tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post1186508674384861463..comments2024-03-29T15:11:44.896+02:00Comments on ΑΚΤΙΝΕΣ: Ἀρχαιοταξίτες…aktineshttp://www.blogger.com/profile/11969849422723438685noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-17639500938711231092021-10-12T14:07:41.676+03:002021-10-12T14:07:41.676+03:00Όποιος θέλει να αναβιώσει την αρχαία τάξη, ας ξεκι...Όποιος θέλει να αναβιώσει την αρχαία τάξη, ας ξεκινήσει πετώντας την αυτοκρατορική στολή των δεσποτάδων και μετά τα συζητάμε τα υπόλοιπα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-70388054813718415252021-10-11T20:11:39.032+03:002021-10-11T20:11:39.032+03:00Ναι, αλλά αυτό ούτως ή άλλως δεν το απορρίπτει ο α...Ναι, αλλά αυτό ούτως ή άλλως δεν το απορρίπτει ο αρθρογράφος. Εκείνο που απορρίπτει είναι ότι αυτό που ψάλλεται σήμερα είναι πραγματικά η Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου. Και επίσης τονίζει το λάθος να αναβιώνουμε την αρχαία τάξη που η Εκκλησία μας την ξεπέρασε και την κατάργησε πριν από πολλούς αιώνες. Στέκεται δε και στα κίνητρα εκείνων που την αναβιώνουν. Με πολύ ορθά συμπεράσματα οφείλουμε να ομολογήσουμε.Γιώργος Θεοχαρίδηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-12173355073201848542021-10-11T12:37:09.251+03:002021-10-11T12:37:09.251+03:00Μπορούμε, ωστόσο, να εξάγουμε από άλλες πηγές ότι ...Μπορούμε, ωστόσο, να εξάγουμε από άλλες πηγές ότι η μετάληψη που περιλάμβανε και τα δύο είδη –το Σώμα που δινόταν στο χέρι και το Αίμα που πινόταν από ΚΟΙΝΟ ποτήριο– ήταν ο κανόνας στη Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου...Μαρκοςhttps://www.blogger.com/profile/11572423539064476291noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-8281917779241158212021-10-10T22:13:27.881+03:002021-10-10T22:13:27.881+03:00(συνέχεια από το προηγούμενο,
με παράθεση σχολίου...(συνέχεια από το προηγούμενο, <br />με παράθεση σχολίου μου, <br />σε απολύτως συναφές ζήτημα, από Δεκ. 2020) <br /><br /><br />" ... Μπαίνω στὸν πειρασμὸ νὰ προσθέσω καὶ κάτι ἀκόμα : <br /><br />Τὸ γεγονός, ὅτι πυκνώνουν οἱ "προβληματισμοὶ" περὶ Θείας Μεταλήψεως μ᾽ ἕναν "ἐναλλακτικὸ" τρόπο, εἶναι ἀναμενόμενο.<br /><br />Ἔρχεται καὶ κολλάει ὡς φυσικὸ ἐπακόλουθο <br />στὴν μεγάλη ὑποχώρηση, στὴν «παραχώρηση ἐδάφους» πρὸς τὸν ἀντίπαλο, <br />ποὺ ἔκαναν τόσους μῆνες τώρα <br />τὸ ὀλιγοφρενὲς ἱερατεῖο,<br />οἱ «θεολόγοι» τῆς παρακμῆς, <br />ἀλλὰ καὶ τὸ πνευματικῶς κομφορμιστικό, γεροντοκρατούμενο καὶ φοβικὸ χριστεπώνυμο πλήρωμα,<br /><br />* μὲ τὸ ν᾽ ἀρνοῦνται ἔμπρακτα καὶ λεκτικὰ τὴν ἱερότητα τοῦ Ναοῦ καὶ τὴν ἐνοικοῦσα ἐν αὐτῷ Θεία Χάρι,<br />* μὲ τὸ ν᾽ ἀποφεύγουν (σὰν ἄλλοι Εἰκονομάχοι) τὸν ἀσπασμὸ τῶν εἰκόνων,<br />* μὲ τὸ νὰ φοροῦν μάσκες ἐν ὥρᾳ λατρείας,<br />* μὲ τὸ νὰ μὴ φιλοῦν τὸ χέρι τοῦ ἱερέως,<br />* μὲ τὸ νὰ διστάζουν νὰ πάρουν ἀντίδωρο ἀπὸ τὸ χέρι του,<br />* μὲ τὸ νὰ συμβουλεύουν ὡς ἀνωτέρω τὸ ποίμνιο<br /> e tutti quanti .... <br /><br />[Δὲν συζητῶ τὸ πρόδηλα ἀθεολόγητο καὶ αὐτῆς τῆς φοβικῆς, χλιαρῆς «παραχώρησης ἐδάφους» πρὸς τὸν ἀντίπαλο. Ἔχει τεκμηριωθεῖ διὰ μακρῶν. Δὲν μὲ ἀπασχολεῖ ἐν τούτοις ἡ στενὰ θεολογικὴ πτυχή] <br /><br />«Ἀπὸ τὴ θεία Κοινωνία, ὅμως», σοῦ λένε οἱ ἴδιοι αὐτοί, «δὲν κινδυνεύω. Ἔχω πίστη καὶ γι᾽ αὐτὸ βγάζω πρὸς στιγμὴν τὴν μάσκα καὶ μεταλαμβάνω».<br /><br />Φαντάζεται κανεὶς στ᾽ ἀλήθεια τοὺς μωαμεθανοὺς νὰ σοῦ λένε :<br /><br />«Δὲν θὰ φτάσω σὲ σημεῖο νὰ φάω χοιρινό, ἀσφαλῶς, ἀφοῦ μοῦ τὸ ἀπαγορεύει ἡ θρησκεία μου. Θὰ ἦταν ἄρνηση τοῦ Προφήτη κάτι τέτοιο. Ἀλλὰ γιὰ χάρη τῆς ὑγιεινῆς θὰ κάνω τὴν ὑποχώρηση νὰ πλυθῶ μὲ σαπούνι μὴ πιστοποιημένο ὡς χαλάλ, ποὺ δὲν περιέχει δηλαδὴ ἔλαια ἀπὸ χοιρινὸ λίπος ὡς πρώτη ὕλη» ?<br /><br />Κανεὶς σχεδὸν μουσουλμάνος δὲν θά ᾽κανε τέτοια ὑποχώρηση!<br />Σὲ ἀντίθεση μὲ ᾽μᾶς!<br /><br />Γι᾽ αὐτὸ καὶ θὰ κατακτήσουν τὸν κόσμο! <br /><br />Τὰ «ξεφυσίδια», ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ τοῦ 21ου μ. Χ αἰῶνος, μόνο γιὰ τσιλιπουρδίσματα τύπου «Σύναξης» καὶ Γιανναρισμῶν καὶ λειτουργικῶν μεταρρυθμίσεων εἴμαστε ἱκανοί. <br /><br />Ἀλλὰ κι αὐτὸ προβλεπτό :<br /><br />Δόθηκε, λέει (Ἀποκ. 13, 7), στὸ Θηρίο «πόλεμον ποιῆσαι μετὰ τῶν ἁγίων καὶ νικῆσαι αὐτούς» … "<br /><br />John PapadopoulosAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6265776774987046605.post-89771681455430070752021-10-10T22:11:07.790+03:002021-10-10T22:11:07.790+03:00Έγραφα τον Δεκέμβριο του 2020 τα εξής σε ένα άλλο ...Έγραφα τον Δεκέμβριο του 2020 τα εξής σε ένα άλλο σοβαρό ιστολόγιο, <br /><br />επ' αφορμή "προτάσεων" του Θανάση Παπαθανασίου στην "Σύναξη" για (ξανα-μανά) "λειτουργικές" εν όψει του κορωνοϊού "μεταρρυθμίσεις" : <br /><br /><br />" Μᾶλλον ἰσχύει <br />(Ἡ μετάληψη, δηλ., ἀπὸ κοινὸ ποτήριο κατὰ τοὺς πρωτοχριστιανικοὺς χρόνους.<br />Ὅπως ἀκριβῶς τὸ πράττουν σήμερα οἱ ἱερεῖς, μέσα στὸ Ἱ. Βῆμα : πίνουν ἀπὸ τὸ δισκοπότηρο καὶ παραλαμβάνουν μερίδα καθαγιασμένου, ΜΗ ἐμβαπτισμένου Ἄρτου, στὴν παλάμη). <br />Θεολογικά, μάλιστα, φαίνεται ὅτι ἀποτελεῖ/-οῦσε essentiale τὸ κοινὸ ποτήριο. Ἀπ᾽ αὐτὸ ἀσφαλῶς κάτι διασώζει ἡ μετάληψη μὲ τὴν λαβίδα, καθιερωμένη ἐπὶ μία χιλιετία καὶ πλέον.<br /><br />Ἐκεῖνο ποὺ εἰσηγοῦνται, ἀσκῶντας ἀφόρητη πίεση στοὺς Ἐπισκόπους, <br />οἱ μοντέρνοι, ἀθεόφοβοι θεολόγοι - «κοπέλια» του πολιτικοδημοσιογραφικοῦ συμπλέγματος, βαίνει πολὺ πέραν αὐτῶν τῶν δύο πρακτικῶν μεταλήψεως. Εἰσηγοῦνται, ν᾽ ἀποτίθεται ἐμβαπτισμένος ὁ καθηγιασμένος ἄρτος στὴν παλάμη τῶν πιστῶν. Διότι κατ᾽ αὐτὸν τὸν τρόπο, horribile dictu, "δὲν θὰ μεταδίδεται ὁ κορωνοϊὸς" ἢ -ἔστω- "θὰ συγκαταβῆ ἡ Ἐκκλησία στὴν ἀδυναμία τῶν ὀλιγοπίστων" (κι ἄλλα τέτοια ἐπεξευρήματα, ποὺ τολμοῦν ν᾽ ἀρθρώνονται καὶ ποὺ τὰ διαβάζουμε μὲ καταιγιστικὴ πυκνότητα, ὅσο περνοῦν οἱ μῆνες ...).<br /><br />Ἀκόμα, ὅμως, κι ἂν μιὰ τέτοια πρακτικὴ ἐμαρτυρεῖτο ἱστορικῶς, οἱ Σύνοδοι σὲ τοῦτο τὸ ἀδήριτο hic et nunc δὲν πρέπει νὰ κάνουν πίσω μὲ κανένα τρόπο στὴν χρήση τῆς λαβίδος.<br />Βρίσκονται / βρισκόμαστε ὑπὸ πολυβολισμό. <br />Δαιμονισμένο καὶ δαιμονοκίνητο. <br /><br />Κάτι ἄλλο, χειρότερο θὰ μᾶς ζητηθῆ ἀμέσως μετά, ἂν ἀπὸ φόβο σπεύσουμε νὰ ὑποχωρήσουμε σ᾽ αὐτό ["Οἷς εἰ ξυγχωρήσετε, καὶ ἄλλον τι μεῖζον εὐθὺς ἐπιταχθήσεσθε ὡς φόβῳ καὶ τοῦτο ὑπακούσοντες", ποὺ λέει κι ὁ Θουκυδίδης ...]. Γιὰ νὰ μὴ θέσουμε τὸ ζήτημα, πόσο μεγάλη, αὐταπόδεικτη νόθευση τοῦ ὀρθοδόξου δόγματος θὰ συνιστοῦσε ἡ ἀποδοχὴ μιᾶς τέτοιας λειτουργικῆς πρακτικῆς, οἱ θεολογικές της προκείμενες, μὰ καὶ ἡ ἴδια ἡ συγκυρία τῆς ἐπιβολῆς της. <br />Καί, φυσικά, τὶ κίνδυνο περαιτέρω σχισμάτων ἐγκυμονοῦν ὅλ᾽ αὐτά. <br /><br />Ἐξυπακούεται, <br />ὅτι ἐν ὅσῳ ἀσκεῖται τέτοια μηντιο-πολιτικὴ πίεση στὴν Ἐκκλησία,<br />ἂν ὄχι καὶ κανονικὸς διωγμὸς ποὺ θυμίζει Λουνατσάρσκυ καὶ Σοβιετία,<br />εἶναι ἁπλᾶ ΗΛΙΘΙΟΣ ὅποιος κληρικὸς τελεῖ σήμερα τὴν "ἀρχαιοπρεπῆ" Λειτουργία ποὺ ἀποδίδεται στὸν ἅγιο Ἰάκωβο τὸν Ἀδελφόθεο, διολισθαίνοντας χαζοχαρούμενα στὴν ὑποστροφὴ πρὸς μιὰ δῆθεν "πρωτοχριστιανικότητα", ὑποστροφὴ ἐντελῶς ἄκαιρη, παράταιρη καὶ ἔνοχη σὲ τούτην ἐδῶ τὴν ἠλεκτρισμένη συγκυρία. <br /><br />Ἐμεῖς,<br />* μένουμε στέρεα «γατζωμένοι» στὴ θ. Λειτουργία ποὺ ἔχει βγεῖ ἀπὸ τὸ ἴδιο τὸ ἁγιασμένο χέρι τοῦ Χρυσοστόμου (ὅπως τὸ ἀπέδειξε ἀδιαμφισβήτητα πλέον καὶ ἡ πρόσφατη φιλολογικὴ κριτική), <br />* μποϋκοττάρουμε συνειδητὰ τὶς ἄλλες λειτουργικὲς πρακτικὲς («κουταλάκια», λειτουργίες «τοῦ ἁγίου Ἰακώβου» κττ) καὶ <br />* δὲν παραχωροῦμε σπιθαμὴ «ἐδάφους» οὔτε στὸν ἐξωτερικὸ ἐχθρό, τοὺς σανιταριστὲς καὶ τὸ πολιτικοδημοσιογραφικὸ σύμπλεγμα οὔτε στὴν πεμπτοφαλαγγίτικη, «θεολογική», τάχα μου, διανόηση." <br /><br />[στὴν ὁποίαν καὶ ἀναφερόταν ἡ τότε (Δεκ. 2020) ἀνάρτηση]. <br /><br /><br />(συνεχίζεται) <br /><br /> John Papadopoulos<br /><br /><br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.com