tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post3541910440177539387..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Ο Τελευταίος Πειρασμός του Καζαντζάκη aktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-10955783935659986812017-05-04T18:15:40.428+03:002017-05-04T18:15:40.428+03:00Συγγνώμη, η σωστή λέξη είναι "Σοπενχάουερ&qu...Συγγνώμη, η σωστή λέξη είναι "Σοπενχάουερ" (την είχα γράψει λάθος).Μαρία Π.https://www.blogger.com/profile/08757093320674713532noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-36728324802894122802017-05-04T07:58:54.774+03:002017-05-04T07:58:54.774+03:00O Kαζαντζάκης μπορεί να χαρακτηριστεί μια τραγική ...O Kαζαντζάκης μπορεί να χαρακτηριστεί μια τραγική περίπτωση ανθρώπου γιατί δεν είναι ο κλασικός "αρνητής", ο άθεος ή αλλόθρησκος που μισεί τον Κύριο, παρόλο που ίσως είναι ακόμα πιο επικίνδυνος για την αλήθεια από αυτούς. Η Άγια Μορφή του Κυρίου τον "καταδίωκε" πάντα, και σε όλα τα βιβλία του περιστρέφεται γύρω από το Πρόσωπό Του, βγάζοντας μια "αγωνία" ως προς την προσέγγισή Του.Δυστυχώς όμως, καθώς είχε ενστερνιστεί τις θεωρίες κυρίως του Νίτσε [και Σοπερχάουερ και άλλων φιλοσόφων], έγινε όχι μόνο αιρετικός αλλά και βλάσφημος, αποδίδοντας στον Κύριο πειρασμούς που δεν είχε, θεωρώντας μάλιστα ότι του προσδίδει αξία [αφού κατάφερε τελικά να τους νικήσει].<br /> Τα βιβλία του για όποιον δεν γνωρίζει πολλά πράγματα είναι όντως επικίνδυνα. Διαστρέφεται η αλήθεια, με το πρόσχημα της υπέρβασης της "πνευματικής ιδιοτέλειας". Εξ ου και το γνωστό: "Δεν φοβάμαι τίποτα (την κόλαση), δεν ελπίζω τίποτα (τον παράδεισο) είμαι ελεύθερος".<br />Σαφώς έπαιξε μεγάλο ρόλο στην "οπτική του" το κακέκτυπο χριστιανισμού της Δύσης στην οποία έζησε.<br />Η αγωνία πάντως που βγάζει, δείχνει ότι τον βασάνιζε η εύρεση της Αλήθειας. Δεν έχουμε όμως κάποια ένδειξη ότι έστω και την τελευταία στιγμή την αποδέχτηκε.<br />Στο βιβλίο "Ασκητική" περιγράφεται ουσιαστικά μια δική του "θρησκευτική" οπτική, υλιστική, όπου ο "θεός" είναι η ίδια η ζωή που εξελίσσεται από τις κατώτερες προς τις ανώτερες μορφές γεννιέται και πεθαίνει με τραγική "αξιοπρέπεια" και υπερηφάνια, και "χαίρεται" που "δεν υπάρχει ανταμοιβή για τίποτα". Μιλάμε για εωσφορικές θεωρίες, με επικάλυμμα "πνευματικής ανιδιοτέλειας" και ανωτερότητας.Μαρία Π.https://www.blogger.com/profile/08757093320674713532noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-34264841151332315142017-04-28T21:09:32.800+03:002017-04-28T21:09:32.800+03:00ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚ...ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-59477741191889477282017-04-28T12:37:10.869+03:002017-04-28T12:37:10.869+03:00Όσοι δικαιολογούν τον βλάσφημο Καζαντζάκη δείχνουν...Όσοι δικαιολογούν τον βλάσφημο Καζαντζάκη δείχνουν ότι συγγενεύουν στην ψυχή!<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-39905946901793357122017-04-27T22:54:47.774+03:002017-04-27T22:54:47.774+03:00Χρήστος, Ρέθυμνο
Ευχαριστούμε τον σεβασμιώτατο για...Χρήστος, Ρέθυμνο<br />Ευχαριστούμε τον σεβασμιώτατο για το άρθρο.<br />Εδώ στην Κρήτη βέβαια, πρέπει να ομολογήσουμε ότι τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο γίνεται προσπάθεια από θεολογικούς και εκκλησιαστικούς κύκλους να αρθεί από τη συνείδηση του κόσμου το αρνητικό «πρόσημο» για τη θρησκευτικότητα του Καζαντζάκη (κάτι πάντως που βρίσκει ιδιαίτερα πρόσφορο έδαφος στον τοπικισμό των Κρητικών), αλλά και επιχειρείται να παρουσιαστεί αυτή η θρησκευτικότητα ως «αληθινά χριστιανική»• ο δε Καζαντζάκης ως «ένθεος συγγραφέας» έως και ...«υπέρμαχος της Ορθοδοξίας».<br />Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση (αντιγράφω από το άρθρο «Η Ορθοδοξία, το Φανάρι και ο Καζαντζάκης», Γ. Παπαθανασόπουλος) της κ. Μαρίας Χατζηαποστόλου η οποία στο βιβλίο της «Το πρόσωπο του Χριστού στο Νίκο Καζαντζάκη» γράφει: <br />«Ο Καζαντζάκης στο πνεύμα και στη σκέψη εκφράζεται ως χαλκηδόνιος, ως ένας κατεξοχήν ένθερμος εκφραστής του δόγματος της Χαλκηδόνας, ένας ανθρωπιστής που κυοφορεί μέσα του την αλήθεια της Ορθοδοξίας, καθώς το μήνυμά της, η αλήθεια της ζωής, διακηρύσσεται με πάθος από εκείνον μέσα από την καταξίωση του ανθρωπίνου σώματος, καταξίωση που συναντούμε μονάχα μέσα στην καρδιά της ορθόδοξης θεολογίας, η οποία μάχεται κατά του απάνθρωπου μονοφυσιτισμού» (σ. 167). <br />Ενώ ο κ. Ζορμπάς διευθυντής της ΟΑΚ (στην οποία το 2016 διεξήχθη συνέδριο με θέμα «Ορθοδοξία και λογοτεχνία» με αφιέρωση στον Καζαντζάκη) επισημαίνει ότι: <br />«Η λάθος θεώρηση του Καζαντζάκη οφείλεται σε όλους εκείνους που χαρακτηρίζονται από άγνοια(!) της Ορθόδοξης παράδοσης και κυρίως κινούνται από κακοπροαίρετα κίνητρα». <br />Οι δε χαρακτηρισμοί εναντίον των εχόντων διαφορετική άποψη, ενίοτε και τολμηροί. <br />Anonymousnoreply@blogger.com