ταυτην επεδιωξε· μαρτυρια τρανα οι πρωτοι δεκα αιωνες.<br /> Εκ της Οικουμενικής Εκκλησίας μόνη η Ρωμαϊκή Εκκλησία άλλως αντελάβετο το πνεύμα της ενότητος και δι' άλλων επεζήτησε και επεδίωξε ταύτην μέσων. <br />Η διάφορος αυτή αντίληψις του τρόπου της ενότητος προυεκάλεσε το σχίσμα, όπερ λαβόν την αρχήν από των πρώτων αιώνων ηυξάνετο συν τω χρόνω και προέβαινε κατά το μέτρον της εφαρμογής των αρχών της Ρωμαϊκής Εκκλησίας, μέχρις ου αφίκετο εις την τελείαν απόσχισιν, ένεκα της απαιτήσεως των Παπών της υποταγης της Οικουμενικης Εκκλησιας, της μιας καθολικης και αποστολικης Εκκλησιας, τη επισκοπη της Ρωμη,<br /> Εν τούτω δε κείται ο λόγος του σχίσματος, όστις αληθώς είναι μέγιστος, διότι ανατρέπει το πνεύμα του Ευαγγελίου, και ο σπουδαιότατος δογματικός λόγος, διότι είναι άρνησις των αρχών του Ευαγγελίου. Οι λοιποί δογματικοί λόγοι, καίτοι σπουδαιότατοι, δύνανται να θεωρηθώσιν ως δευτερεύοντες και απόρροια του πρώτου τούτου λόγου. Ιδωμεν ηδη τινς αι αρχαι και πως διετηρειτο η ενοτης εν τη μια καθολικιη και αποστολικη Εκκλησια.<br />Ενοτης της εκκλησιας κατά τας αγιας Γραφας είναι ο μυστικος ιερος συνδεσμος των εις τον Χριστον πιστευοντων δια της κοινης ομολογιας της πιστεως, της ελπιδος, της αγαπης, προς τον νυμφιον Χριστον και δια της αυτης λατρειας.<br />Τον χαρακτηρα της ενοτητος ταυτης ευρισκομεν εν ταις αγιαις Γραφαις. Εν τη προσευχη του Σωτηρος ημων προς τον Ουρτανιον αυου πατερα καταδεικνυεται η ενοτης της Εκκλησιας. […]<br />Η ενοτης αρα της Εκκλησιας εν τη μετα του Κυριου ενωσει των μελων αυτης. Παντες οι εις Χριστον πιστευσαντες δια των αγιων Αποστολων ηνωθησαν μετα του Ιησου και ηγιασθησαν εν τη αληθεια του Θεου και Πατρος.» » αγιου Νεκταριου Πενταπολεως (Μελέτη ιστορική περί των αιτίων του σχίσματος, τόμ. 1ος, Αθήναι 1911, σελ. 69).<br />Νικολαος PetersonAnonymousnoreply@blogger.com