tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post6432203107462896159..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Τό παρασκήνιον τοῦ ἀνακοινωθέντος τῆς Διπλῆς Συνάξεωςaktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-54417939802135359992017-07-08T02:58:38.502+03:002017-07-08T02:58:38.502+03:00Ο Κυριος ειπε," ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί,...Ο Κυριος ειπε," ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν" . Ματθ. 5,37 και οι προσκυνουντες Αυτον εν αληθεια, οφειλουν να το πραγματωσουν ενωπιον παντων, ακομη και Πατριαρχων και συνοδων, των απηλουντων την αγιαν της Ορθοδοξιας πιστιν.<br /><br />Στην Ορθοδοξια δεν χωρει οικονομια και διπλωματια στην εκφραση και στην υπερασπιση της αγιας πιστεως, της δοθεισης παρα του Θεου.<br /><br />Περιτεχνος ανθρωπινος λογος ταιριαζει μονο στα ανθρωπινα εφευρηματα οπως η αιρεση, και η πονηρως υποκριπτομενη υπερασπιση της αρνησεως του λογου και της εντολης του Κυριου ημων Ιησου Χριστου, συνιστα υποκρυφον συνομολογια της αιρεσεως,<br />«Ομοίως δε και πας άνθρωπος ο το διακρίνειν παρά Θεού ειληφώς, κολασθήσεται, απείρω ποιμένι εξακολουθήσας και ψευδή δόξαν ως αληθή δεξάμενος» ΒΕΠΕΣ 2, 291<br /><br />διοτι,<br /><br />«᾿Εντολὴ γὰρ Κυρίου μὴ σιωπᾷν ἐν καιρῷ κινδυνευούσης Πίστεως. Λάλει γάρ, φησί, καὶ μὴ σιώπα... Διὰ τοῦτο κἀγὼ ὁ τάλας, δεδοικὼς τὸ Κριτήριον, λαλῶ». PG 99, 1321<br /><br /><br />Τι θα πει, "εκδικητικος Πατριαρχης"; Θα πει αιρετικος Πατριαρχης και τιποτα αλλο, και πρωτιστως, θα πει εκπτωτος Πατριαρχης συμφωνως της ζ΄ αγιας και οικουμενικης συνοδουυ,<br /><br />"Ὁ ἁγιώτατος πατριάρχης Ταράσιος εἶπεν, εἰ ἐπήνεγκεν ἐπίσκοπος οἱασδήποτε πληγὰς καὶ βασάνους ἀνδράσι φοβούμενους τὸν κύριον, τοῖς τότε διωκομένοις, οὐκ ἔστιν ἄξιος ἐπισκοπῆς. Ἡ ἁγία σύνοδος εἶπεν. οὐκ ἔστιν ἄξιος." Πρακτικά των ἁγίων καὶ οἰκουμενικῶν Συνόδων,Ἔκδοσις Ἱερᾶς Καλύβης Τίμιου Προδρόμου,Ἱερᾶς Σκήτης ἀγίας Ἄννης, Ἅγιον Ὅρος. Τόμος γ΄ σελ. 258<br /><br /><br />Αλοιμωνο εαν ο τοτε ακομα λαϊκός κατ΄ επαγγελμα νομικός Ευσέβιος, ο μετέπειτα Επίσκοπος Δορυλαίου, δεν κατάγγειλε επ' αιρεσει τον Πατριαρχη Νεστόριο τόσο στον αγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας, όσο και στον Ρώμης Κελεστίνο <br /> <br />Δυο πραγματα ειναι ευσεβες να γινουν ενωπιον του Κυριου υπερ του "δια τας αμαρτιας ημων" Πατριαρχου μας.<br /><br />1) Προσευχη προς τον Κυριον προς δωρεαν καιρου μετανοιας προς τον Πατριαρχη μας και εμας.<br /><br />2) Επι αμετανοησιας και εμμονης στα αλλοτρια, οπως επι της παρουσιας του πάπα τσ΄ ρωμης ενωπιον του αγιου θυσιαστηριου εν καιρω θειας λατρειας, αποκοπη.<br /><br />"τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν" και εις απωλειαν της μεριδος των σωζομενων.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-23319986184384312022017-07-08T02:38:37.996+03:002017-07-08T02:38:37.996+03:00Μὲ τὸ φτωχό μου, πάλι, τὸ μυαλὸ (καὶ χωρὶς νά ᾽χω ...Μὲ τὸ φτωχό μου, πάλι, τὸ μυαλὸ (καὶ χωρὶς νά ᾽χω ἐποπτεία τῆς ὅλης καταστάσεως) σκέπτομαι ὅτι οἱ Ἁγιορεῖτες ὑπέπεσαν ἴσως καὶ σὲ σφάλμα τακτικῆς, πέρα ἀπὸ τὶς ἀπόψεις ποὺ μπορεῖ νά ᾽χη κανεὶς γιὰ τὴν οὐσία τοῦ κειμένου τους.<br /><br />Ἐξηγοῦμαι. <br /><br />Αὐτὸ τὸ κείμενο ἀσφαλῶς δὲν μπορεῖ μὲ κανένα τρόπο νὰ θεωρηθῆ ὅτι συνιστᾶ ἀποδοχὴ καὶ χειροκροτήματα τῶν ἀποφάσεων τοῦ Κολυμπαρίου. Ὅλοι ξέρουμε ὅτι ἡ Ἱερὰ Κοινότητα δημοσίευσε ἐπισήμως τὶς ἐνστάσεις της ἐπὶ τῶν προσυνοδικῶν κειμένων τὴν ἄνοιξη τοῦ 2016, πρὶν ἀπὸ τὴν Σύναξη, ἡ δὲ Μονὴ Γρηγορίου μὲ ξεχωριστό, δικό της, σεβαστικὸ μέν, ἀλλὰ γερὰ τεκμηριωμένο κείμενο, ἔβη ἔτι περαιτέρω στὶς ριζικές της ἀντιρρήσεις γιὰ πολλὲς ἀπὸ τὶς προωθούμενες ἀποφάσεις. Ὅλα τοῦτα ἀγνοήθηκαν ἀπὸ τὴν Σύναξη τῶν Προκαθημένων. Συνεπῶς, δὲν μπορεῖ νὰ θέλησαν νὰ κάνουν κωλοτούμπα οἱ Ἁγιορεῖτες ἕνα χρόνο μετά. <br /> <br />Μοῦ φαίνεται, ἀντιθέτως, προφανές ἀπ᾽ τὴν ὅλη οἰκονομία τοῦ κειμένου αὐτοῦ, ὅτι ἔχει γραφεῖ ἀκριβῶς ἐν ὄψει τοῦ ἀρξαμένου κύματος των ἀποτειχίσεων (ἐντὸς ἢ ἐκτὸς εἰσαγωγικῶν), οἱ ὁποῖες ἐντοπίζονται κατὰ πλειοψηφίαν στὴν Β. Ἑλλάδα καὶ ὑπόρρητος ΠΡΟΕΧΩΝ σκοπός του εἶναι νὰ μὴ ρίξη λάδι σ᾽ αὐτὴν τὴν φωτιά, ἀλλὰ νὰ κατασιγάση / ἀπομονώση αὐτὴν τὴν ὀξεῖα καὶ δραστικὴ μορφὴ διαμαρτυρίας τοῦ ἁπλοῦ κοσμάκη, ἀφοῦ ἀναπαύση τὴν συνείδηση τῶν ἁπλῶν ἀνθρώπων, μὲ περαιτέρω τακτικὴ τὸ «βλέποντας καὶ κάνοντας», διατηρουμένων τῶν ἐπιφυλάξεων γιὰ τὸ Κολυμπάρι καὶ τὰ πεπραγμένα του. <br />Ἄν, ὅμως, εἶχε ἐκφρασθεῖ νωρίτερα καὶ συντεταγμένα τὸ Ἅγιον Ὄρος, μὲ τὸ κύρος καὶ τὴν ἐμβέλεια (μεταξὺ τῶν περισσότερο πιστῶν) ποὺ διαθέτει ὁ λόγος του, σὲ χρονικὸ σημεῖο, δηλαδή, ποὺ ἦταν ἀκόμη νωπὴ ἡ ἀπόρριψη τῶν θεολογικώτατα θεμελιωμένων θέσεών του ἀπ᾽ τὴν κολοβὴ ὁλομέλεια τῶν Προκαθημένων,<br />οὔτε ἀνάγκη γιὰ περίτεχνες διατυπώσεις θὰ ὑπῆρχε, <br />οὔτε θὰ ὑφίστατο ὀξὺ ποιμαντικὸ ζήτημα στὴν βορειοελλαδίτικη ἐνδοχώρα του γι᾽ ἀνάσχεση τοῦ κύματος τῶν ἀποτειχίσεων (ἐντὸς ἢ ἐκτὸς εἰσαγωγικῶν), οἱ ὁποῖες στὸ μεταξὺ διαβρώνουν σιγὰ-σιγὰ τοὺς πιὸ συνειδητοὺς πιστούς.<br />Θὰ εἶχαν μετριασθεῖ οἱ πιὸ πάνω ἀποσκιρτήσεις (ψυχῶν ποὺ δὲν ρισκάρει κανείς σοβαρὸς νὰ τὶς πάρη ἤδη στὸ λαιμό του, χρησιμοποιῶντας καταγγελτικὲς διατυπώσεις καὶ λεκτικὸ φραγγέλιο), ὁ δὲ λόγος τῶν Ἀθωνιτῶν θὰ ἦταν πιὸ δραστικός.<br /><br />[Δὲν εἶναι τῆς παρούσης ν᾽ ἀναλυθῆ, <br />γιατὶ εἰδικῶς στὴν Β. Ἑλλάδα τὸ δύσμοιρο ἐξ Ἑλλήνων, συνειδητῶν πιστῶν, ποίμνιο βολοδέρνει σὰν τὸ ψάρι μέσ᾽ στὸν ντενεκέ, διαισθανόμενο ἀλάνθαστα τὶς πολύπλευρες καὶ πολυεπίπεδες ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ἐπιβουλὲς ποὺ δέχεται στὸ χῶρο του, καθὼς καὶ τὴν ἀνεπάρκεια τῶν πάσης φύσεως ἡγεσιῶν του, ποὺ τὶς βλέπει ν᾽ ἀποτελοῦν ἱμάντα μεταφορᾶς τῶν νεοταξικῶν πολιτικῶν …]<br /><br />Πιθανολογεῖται, ἑπομένως, σφάλμα τακτικῆς ἢ καὶ ἀβελτηρία τῶν Ἁγιορειτῶν στὴν θεσμική τους ἔκφραση, <br />ποὺ δὲν ἔπιασαν ἐγκαίρως τὸν παλμὸ τῆς συγκυρίας καὶ στριμώχθηκε ἡ ἐνέργειά τους σὲ χρονικὸ σημεῖο καὶ σὲ διατυπώσεις ποὺ δὲν ἱκανοποιοῦν πολὺ κόσμο.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-40093617915213084632017-07-08T00:11:57.756+03:002017-07-08T00:11:57.756+03:00Πολύ αντιφατικό αυτό το άρθρο του κ. Αναγνώστου. Σ...Πολύ αντιφατικό αυτό το άρθρο του κ. Αναγνώστου. Στην αρχή δίνει να πιστεύουμε ότι θα αποκαλύπτει κάτι το φοβερό, και στο τέλος απλώς δοξάζει τον συντάκτη του Αγιορείτικου κειμένου οποίος δήθεν ανησυχεί και αυτός για την ψευδοσύνοδο, ενώ στο κείμενο του λέγει ότι δεν υπάρχει λόγο για ανησυχία!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-86347173430474108272017-07-07T22:49:17.340+03:002017-07-07T22:49:17.340+03:00Το άρθρο αυτό είναι καταπληκτικό και πολύ πρωτότυπ...Το άρθρο αυτό είναι καταπληκτικό και πολύ πρωτότυπο, διότι γιά πρώτη φορά κάποιος αρθρογράφος τολμά και παρουσιάζει το πως ενδεχομένως σκέπτονται κάποιοι που ίσως θέλουν να θεωρούν τους εαυτούς των παραδοσιακούς, όπως ο προηγούμενος Γέροντας Βασίλειος Γοντικάκης αλλά και όλοι οι Αγιορείτες Ηγούμενοι και ταυτοχρόνως επισημαίνει ότι δυστυχώς η αποτίμηση της μαρτυρίας όλων αυτών δεν είναι θετική. Τούτο δε συμβαίνει διότι η ορθόδοξη μαρτυρία πρέπει να είναι καθαρή, φανερή και πεπαρρησιασμένη. Η οφειλόμενη Ομολογία και υπεράσπιση της Πίστεώς μας, ιδιαιτέρως σε μία εποχή που η Ορθοδοξία κινδυνεύει και βάλλεται, όπως είναι η δική μας εποχή, δεν επιδέχεται ούτε γενικολογίες, ούτε αμφισημίες. Είναι σημείο των καιρών οι ορθόδοξοι να φοβούνται όχι τους πολεμίους αλλά τους Πατριάρχες των προκειμένου να εκφράσουν την Πίστη τους. Αν μπορούσε ένα κείμενο να προβληματίσει τους υπογράψαντες το Κείμενο της Διπλής Συνάξεως του Αγίου Όρους, αυτό είναι το παρόν άρθρο του κ. Αναγνώστου, ο οποίος τόλμησε και διετύπωσε τι ενδεχομένως θέλουν να πουν αλλά δεν τολμούν οι Αγιορείτες, αυτό δε που τελικά λένε όχι μόνο δεν συνιστά ομολογία αλλά αποκαλύπτει το σοβαρώτατο πρόβλημα αλλοιώσεως του φρονήματος καί πάντως του θάρρους τους να ομολογούν όπως οφείλουν την Πίστη που παρέλαβαν! Και πάλι συγχαρητήρια στον αρθρογράφο!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-16520429101552683002017-07-07T22:16:31.513+03:002017-07-07T22:16:31.513+03:00Θεωρῶ πολὺ ἰσορροπημένη καὶ σοβαρὴ τὴν ἀνάλυση τοῦ...Θεωρῶ πολὺ ἰσορροπημένη καὶ σοβαρὴ τὴν ἀνάλυση τοῦ Δ. Ἀναγνώστου.<br />Θεωρῶ ἐπίσης βέβαιο (ἢ ἔστω πολὺ πιθανόν), <br />ὅτι ἡ δημοσιευθείσα ἐν τέλει, ἐπίσημη τοποθέτηση τῆς Συνάξεως τῶν Μονῶν γιὰ τὸ Κολυμπάρι, ἀποτελεῖ "στρογγυλεμένη" ἐκδοχὴ ἑτέρου κειμένου θέσεων, ποὺ ὁ π. Βασίλειος ἀσφαλῶς θὰ εἶχε θέσει ὑπ᾽ ὄψιν τῶν ἐν Ἁγίῳ Ὄρει κι ὅτι ἐπ᾽αὐτοῦ προηγήθηκε πραγματικὴ διελκυστίνδα μεταξὺ τῶν "Ἡρακλέων τοῦ (πατριαρχικοῦ) Στέμματος" καὶ τῶν ἀκραιφνεστέρων περὶ τὰ δογματικά Ἡγουμένων, ὡς πρὸς τὴν τελικὴ διατύπωσή του<br />(τὶ θὰ μείνη καὶ τὶ θ᾽ ἀφαιρεθῆ ...).<br />Εἶναι στοιχειῶδες τὸ συμπέρασμα αὐτὸ γιὰ ὅποιον ξέρει νὰ διαβάζη κείμενα πίσω ἀπ᾽ τὶς γραμμὲς κι ὀρθῶς συμπεραίνει ὁ κ. Ἀναγνώστου ὅτι οὐσιαστικὰ τὸ Ἅγιον Ὄρος παίρνει δικριτικὰ ἀπόσταση ἀπ᾽ τὴν Σύναξη ἐκείνη τῶν Προκαθημένων, ὅτι τὴν σχετικοποιεῖ καὶ τὴν ἀποδομεῖ ἔμμεσα. <br /> <br />Ὁ συγκεκριμένος ἀνὴρ, ἄλλωστε (ὁ π. Βασίλειος Γοντικάκης), ἔχει δώσει δείγματα γραφῆς στὸ πρόσφατο παρελθόν. Δὲν χαρίζει κάστανα. Τὰ ξεχάσαμε αὐτά;<br /><br />Μὲ δύο ὑψηλῶν νοημάτων, εὐθέως καταγγελτικά, κείμενά του πρὸς τὴν Ἱ. Σύνοδό μας, εἶχε ἐπισημάνει στοὺς Δεσποτᾶδες τὸν κίνδυνο (ἀπ᾽τὰ προσχέδια ἤδη) τοῦ διαθρησκειακοῦ ἀχταρμὰ στὸ "νέο" μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Τὰ φυλάω ὡς λαμπρὰ δείγματα θεολογικοῦ λόγου. Μόλις βγῆκε ἀπὸ τὸ Ὄρος, τὰ πνευματικά του ἔκγονα (πράγματι δέ, θλιβερὰ ἀπόνερα τῆς Νεορθοδοξίας),οἱ θεολόγοι τοῦ "KAIΡOY", ἔπεσαν πάνω του καὶ τοῦ ἄσκησαν δύο φορὲς ἀφόρητο bullying (μία φορὰ στὴν Θεσσαλονίκη καὶ μία στὴν Κρήτη), ἀπαιτῶντας του φορτικὰ ν᾽ ἀνακαλέση τὶς ἐκτιμήσεις του γιὰ τὸ "σπουδαῖο ἔργο" ποὺ συνέτασσαν. Τοῦ εἶπαν, μάλιστα, ὅτι διαπράττει "παιδοκτονία" (!!) μὲ τὴν πεπαρρησιασμένη τοποθέτησή του.<br />Δὲν ἐνέδωσε. <br />Μετὰ τὸ πρῶτο bullying συνέταξε κι ἔστειλε καὶ τὸ δεύτερο, ἐκτενέστερο κείμενό του. <br /><br /><br />Ὄλα τοῦτα εἶναι γνωστὰ ἀπ᾽τὸ Διαδίκτυο, σχολιάσθηκαν, κουτσομπολεύτηκαν καὶ πάντως γνωστοποιήθηκαν.Ὁ βουλόμενος ἀναζητείτω. <br /><br />Ἂς εἴμαστε, λοιπόν, περισσότερο προσεκτικοί (γενικώτερα μιλάω) στὶς κρίσεις καὶ τὰ συμπεράσματά μας. Δὲν μποροῦμε νὰ προσεγγίζουμε ἰσοπεδωτικὰ τὰ πάντα!<br /><br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-44738792260308132832017-07-07T12:08:12.399+03:002017-07-07T12:08:12.399+03:00Πιο πονηρο κειμενο δεν εχω διαβασει. Ο ανθρωπος ξε...Πιο πονηρο κειμενο δεν εχω διαβασει. Ο ανθρωπος ξεπερασε ολους τους οικουμενιστες κατα πολυ. Δαιμονικη υποκρισια. Κριμα που το χαψατε και το αναρτησατε. Κριμα και για το πλασμα του Θεου που εφτασε σε τετοια μετρα ψευδους.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-23996285908190413062017-07-07T11:18:20.472+03:002017-07-07T11:18:20.472+03:00Η ουσία είναι οτι αποδεχθηκαν οι 20 Ιερες Μονες το...Η ουσία είναι οτι αποδεχθηκαν οι 20 Ιερες Μονες το κειμενο του Γοντικακη. 4 εξ αυτων αντεδρασαν χωρις ομως να καταφερουν να εκφρασουν αυτη την αντιδραση τους στο κειμενο της διπλης συναξης. Η μια απο αυτες ειναι η Ιερά Μονή Κωνσταμωνιτου. Οι αλλες τρεις εν καιρω. Θα σας κραταω ενημερους.Anonymousnoreply@blogger.com