31 Αυγ 2013

Η περίπτωση της Συρίας: μια γεωπολιτική ανατροπή



Η περίπτωση της Συρίας: μια γεωπολιτική ανατροπή
Δρ. Ιωάννης Παρίσης, Υποστράτηγος ε.α. Δρ Πολιτικής Επιστήμης
(Διεθνών Σχέσεων)
Αυτό που κατ’ ευφημισμό μάλλον απεκλήθη «Αραβική άνοιξη», εξελίχθηκε στη Συρία κατά τρόπο τελείως  διαφορετικό από τις άλλες αραβικές χώρες. Μάλλον δεν υπήρξε καθόλου «άνοιξη», αλλά η χώρα πέρασε κατευθείαν σε έναν βαρύ «χειμώνα». Τα αντικρουόμενα συμφέροντα της ΕΕ και των ΗΠΑ με εκείνα της Ρωσίας και της Κίνας δεν επέτρεψαν την οποιαδήποτε δυναμική παρέμβαση των Ηνωμένων Εθνών. Τα πράγματα περιπλέχθηκαν ακόμη περισσότερο εξαιτίας της υποστήριξης που παρέχει το Ιράν προς το καθεστώς Άσαντ, που οφείλεται, φαινομενικά τουλάχιστον, στο κοινό σιιτικό δόγμα-άξονα. Αυτό προκαλεί ανησυχίες στο Ισραήλ, ενώ ενδιαφέρον, για τα δικά τους διαφορετικά συμφέροντα, προβάλλουν η Τουρκία και η Σαουδική Αραβία.

«Οι Χριστιανοί είναι οι πραγματικοί χαμένοι της Συρίας»



Όποιος κι αν κερδίσει τον πόλεμο, τελικά οι Χριστιανοί είναι αυτοί που αποδεκατίζονται, γράφει το Spectator.
Η αμείλικτη δίωξη των οπαδών του Χριστού βλέπεται στα Ευαγγέλια. Τα βάσανα παρουσιάζονται ως η πορεία προς το θρίαμβο. Η παγκόσμια κατάσταση σήμερα μοιάζει πολύ με αυτή την εικόνα. Τα τρία τέταρτα των 2,2 δις χριστιανών στον κόσμο σήμερα ζουν εκτός της ανεκτικής, σε μεγάλο βαθμό, Δύσης. Ταυτόχρονα, το Φόρουμ Pew για τη Θρησκεία και τη Δημόσια Ζωή αναφέρει ότι οι Χριστιανοί υπομένουν τις περισσότερες διώξεις από οποιαδήποτε άλλη θρησκευτική ομάδα.

Κυριακὴ-Γ΄-Ματθαίου.«Σὲ συμβουλεύω ν᾿ ἀγοράσῃς κολλύριο».( +Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)



«Σὲ συμβουλεύω ν ἀγοράσῃς κολλύριο!» (Ἀπ. 3,18)
«Ὁ λύχνος τοῦ σώματός ἐστιν ὁ ὀφθαλμός · ἐὰν οὖν ὁ ὀφθαλμός σου ἁπλοῦς ᾖ, ὅλον τὸ σῶμά σου φωτεινὸν ἔσται » (Ματθ. 6,22)
Ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἕνα ἐξαιρετικὸ δῶρο, μία ἀκτίνα τοῦ πανσόφου Δημιουργοῦ. Δίνει στὸν ἄνθρωπο τὴ δυνατότητα νὰ ἐκπληρώσῃ τὴν ἀρχικὴ ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ «Πληρώσατε τὴν γῆν καὶ κατακυριεύσατε αὐτῆς» (Γέν. 1,28) . Καὶ πράγματι, ὁ ἄνθρωπος κυριαρχεῖ ὅλο καὶ πιὸ βαθειὰ πάνω στὴ φύσι· παρουσιάζει τέτοιες κατακτήσεις πού, ἂντὶς ἔβλεπαν οἱ ἄνθρωποι τῆς ἐποχῆς τοῦ λίθου θὰ ἔλεγαν κατάπληκτοι· «Ἐσεῖς εἶστε μικροὶ θεοί!».
«Ἐγὼ εἶπα· θεοί ἐστε καὶ υἱοὶ Ὑψίστου πάντες»(Ψαλμ. 81,6). Θεὸς ὁ ἄνθρωπος! Ἀλλ᾿ αἴφνης –ἀλλοίμονο!–ἡ σκηνὴ ἀλλάζει· βλέπουμε τὸν ἄνθρωπο νὰ φτάνῃ σὲ ἀδιέξοδο. Μόλις ἀφήνει τὰ ἐπιστημονικὰ ἐργαστήρια κι ἀρχίζει νὰ ἐξετάζῃ ὄχι πλέον τὶς σχέσεις τῶν μορίων τῆς ὕλης, ἀλλὰ τὶς σχέσεις τῶν ἀνθρώπων μεταξύ τους,τότε χάνει τὸ φῶς του, βυθίζεται σὲ σκοτάδι, συγκρούεται μὲ τοὺς ἄλλους.

Αποστολικό Ανάγνωσμα Κυριακής Ι' Ματθαίου



(Α΄ Τιμ. β΄, 1 -7)
Σήμερα πρώτη Σεπτεμβρίου, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, εἶναι ἡ ἀρχή τοῦ νέου Ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους, ἡ ἀρχή τῆς Ἰνδίκτου, ὅπως σημειώνει τό Ἐκκλησιαστικό ἡμερολόγιο. Τά τροπάρια πού ψάλλονται στήν Ἐκκλησία μας σήμερα εἶναι σχετικά μέ τήν ἀρχή τοῦ νέου ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους καί τήν ἐπίκληση στό Θεό νά εὐλογήση τόν «νέον ἐνιαυτόν» τῆς χρηστότητός Του.
Ὁ ἱερός ὑμνῳδός, μέ ἀφορμή τό νέο χρόνο, ἀνάγεται στήν ἀρχή τῆς δημιουργίας τοῦ κόσμου καί ἔρχεται νά ὑμνήση τόν Χριστό σάν τόν προαιώνιο Λόγο τοῦ Πατρός, ὁ ὁποῖος τήν σύμπασα κτίσι ἐδημιούργησε, «παραγαγών ἐκ μή ὄντων εἰς τό εἶναι» καί νά Τόν παρακαλέση νά εὐλογήση καί τή νέα χρονική περίοδο, τήν ὁποία βλέπει ὡς ἔκφραση τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ στόν ἄνθρωπο.

Σκέψεις στο Ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής της Ινδίκτου



Απόστολος: Α΄ Τιμοθ. Β΄ 1-7
Ευαγγέλιο: Λουκά Δ΄16-22
 Από σήμερα, αγαπητοί μου αδελφοί, πρώτη Σεμπτεμβρίου, αρχίζει το εκκλησιαστικό έτος, η Πρωτοχρονιά, δηλαδή, κατά την εκκλησιαστική τάξη. Γι’ αυτό και η Εκκλησία μας, κατά τη σημερινή Θεία Λειτουργία, διαβάζει το μέρος εκείνο του Ιερού Ευαγγελίου, στο οποίο αναφέρεται σε περίληψη το σωτήριο για το ανθρώπινο γένος, έργο του Σωτήρος Χριστού, που άρχισε από την ημέρα που ήλθε στη γη και θα διαρκέσει μέχρι την Δευτέρα Παρουσία Του. Όλη αυτή η περίοδος, χαρακτηρίζεται από τον Προφήτη Ησαΐα, «ως ενιαυτός Κυρίου δεκτός» (Ησ. ΞΑ΄,2). Δηλαδή χαρακτηρίζεται σαν ένα νέο, μεγάλο, μακρύ σε διάρκεια αιώνιο έτος, που εκδηλώνεται πλήρης, τέλεια και αμέριστη η ευσπλαχνία του Θεού προς τους αμαρτωλούς ανθρώπους και προσφέρεται η Θεία Χάρη του Κυρίου, προς μετάνοια και σωτηρία.

30 Αυγ 2013

Ο ελληνορθόδοξος κόσμος στη Συρία στη δίνη των σφαγών

Ο ελληνορθόδοξος κόσμος στη Συρία στη δίνη των σφαγών
ΠΡΟΛΟΓΟΣ: Μεταξύ σφύρας και άκμονος βρίσκονται οι Χριστιανοί στη Συρία και ειδικότερα οι Ελληνοχριστιανοί, που αποτελούν τη μεγάλη τους πλειονοψηφία. Είναι ενδεικτικό ότι όλο αυτόν τον καιρό της πολύμηνης αιματηρής εξέγερσης κατά του καθεστώτος του Προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ το Πατριαρχείο της Αντιοχείας, έχει μεταφέρει σημαντικές δραστηριότητες του από τη Δαμασκό στον Λίβανο. Ας δούμε συνοπτικά την Ιστορία αυτού του 'άγνωστου” στους Νεοέλλην ες Πατριαρχείου.

π. Συμεών Κραγιόπουλος: Ομιλία εις την "Αρχήν της Ινδίκτου" (1η Σεπτεμβρίου)



Όπως γνωρίζετε, καθώς το έχουμε πει άλλα χρόνια, την 1η Σεπτεμβρίου αρχίζει το εκκλησιαστικό έτος. Δηλαδή από εκκλησιαστικής απόψεως την 1η Σεπτεμβρίου έχουμε πρωτοχρονιά. Απλώς τώρα σας το θυμίζω αυτό και εύχομαι όλοι, καθώς μπαίνουμε στη νέα εκκλησιαστική χρονιά, να βάλουμε μια αρχή αλλά αρχή αληθινή.
Μία προφητεία
Θα αναφερθώ λίγο στα λόγια αυτά που ακούσαμε προηγουμένως στην ευαγγελική περικοπή, στα οποία και άλλη φορά έχουμε αναφερθεί. Η ευαγγελική περικοπή είναι από το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, και τα λόγια στα οποία θα αναφερθούμε είναι από τον προφήτη Ησαΐα, τα οποία ανέγνωσε ο Χριστός στην ιδιαιτέρα του πατρίδα, τη Ναζαρέτ, και όπως είπε ο ίδιος ο Κύριος, είναι λόγια που αναφέρονται στο πρόσωπό του.

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Ποιμαντορική Εγκύκλιος για τον ετήσιο εορτολογικό και αγιολογικό κύκλο και τον Όσιο Άνθιμο



ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
(ὑπ' ἀριθ. 106/2013)
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ' ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων 
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά.
Εὐλογημένη, εἰρηνική καί καρποφόρος ἡ νέα ἐκκλησιαστική χρονιά, πού ἀρχίζει ἀπό σήμερα καί τελειώνει τήν 31ην Αὐγούστου τοῦ ἑπομένου ἔτους.
Ἐνώπιόν μας ὁ νέος ἐνιαύσιος ἑορταστικός κύκλος. Εἰς αὐτόν περιλαμβάνονται οἱ Δεσποτικές καί Θεομητορικές ἑορτές καί οἱ ἑορτές τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας.

Το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναδιάρθρωση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις»


ypdvmth thumb other250 0

Δελτίο Τύπου
Σχέδιο Νόμου «Αναδιάρθρωση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις»
Το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναδιάρθρωση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή των Ελλήνων.
 Για τα αρχεία που αφορούν το κατατεθέν νομοσχέδιο πατήστε εδώ.

Κωνσταντίνος Χολέβας, Πως να διδάξουμε την Ιστορία στους νέους που αναζητούν πρότυπα



Πως να διδάξουμε την Ιστορία στους νέους που αναζητούν πρότυπα
Ο Εύριπίδης δίδασκε ὅτι εἶναι εὐτυχής ὅποιος γνωρίζει Ἱστορία: «Ὄλβιος ὅστις Ἱστορίης ἔσχεν μάθησιν». Καί ὁ ἱστορικός τῆς Ἁλώσεως τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἀπό τούς Σταυροφόρους Νικήτας Χωνιάτης ἀποκαλεῖ κατά τόν 13ο αἰῶνα μ. Χ. τήν Ἱστορία ὡς τό «κάλλιστον ἄθλημα τῶν Ἑλλήνων».
Ὁ Μέγας Βασίλειος στό περίφημο κείμενό του «Πρός τούς νέους ὅπως ἄν ἐξ Ἑλληνικῶν ὠφελοῖντο λόγων» ἀποδεικνύει τήν καλή γνώση τῆς Ἱστορίας καί χρησιμοποιεῖ παραδείγματα ἐγκράτειας ἀπό τή ζωή τοῦ Περικλέους, τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου καί ἄλλων προσωπικοτήτων. Ὁ δέ Ρήγας Βελεστινλῆς στά κείμενά του, λίγες δεκαετίες πρίν ἀπό τό 1821, προτείνει οἱ νέοι Ἕλληνες νά μαθαίνουν στό σχολεῖο μεταξύ ἄλλων καί τά κείμενα τῶν ἀρχαίων Ἱστορικῶν συγγραφέων.

1η Σεπτεμβρίου- Αρχή της Ινδίκτου



(Λουκ. δ΄ 16-22)                                (Α΄ Τιμ. β΄ 1-7)
Ο χρόνος σε φάση ευλογίας
Η Εκκλησία μέσα από τη σοφία της ξεδιπλώνει μπροστά μας τις πιο ευλογημένες προοπτικές, προκειμένου να επιτυγχάνεται μια αρμονική συνύπαρξη της ζωής μας με τον ανώτερο προορισμό στον οποίο μάς έταξε η αγάπη του Θεού.  Σήμερα, λοιπόν, η μητέρα μας Εκκλησία μάς ξανοίγει στους ορίζοντες του καινούργιου, οι οποίοι παραπέμπουν σε ανεπανάληπτες ευκαιρίες για να επανατοποθετήσουμε τον εαυτό μας με μεγαλύτερη αξιοπιστία και σιγουριά στις σταθερές της αιωνιότητας. Να επιτρέψουμε δηλαδή σ’ αυτόν να βιώνει τον χρόνο, όχι βέβαια στον εφιάλτη της ανασφάλειας της φθοράς και του θανάτου –στοιχεία που ζώνουν από παντού στην καθημερινή μας ζωή- αλλά ως εμπειρία και πρόγευση του αιωνίου, δηλαδή της παρουσίας του Θεού σε κάθε στιγμή  και σε κάθε μας βήμα.

Άγιος Αλέξανδρος, αρχιεπ. Κωνσταν­τινουπόλεως (30 Αυγούστου)

Αγ. Αλέξανδρος
Σήμερα η Εκκλησία εορτάζει και τιμά την ιερή μνήμη του αγίου Αλεξάνδρου αρχιεπισκόπου Κωνσταν­τινουπόλεως. Ο άγιος Αλέξανδρος έζησε στα χρόνια του πρώτου χριστιανού αυτοκράτορα, του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Είναι από τους ιερούς Πατέρες της πρώ­της Οικουμενικής Συνόδου, που το 325 στη Νίκαια κα­ταδίκασαν την αίρεση του Αρείου. Αρχιεπίσκοπος τότε Κωνσταντινουπόλεως ήταν ο άγιος Μητροφάνης, αλλ’ επειδή ήταν πολύ γέρος και άρρωστος, στη Σύνοδο τον αντιπροσώπευε ο Αλέξανδρος, που ήταν ακόμα πρεσβύτερος. Πολλές φορές για διαφόρους λόγους τους επισκόπους στις ιερές Συνόδους αντιπροσώπευαν πρεσβύτεροι.

29 Αυγ 2013

Το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στο 13ο Διαχριστιανικό Συμπόσιο που διεξάγεται στο Μιλάνο



Στο μήνυμά του, που αναγνώσθηκε κατά την έναρξη, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος μεταξύ άλλων τονίζει ότι «ο Χριστός αφ’ ενός απορρίπτει την προς την κοσμικήν εξουσίαν αντιπαράθεσιν, αφ’ ετέρου δε δεν ενοχλείται από την ύπαρξιν αυτής, αφορών εις μίαν διακριτικήν μετ’ αυτής σχέσιν». Συγχρόνως χαρακτηρίζει το θέμα του συμποσίου ως «επίκαιρον και εις τας ημέρας ημών, κατά τας οποίας τόσον ο πειρασμός της εξουσίας επηρεάζει ενίοτε την ζωήν των χριστιανών, όσον και ένιαι μορφαί πολιτικής εξουσίας εις τον σύγχρονον κόσμον δρουν αρνητικώς ή και θέτουν εις κίνδυνον της ζωήν αυτών». 

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο



Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο
Κατατέθηκε στη Βουλή (29/08/2013)  με αρκετές αλλαγές σε σχέση με εκείνο που είχε τεθεί σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου για το νέο Λύκειο. Το νομοσχέδιο έχει  τίτλο «Αναδιάρθρωση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» θα συζητηθεί με την διαδικασία του επείγοντος και θα έχει ψηφιστεί έως τις 10 Σεπτεμβρίου.
Το μάθημα των Θρησκευτικών παραμένει δίωρο στην Α΄ και Β΄ Γενικού Λυκείου και μονόωρο στην Γ΄ Γενικού Λυκείου. Στο Επαγγελματικό Λύκειο μονόωρο μάθημα  Θρησκευτικών και στις τρεις τάξεις.
Το μάθημα της πληροφορικής είναι 2ώρο μάθημα επιλογής στην Α Λυκείου 1ώρα Γενικής Παιδείας στη Β Λυκείου (μειώθηκε το Project κατά 1 ώρα) 2ώρες Γενικής Παιδείας στη Γ Λυκείου

Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής (1898-1959)



Γέρων Ἰωσὴφ ὁ Ἡσυχαστής (1898-1959)
Σύντομος βιογραφία
Γεννήθηκε τὸ ἔτος 1898 εἰς τὸ χωρίον Λεῦκες τῆς Πάρου. Ἡ Πάρος εἶναι ἕνα μικρὸ καὶ ἤρεμο νησὶ τῶν Κυκλάδων. Οἱ γονεῖς του ἦσαν πτωχοὶ καὶ ἀναγκάζονταν νὰ ἐργάζωνται πολὺ διὰ νὰ συντηρήσουν τὴν οἰκογένειά τους. Ὁ πατέρας του ὠνομάζετο Γεώργιος καὶ ἀπέθανε πολὺ ἐνωρίς. Ἡ μητέρα του Μαρία ἀνέλαβε τὴν προστασία ὅλης τῆς οἰκογενείας. Ἡ μητέρα του ἦταν εὐλογημένη ψυχὴ καὶ εἶχε ἁπλότητα καὶ ἀκεραιότητα χαρακτῆρος καὶ ἐπήγαμε πολὺ συχνὰ εἰς τὴν Ἐκκλησίαν διὰ νὰ λειτουργηθῆ, ἀλλὰ καὶ διὰ νὰ περιποιηθῆ τὸν Ἱερὸν ναόν.
Ὅταν ὁ μικρὸς Φραγκίσκος -αὐτὸ ἦταν τὸ κοσμικὸν ὄνομα τοῦ Γέροντος Ἰωσὴφ- ἔφυγε διὰ νὰ γίνη μοναχὸς ἡ μητέρα του εἶπε εἰς τοὺς συγγενεῖς της: «Τὸ ἐγνώριζα πὼς θὰ γίνη μοναχὸς ἀπὸ τὴν γέννησίν του. Ὅταν ἐγέννησα τὸν Φραγκίσκον μου καὶ ἤμουνα ἀκόμη εἰς τὸ κρεββάτι μὲ τὸ μωρὸ δίπλα φασκιωμένο, εἶδα νὰ ἀνοίγη ἡ στέγη τοῦ σπιτιοῦ καὶ ἕνας φτερωτὸς καὶ πολὺ ὡραῖος νέος, ποὺ μόλις μποροῦσα νὰ τὸν ἀντικρύσω ἀπὸ τὴν πολλὴν λάμψιν του, κατέβηκε καὶ ἐστάθηκε πλάι στὸ μωρό μου καὶ ἄρχισε νὰ τὸ ξεσκεπάζη μὲ σκοπὸν νὰ τὸ πάρη.

Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης για την αρχή της Iνδίκτου



Αρχή της Ινδίκτου.
Eις την A΄, αρχή της Iνδίκτου, ήτοι του νέου έτους.
Ίνδικτον ημίν ευλόγει Nέου Xρόνου,
Ω και παλαιέ, και δι’ ανθρώπους νέε (ήτοι συ ω Xριστέ).
Πρέπει να ηξεύρωμεν, αδελφοί, ότι η του Θεού αγία Eκκλησία εορτάζει σήμερον την Iνδικτιώνα, διά τρία αίτια. Πρώτον, επειδή και αυτή είναι αρχή του χρόνου. Διά τούτο και κοντά εις τους παλαιούς Pωμάνους πολλά ετιμάτο αυτή εξ αρχαίων χρόνων. Iνδικτιών δε κατά την ρωμαϊκήν, ήτοι λατινικήν γλώσσαν, θέλει να ειπή ορισμός1. Kαι δεύτερον εορτάζει ταύτην η Eκκλησία, επειδή και κατά την σημερινήν ημέραν, επήγεν ο Kύριος ημών Iησούς Xριστός μέσα εις την Συναγωγήν των Iουδαίων, και εδόθη εις αυτόν το Bιβλίον του Προφήτου Hσαΐου, καθώς γράφει ο Eυαγγελιστής Λουκάς (Λουκ. δ΄). 

Μηνύματα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεου στο 13ο Διαχριστιανικό Συμπόσιο που διεξάγεται στο Μιλάνο

IMG_4936
Άρχισε τις εργασίες του στο Μιλάνο το 13ο Διαχριστιανικό Συμπόσιο του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ και του Φραγκισκανικού Ινστιτούτου Πνευματικότητας του Ποντιφικού Πανεπιστημίου Antonianum της Ρώμης

Το μήνυμα του πάπα Φραγκίσκου για το 13ο Διαχριστιανικό Συμπόσιο που διεξάγεται στο Μιλάνο



ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΟ ΑΔΕΛΦΟ ΤΟΝ ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟ KURT KOCH ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΦΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Με ιδιαίτερη χαρά πληροφορήθηκα για την πρωτοβουλία των διαχριστιανικών Συμποσίων που οργανώνονται κάθε διετία από το Φραγκισκανικό Ινστιτούτο Πνευματικής Θεολογίας του Ποντιφικού Πανεπιστημίου Antonianum και από το Τμήμα Θεολογίας της Ορθόδοξης Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, με σκοπό την εμβάθυνση της γνώσης των θεολογικών και πνευματικών παραδόσεων της Ανατολής και της Δύσης και την καλλιέργεια των αδελφικών σχέσεων φιλίας και μελέτης μεταξύ των δυο ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.

Ιερομόναχος Λουκάς Γρηγοριάτης, Η Εκκλησία είναι Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική


Τα Πρεσβεία Τιμής και η ενότης της Εκκλησίας κατά την πρώτη χιλιετία - Εισήγησις στην θεολογική ημερίδα με θέμα «Πρωτείον-Συνοδικότης και ενότης της Εκκλησίας» (Πειραιεύς 28-4-2010)

Η Εκκλησία είναι Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική
Ιερομονάχου Λουκά Γρηγοριάτου
Ἡ Ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας μαρτυρεῖ ὅτι ὁ τονισμός τῆς αὐτοσυνειδησίας της ἦταν διαχρονικῶς ἀναγκαῖος.
Οἱ αἱρέσεις καί τά σχίσματα καθιστοῦσαν ἐπιτακτική τήν ἀνάγκη νά προσδιορισθοῦν τά στοιχεῖα, μέ τά ὁποῖα θά διέκρινε κάποιος τήν Ἐκκλησία ἀπό τίς κοινότητες τῶν αἱρετικῶν. Διότι ἡ αἵρεσις δέν ἦταν πάντοτε εὐδιάκριτη, συχνά μάλιστα εἶχε περίγραμμα ἐκκλησιαστικοφανές· στήν οὐσία της πάντως ἦταν πάντοτε πλάνη, ἀδιέξοδο, καταστροφή. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος, γιά νά προφυλάξῃ τούς Χριστιανούς ἀπό αἱρετικές διδασκαλίες πού θά τούς ὡδηγοῦσαν ἔξω ἀπό τούς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας, ἔγραφε κατηγορηματικά: «Εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ’ ὅ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω» (Γαλ. 1,9). 

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας,Η μεθόδευση της κρίσης. Πως μπορεί ένας λαός να χάσει όλα τα αγαθά του



Η ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΦΑΝΕΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΓΕΝΕΣΙΣ. ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΟΥ.
ΓΕΝΕΣΙΣ (47,13-28)
Ή διοίκηση του Ιωσήφ στην Αίγυπτο κατά το υπόλοιπο διάστημα του λιμού (47,13-28)
Τροφή τώρα δεν υπήρχε σ' ολόκληρη την γη- γιατί ή πείνα ήταν τόσο βαρειά, ώστε ή χώρα της Αιγύπτου και ή χώρα της Χαναάν έφθιναν από την πείνα. Τότε ό Ιωσήφ συγκέντρωσε όλα τα χρήματα τα ευρισκόμενα στην χώρα της Αιγύπτου και στην γη Χαναάν ως αντίτιμο για το σιτάρι πού (αυτοί) αγόραζαν και (αυτός) τούς πουλούσε- και έφερε ό Ιωσήφ όλα τα χρήματα στο ανάκτορο του Φαραώ. Όταν εξαντλήθηκαν όλα τα χρήματα στην χώρα της Αιγύπτου και στην χώρα της Χαναάν, όλοι οι Αιγύπτιοι ήρθαν στον Ιωσήφ και του είπαν: «Δώσε μας τροφή- γιατί να αποθάνουμε ενώπιον σου, επειδή δεν έχουμε χρήματα;»

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας,Οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης και ο μακαριστός Αυγουστίνος Καντιώτης

(ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ) π. ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΦΟΥΝΤΑΣ,  ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ.

28 Αυγ 2013

Μετατάξεις εκπαιδευτικών από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και από την Δευτεροβάθμια σε Διοικητικές θέσεις της Εκπαίδευσης- ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ


ypdvmth thumb other250 0

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ανακοίνωση για τις Μεταρρυθμιστικές δράσεις του Υπουργείου Παιδείας - Μετακινήσεις Καθηγητών
Μετά την έγκριση και την αποδοχή του συνόλου των μεταρρυθμιστικών δράσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, μία από τις προαπαιτούμενες δράσεις -η μετακίνηση των πλεοναζόντων καθηγητών από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και από την Δευτεροβάθμια σε Διοικητικές θέσεις της Εκπαίδευσης- ολοκληρώθηκε σήμερα με επιτυχία.

Εορτή της αποτομής της κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Εορτή της αποτομής της κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου

Σκηνές Σοκ στην απελευθερωμένη Λιβύη: Ισλαμοφασίστες ισοπεδώνουν αρχαία Ελληνική Νεκρόπολη (προστατευόμενη και από την Unesco!)

Ο ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ ΚΑΛΠΑΖΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ.

Σύντομος Ιστορία του Ελληνισμού της Συρίας από τον 4ο αιώνα π.Χ. μέχρι τα μισά του 20ου αιώνα



Η παρουσία του Ελληνισμού στην περιοχή της Συρίας και της εγγύς και μέσης ανατολής (Παλαιστίνη, Μεσοποταμία κλπ.) απαντάτε είδη από τον 4ο π.Χ. αιώνα, μετά την εκστρατεία του Μ. Αλεξάνδρου, γιγαντώθηκε όμως από τον ιδρυτή της δυναστείας των Σελευκιδών, Σέλευκου Α΄, υιού του Αντίοχου – στρατηγού του Φίλιππου Β΄– και διαδόχου του Μ. Αλεξάνδρου. Όμως, ο σοφιστής Λιβάνιος, αναφέρει ότι η πόλη Ιώνη, ευρισκόμενη κοντά στην Αντιόχεια, ήταν ελληνική αποικία, την οποία ανάγει στην εποχή της Αυτοκρατορίας των Ασσυρίων (7ος π.Χ. αιών) και μας λέγει ότι την σεβάστηκαν ανέκαθεν πλην αυτών και οι Πέρσες (Λιβανίου Λόγοι, έκδοση Reiske, τομ. 1, σελ. 291). Η Ιώνη ήταν κτισμένη από Αργείους  (όπως και η Ταρσός), κατόπιν δε εγκαταστάθηκαν εκεί Κρήτες και Κύπριοι. Κοιτίδα λοιπόν του Ελληνισμού της Συρίας υπήρξε η πόλη της Ιώνης. Ο Μ. Αλέξανδρος εις ανάμνηση της μεγαλειώδους νίκης του επί του Ισσού ποταμού, ίδρυσε την Νικόπολη, όπως και την Αλεξάνδρεια την κατ΄ Ισσόν, στον μυχό του Ισσικού κόλπου.

Αποτελούν κίνδυνο οι ισλαμικοί πυρήνες στην Ελλάδα;


Υπάρχουν στην Ελλάδα ισλαμιστικές ομάδες φονταμενταλιστών; Υφίσταται κίνδυνος εξέγερσης των εκατοντάδων χιλιάδων λαθρομεταναστών; Είναι εφικτό ένα σχέδιο αποσταθεροποίησης της Ελλάδας μέσω ασύμμετρων απειλών; Υπάρχει κίνδυνος τρομοκρατικών επιθέσεων;
Γράφει Ειδικός Συνεργάτης
Οι ισλαμικοί πυρήνες δεν είναι καινούργιο φαινόμενο. Έχουν τις ρίζες τους, στο μεγάλο πρόβλημα που ακούει στο όνομα της λαθρομετανάστευσης, της έλλειψης μεταναστευτικής πολιτικής και της ανεπαρκούς αντιμετώπισης θεμάτων εθνικής ασφάλειας. Ένα από τα πλέον επικίνδυνα ζητήματα εθνικής ασφάλειας στην πατρίδα μας είναι αυτό της παράνομης μετανάστευσης. Το σημαντικότερο, απ’ όλων είναι πως ουδείς γνωρίζει τον πραγματικό αριθμό των λαθρομεταναστών που κατοικούν στην Ελλάδα. Οι πιο μετριοπαθείς προβλέψεις αναφέρονται σε 1 με 1,5 εκατομμύριο.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης , Ερμηνεία Αγ. Ιω. του Χρυσοστόμου στην προς Τίτον Επιστολή

π. Θεόδωρος Ζήσης Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ -  Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 25 Αυγούστου 2013 

27 Αυγ 2013

Η τελική λίστα με τους 9.241 διαθέσιμους



Η τελική λίστα με τους 9.241 διαθέσιμους
Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τους 8.100 υπαλλήλους που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα τον Σεπτέμβριο προκειμένου να ολοκληρωθεί το πρώτο κύμα κινητικότητας των 12.500 εργαζομένων στο Δημόσιο, μετά τη χθεσινή συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, όπου επικυρώθηκαν οι οργανικές θέσεις που θα καταργηθούν από 15 υπουργεία και εποπτευόμενους φορείς.

Αδιανόητη βαρβαρότητα ενάντια σε αγοράκι στην Κίνα. Απήγαγαν 6χρονο του έβγαλαν τα μάτια για να τα μεταμοσχεύσουν



Σοκ έχει προκαλέσει στην Κίνα η απίστευτη βαρβαρότητα που υπέστη αγοράκι έξι ετών, το οποίο απήγαγαν άγνωστοι, το νάρκωσαν και του έβγαλαν τα μάτια για να χρησιμοποιήσουν τους κερατοειδείς χιτώνες του σε παράνομες μεταμοσχεύσεις.
Η τηλεόραση της επαρχίας Σανσί πρόβαλε βίντεο στο οποίο εικονίζεται το παιδί, που πλέον είναι τυφλό, στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου, με καλυμμένες τις κόχες των ματιών με επιδέσμους.
Η αποτροπιαστική ιστορία του 6χρονου έφερε για άλλη μια φορά στο φως το πρόβλημα της δωρεάς οργάνων στην Κίνα, η έλλειψη των οποίων έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός παράνομου εμπορίου οργάνων για μεταμόσχευση στη χώρα.
Στο ρεπορτάζ της τηλεόρασης μίλησαν και οι γονείς του παιδιού, που κατάγονται από φτωχή, αγροτική περιοχή. Αφηγήθηκαν ότι αρχικά νόμιζαν ότι το παιδί τους έπεσε και χτύπησε — μέχρι που αντιλήφθηκαν ότι του είχαν αφαιρεθεί και τα δύο μάτια. 

Ο Υφυπ. Παιδείας Κ. Γκιουλέκας για τη λειτουργία των σχολείων τη νέα χρονιά και τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών



27-08-13
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνέντευξη του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων
Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, διαβεβαίωσε μεταξύ άλλων, πως «φροντίζουμε η νέα σχολική χρονιά να βρει όλα τα σχολεία πανέτοιμα ώστε να λειτουργήσουν κανονικά από την πρώτη ημέρα» ενώ ερωτηθείς για τις σχεδιαζόμενες κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ανέφερε ότι «πριν γίνει διάλογος για όλα τα θέματα της Παιδείας, το να προαναγγέλλονται απεργιακές κινητοποιήσεις είναι σχήμα πρωθύστερο».

Στα άδυτα ενός μασονικού ναού της Πενσυλβάνια (φωτογραφίες)

ΥΠΑΡΧΟΥΝ 200 ΝΑΟΙ WILKES-BARRE ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ
Στα άδυτα ενός μασονικού ναού της Πενσυλβάνια (φωτογραφίες)
Στο μπλογκ τους «Απαγορεύεται η είσοδος: Απαγορευμένα και εγκαταλειμμένα μέρη στις ΗΠΑ» οι δύο δημοσιογράφοι περιγράφουν εντυπωσιασμένοι τι είδαν στο εσωτερικό του μασονικού ναού Irem Temple Wilkes-Barre .

Παπικός “επίσκοπος” δηλώνει ότι: «Η ομοφυλοφιλία δεν είναι μια διαστροφή, αλλά η ομοφοβία είναι μια ψυχική ασθένεια»

Ο παπικός “επίσκοπος” Μεξικού José Raúl Vera López ,σε συνέντευξή του δηλώνει ότι:  «Η ομοφυλοφιλία δεν είναι μια διαστροφή, αλλά η ομοφοβία είναι μια ψυχική ασθένεια»

«Η αλβανική κυβέρνηση σε στενό εναγκαλισμό με τον Ερντογάν»



«Η αλβανική κυβέρνηση σε στενό εναγκαλισμό με τον Ερντογάν»
Του Φρέντυ Μπελέρη, Μέλος του Γενικού Συμβουλίου της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ»
Η ιστορία αρχίζει τον 17ο αιώνα… Τότε, για πρώτα φορά, στο κέντρο της Πρεμετής ανυψώθηκε ο ναός της Παναγίας. Κατά καιρούς, διάφοροι προσπάθησαν να τον καταστρέψουν. Ολοι ξέρουμε τι συνέβη κατά τη γερμανική κατοχή και με τη συνεργασία των ντόπιων… 0 ναός της Παναγίας καταστράφηκε το 1968 και είπαν ότι θα έκαναν πολιτιστικό κέντρο. Αρκετά χρόνια μετά, αντί ο χώρος να επιστραφεί απλώς στην εκκλησία, έκαναν δήθεν νόμους σύμφωνα με τους οποίους αν έχουν βάλει πέντε πέτρες παραπάνω, δεν δικαιούται η εκκλησία να πάρει το κτίριο.

Ο θεολογικὸς διάλογος Ορθοδοξίας καὶ Παπισμού



Ο ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΥ
Η «Ἐπιστημονικὴ Ἡμερίδα» μὲ θέμα  «Ὁ Θεολογικὸς Διάλογος μεταξὺ τῆς Ὀρθοδόξου καὶ Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας», ποὺ ὀργάνωσε ὁ Τομέας Δογματικῆς Θεολογίας (τοῦ Τμήματος Θεολογίας) τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. στὶς 20.5.2009 στὴν Αἴθουσα τελετῶν τοῦ ἐν λόγῳ Πανεπιστημίου, ἀπεκάλυψε «πολλῶν καρδιῶν διαλογισμούς». Καὶ ἀπὸ αὐτῆς τῆς πλευρᾶς ἡ Ἡμερίδα ἔκανε καλό. Θὰ ἐρωτήσει ὅμως ὁ ἀναγνώστης: Τί ἀκριβῶς ἀπεκάλυψε;

Αργία το Σάββατο. Απόφαση «βόμβα» Αρείου Πάγου για την εργασία τα Σάββατα



Απόφαση «βόμβα» Αρείου Πάγου για την εργασία τα Σάββατα
Άκυρη χαρακτηρίζει ο Άρειος Πάγος τη συμφωνία εργοδότη- εργαζόμενου για εργασία και το Σάββατο, εφόσον πρόκειται για επιχείρηση που εφαρμόζεται η πενθήμερη εργασία, με αποτέλεσμα ο εργαζόμενος να δικαιούται …. αποζημίωσης στο ύψος της αμοιβής που θα έπρεπε να καταβάλει ο εργοδότης για την απασχόληση άλλου μισθωτού και μάλιστα με τα ίδια προσόντα του εργαζόμενου που απασχολήθηκε παρανόμως το Σάββατο!!!!!!!!!

Προφητική η "Σύγκρουση των Πολιτισμών";

Ο Σάμιουελ Χάντινγκτον, που πέθανε το 2008, δημοσίευσε το 1993 ένα δοκίμιο που έμελλε να προκαλέσει σάλο. Αγνοώντας την πολυπλοκότητα των αναλύσεών του, πολλοί το ισοπέδωσαν χωρίς να το έχουν καν διαβάσει.
Αυτή είναι άλλωστε η μοίρα των κλασικών, από τον Μακιαβέλι μέχρι τον Μαρξ, σχολιάζει ο Φεντερίκο Ραμπίνιστη Repubblica..
Προσπαθώντας να υπερασπιστεί τον εαυτό του από τις επιθέσεις που δεχόταν, ο Χάντινγκτον επέμενε μέχρι το τέλος της ζωής του ότι ήταν συντηρητικός, χωρίς το «νέο» μπροστά, παίρνοντας σαφώς τις αποστάσεις του από τις στρατιωτικές περιπέτειες της κυβέρνησης Μπους για την ανατροπή των γεωπολιτικών ισορροπιών στη Μέση Ανατολή. 

13ο Διαχριστιανικό Συμπόσιο με συνδιοργανωτές το Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ. & το Φραγκισκανικό Ινστιτούτο Πνευματικότητας του Ποντιφικού Πανεπιστημίου Antonianum της Ρώμης.



Το 13ο Διαχριστιανικό Συμπόσιο:  θα διεξαχθεί στο Μιλάνο από 28 έως 31 Αυγούστου 2013. υπό την αιγίδα της « Ρωμαιοκαθολικής Αρχιεπισκοπής του Μιλάνου .
Συνδιοργάνωση: Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ και Ινστιτούτο Πνευματικότητας του Πανεπιστημίου Antonianum.  Σε συνεργασία µε το Καθολικό Πανεπιστήµιο Sacro Cuore του Μιλάνου In collaborazione  con l’Università Cattolica del Sacro Cuore
Θέμα του Συνεδρίου: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ. Ιστορικά ζητήματα και σύγχρονες προοπτικές στην Ανατολή και τη Δύση.
Τα Διαχριστιανικά Συμπόσια  όπως λέγεται, έχουν ως στόχο την προσέγγιση της Ορθόδοξης εκκλησίας και των Παπικών,μέσα από την επιστημονική διερεύνηση των εκδηλώσεων της πνευματικότητας και της επίδρασης που αυτές ασκούν στις διάφορες εκφάνσεις του εκκλησιαστικού βίου των δύο μεγαλύτερων χριστιανικών παραδόσεων.

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com