31 Μαρ 2013

Πρόταση της ΠΕΘ για το ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
Χαλκοκονδύλη 37. 10432 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 2105224180-FAX. 2105224420
Iστοχώρος: www.petheol.gr
e-mail: panenthe@otenet.gr & enosis@petheol.gr
ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Π.Ε.Θ. ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ
1. Οι τρεις εγκύκλιοι με αριθμ. 91109/Γ2/10-07-08, 104071/Γ2/04-08-08 και 109744/Γ1/26-08-08 οι οποίες σήμερα ρυθμίζουν το θέμα των απαλλαγών από το μάθημα των θρησκευτικών δημιουργούν μεγάλα προβλήματα γιατί αλληλοαναιρούνται.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Κήρυγμα, Β' Χαιρετισμοί 2013

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Ο Ελληνισμός επί τουρκοκρατίας και η διανόηση


Ο Ελληνισμός επί τουρκοκρατίας και η  διανόηση
Η εποποιία της επιβίωσης και της απελευθέρωσης του Ελληνισμού  από τη μακραίωνη σκλαβιά της Τουρκοκρατίας είτε αγνοείται, είτε αποσιωπάται, είτε παραμορφώνεται από τη σύγχρονη υλιστική ή/και μηδενιστική διανόηση. Η  ιδεολογία της είναι η αιτία που την οδηγεί να παραμορφώσει και να διαστρέψει την αλήθεια και την διευκολύνει να απομακρυνθεί από αξίες και αρχές, που ήσαν οι αποκλειστικοί παράγοντες στη διάσωση του Ελληνισμού. Η Επανάσταση του 1821  εμφανίζεται ως κάτι το αιφνίδιο και το τυχαίο, ή/και προβάλλεται ως αποτέλεσμα του Γαλλικού Διαφωτισμού και της δράσης μεγάλων προσωπικοτήτων, όπως οι Ρήγας Βελεστινλής και Αδαμάντιος Κοραής.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Το μάθημα των Θρησκευτικών και σχόλια στην εκκλησιαστική επικαιρότητα

Από το Αρχονταρίκι στον Ιερό Ναό Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 24 Μαρτίου 2013 

Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Η προσευχή


Η προσευχή
Τα στοιχεία τα κύρια της Σαρακοστής είναι η προσευχή και η νηστεία. Η προσευχή προϋποθέτει την πίστη. Ένας μη προσευχόμενος είναι αβοήθητος, ανασφαλής, τυφλός και μόνος.  Δένεται με τη γη, την ύλη, δεν γνωρίζει να πετά ψηλά, να σελαγίζει στους ουρανούς, να έχει απαραίτητη ουράνια συνδρομή. Είναι μαγνητισμένος, δεμένος, προσκολλημένος στα φθαρτά γήινα. Δεν ξαγγιστρώνεται εύκολα. Προσπαθεί να θησαυρίζει στη γη. Αναζητά συνεχώς ηδονές, για να τον χαροποιήσουν, αλλά μάλλον οδύνη του δίνουν. Λυπηρό και αξιοθρήνητο να ψάχνει τη χαρά στη λάσπη.
Η ανάβαση στον ουρανό ξεκινά με τη μεταμέλεια, την ειλικρινή μετάνοια, την κατανυκτική συντριβή. Αξίζει να νιώσει ότι δεν πλάστηκε για το χώμα. Η εμπάθεια δεν χαροποιεί αληθινά. Η προσκόλληση στο ενθάδε είναι σοβαρό λάθος και έχει κόστος με πικρές συνέπειες. Να ανέβεις πιο ψηλά από τα ορώμενα δεν είναι ακατόρθωτο. Είναι εφικτό για όλους. Αρκεί να το θελήσουν, να το αγαπήσουν.

30 Μαρ 2013

Άκυρη η απόφαση του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ για το μάθημα των Θρησκευτικών;


Αν ισχύουν όσα αναφέρει το παρακάτω κείμενο που παρέλαβε  η ιστοσελίδα www.zoiforos.gr τότε εγείρονται αμείλικτα ερωτήματα:
Πως λαμβάνονται οι αποφάσεις στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.;
Τι κύρος έχει η πρόσφατα εκδοθείσα, από το Τμήμα αυτό, «απόφαση» για το μάθημα των Θρησκευτικών, ύστερα από όσα συνέβησαν;
Ποιος είναι ο παραλήπτης της βεβιασμένης «απόφασης» για το μάθημα των Θρησκευτικών;
Τι λέει η Πρυτανεία του Α.Π.Θ. για όλα αυτά;

Κωνσταντίνος Χολέβας, Να αναστρέψουμε το κλίμα ηττοπάθειας


ΝΑ ΑΝΑΣΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΗΤΤΟΠΑΘΕΙΑΣ
Η οικονομική κρίση της Ελλάδος και τα δραματικά γεγονότα που ταλαιπωρούν την Κύπρο συνοδεύθηκαν από μία σειρά παραλλήλων εξελίξεων που δίνουν την εικόνα μιας γενικής υποχωρήσεως του Ελληνισμού από την γεωπολιτική σκακιέρα. 
Μας απογοήτευσε η στάση των Γερμανών και της Ευρωζώνης, μας πίκρανε η ρωσική αδιαφορία , μας ενόχλησε η πλήρης εξαφάνιση του Γάλλου Προέδρου Ολλάντ από τα θέματα που μας αφορούν, μας προβλημάτισε η επανενεργοποίηση της συνεργασίας Τουρκίας-Ισραήλ μετά από πάγωμα τριών ετών.

Χρήσιμες συμβουλές για τον προσερχόμενο στο Ιερό Μυστήριο της Εξομολογήσεως


1. Ἡ ἐξομολόγηση ἀποτελεῖ μυστήριο τῆς ᾽Εκκλησίας. Ὅπως εἶναι τό βάπτισμα, τό χρίσμα, ἡ Θεία Εὐχαριστία, τό ἴδιο συμβαίνει καί ἐδῶ. Εἶναι σάν μιά βρύση πού ὅταν ἀνοίγει προσφέρει τήν χάρη τῆς ἀφέσεως τῶν ἁμαρτιῶν, μέ τήν ἔννοια ὅτι ὁδηγεῖ τόν πιστό στό σημεῖο ἐκεῖνο ὥστε νά δεχθεῖ τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Χριστοῦ, πού αὐτό κυρίως εἶναι ῾῾εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καί εἰς ζωήν αἰώνιον᾽᾽. Ὁ ἐξομολογούμενος ἄρα ἔρχεται σέ ἄμεση σχέση μέ τόν ἴδιο τόν Χριστό. Σ᾽ ᾽Εκεῖνον στήν πραγματικότητα ἐξομολογεῖται, γι᾽ αὐτό καί δέν ἔχει νόημα νά μήν εἶναι εἰλικρινής. Ἡ ἐξομολόγηση εἶναι βρύση, τήν κάνουλα ὅμως πού ἀνοίγει τή βρύση τήν ἔχει στά χέρια του ὁ ἐξομολογούμενος. ῎Ετσι στό μυστήριο αὐτό δέν παίζει ρόλο τόσο ὁ ἐξομολόγος ὅσο ὁ ἐξομολογούμενος.
2. Αὐτό σημαίνει ὅτι ὁ προσερχόμενος στό μυστήριο δέν ἔρχεται ἀπροετοίμαστος. Πρέπει νά ἔχει προηγηθεῖ ἡ μετάνοιά του, δηλαδή ἡ συναίσθηση τῶν ἁμαρτιῶν του καί ἡ ἀπόφαση ἀλλαγῆς του, ἡ ὁποία θά καταλήξει στήν ὁμολογία τῶν ἁμαρτιῶν ἐν ταπεινώσει ἐνώπιον τοῦ ἱερέα. Ὁ ἱερέας ἔχει τήν ἐξουσία ἀπό τόν Χριστό καί τήν ᾽Εκκλησία νά γίνεται ὄργανο τοῦ Χριστοῦ γιά τήν παροχή τῆς χάρης τῆς ἀφέσεως. Ὁ ἱερέας ἔτσι δέν εἶναι οὔτε εἰσαγγελέας οὔτε δικαστής. Εἶναι ὁ μάρτυρας τῆς μετανοίας τοῦ πιστοῦ, πού χαίρεται γι᾽ αὐτήν ἀκριβῶς τή μετάνοια, ὅπως ἀκριβῶς χαίρεται ὁ Θεός καί ὅλος ὁ οὐράνιος κόσμος γιά τόν ἴδιο λόγο. ῎Αλλωστε καί ὁ ἴδιος ἐξομολογεῖται σέ ἄλλον ἱερέα.

Μιχαήλ Χούλης, Η θεραπεία του παραλυτικού στην Καπερναούμ


Η θεραπεία του παραλυτικού στην Καπερναούμ (Μάρκ. 2, 1-12)
Η σπουδαιότερη μορφή στην ιστορία δεν είναι φυσικά άλλη από το πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Μας επισκέφτηκε εξ ύψους για να μας αποκαλύψει την αλήθεια του Τριαδικού Θεού, τη θεότητά Του, τον τρόπο της σωτηρίας μας, αλλά και για να συναντηθεί μαζί μας, να μας γνωρίσει και ως Θεάνθρωπος, να θεραπεύσει τις πληγές μας, ψυχικές και σωματικές. Διασώζονται στα ευαγγέλια 38 περιπτώσεις θαυμάτων του Ιησού (σε κάποια απ’ αυτά υπονοούνται πολύ περισσότερα), τα θαύματα όμως που πραγματοποίησε επί γης ήταν πράγματι πάμπολλα. Διότι ο ευαγγελιστής Ιωάννης επισημαίνει ότι «υπάρχουν και πολλά άλλα που έκανε ο Ιησούς, τα οποία, εάν συμπεριληφθούν το καθένα ξεχωριστά, νομίζω ότι ούτε αυτός ο κόσμος δεν θα χωρούσε τα βιβλία που θα γραφόντουσαν» (Ιω. 21,25). Τα θαύματα του Κυρίου ήταν σημεία του νέου κόσμου της χάριτος, που εγκαινιάστηκε επίσημα κατά την Πεντηκοστή, και με τα οποία προγευόμαστε και προσανατολιζόμαστε προς την αγιοπνευματική διάσταση της βασιλείας Του, όπου δεν θα υπάρχει πόνος, δάκρυ, αρρώστιες, κακίες και θάνατος: «Ιδού, η κατοικία του Θεού είναι μεταξύ των ανθρώπων. Θα κατοικήσει μαζί τους και αυτοί θα είναι λαός του και ο ίδιος ο Θεός θα είναι μαζί τους. Θα εξαλείψει ο Θεός κάθε δάκρυ από τα μάτια τους. Ο θάνατος δεν θα υπάρχει πια. Ούτε πένθος, ούτε κραυγή, ούτε πόνος θα υπάρχει πλέον, γιατί τα παλαιά παρήλθαν. Τότε εκείνος που κάθεται στο θρόνο είπε: Ιδού, τα κάνω όλα καινούργια» (Αποκ. 21,1-5).

Πρωτοπρ.Θεόδωρος Ζήσης, Τα αναθέματα στην Αγία Γραφή και κατά τους Αγίους Πατέρες

Από το Αρχονταρίκι στον Ιερό Ναό Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 24 Μαρτίου 2013 

Πρωτοπρ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος, Όψεις θρησκευτικής μισαλοδοξίας - Ιωάννης Οὐΐκλιφ


John Wicliffe
ΟΨΕΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑΣ
Ἱστορικά παραδείγματα
1ον
Ἰωάννης Οὐΐκλιφ (1324; — 1384)
Ἡ θρησκευτική μισαλλοδοξία ἀποτελεῖ διαχρονικά μία ἀπό τις πλέον σκοτεινές καί ἀπαίσιες αἰτίες, πού τροφοδοτεῖ τό φανατισμό καί εἶναι αἰτία ἐγκλημάτων ἐναντίον τῶν ἀνθρώπων, τῆς ἐλευθερίας καί τοῦ πολιτισμοῦ. Ταυτοχρόνως εἶναι ἕνας ἀπό τούς κύριους λόγους ἄθλιας δυσφήμισης τῆς εὐαγγελικῆς διδασκαλίας και τοῦ χριστιανισμοῦ ἀπό ἀνθρώπους, πού θέλουν νά παρουσιάζονται ὡς χριστιανοί.
Γιά τό ποῦμπορεῖ νά ὁδηγήσει ἡ θρησκευτική μισαλλοδοξία καί το πόσο ἀποτρόπαιες πράξεις χρησιμοποιήθηκαν γιά τήν τιμωρία τῶν ἀντιφρονούντων καί μάλιστα ἀπό ἀνθρώπους, πού αὐτοπροσδιορίζονταν ὡς χριστιανοί, θεωροῦμε χρήσιμο νά ὑπενθυμίσουμε ὁρισμένα τέτοια ἱστορικά παραδείγματα ἀπό τό παρελθόν τῆς Εὐρώπης.

Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος, Ο αντιπαπικός άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και το φιλοπαπικό παραλήρημα των Οικουμενιστών


Εν Πειραιεί  26-3-2013
Ο ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΟΣ ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΟΠΑΠΙΚΟ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς
Πολύ εύστοχα και θεόπνευστα η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική, Ορθόδοξος Εκκλησία μας προβάλει την Β΄ Κυριακή των Νηστειών, για δεύτερη φορά την μορφή του εν αγίοις Πατρός ημών Γρηγορίου του Παλαμά αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, του κήρυκος της Χάριτος και θεατού του ακτίστου Φωτός. Πρώτη φορά η μνήμη του, η κοίμησή του εορτάζεται στις 14 Νοεμβρίου. Την τοποθέτησε, μάλιστα, μετά την Κυριακή της Ορθοδοξίας, γιατί, κατά κάποιο τρόπο, αυτή η Κυριακή είναι η δεύτερη Κυριακή της Ορθοδοξίας. Και εάν θέλαμε πολύ περιληπτικά να διευκρινίσουμε για ποιόν λόγο η Εκκλησία μας τοποθέτησε αυτή την δεύτερη Κυριακή της Ορθοδοξίας, μπορούμε να πούμε ότι την προηγουμένη Κυριακή, την Κυριακή της Ορθοδοξίας, η Εκκλησία μας απέφυγε τον κίνδυνο του εξανατολισμού, δηλ. των αιρέσεων από την Ανατολή, από ιουδαϊκές και ισλαμικές επιρροές. Είναι γνωστό ότι η αίρεση της εικονομαχίας είχε τις ρίζες της στον Ισλαμισμό και τον Ιουδαϊσμό, οι οποίες είναι ανεικονικές θρησκείες, δηλ. δεν έχουν εικόνες.

Κυριακὴ Β΄ Νηστειών - Η κατ᾽ οίκον εκκλησία. (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Ἡ κατ᾽ οἶκον ἐκκλησία
«Καὶ ἠκούσθη ὅτι εἰς οἶκόν ἐστι» (Μᾶρκ. 2,1)
Θὰ μιλήσω, ἀγαπητοί μου, ἐπάνω στὴν ἀρχὴ τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς. Θὰ δοῦμε,ποῦ ἔκανε τὸ θαῦμα τῆς θεραπείας τοῦ παραλύτου ὁ Χριστός. Τὸ θαῦμα αὐτὸ δὲν τὸ ἔκανε στὸ ναὸ τοῦ Σολομῶντος, οὔτε σὲ κάποια συναγωγή, οὔτε μέσα σὲ ἄλλο ἱερὸ περιβάλλον, ἀλλὰ τὸ ἔκανε μέσα σ᾿ ἕνα σπίτι .Πῆγε στὴν Καπερναοὺμ ὁ Χριστός, ποὺ τὴν εἶχε ὡς κέντρο καὶ ὁρμητήριο τῆς δράσεώς του. Πῆγε, γιὰ νὰ ἐπισκεφθῇ κάποιο φιλικό του σπίτι.  «Καὶ ἠ κούσθη ὅτι εἰς οἶκόν ἐστι»(Μᾶρκ. 2,1) . Μόλις διαδόθηκε ἀπὸ στόμα σὲ στόμα ὅτι ὁ Χριστὸς εἶνε ἐκεῖ, ἀμέσως οἱ ἄνθρωποι ἔτρεξαν γιὰ ν᾿ ἀκούσουν τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ , ὅπως τὰ ἐλάφια τρέχουν διψασμένα στὶς πηγὲς γιὰ νὰ δροσιστοῦν.
Ἡ διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ δὲν μοιάζει οὔτε μὲ τὴ διδασκαλία τοῦ Πλάτωνος καὶ τῶν ἄλλων φιλοσόφων, οὔτε μὲ τὴ διδασκαλία τῶν φαρισαίων καὶ γραμματέων. Εἶνε κάτι ἄφθαστο. Παίρνει τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸν ὁδηγεῖ στὰοὐράνια, μεταξὺ τῶν ἀγγέλων καὶ τῶν ἀρχαγγέλων. Γι᾿ αὐτὸ ἀκόμη καὶ σὲ περιβάλλοντα ἐχθρῶν του ἀκουγόταν αὐθόρμητα ἡ ὁμολογία· «Οὐδέποτε οὕτως ἐλάλησεν ἄνθρωπος,ὡς οὗτος ὁ ἄνθρωπος»(Ἰω. 7,46) .Τὸ σπίτι, ποὺ βρισκόταν ὁ Χριστός, ἦταν γεμᾶτο. Ὅλοι ἄκουγαν τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ.

Κυριακή Β΄ Νηστειών – Η θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ


ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Ἑβρ. α΄ 10 - β΄ 3
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ Μάρκ. β΄ 1-12
Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ
Ἀσφυκτικὰ γεμάτο τὸ σπίτι στὴν Καπερναούμ, ὅπως μᾶς περιγράφει τὸ σημερινὸ ἱερὸ Εὐαγγέλιο. Δὲν μποροῦσε κανεὶς οὔτε κὰν ἔξω στὴν πόρτα νὰ πλησιάσει. Κι ὅμως, ἕνας ἄνθρωπος παράλυτος, ξαπλωμένος σὲ φορεῖο, κατόρθωσε νὰ φτάσει ἀκριβῶς μπροστὰ στὸν Κύριο. Ὄχι μόνος του βέβαια, ἀλλὰ «αἰρόμενος ὑπὸ τεσσάρων». Τέσσερις γεροδεμένοι ἄνδρες τὸν σήκωσαν, τὸν ἀνέβασαν στὴ στέγη τῆς οἰκίας, τὴν ξήλωσαν σὲ ἕνα τμῆμα της κι ἀπὸ ἐκεῖ τὸν κατέβασαν στὸ σημεῖο ποὺ ἦταν ὁ Χριστός. Τολμηρὸ καὶ ἔξυπνο ἐγχείρημα!

Να αποσυρθεί το προτεινόμενο πρόγραμμα διδασκαλίας Θρησκευτικών


ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ απόσυρση του προτεινόμενου προγράμματος για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία όλης της χώρας ζητούν από το υπουργείο Παιδείας οι συμμετέχοντες στο επιστημονικό συνέδριο που έγινε στο ΑΠΘ σχετικά με το θέμα.
Επισημαίνουν ότι το πρόγραμμα παρουσιάζει προβλήματα που είναι δομικά και δεν επιδέχονται διορθώσεων ή ουσιαστικών παρεμβάσεων. Το Εργαστήριο Παιδαγωγικής Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής θεολογίας του ΑΠΘ ανακοίνωσε χθες επισήμως τα τελικά συμπεράσματα του πανελλήνιου επιστημονικού συνεδρίου για το μάθημα των θρησκευτικών που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη.

29 Μαρ 2013

Αρχιμ. Γεώργιος Καψάνης, «Η Θεανθρωπίνη Παιδεία του Γένους και η ανατροπή της με το προτεινόμενο Πρόγραμμα Σπουδών για το Μάθημα των Θρησκευτικών»

Την εισήγηση αναγιγνώσκει ο Ιερομόναχος π. Λουκάς Γρηγοριάτης
Η εισήγηση του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους Αρχιμανδρίτη π. Γεωργίου (Καψάνη),

Ηρακλής Ρεράκης, Θέλουν να κάνουν τα παιδιά μας γενίτσαρους!......


test
«Θέλουν να κάνουν τα παιδιά μας γενίτσαρους!...»
Λάβρος κατά του νέου Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά, που εφαρμόζεται πειραματικά «και είναι ό,τι χειρότερο για τα οκτάχρονα!!!»
«Ορθοδοξία και σύγχρονη Θρησκευτική αγωγή» ήταν το θέμα που ανέπτυξε εις βάθος από του βήματος ο κ. Ηρακλής Ρεράκης, καθηγητής Παιδαγωγικής - Χριστιανικής Παιδαγωγικής της θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσαν από κοινού η Ιερά Μητρόπολη Τρίκκης & Σταγών και το Παράρτημα Τρικάλων της Πανελλήνιος Ένωσης θεολόγων, το απόγευμα του Σαββάτου (23/3, 7 μ,μ.). Ο κεντρικός ομιλητής έβαλε στην ακίδα του στοχάστρου του το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα θρησκευτικά ζητώντας την άμεση απόσυρση του «διότι αποδομεί ό,τι ιερό και όσιο έχουν τα παιδιά μας!»,
«Σοβαρές επιπτώσεις»
Προλογίζοντας ο π. Απόστολος Μανώλης, πρόεδρος του οικείου Παραρτήματος της Π.Ε.Θ., υπογράμμισε, κάνοντας παραλλήλως μιαν επίκαιρη μνεία, ανάμεσα στ' άλλα: «Καθ' όλη την διάρκεια της δουλείας από τους Οθωμανούς Τούρκους η Ορθόδοξη Εκκλησία υπήρξε ένα μεγάλο και διαρκές σχολείο ελπίδας, υπομονής, πνευματικής αντιστάσεως, ηθικής ελευθερίας και εθνικής αφυπνίσεως. Μόνον έτσι μπορούσαμε να επιτευχθεί η Παλιγγενεσία.
Σήμερα, τα σύγχρονα αδιέξοδα οδηγούν πολλούς στο σύνθημα "Επάνοδος σε μια ανθρωπιστική Παιδεία"- Αλλά Παιδεία «ου δεν βασίζεται στην χριστοκεντρική αγωγή και επιχειρεί τη θεμελίωση της στον δυτικό διαφωτισμό είναι καταδικασμένη οε αποτυχία.
Οι επιπτώσεις των νέων προγραμμάτων, που εφαρμόζονται προς το παρόν πιλοτικά σε κάποια σχολεία, πλήττουν σοβαρά το μάθημα των Θρησκευτικών. Οι επεμβάσεις αλλοιώνουν τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος...».

Β΄ Στάση Χαιρετισμών.Μετάνοια, ο δρόμος της ανορθώσεως. (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Μετάνοια, ὁ δρόμος τῆς ἀνορθώσεως
«Χαῖρε, ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων· χαῖρε, κατάπτωσις τῶν δαιμόνων» (Ἀκάθ. ὕμν. Λ1)
Ἂς εὐχαριστήσουμε , ἀγαπητοί μου, τὸνΚύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, ποὺ μᾶς ἀξιώνει νὰ ἀκοῦμε πάλι τὸν Ἀκάθιστο ὕμνο.Κῆπος, μυστικὸ περιβόλι εἶνε ὁ Ἀκάθιστος ὕμνος. Ἀπὸ τὸ μυστικὸ αὐτὸ περιβόλι τῆς Θεοτόκου θὰ κόψω ἕνα λουλούδι, θὰ πάρω ἕναχαιρετισμό· «Χαῖρε, ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων· χαῖρε, κατάπτωσις τῶν δαιμόνων»(Ἀκάθ. ὕμν.Λ1).
Ἐδῶ ὁ ὑμνῳδὸς λέει δύο πράγματα. Ὅτι ἡ γέννησις τοῦ Χριστοῦ, ἡ σάρκωσις τοῦ Υἱοῦτοῦ Θεοῦ, τοῦ ἑνὸς ἀπὸ τὰ πρόσωπα τῆς ἁγίας Τριάδος, στὴν ὁποία ὡς ὄργανο καὶ ὑπηρέτης διακόνησε ἡ ὑπεραγία Θεοτόκος, ἡ ἔνσαρκος οἰκονομία, εἶνε ἡ «ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων». Ἀλλ᾽ ὅταν ὁ ποιητὴς κάνει λόγο γιὰ ἀνόρθωσι, ἔχει ὑπ᾿ ὄψιν του ὅτι ὁ ἄνθρωπος ἔπεσε.

Κυριακή Β΄ Νηστειών – (Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά)


(Μάρκ. β΄ 1 - 12)                                   (Εβρ. α΄ 10 - β΄ 3)
Ευχαριστιακή ζωή
Ζωηφόρα ήταν τα μηνύματα που αντλήσαμε την περασμένη Κυριακή που ήταν αφιερωμένη στο θρίαμβο της Ορθοδοξίας. Σε συνέχεια των ψυχωφελών αυτών μηνυμάτων, η δεύτερη Κυριακή των νηστειών έρχεται με τα ξεχωριστά της αλλά και πνευματοφόρα μηνύματά της να μας τροφοδοτήσει για να συνεχίσουμε τον αγώνα μας που οδηγεί στη συνάντηση με τον Αναστημένο Χριστό. Μάλιστα για να μας ενισχύσει στην πορεία μας, η Μητέρα μας Εκκλησία προβάλλει τη μεγάλη μορφή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, ο οποίος όρθωσε το πνευματικό ανάστημά του απέναντι σε όλους εκείνους που επιχειρούσαν να διασαλεύσουν την αλήθεια της πίστεως και να διαβρώσουν το οικοδόμημα της Εκκλησίας του Χριστού. 

Από τους Χαιρετισμούς της Παναγίας μας. (Β΄Στάση Χαιρετισμών)


῾Χαῖρε ἡ τῆς βαρβάρου λυτρουμένη θρησκείας, χαῖρε ἡ τοῦ βορβόρου ρυομένη τῶν ἔργων᾽
(Χαῖρε, Παναγία, πού λυτρώνεις τούς ἀνθρώπους ἀπό τήν βάρβαρη θρησκεία, χαῖρε Σύ πού τούς σώζεις ἀπό τήν βρωμιά τῶν πονηρῶν ἔργων).
1. ῾Ο διπλός χαιρετισμός πρός τήν Παναγία μας τονίζει μέ πολλή καθαρότητα ὅτι ἡ πίστη μας στόν Θεό δέν εἶναι μία θεωρητική κατάσταση, ἀλλά προσδιορίζει ὁλόκληρη τήν ζωή τοῦ ἀνθρώπου. ῾Η Παναγία μᾶς λυτρώνει καί ἀπό τήν βάρβαρη θρησκεία καί ἀπό τόν βόρβορο τῶν πονηρῶν ἔργων. Κι αὐτό διότι δέν μπορεῖ κανείς νά ξεχωρίσει αὐτά τά δύο: ἡ βάρβαρη θρησκεία ὁδηγεῖ καί ἐκβάλλει στόν βόρβορο τῶν ἔργων.
Ποιά εἶναι ἡ βάρβαρη θρησκεία; ᾽Ασφαλῶς ἡ εἰδωλολατρία. Καί εἰδωλολατρία σημαίνει διαστρεβλωμένη εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, ἄρα ψεύτικη καί ἀνύπαρκτη εἰκόνα Θεοῦ. Καί πράγματι. Αὐτή εἶναι ἡ πίστη τῆς ᾽Εκκλησίας μας: ὁ ἄνθρωπος μετά τήν πτώση του στήν ἁμαρτία ἔχασε τήν ἀληθινή εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, διότι ἡ ἁμαρτία ὑπῆρξε πιά τό φράγμα τό ὁποῖο μπῆκε ἀνάμεσα στόν ἴδιο καί ᾽Εκεῖνον. Κι αὐτό σημαίνει ὅτι  ὁποιαδήποτε κίνησή του γιά νά Τόν εὕρει ὁδηγεῖτο ἔκτοτε σέ ἀποτυχία. Αὐτό δηλαδή πού νόμιζε ὡς Θεό ἦταν τό ἀποκύημα δυστυχῶς τῆς μέσα στήν σκοτεινιά τῶν παθῶν του εὑρισκομένης καρδιᾶς του, ἕνα εἴδωλο τοῦ νοῦ του.

Λάμπρος Σκόντζος, Το πρόσωπον και το προσωπείον του νέου Πάπα Φραγκίσκου Α΄


Τά ἐγκλήματα τῶν Ἰησουϊτῶν ἐναντίον τῶν Ἑλληνορθοδόξων
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ Α´
Τό διαβόητον τάγμα τῶν Ἰησουϊτῶν ἀποτελεῖ τήν «ὁμάδα κρούσεως» τοῦ παπικοῦ θεσμοῦ
Ο ΠΡΩΗΝ πάπας Βενέδικτος 16ος εἶναι πλέον παρελθόν. Ἀναγκάστηκε νὰ παραιτηθεῖ ὑπὸ τὸ βάρος τῶν ἀπίστευτων σκανδάλων, τὰ ὁποῖα ἐδῶ καὶ δεκαετίες ὄχι ἁπλὰ συμβαίνουν, ἀλλὰ κυριαρχοῦν στὸ «κράτος τοῦ Θεοῦ».
Ἤτοι τῶν χιλιάδων κακοποιημένων ἀθώων παιδιῶν ἀπὸ πληθώρα παιδοφίλων φραγκοπαπάδων, τοὺς πακτωλοὺς κατάχρησης ἀπὸ τὶς τράπεζες τοῦ Βατικανοῦ. Ἀναφέρουμε ἐπίσης καὶ τὶς φῆμες γιὰ ὄργια ὁμοφυλόφιλων «κληρικῶν» μέσα στὸ Βατικανό, οἱ ὁποῖες ἔφεραν στὸ φῶς μία ἀπίστευτη ἠθικὴ μπόχα, τὴν ὁποία, ἀπʼ ὅτι φαίνεται, δὲν τὴν ἄντεξε ὁ Βενέδικτος καὶ ἀποχώρησε, ἀποδεικνύοντας πὼς δὲν ἦταν ἱκανὸς νὰ σπάσει τὰ ἀφορμισμένα ἀποστήματα τῆς «Ἁγίας Ἕδρας».

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Το όριον της ανοχής του Θεού


ΤΟ ΟΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΝΟΧΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΟΙ ἄνθρωποι ἔχουν ἀπομακρυνθεῖ ἀπό τό Θεό. Ζοῦν περιφρονώντας τίς ἐντολές τοῦ Εὐαγγελίου. Οἱ περισσότεροι δέν ἀνησυχοῦν γι᾽ αὐτό, γιά νά μή πῶ ὅτι καυχῶνται. Εἶναι πολύ κακή ἡ κατάσταση, σάν νά μή ἔχουν περάσει εἴκοσι αἰῶνες χριστιανισμοῦ! Ἡ διάβρωση εἶναι μεγάλη. Φτάσαμε στό σημεῖο να ἀγωνιζόμαστε γιά τήν ἀπελευθέρωση ἀπό τίς ἠθικές ἐντολές!
῾Υπάρχουν ὡστόσο καί οἱ λίγοι, πού εἶναι πιστοί καί ἔχουν πνευματική ζωή. Βλέπουν τούς συνανθρώπους τους καί ἐνοχλοῦνται ἀπό τήν καταστροφική τους πορεία. Στήν ἐποχή μας ἡ ἁμαρτία ἔγινε τῆς μόδας. Οἱ ἄνθρωποι μεταβλήθηκαν σέ συνειδητά ὄργανα τοῦ διαβόλου. Τό κακό ξεκινάει ἀπό τούς παπποῦδες καί φτάνει στά παιδιά. Ποιός μπορεῖ πιά νά μιλήσει στούς νέους γιά ἠθική;

Η Επανάσταση του 1821 δεν διδάσκεται στα ελληνικά πανεπιστήμια


Η Επανάσταση του 1821 δεν διδάσκεται στα ελληνικά πανεπιστήμια
ΜΟΝΟ ΣΕ ΔΥΟ ΑΕΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ - ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΣΤΟ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΠΘ, ΕΝΩ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΔΡΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ
Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΗ
Ενα μάλλον πρωτοφανές στοιχείο χαρακτηρίζει την πανεπιστημιακή μας εκπαίδευση σήμερα: η πλήρης σιωπή για το 1821 και η κατάργηση από όλα σχεδόν τα τμήματα Ιστορίας της διδασκαλίας αυτού του μαθήματος, που μέχρι πριν από κάποια χρόνια ήταν φυσικά υποχρεωτικό.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως μετά την αποχώρηση του καθηγητή Βασίλη Σφυρόερα από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, δεν εξελέγη κανένας νεότερος καθηγητής, εξειδικευμένος στην Επανάσταση του 1821. Η θέση έμεινε -και μένει- κενή! Μοιάζει απίστευτο, αλλά είναι γεγονός: σαν να ντρεπόμαστε για τον αγώνα της ανεξαρτησίας μας από τον τουρκικό ζυγό. Και έτσι το πρώτο εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας αγνοεί το '21 και έχει μεταφέρει το μάθημα αυτό στο χώρο των επιλεγόμενων μαθημάτων, μαζί με άλλα πολλά!

Κωνσταντίνος Χολέβας & Χαράλαμπος Μηνάογλου: « Τουρκοκρατία και 1821: Απαντήσεις στους αμφισβητίες».

Στο Ενοριακό Αρχονταρίκι του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς ο Πολιτικός Επιστήμων κ. Κωνσταντίνος Χολέβας συζήτησε με τον Δρα Σύγχρονης Ιστορίας κ. Χαράλαμπο Μηνάογλου το θέμα: « Τουρκοκρατία και 1821: Απαντήσεις στους αμφισβητίες».

Λυκούργος Νάνης,Ο μακαριστός π.Αυγουστίνος μπροστάρης των αντιοικουμενιστικών αγώνων


Ο μακαριστός π.Αυγουστίνος υπήρξε μπροστάρης του αντιοικουμενιστικού αγώνα. Με κηρύγματα, δημοσιεύματα, αναφορές, υπομνήματα, τηλεγραφήματα και ποικίλες παρεμβάσεις, ματαξύ των οποίων εξέχουσα θέση καταλαμβάνει η διακοπή του μνημοσύνου του πυραυλοκινήτως φερομένου προς ένωση μετά των αιρετικών παπικών και κηρύσσοντος και φρονούντος αιρετικά μακαριστού Αθηναγόρα στην οποία προέβη μαζί με τους μακαριστούς Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο και Παραμυθίας Παύλο το 1970, πολέμησε τον οικουμενιστικό ιό που έχει καθώς φαίνεται προσβάλλει ικανό αριθμό εκκλησιαστικών αξιωματούχων.

Εκδήλωση προς τιμήν του Γέροντoς Παϊσίου στον Ι.Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών (30/03/2013)


Τὸ Σάββατο 30 Μαρτίου 2013 ὥρα 6:00 μ.μ., θὰ πραγματοποιηθεῖ ἐκδήλωση πρὸς τιμὴν τοῦ Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου στὸν Ἱερὸ Ναό Ἁγίου Νικολάου Πατρών. Εἰσηγητὲς θὰ εἶναι ὁ Μητροπολίτης Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας π.Κοσμᾶς μὲ θέμα: «Ἡ ἀγάπη τοῦ π.Παϊσίου πρὸς τοὺς νέους» καὶ ὁ Ἀρχιμανδρίτης τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουτλουμουσίου Ἁγίου Ὅρους μὲ θέμα: «Ὁ πνευματικὸς ἄνθρωπος στὴ μορφὴ καὶ στὸ βίο τοῦ Γέροντος Παϊσίου». Ἐπίσης θὰ γίνει προβολὴ video καὶ φωτογραφιῶν.
Τὴν ἑπόμενη ἡμέρα 31 Μαρτίου, θά διεξαχθεῖ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία καὶ μνημόσυνο γιὰ τὸν Γέροντα ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Πατρὼν Χρυσόστομο.


Κυριακή Β΄ Νηστειών – (Αγίου Γρηγορίου Παλαμά)


“Φώτισόν μου το σκότος…!”
Η Κυριακή Β΄ Νηστειών είναι αφιερωμένη από την Εκκλησία μας στον μεγάλο Πατέρα και Διδάσκαλό της άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, στο πρόσωπο του οποίου βλέπει τη συνέχεια της νίκης της κατά των αιρέσεων γενικώς, συνεπώς η Κυριακή αυτή προεκτείνει την προηγουμένη της Ορθοδοξίας. Ο άγιος Γρηγόριος έτσι δεν είναι για την Εκκλησία ένας απλός άγιος, αλλά σύμβολο και όρος Ορθοδοξίας, στου οποίου τη διδασκαλία κρίνεται το ορθόδοξο από το αντορθόδοξο και αιρετικό, το γνήσιο και αληθινό από το κίβδηλο και ψεύτικο. Από την άποψη αυτή η προσέγγιση του αγίου αυτού Πατρός αποτελεί προσέγγιση στα καθαρά νάματα της ορθόδοξης πίστης και γι’ αυτό στέρεα τροφή στον σύγχρονο πνευματικά πεινασμένο άνθρωπο της εποχής μας. Δεν θα σταθούμε στη ζωή και τη διδασκαλία του αναλυτικά.  Εκείνο που θα μας απασχολήσει και μάλιστα δι’ ολίγων, είναι η γνωστή προσευχή που αδιάκοπα έκραζε ο άγιος: «Φώτισόν μου, το σκότος, φώτισόν μου το σκότος, Κύριε!»

28 Μαρ 2013

Βίντεο από τον ενταφιασμό του Μητροπολίτου Αργολίδος κυρού Ιακώβου στην Ιερά Μονή Ακαθίστου Ύμνου.

Ο μακαριστός Μητροπολίτης Αργολίδος κυρός Ιάκωβος, ετάφει στην ανδρική Ιερά Μονή Ακαθίστου Ύμνου στον Αχλαδόκαμπο Αργολίδος.

Τα Πορίσματα του Πανελληνίου Θεολογικού Επιστημονικού Συνεδρίου (Θεσσαλονίκη, 11-12 Μαρτίου 2013)


ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Ι. Στη Θεσσαλονίκη, τη Δευτέρα και Τρίτη 11- 12 Μαρτίου 2013, έλαβε χώρα το Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: «Το μάθημα των θρησκευτικών: Προβληματισμοί – Επισημάνσεις – Προτάσεις», το οποίο διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.
ΙΙ. Από τις εισηγήσεις του Συνεδρίου προέκυψε σοβαρός και πολλαπλός προβληματισμός, ως προς την κατεύθυνση της θρησκευτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα από το περιεχόμενο και την εν γένει παιδαγωγική και θεολογική ταυτότητα του προτεινόμενου Προγράμματος Σπουδών, που εφαρμόζεται πιλοτικά σε σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης από το έτος 2011, αλλά και μέσα από τα προβλήματα που δημιουργεί το ζήτημα των απαλλαγών από το Μάθημα των Θρησκευτικών.

Κώστας Ζουράρις, «Ελληνική Πολιτειολογία και ορθόδοξη αγωγή»

Η εισήγηση του Κώστα Ζουράρι, Πολιτειολόγου - Πανεπιστημίου Ρaris VIII, με θέμα: «Ελληνική Πολιτειολογία και ορθόδοξη αγωγή»,

Εισήγηση του Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ, για το ''Τάμα του Έθνους''


australia_02
25η Μαρτίου 2013
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
& ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821
«Χαρά πού τὤχουν τά βουνά
τά κάστρα περηφάνεια,
γιατί γιορτάζει ἡ Παναγιά,
γιορτάζει κι ἡ Πατρίδα» (Δημοτικό τραγούδι)
«Ὅλη δόξα, ὅλη χάρη
ἅγια μέρα ξημερώνει
καί στή μνήμη του τό Ἔθνος 
χαιρετᾶ γονατιστό» (Πατριωτικό τραγούδι)
          Στή διπλῆ μεγάλη γιορτή «τῆς Πίστης καί τῆς Λευτεριᾶς» χαίρει, σκιρτᾶ καί ἀγάλλεται κάθε ἑλληνική ψυχή καί ὁλόκληρο τό Ἑλληνορθόδοξο Γένος μας. Ζωντανεύουν οἱ ἐθνικές μνῆμες καί ἡ νεώτερη Ἑλληνική Ἱστορία μας, ὅπως γράφηκε ἀπό τήν ἀρχή μέ τό αἷμα τῶν ἡρώων καί μαρτύρων τῆς Ὀρθόδοξης Πατρίδας μας καί ὄχι ὅπως παραχαράχθηκε, διαστρεβλώθηκε καί παραποιήθηκε ἀπό ἀνάξιους καί ἀρνησιπάτριδες Ἕλληνες.

Ηρακλής Ρεράκης, Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά καταστρέφει την θρησκευτικότητα των παιδιών της Ελλάδας


Κριτική για το νέο πρόγραμμα σπουδών στα Θρησκευτικά
Απαράδεκτο χαρακτήρισε από τα Τρίκαλα το νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Θρησκευτικά ο κ. Ηρακλής Ρεράκης, καθηγητής Παιδαγωγικής - Χριστιανικής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης.

Κυριακή Β΄ Νηστειών – (Αποστολικό ανάγνωσμα)


῾Σύ δέ ὁ αὐτός εἶ καί τά ἔτη σου οὐκ ἐκλείψουσι᾽ (῾Εβρ. 1, 12)
α. ῾Η Κυριακή Β´ Νηστειῶν ἀποτελεῖ συνέχεια τῆς προηγουμένης, τῆς Κυριακῆς τῆς ᾽Ορθοδοξίας, πού σημαίνει ὅτι ἡ ᾽Εκκλησία μας στό πρόσωπο τοῦ μεγάλου Πατέρα της ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ εἶδε τήν συνέχεια τῆς νίκης τῆς ὀρθῆς πίστεως ἀπέναντι, αὐτήν τήν φορά,  στούς νέους διαστρεβλωτές της, τόν δυτικοθρεμμένο φιλόσοφο Βαρλαάμ καί τούς ὁμόφρονές του, οἱ ὁποῖοι μέ ὅ,τι δίδασκαν συρρίκνωναν κατ᾽ οὐσίαν τήν πίστη τοῦ Χριστοῦ σέ ἕνα ξερό καί ἀπονευρωμένο ἀπό τήν χάρη τοῦ Θεοῦ ἀνθρώπινο κατασκεύασμα.  ῾Ο ἅγιος Γρηγόριος ἦταν ἐκεῖνος πού μέ ἀφορμή τόν βαρλααμιτισμό ἐξέφρασε σύνολη τήν ὀρθόδοξη πίστη, ἀγωνιζόμενος νά κρατηθεῖ ἡ ᾽Εκκλησία σέ αὐτό πού ἀποκάλυψε ὁ Κύριος, κήρυξαν οἱ ἀπόστολοι, δίδαξαν οἱ προγενέστεροι αὐτοῦ Πατέρες τῆς ᾽Εκκλησίας, δηλαδή πάνω στήν χάρη τοῦ Θεοῦ, συνεπῶς ἔγινε μέτρο πίστεως καί ῾κήρυξ τῆς χάριτος᾽. Τό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα μάλιστα τῆς ἡμέρας τήν ἀνάγκη πιστότητας στόν λόγο τοῦ Χριστοῦ μεταξύ ἄλλων τονίζει, θεμέλιο τῆς ὁποίας εἶναι ἡ αἰωνιότητα τοῦ Θεοῦ καί τοῦ λόγου Του. ῾Κατ᾽ ἀρχάς σύ, Κύριε, τήν γῆν ἐθεμελίωσας, καί ἔργα τῶν χειρῶν σού εἰσιν οἱ οὐρανοί. Αὐτοί ἀπολοῦνται, σύ δέ διαμένεις καί πάντες ὡς ἱμάτιον παλαιωθήσονται...Σύ δέ ὁ αὐτός εἶ καί τά ἔτη σου οὐκ ἐκλείψουσι᾽.

Λυκούργος Νάνης, Κάποιοι δίνουν την εντύπωση ότι έχουν συμβιβαστεί με την ύπαρξη και δράση της ουνίας.


Ας δούμε τον ορισμό της επάρατης, επαίσχυντης και δαιμονικής προελεύσεως ουνίας όπως τον παραθέτει ο μακαριστός Χρυσόστομος Παπαδόπουλος στο σύγγραμμά του με τίτλο "ΦΥΣΙΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡ ΤΗΣ ΟΥΝΙΑΣ", σελίδα 19, Αθήναι, 1928: 'Ουνία είναι η ΑΠΑΤΗΛΗ, ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΙΝ ΤΩΝ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΩΝ, ένωσις, καθ ήν ο ενούμενος μετά της Λατινικής "Εκκλησίας", αποδέχεται μεν το πρωτείον του πάπα και ΑΠΑΣΑΝ την διδασκαλίαν της Λατινικής "Εκκλησίας", διατηρεί όμως την ιδίαν λειτουργικήν τάξιν και τινα ίδια ήθη και έθιμα, κατά το ιησουητικόν δόγμα, " unite dans la foi, variete dans les rites" (ενότης εις την πίστιν, ποικιλία εις τα λειτουργικά τυπικά), προς ΒΑΘΜΙΑΙΑΝ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΑΠΟΤΟΜΟΝ ΑΦΟΜΟΙΩΣΙΝ προς την λατινικήν "Εκκλησίαν" των ενουμένων".

Στυλιανός Λένας: Ο Μαχητής της Ελευθερίας της Κύπρου (28 Μαρτίου 1957)


Ιστορικά στοιχεία για τον ήρωα Στυλιανό Λένα
 Ο θρυλικός Στυλιανός Λένας γεννήθηκε στο χωριό Χανδριά της Λεμεσού, στις 20 Ιουλίου του 1931. Φοίτησε στο Δημοτικό Σχολείο του χωριού του και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στη Λευκωσία, όπου εργάσθηκε ως σιδηρουργός. Λόγω της βαθιάς του χριστιανικής πίστης, γίνεται στέλεχος της ΟΧΕΝ, και δίνει πρόθυμα τον όρκο της ΕΟΚΑ ενώπιον Θεού και ανθρώπων.
Την 1η Απριλίου 1955, ο Λένας, ως ένας από τους πέντε πρώτους ομαδάρχες Λευκωσίας, ανατινάσσει τον αγγλικό στρατιωτικό ραδιοσταθμό Γούσλεϊ Μπάρακς, ενώ στις 19 Ιουνίου συμμετέχει σε απόπειρα εναντίον του Άγγλου κυβερνήτη Άρμιτεϊζ, στην οποία παίρνει μέρος και ο ήρωας Μάρκος Δράκος.

27 Μαρ 2013

Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, για το Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως κατά την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς


ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
(ὑπ' ἀριθ. 104/2013)
Πρός
Τούς ἁγίους Πνευματικούς Πατέρας καί
τούς λοιπούς Παν/τους καί Αἰδ/τους ἁγίους Ἐφημερίους
τῆς καθ' ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
«Μετανοίας ὁ καιρός, προσέρχομαί  σοι τῷ Πλαστουργῷ μου˙ Ἆρον τόν κλοιόν ἀπ΄ἐμοῦ τόν βαρύν, τόν τῆς ἁμαρτίας, καί ὡς εὔσπλαγχνός μοι δός, δάκρυα κατανύξεως».       (Κατανυκτ. Τροπάριον Μεγ. Κανόνος)
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
                         Εὐλογημένη ἡ Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή!
          «Καιρός παντί πράγματι».Ὅμως δέν ὑπάρχει ἰδιαίτερος καιρός, ἰδιαίτερα χρόνια, ἰδιαίτεροι μῆνες ἤ ἰδιαίτερες ἡμέρες καί ὦρες διά τήν μετάνοια τοῦ ἁμαρτωλοῦ καί ἀδυνάμου ἀνθρώπου. Ἀντίθετα ἡ μετάνοια εἶναι μία πνευματική καί προσωπική κατάστασις, ἡ ὁποία ἁρμόζει καί ἐπιβάλλεται «ἐν παντί καιρῷ καί πάσῃ ὥρᾳ» στή ζωή μας.

Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, για τη νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής


ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
(ὑπ΄ἀριθ. 103/2013)
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων 
«Ἀποικισθέντες Κύριε, Παραδείσου τὸ πρῶτον,
διὰ τῆς ξύλου βρώσεως, ἀντεισήγαγες πάλιν,
διὰ Σταυροῦ καὶ τοῦ Πάθους, σοῦ Σωτὴρ
καὶ Θεέ μου˙ δι' οὗ ἡμᾶς ὀχύρωσον, τὴν Νηστείαν πληρῶσαι,
ἁγνοπρεπῶς, καὶ τὴν θείαν Ἔγερσιν προσκυνῆσαι,
τὸ Πάσχα τὸ σωτήριον, σὲ Τεκούσης πρεσβείαις»
(Ἐξαποστειλάριον Κυριακῆς Τυρινῆς)

Καρδινάλιοι πριν ψηφίσουν για το νέο Πάπα


ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ

Τι είναι η Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Τί εἶνε ἡ Προηγιασμένη
Η θεία λειτουργία ποὺ τελεῖται, ἀγαπητοίμου, κατὰ κανόνα τὴν Τετάρτη καὶ τὴν Παρασκευὴ τῶν ἑβδομάδων τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς ὀνομάζεται προηγιασμένη . Γιατί ὀνομάζεται ἔτσι, καὶ γιὰ ποιό λόγο θεσπίσθηκε ἡ λειτουργία αὐτή, εἶνε ἀνάγκη νὰἐξηγήσουμε μὲ λίγα ἁπλᾶ λόγια.

Αθανάσιος Καραθανάσης, «Το Μάθημα των Θρησκευτικών: Ελληνισμός και Ορθοδοξία»

Η εισήγηση με θέμα: «Το Μάθημα των Θρησκευτικών: Ελληνισμός και Ορθοδοξία», του κ. Αθανασίου Καραθανάση,

Φωτογραφίες από τον "αδελφικό ασπασμό" μεταξύ Πατριάρχη Βαρθολομαίου και Πάπα Φραγκίσκου


"Αδελφικός ασπασμός"  στη "λειτουργία" ενθρόνισης του Πάπα Φραγκίσκου

Η ουνιτική παρουσία και συμμετοχή στην ενθρόνιση του Πάπα Φραγκίσκου δείχνει τι ακριβώς επιθυμεί ο Παπισμός

Η προκλητικότατη παρουσία και συμμετοχή ουνιτών και η ανάγνωση του Ευαγγελίου στα Ελληνικά, στην τελετή της ενθρόνισης του Πάπα Φραγκίσκου , δείχνει τι ακριβώς επιθυμεί ο Παπισμός.

26 Μαρ 2013

Αφανίζουν την Ελληνορθοδοξία στη Συρία!


Αφανίζουν την Ελληνορθοδοξία στη Συρία!
Μέχρι σήμερα 138.000 χριστιανοί έχουν εκδιωχθεί από τις εστίες τους, ενώ παράλληλα καταστρέφονται συστηματικά χριστιανικές εκκλησίες
«Σκοτώνουν ανθρώπους. Δεν τους ενδιαφέρουν οι ανθρώπινες ζωές». Με αυτά τα δραματικά λόγια περιγράφει την κατάσταση στη Συρία ο Μητροπολίτης Λουκάς, ο οποίος υπηρετεί στο Πατριαρχείο Αντιοχείας.

Το δώρο του Πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίου στον Πάπα Φραγκίσκο


Εικόνα της Παναγίας, δώρο του Πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίου,  πρόσφερε στην τελετή ενθρόνισης του Πάπα Φραγκίσκου ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος Ράντοβιτς ως επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην τελετή ενθρόνισης του Πάπα.
Δείτε και: -Ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος στην ενθρόνιση του Πάπα Φραγκίσκου

Λυκούργος Νάνης, Του μακαριστού μητροπολίτου κυρού Ιακώβου είη η μνήμη αιωνία!


Ο άρτι μεταστάς εις τας αιωνίους μονάς μακαριστός μητροπολίτης Αργολίδος κυρός Ιάκωβος Παχής κατέλιπε φήμη ευσεβούς και πνευματικού κληρικού που εκδαπανήθηκε στη διακονία του ποιμνίου του τόσο προ της επισκοποποιήσεώς του όσο και μετά απ αυτήν. Εργάστηκε με ιεραποστολικό ζήλο για τον πνευματικό καταρτισμό του λαού του Θεού κατ αρχήν στη μητρόπολη της Άρτας και εν συνεχεία στη λαχούσα αυτώ επισκοπή της Αργολίδας το ποίμνιο της οποίας θεοφιλώς ποίμανε.
Ο αείμνηστος "αγκάλιαζε", χαιρόταν και παρείχε αφειδώς την ευλογία του στις διάφορες ορθόδοξες ιεραποστολικές κινήσεις τις οποίες δυστυχώς κάποιοι συνεπίσκοποί του "βαφτίζουν" παντελώς αθεολόγητα "εξωεκκλησιαστικές" και "παρεκκλησιαστικές".
Ένδεικτικό στοιχείο του εκκλησιαστικού του ήθους υπήρξε η προβληθείσα άρνησή του το μαύρο Ιούλιο του 1974 να καταλάβει μηδέποτε κενωθέντα κανονικώς επισκοπικό θρόνο που ανήκε σε επίσκοπο εκ των 12 παρά πάσαν έννοιαν ηθικής και δικαίου σφαγιασθέντων λεγομένων "ιερωνυμικών" μητροπολιτών τη στιγμή κατά την οποία κάποιοι άλλοι αρχιμανδρίτες έσπευσαν "αγαλλομένω ποδί" να καρπωθούν προσωπικά οφέλη απ την ενσκήψασα εκκλησιαστική ανωμαλία. Του μακαριστού μητροπολίτου κυρού Ιακώβου είη η μνήμη αιωνία!
Δείτε και:

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Κήρυγμα, Α' Χαιρετισμοί 2013

Πλήθος κόσμου συρρέει για να αποτίσει τιμή στον Ποιμενάρχη της Αργολίδας κυρό Ιάκωβο Β΄.

Πλήθος κόσμου συρρέει από το μεσημέρι στον Καθεδρικό Ιερό Ναό του Αγίου Πέτρου Άργους για να αποτίσει τιμή στον Ποιμενάρχη της Αργολίδας κυρό Ιάκωβο Β΄.

Κωνσταντίνος Χολέβας, Ο προφητικός Σολωμός και η επικαιρότητα του Ύμνου


*Ο ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΜΝΟΥ*
Η εθνική μας επέτειος και o «Υμνος εις την Ελευθερίαν» του Διονυσίου Σολωμού με οδήγησαν σε ορισμένες σκέψεις, τις οποίες θα ήθελα να μοιρασθώ μαζί σας. Ο ύμνος συνετέθη από τον μεγάλο Ζακύνθιο ποιητή τον Μάιο του 1823, όταν έφτανε ως τη Ζάκυνθο ο απόηχος από την πρώτη πολιορκία του Μεσολογγίου. Μελοποιήθηκε από τον Κερκυραίο Νικόλαο Μάντζαρο και το 1865 καθιερώθηκε ως ο εθνικός ύμνος των Ελλήνων, εμπνευσμένος από την Εθνεγερσία, αλλά και από τη διαχρονική παράδοση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας.
Πολλά μηνύματα του ύμνου παραμένουν επίκαιρα σήμερα. Παρατηρώντας την κρίση και τα προβλήματα της Ελλάδος και της Κύπρου, νομίζω ότι ο Σολωμός είχε προφητική ικανότητα, όταν έγραφε τις περίφημες 158 στροφές του.
Η συμπεριφορά των σκληρόκαρδων εταίρων - δανειστών και η ανάγκη για βοήθεια καταγράφεται ήδη στις πρώτες στροφές του ύμνου μας:

Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος, Αναθέματα: Διασφάλιση της ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας και αλήθειας



Εν Πειραιεί  22-3-2013
ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ˙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Γράφει ο πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος

εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς
Τι είναι ανάθεμα;
 ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ἀναφέρει ὅτι ἀνάθεμα λέγεται ἐκεῖνο, πού χωρίζεται ἀπό τόν Θεό καί τήν Ἐκκλησία τῶν Χριστιανῶν, καί ἀφιερώνεται στόν διάβολο. Κανένας δέν τόλμα νά συναναστραφεῖ καί νά συγκοινωνήσει μέ ἐκεῖνον τόν ἄνθρωπο, πού ἔχει χωρισθεῖ ἀπό τόν Θεό καί τήν Ἐκκλησία καί ἔχει γίνει ἀνάθεμα στόν διάβολο, ἀλλά ὅλοι οἱ πιστοί χωρίζονται ἀπ’αὐτόν[1].

Σωτήριος Μιχελουδάκης, "Το ζήτημα της υποχρεωτικότητας και του χαρακτήρα του Μαθήματος των Θρησκευτικών υπό το πρίσμα της 115/2012 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Χανίων"

Η εισήγηση με θέμα: «Το ζήτημα της υποχρεωτικότητας και του χαρακτήρα του Μαθήματος των Θρησκευτικών υπό το πρίσμα της 115/2012 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Χανίων», του κ. Σωτηρίου Μιχελουδάκη,

Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος, «Ο άγιος Γρηγόριος ο Ε΄ ο πρωτομάρτυς ιεράρχης της επαναστάσεως»


«Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο Ε΄ Ο ΠΡΩΤΟΜΑΡΤΥΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ»1
πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλοςεφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς                                                                                                   
Ομιλία που πραγματοποιήθηκε την 25-3-2013 στην αίθουσα του Πανελληνίου Χριστιανικού Ομίλου Ορθοδόξου Ιεραποστολής Τρυγόνος 3 Άνω Κυψέλη στα πλαίσια εορταστικής εκδηλώσεως για την 25η Μαρτίου.    

Εκδημία του Μητροπολίτου Αργολίδος, κυρού Ιακώβου


Η Εκκλησία της Ελλάδος με βαθειά συγκίνηση αναγγέλλει την προς Κύριον εκδημία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αργολίδος, κυρού Ιακώβου. Ο εκλιπών Ιεράρχης εξεδήμησε προς Κύριον σε ηλικία 81 ετών.
Ο Μακαριστός Μητροπολίτης Αργολίδος γεννήθηκε στο Μαρούσι Αττικής το 1932. Σπούδασε Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Χειροτονήθηκε Διάκονος το 1959 και Πρεσβύτερος το 1960. Υπηρέτησε στην Ιερά Μητρόπολη Άρτης ως Ιεροκήρυκας. Μητροπολίτης Αργολίδος χειροτονήθηκε το 1985. 
Η εξόδιος ακολουθία του μακαριστού Μητροπολίτου Αργολίδος, θα ψαλεί στον Ιερό Αγίου Αναστασίου Ναυπλίου την Πέμπτη 28 Μαρτίου και ώρα 12.00 προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου. 
Εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

25 Μαρ 2013

Μιχαήλ Γ. Τρίτος, ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, η μεγάλη πρόκληση της ιστορίας


ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, η μεγάλη πρόκληση της ιστορίας
Του ΜΙΧΑΗΛ Γ. ΤΡΙΤΟΥ, Καθηγητή Α.Π.Θ.
*  Μέσα σε ένα κλίμα δικαιολογημένου πανηγυρισμού γιορτάζουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας, που είναι η γιορτή της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, που είναι ο θρίαμβος της Αλήθειας. Με αφορμή το μεγάλο αυτό γεγονός θα εξετάσουμε σήμερα τι είναι η Ορθοδοξία, ποια τα χαρακτηριστικά της, η σχέση της με τον Ελληνισμό και η μαρτυρία της στο σύγχρονο κόσμο.
Η Ορθοδοξία είναι η γνήσια προέκταση της Εκκλησίας του Χριστού, Ο πνευματικός χώρος, όπου διδάσκεται ορθά το περιεχόμενο της θείας εξ αποκαλύψεως αλήθειας, βιώνεται το διαρκές παρόν της σωτηρίας και συντελείται η μεταμόρφωση του ανθρώπου και του κόσμου.

Τι είναι η Σαϊεντολογία


Τὴν Κυριακὴ 3 Μαρτίου στὴν αἴθουσα τοῦ «Πειραϊκοῦ Συνδέσμου» ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Πειραιῶς διοργάνωσε Ἀντιαιρετικὴ Ἡμερίδα μὲ θέμα: «Σαϊεντολογία, μιὰ πραγματικὴ ἀπειλή». Τὴν ἔναρξη τῆς Ἡμερίδος, στὴν ὁποία ἔλαβαν μέρος πλήθη λαοῦ, ἔκαμε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ. Ἀκολούθησαν δύο ἐμπεριστατωμένες ὁμιλίες: Ἡ πρώτη ἀπὸ τὸν κ. Γεώργιο Κρίππα, Διδάκτορα Νομικῆς τοῦ Παντείου Πανεπιστημίου, μὲ θέμα: «Τὸ λογικῶς καὶ νομικῶς ἀβάσιμο τῶν θεωριῶν τῶν Σαϊεντολόγων». Ἡ δεύτερη ἀπὸ τὸν κ. Ἰωάννη Μηλιώνη, εἰδικὸ ἐρευνητὴ ἐπὶ θεμάτων ἀποκρυφισμοῦ καὶ παραθρησκείας, μὲ θέμα: «Μέθοδοι δράσεως καὶ προσηλυτισμοῦ τῶν Σαϊεντολόγων καὶ τρόποι ἀντιμετωπίσεως αὐτῶν».
Καὶ στοὺς δύο ὁμιλητὲς ἔγιναν εὔστοχες ἐρωτήσεις ἀπὸ τοὺς ἀκροατὲς καὶ δόθηκαν πολὺ διευκρινιστικὲς καὶ ἀξιόλογες ἀπαντήσεις. Ἀπὸ τὰ πολὺ ἐνδιαφέροντα Πορίσματα τῆς Ἡμερίδος σημειώνουμε στὴ συνέχεια ὁρισμένα πρὸς ἐνημέρωση τῶν ἀναγνωστῶν μας:

Πατριαρχικὴ ἐκτροπὴ


Μὲ συνοχὴ ψυχῆς καὶ θλίψη βαθιὰ ἀναγκαζόμαστε νὰ σύρουμε ἀνήσυχοι τὶς ἑπόμενες γραμμές. Στὶς καρδιές μας ὁ σταυρωμένος θρόνος τῆς Κωνσταντινουπόλεως εἶναι ὅραμα ἱερό, σημεῖο ἀναφορᾶς τῶν ἐλπίδων καὶ τῶν πόθων μας. Γι᾿ αὐτὸ καὶ δὲν μποροῦμε νὰ μὴν πενθοῦμε κάθε ποὺ διαπιστώνουμε ὅτι ἐπιχειρεῖται κάθοδος ἀπὸ τὸν ὑπέρτατο θρόνο τοῦ Σταυροῦ.
Ἡ πλέον ὀδυνηρὴ διαπίστωση ὑπῆρξε αὐτὴ τῆς αὐτοπρόσωπης πατριαρχικῆς παρουσίας στὴν ἐνθρόνιση τοῦ πάπα τῆς Ρώμης Φραγκίσκου τοῦ Α΄. Ἔγραψαν ὅτι εἶναι ἡ πρώτη τέτοια παρουσία μετὰ τὸ σχίσμα τοῦ 1054. Ἐμεῖς ἀμφιβάλλουμε ἂν καὶ τοὺς τελευταίους τουλά­χιστον αἰῶνες πρὸ τοῦ σχίσματος εἶχε ποτὲ συμβεῖ κάτι τέτοιο. Ἀλήθεια, ποιὸς ὁ λόγος νὰ ἀθετηθεῖ ὀρθόδοξη πρακτικὴ τόσων αἰώνων;

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com