tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post7126617870750428737..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Πρωτοπρ. Γεώργιος Μεταλληνός: Ο λυτρωτικός διάλογος κτιστού και ακτίστου μέσα στην ιστορίαaktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-42113719776553039242017-09-18T05:25:39.492+03:002017-09-18T05:25:39.492+03:00Σε ευχαριστούμε πατέρα Μεταλληνέ, από όλα αυτά τα ...Σε ευχαριστούμε πατέρα Μεταλληνέ, από όλα αυτά τα ωραία διάνθισα κάποια εντυπωσιακά ωραία.<br /><br />Τὸ Ἄκτιστο κοινωνεῖ μὲ τὸ κτιστὸ διὰ τῶν φυσικῶν ἐνεργειῶν του. Ἐνέργεια, φῶς, χάρις, δύναμις, δόξα, βασιλεία εἶναι ἔκφραση θεολογικὴ-ἐκκλησιαστικὴ τοῦ ἰδίου πράγματος.<br /><br />Στὴν φυσικὴ (τὴν «παραδεισιακὴ») κατάστασή του ὁ ἄνθρωπος διασώζει τρεῖς μνημονιακὲς λειτουργίες: α) τὴν κυτταρικὴ μνήμη (DNA), β) τὴ λογικὴ μνήμη (ποὺ ἑδράζεται στὸν ἐγκέφαλο καὶ ἔχει ὄργανο τὴ διάνοια καὶ γ) τὴν νοερὰ λειτουργία, ποὺ ἑδράζεται στὴν καρδιὰ καὶ ἔχει ὄργανο τὸν «νοῦ» ἢ «πνεῦμα» (τοῦ ἀνθρώπου) κατὰ τὴν Γραφή. Ὁ «νοῦς» εἶναι τὸ ὄργανο τῆς θεογνωσίας, τῆς ἐμπειρικῆς κοινωνίας τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸν Τριαδικὸ Θεό.<br /><br />Ἡ σάρκωση, ἐξ ἄλλου, εἶναι τὸ θεμέλιο τῆς σωτηρίας, ὡς θεώσεως. Μὲ τὴν σάρκωση ἡ θέωση καθίσταται μόνιμη, διότι ὁ ἔνσαρκος Θεῖος Λόγος, μὲ τὴν ἀνθρώπινη φύση του, γίνεται ὁ «τόπος» κοινωνίας Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου, ἀλλὰ καὶ τῶν ἀνθρώπων μεταξύ τους.<br /><br />Ἡ ἀνταπόκριση τοῦ κτίσματος στὴ θεία κλήση συντελεῖται στὴν Ὀρθοδοξία μὲ τὴν ἑκούσια (ἐλεύθερη) ἀποδοχὴ τῆς θεραπείας τῆς ἀνθρωπίνης ὑπάρξεως, ποὺ αὐτὴ προσφέρει.<br /><br />Ὁ ἀνθρώπινος στοχασμὸς εἶναι ἀδύνατο νὰ θεολογήσει, νὰ μιλήσει δηλαδὴ αὐθεντικὰ περὶ Θεοῦ, διότι ὁ περὶ Θεοῦ λόγος προϋποθέτει τὴν αὐτοφανέρωση τοῦ Θεοῦ στὸν ἄνθρωπο.<br /><br />Ὁ «δυτικὸς» ἄνθρωπος δὲν μαθαίνει ν’ ἀγωνίζεται νὰ γίνει μέτοχος τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ νὰ σωθεῖ ἀπὸ τὴν (ἀνύπαρκτη) ὀργή του!Anonymousnoreply@blogger.com