tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post5180773133586167422..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Κακά λόγια … ψεκασμένων ὑβριστῶν.aktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-4583962585395212152021-07-18T20:19:31.706+03:002021-07-18T20:19:31.706+03:00Μ' αυτά και με τ' άλλα, δε βλέπω να σχολία...Μ' αυτά και με τ' άλλα, δε βλέπω να σχολίασε κανείς αυτό το αμίμητο, το "θυσία ενέσεως". Γελούσα κάνα τέταρτο όταν το διάβασα. Καμιά μέρα θα το θυμηθώ στην εκκλησία που θα ακούσω το "θυσία αινέσεως", θα με πιάσουν τα γέλια και θα φταις εσύ, κύριε Τζανάκη, στο λέω να το ξέρεις!!!<br /><br />Έχεις κάτι από το τάλαντο του Σουρή ή του Πτωχοπρόδρομου, που κι αυτός ο Πτωχοπρόδρομος ποιος ξέρει τι θα άκουσε, αφού ένα από τα αγαπημένο του θέματα ήταν τα βάσανα του νεαρού δόκιμου στα χέρια του χοντρού και βολεμένου ηγούμενου. Ποιος ξέρει τι θα του έσουρναν οι χοντροί και βολεμένοι ηγούμενοι της εποχής του και όσοι κρέμονταν εκστατικοί από τα χείλη τους.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-54927914726673891472021-07-16T10:07:38.413+03:002021-07-16T10:07:38.413+03:00Προς Ορφέα
Εσύ που πιάνεσαι από τις λέξεις και πα...Προς Ορφέα<br /><br />Εσύ που πιάνεσαι από τις λέξεις και παρακάμπτεις την ουσία, γιατί σε χριστιανικό ιστολόγιο χρησιμοποιείς ειδωλολατρικό ψευδώνυμο; Και λέγω ψευδώνυμο γιατί και τον Ορέστη τον θεωρείς ψευδώνυμο και το βάζεις σε εισαγωγικά..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-56259310477063063892021-07-16T08:33:15.999+03:002021-07-16T08:33:15.999+03:00Προς Ανώνυμον 16/07/2021
Έχετε δίκαιο και όντως ο...Προς Ανώνυμον 16/07/2021<br /><br />Έχετε δίκαιο και όντως οφείλω να διευκρινίσω πως "τα ιερά και τα όσια μου" δεν περιλαμβάνουν μάσκες και εμβόλια.<br /><br />Θεωρώ ωστόσο ιερό και όσιο το δικαίωμα μου να κάνω χρήση και των δύο, εάν εγώ το κρίνω, χωρίς χλευαστικά να με περιμένουν στην γωνία (εν χριστώ αδελφοί!) αρθρογράφοι καταδυκνίοντας μου είτε δουλικότητα είτε αφέλεια είτε κάτι άλλο χειρότερο (στα οποία σαφώς παραπέμπουν οι διαστρεβλώμένες παραθέσεις των άνω εννοιών)<br /><br />Επιτέλους, τον κάθε φόβο τον νικά η αγάπη και όχι η ειρωνία.<br />Και στην δεύτερη το έχουν ρίξει πολλοί της Εκκλησίας.<br />Συγνώμη για το ύφος και χαίρετε.-Ορφέαςhttps://www.blogger.com/profile/04953496115439538768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-55046589468520602662021-07-16T01:57:00.176+03:002021-07-16T01:57:00.176+03:00Το μπόλι δεν είναι αργκό πεζοδρομίου, ούτε λέξη πο...Το μπόλι δεν είναι αργκό πεζοδρομίου, ούτε λέξη που την εισήγαγε ο Τζανάκης. Όταν ο σκάνταλος ο αδερφός μου πιτσιρικάς έγλυφε το πάτωμα, κι αφού η συγχωρεμένη η μάνα μου τον μάλωνε μια δυο τρεις, στο τέλος έλεγε "τι να τον κάνω, να τον δέσω, άστον, ας μπολιάζεται και με μικρόβια". Εκτός αν πρέπει να υποθέσω, με βάση τα κριτήρια του "Ορφέα", ότι η μάνα μου ήτανε του πεζοδρομίου.<br /><br />Μου κάνει εντύπωση, όμως, και δεν μπορώ να μην το πω, ότι ενοχληθήκατε ακριβώς με τις κωμικές εκφράσεις για τις μάσκες και τα εμβόλια. Για αυτά τα δύο, όχι για τίποτα άλλο! Ειλικρινά δίνετε την εντύπωση ότι αντιδράτε γιατί σας έθιξαν τα ιερά και τα όσια!<br /><br />Τέλος πάντων, οι πατέρες μας ναι, έγραφαν πολύ πιο κοντά σ' αυτό που κάποιοι του καρτιέ λατέν θέλετε να λέτε "αργκό πεζοδρομίου". Δεν σας λέω τι έγραψε ο Νικήτας Χωνιάτης στον επικήδειο της Άννας Κομνηνής γιατί θα αλλάξετε τριάντα χρώματα. Σκεφτείτε όμως ότι ο Αριστοφάνης μας σώθηκε χάρη σε αντιγραφείς μοναχούς. Δεν τον απέρριψαν τα μοναστήρια, ούτε αυτόν τούτο τον παροιμοιώδη Αριστοφάνη.<br /><br />Εν πάση περιπτώσει, δεν είναι δα όλο το πρόβλημα της ανθρωπότητας, της Ελλάδας ούτε της Εκκλησίας η επιλογή λέξεων του Τζανάκη.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-50238447325129664362021-07-15T23:52:24.012+03:002021-07-15T23:52:24.012+03:00Εύγε. Εξαιρετικό!Εύγε. Εξαιρετικό!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-23199204889509830092021-07-15T19:25:53.774+03:002021-07-15T19:25:53.774+03:00Αν το μάτι σας δεν γυαλιζει δεν είστε αποδέκτης κ...Αν το μάτι σας δεν γυαλιζει δεν είστε αποδέκτης καμίας χολής και μην ανησυχείτε είτε έχετε "μουροπανο" είτε όχι. Ορφέαςhttps://www.blogger.com/profile/04953496115439538768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-91992269057654597242021-07-15T17:37:25.639+03:002021-07-15T17:37:25.639+03:00Στον κύριο Τζανάκη οφείλομεν χάριτας. Για όλα τα κ...Στον κύριο Τζανάκη οφείλομεν χάριτας. Για όλα τα κείμενά του που από το Κολυμπάρι και εντεύθεν έχει δημοσιεύσει. Με παρρησία, τουτέστι επώνυμα, ενίοτε και με κρητική κουζουλάδα που χρειάζεται κι αυτή σε εποχές άχρωμες και νερόβραστες.<br />Έτσι κι αλλιώς έχει ειπωθεί και ο λόγος δεν παίρνεται πίσω: αν σιωπήσομεν ημείς, θα βοήσουν οι πέτρες. Τί ήθελε να πει; πώς μιλάνε οι πέτρες; ακαταλαβίστικα πράγματα... Μιλάνε με λέξεις που σε χτυπανε στο κεφάλι και βλέπεις τον ουρανό σφοντύλι.<br />Και οι μεν λέξεις μπορεί πράγματι να μεταβάλλουν την έννοιά τους στην ιστορική διαδρομή μιας γλώσσας, αλλά ποτέ δεν χάνεται η ταυτότητα του πυρήνα της έννοιας που μεταφέρουν. Μια τέτοια λέξη είναι η περι ης ο λόγος, δια πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν, και μια άλλη η αγιάσας, κλάσας, που πάλι βάζει σε δοκιμασία τον ευσεβισμό πολλών. <br />Κάθε λαός, έχοντας κατά βάθος συναίσθηση των μειονεκτημάτων του, έχει μια, ας την πούμε, εθνική βρισιά. Οι Γερμανοί λ.χ. έχουν το Schwein, γουρούνι, κάτι ξέρουν και το λένε. Εμείς έχουμε το περίφημο μαλ@κας, πάλι κάτι ξέρουμε, αλλά όχι με αναφορά τον αυνανισμό, αλλά την ψυχική - βουλητική μαλακία που στ' αλήθεια είναι η μάστιγα από την οποία οφείλει ο καθενας και όλοι μαζί να ξεφύγουμε.<br />Νίκος Διάκοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-56510963125503838892021-07-15T15:36:00.585+03:002021-07-15T15:36:00.585+03:00Μικρότερο το κρίμα οι βρισιές, παρά η χολή που βγά...Μικρότερο το κρίμα οι βρισιές, παρά η χολή που βγάζεις...Βασίλειος Παπασπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/05313638238269993041noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-54278349014474424402021-07-15T15:03:00.256+03:002021-07-15T15:03:00.256+03:00Προς Ορφέα:ξεκίνησες καλά και μετά τα έκανες μαντά...Προς Ορφέα:ξεκίνησες καλά και μετά τα έκανες μαντάρα...<br />Αντί να μείνεις στη γλωσσική αστοχία προχώρησες πολύ... <br />Πάρα πολύ... Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-11384914118242128682021-07-15T13:41:51.761+03:002021-07-15T13:41:51.761+03:00*Οι αγαπητοί σας πατέρες χρησιμοποιούσαν σκληρή γλ...<br />*Οι αγαπητοί σας πατέρες χρησιμοποιούσαν σκληρή γλώσσα, ενίοτε, ποτέ όμως χυδαία.<br />*Δεν είναι θέμα μόνον της έννοιας μίας λέξης (η οποία έννοια, ΠΡΟΦΑΝΏΣ έχει αλλάξει κατά πολύ μέσα στους -απατεώνες-αιώνες). <br />Είναι κυρίως θέμα ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ και ΣΕΒΑΣΜΟΥ του γραπτού και του χώρου.<br />Έτσι, και η πολυαγαπημένη σας λέξη «μουρόπανα», εκτός του ότι επίσης παραπέμπει σε χυδαιοτάτης υφής υπογάστριο παρ-ηχόντα συνειρμό, δείχνει μία διάθεση υιοθέτησης αργκό πεζοδρομίου (όπως φυσικά και το αγαπημένο σας «μπόλι»). <br />Αυτή η αργκό, τίποτε άλλο δεν προσθέτει παρά χαιδεύει τα μάτια εκείνων που ούτως ή αλλέως αρέσκονται σε μία ψευτο- νταλγκαδιασμένη, και οπαδικής υφής όψιμη οργή του καναπέ σε στυλ «χώστα μεγάλε». <br />Να το πώ λιανά: Η θειά μου φορεί το «μουρόπανο» της και παραμένει γλυκύτατη. <br />Γιατί τα μάτια της δεν έχουν αλλάξει στο ελάχιστο. <br />Δεν την φοβάμαι την θειά μου, που φοβάται.<br />Φοβάμαι τους ξεσκούφωτους όψιμους ορθοδοξο-πατέρες που βγάλαν πάλι δήθεν τα λάβαρα.<br />Το μάτι τους, σε αντίθεση με της θειάς μου, γυαλίζει. <br />(παρακαλώ, εάν κρίνετε την μορφή του σχολίου ευγενικότερη από κάποια κείμενα που φιλοξενούνται εδώ, να δημοσιευθεί)<br />(ουδεμία σχέση με τον άνω "Ορέστη")<br />Ορφέαςhttps://www.blogger.com/profile/04953496115439538768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-70215125569387296792021-07-15T08:26:37.873+03:002021-07-15T08:26:37.873+03:00Πολύ σωστή η παρατήρηση του Ορέστη.
Πολύ σωστή η παρατήρηση του Ορέστη.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-11782728279750718922021-07-14T22:07:48.634+03:002021-07-14T22:07:48.634+03:00Θα είχε δίκαιο ο κ. Τζανάκης στις δικαιολογίες των...Θα είχε δίκαιο ο κ. Τζανάκης στις δικαιολογίες των κακών εκφράσεων του, αν η σημασία των λέξων τότε στην εποχή του ι. Χρυσοστόμου και στην δική μας΄, ήταν η ίδια. Τώρα που έχουν διαφορετική έννοια, [εκχυδαϊσμένη έννοια έχουν οι λέξεις που ανάφερε] δεν μπορεί να επικαλεστεί την δικαιολογία ότι και ο ι. Χρυσόστομος χρησιμοποιεί τις ίδιες λέξεις.<br /><br />ΟρέστηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-63329607182253593682021-07-14T18:28:25.727+03:002021-07-14T18:28:25.727+03:00Φωτισμένα λόγια Εύγε Αδελφέ!!! ευχαριστούμεΦωτισμένα λόγια Εύγε Αδελφέ!!! ευχαριστούμεhpt300@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/17608188653402602912noreply@blogger.com