tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post8324037107757005979..comments2024-03-29T12:34:16.469+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Η αγία Λαβίς στη θεία Μετάληψηaktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-87747227785304550002020-11-19T19:29:42.084+02:002020-11-19T19:29:42.084+02:00Το κοινό ποτήριο υπήρχε ήδη από τον μυστικό δείπνο...Το <b>κοινό</b> ποτήριο υπήρχε ήδη από τον μυστικό δείπνο. Το αν θα υπάρχει λαβίδα, ή το σώμα να δίνεται ξεχωριστά όπως γινόταν στην αρχή είναι άλλο θέμα.Μαρκοςhttps://www.blogger.com/profile/11572423539064476291noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-5358769163601354262020-11-19T01:32:29.645+02:002020-11-19T01:32:29.645+02:00Ιερή λαβίδα καθιερώθηκε για λόγους πρακτικούς,γιατ...Ιερή λαβίδα καθιερώθηκε για λόγους πρακτικούς,γιατί υπάρχει ο κίνδυνος από την αλλαγή των πιστών,τής Θείας Κοινωνίας,να πέσει ο Θείος Μαργαρίτης του Θεού μας (το σώμα καί τό αίμα), στο έδαφος,το οποίο είναι βαρύ αμάρτημα.<br />Η λαβίδα πού χρησιμοποιούν οι ιερείς, ονομάζεται ιερή, διότι μεταδίδει την Θεία κοινωνία όπως καί το ιερό ποτηριο.<br />Τα ιερά ποτήρια ή ιερές λαβίδες,οι ιεροί ναοί μας,έχουνε περισσότερα από έναν καί ανάλογος το πλήθος των πιστών τους χρησιμοποιούν,και φυλάσσονται με πολλή προσοχή καί ασφάλεια.<br />Όσο για τον συμβολισμό του Αγίου Γρηγορίου, τής ιερής λαβίδας με την Θεοτόκο Παναγία μας,δεν το γνωρίζω.<br />Πιστεύω ο λόγος των Αγίων Γρηγορίου και Νικοδήμου δεν είναι λάθος,διότι πρίν από τήν ιερή Λαβίδα,προφανώς ήταν το ιερό σκεύος(ποτηρίου) ή το κοχλιαριο όπως αναφέρεις,τα οποία πρέπει να τα προσέχουν καί νά τά ασφαλίζουν και να τα καταστρέφουν οι ιερείς,μόνο σε περίπτωση πού απαιτείται καί όπως ορίζεται από τούς ιερούς κανόνες της Εκκλησίας μας,το τονίζω αυτό.<br />Αυτό που έκαναν οι Ρώσοι ιεράρχες καί αλλού σε ορθόδοξους ναούς,για κάθε πιστό καί μια λαβίδα,με τής πολλές λαβίδες ή την απολύμανση της λαβίδας από κάθε πιστό,σε οινόπνευμα είναι αίρεση καί μέγα βλασφημία κατά της Θείας Κοινωνίας και εναντίον τού Τριαδικού Θεού μας.<br />Επίσης είναι μέγα βλασφημία να φορούν μάσκα οι Χριστιανοί, εντός του ιερού ναού, είτε τελείται Θεία Ευχαριστία,είτε όχι.Διονύσιοςhttps://www.blogger.com/profile/06818501960593292346noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-15875745252548300272020-11-18T19:14:34.756+02:002020-11-18T19:14:34.756+02:00Δηλαδή αγαπητέ Δάσκαλε οι Ιερείς που κοινωνούν χωρ...Δηλαδή αγαπητέ Δάσκαλε οι Ιερείς που κοινωνούν χωρίς λαβίδα - τσιμπίδα, οι χριστιανοί των πρώτων αιώνων, οι πιστοί που συμμετέχουν στις παλαιές Θείες Λειτουργίες (π.χ. του Αγίου Ιακώβου) και κοινωνούν ή κοινωνούσαν χωρίς λαβίδα, ακόμα και οι Άγιοι Απόστολοι δεν εικόνιζαν την Παναγία? Οι φυλακισμένοι Μάρτυρες χριστιανοί που κοινωνούσαν με τα χέρια, μέσα σε μήλα ή σταφίδες δεν εικόνιζαν την Παναγία? Η προσέγγισή σας όσο και αν θέλει να δικαιολογήσει την όντως ορθή χρήση της μίας Λαβίδος πάσχει θεολογικά. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (1296 - 136 μ.Χ.) ερμηνεύει τα της εποχής του, που πλέον είχε διαδοθεί η Λαβίδα. Πριν όμως? Τις πολλές λαβίδες ως ορθόδοξοι χριστιανοί δεν τις δεχόμαστε όχι γιατί δεν θα θεολογούμε πλέον περί της Παναγίας αλλά διότι θα αφήνουμε την εντύπωση πως μεταδίδονται με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού ασθένειες. Πράγμα βλάσφημο. Και για να ακριβολογούμε το εκκλησιαστικό αυτό σκεύος που χρησιμοποιούν οι Ιερείς για να κοινωνούν μόνο τους πιστούς, ενώ δεν το χρησιμοποιούν οι ίδιοι για τον εαυτό τους, δεν είναι λαβίδα. αλλά κοχλιάριο...<br />Συγνώμη για την παρατήρηση αλλά στις πονηρές εποχές που ζούμε μπερδεύουμε τους ανθρώπους που αραδιάζουμε πέντε σκόρπιες σκέψεις με ανάλογα αγιογραφικά χωρία, τύπου κόψε-ράψε, και νομίζουμε ότι προσφέρουμε θεολογικές απαντήσεις. Σύνηθες φαινόμενο στα σύγχρονα χρόνια της θεολογικής πενίας. Αυτό Δάσκαλε μου δεν είναι Θεολογία αλλά κάτι άλλο... Δεν αρκεί να έχεις διαβάσει δύο βιβλία για να θεολογήσεις!!!<br />Θα μπορούσαμε να κοινωνούμε και χωρίς κοχλιάριο ή λαβίδα ή τσιμπίδα αρκεί να μην αφήνουμε υπόνοιες ότι μεταδίδονται ασθένειες. Θα μπορούσαμε να κοινωνούμε όπως στην Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου. Ή όπως σήμερα οι Ιερείς. Αλλά αλοίμονο θα μας έλεγαν κάποιοι πως είμαστε αιρετικοί.Ας το πάρουμε χαμπάρι πως η Εκκλησία έχει 2.000 χρόνια ιστορία και όχι τα τελευταία 700 από τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά ή 200 από τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη (1749 - 1809 μ.Χ.). Εν κατακλείδι μπορούμε να κοινωνούμε με πολλούς τρόπους αρκεί ο τρόπος αυτός κάθε φορά να μην αφήνει λογισμούς ότι το κάνουμε για τον φόβο της μετάδοσης ασθενειών και φυσικά οι πολλές λαβίδες ή καλύτερα τα πολλά κοχλιάρια δεν είναι ενδεδειγμένος τρόπος γι΄αυτό και τον απορρίπτουμε.<br />Ένας αμαρτωλόςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-39723333514194472252020-11-18T16:20:51.801+02:002020-11-18T16:20:51.801+02:00Βεβαίως, Σεβαστέ δάσκαλε, ως λαβίδα νοείται η τσιμ...Βεβαίως, Σεβαστέ δάσκαλε, ως λαβίδα νοείται η τσιμπίδα. Και όντως με τέτοια μεταδιδόταν το τίμιο Σώμα του Κυρίου καιβτο τίμιο Αίμα απ' ευθείας από το άγιο Ποτήριο.Anonymousnoreply@blogger.com