tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post2120789310032477941..comments2024-03-27T22:38:13.804+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Ἀνατολικός Ὀρθόδοξος Μοναχισμός ἤ ἀσπόνδυλος νεο-μοναχισμός;aktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-24389123233410060692018-09-30T20:58:43.040+03:002018-09-30T20:58:43.040+03:00Ευχαριστούμε κατ αρχάς πάρα πολύ τον κ. Αναγνώστου...Ευχαριστούμε κατ αρχάς πάρα πολύ τον κ. Αναγνώστου για τον άρθρο αυτό, γιατί βάλει το δάκτυλο σε μια πληγή που όλο περισσότερο σαπίζει και μυρίζει. Αυτή η μετάλλαξή σέ "ἀσπόνδυλο νεο-μοναχισμό" είναι μάλλον το στόχο ακριβώς τον σημερινών επισκόπων και ηγουμένων, αφού επίσκοποι και ηγούμενοι σήμερα εκλέγουν κατά κανόνα μόνο άνθρωποι με τέτοια νοοτροπία, βάσει του γενικότερου στόχου της Νέας Τάξις Πραγμάτων, η όποια φοβάται πολύ την Ορθοδοξία και τον ομολογιακό ορθόδοξο μοναχισμό. <br /><br />Ο ιερομόναχος π. Σεραφείμ Ρόουζ της Πλατίνας ήδη στα χρόνια των 1970 είδε και είπε ότι μόνο στην έρημο, μακριά δηλαδή από την εκκλησιαστική διοίκηση, τους εκκλησιαστικούς διοικητές - αφού από αποστόλους και πατέρες σε αυτό κατάντησαν οι σημερινοί απόγονοι τους - θα μπορούσε στο μελλών να επιβιώσει ο αυθεντικός ορθόδοξος μοναχισμός. <br /><br />Δεν ήταν και το πρώτο στόχο των Πατέρων της Ερήμου του γ' και δ' αιώνα να φύγουν από τις αίρεσεις της εποχής των για να ζουν γνήσια το Ευαγγέλιο; Δεν χώρισαν την πνευματική ζωή από την πίστη και το δόγμα, αλλά την βίωσαν βαθιά μέσα σε αυτά, και δεν άντεχαν οι ερημίτες καμία αίρεση. βλ. λ.χ. τι έκανε ο Άγιος Αντώνιος ο Μέγας, τι έκαναν και οι Άγιοι Σάββας, Θεοδόσιος Κοινοβιάρχης και τόσοι άλλοι. <br />Ο ασπόνδυλoς νέο-μοναχισμός αντίθετα θα καταλήγει η σε κοινωφελή υπηρεσία η στο διαλογισμό ανατολικού τύπου, όπως έγινε στους παπικούς που πέταξαν προ πολλού την πίστη και το ορθό δόγμα στα άχρηστα.<br /><br /><br />Ειρηναία μοναχήnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-13741278170579266172018-09-30T15:24:21.887+03:002018-09-30T15:24:21.887+03:00Λίαν ορθώς ο συντάκτης του άρθρου μέμφεται την απο...Λίαν ορθώς ο συντάκτης του άρθρου μέμφεται την απουσία λόγου, προασπιστικού της πατρώας πίστεως, από της πλευράς των ομιλητών στα πλαίσια των εργασιών του προσφάτου μοναστικού εν Λευκάδι συνεδρίου. <br />Θα μου επιτρέψει όμως να διαφωνήσω μαζί του αναφορικώς προς τα υπ αυτού γραφέντα επί τη βάσει των οποίων "Ὅπως, λοιπόν, καλῶς ἐθίγησαν, ἀφορμῆς δοθείσης, κατά τή διάρκεια τοῦ ἐν λόγῳ Συνεδρίου, κάποια ζητήματα τά ὁποῖα ἔρχονται σέ ἀντίθεση μέ τήν Παράδοση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί εἰδικότερον τοῦ ὀρθοδόξου Μοναχισμοῦ, ὅπως ἡ προσπάθεια ὑπό τινῶν ὑπερασπίσεως τῆς ὑπάρξεως τρίτης τάξεως, πέραν τῶν ἐγγάμων Κληρικῶν καί τῶν ἱερομονάχων, δηλαδή ἐκείνης τῶν ἀγάμων ἐν τῶ κόσμῳ Κληρικῶν", γράφει ο συντάκτης του άρθρου.<br />Από πού και ως πού η ύπαρξη αγάμων κληρικών εν τω κόσμω, όπως π.χ. εκείνων που επανδρώνουν τις ορθόδοξες ιεραποστολικές αδελφότητες με την πανθομολογουμένως τεράστια θρησκευτική, εθνική και κοινωνική τους προσφορά "έρχεται σε αντίθεση με την παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας"; Πόθεν τεκμαίρεται κάτι τέτοιο;<br />"Η γένεσις των αδελφοτήτων ανάγεται εις την πολιάν αρχαιότητα της Εκκλησίας", σημειώνει ο διακεκριμένος κανονολόγος Νικόδημος Μίλας.<br />Έχω τη γνώμη ότι θα πρέπει να είμαστε περισσότερο προσεκτικοί εν προκειμένω.<br />Λ.Ν.Anonymousnoreply@blogger.com